Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onpas halpaa ajella töihin uudella sähköautolla

Vierailija
29.09.2023 |

2€/päivä 100km. Ennen meni 7l bensaa ja 14€/päivä.
Tämähän säästää paljon€ vuodessa.

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen sähköauto käyttää maantiellä n. 20kWh/100km hyvällä kelillä, motarilla tai huonolla kelillä selvästi enemmän.

Jos laitetaan vaikka 25kWh/100km, niin rahaa menee: sähkö 10c/kWh, siirto 5c/kWh -> 3,75€/100km. Pörssisähköllä voi päästä paljon halvemmalla jos pystyy halvalla sähköllö aina lataamaan, mutta toisaalta jos kerrankin joutuu lataamaan kalliilla niin menettää helposti kymmenen halvan latauksen "säästöt".

Halpaahan tuo on silti, mutta kuitenkin melkein tuplahintaista tuohon väitettyyn 2€/100km.

Näytätkö koska viimeksi sähkö on maksanut yöllä yli 5 senttiä?

En pysty näyttämään.

Ahteeksi.

Vierailija
202/217 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos verrataan sähköauton hintaa minun 3000 e autooni, niin hinnan erotuksella ajelen aika kauan ihan millä aineella tahansa. Tällä hetkellä en edes saastuta, sillä käytän bioetanolia.

Lisän vielä, että sillä sun autollasi ei saisi edes yhtä puukuormaa tuotua omasta metsästä peräkärryllä kotiin, kuten tuolla vanhalla nelivedollani.

Taidat olla maalaisjuntti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos verrataan sähköauton hintaa minun 3000 e autooni, niin hinnan erotuksella ajelen aika kauan ihan millä aineella tahansa. Tällä hetkellä en edes saastuta, sillä käytän bioetanolia.

Lisän vielä, että sillä sun autollasi ei saisi edes yhtä puukuormaa tuotua omasta metsästä peräkärryllä kotiin, kuten tuolla vanhalla nelivedollani.

No semmonehan minä olen, vanhalla latikalla ajelen pitkin mettiä ja keräilen keppejä. Teeppäs sama sun patteriautolla.

Vierailija
204/217 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No semmonehan minä olen, vanhalla latikalla ajelen pitkin mettiä ja keräilen keppejä. Teeppäs sama sun patteriautolla.

No en tee jos ei joku aseella pakota. Yhtään millään autolla.

Vierailija
205/217 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pääkaupunkilainen oken, vaikka metsää onkin.😅

Etkö tiedä, että se on mahdollista?

Vierailija
206/217 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi edes ajamaan 3000€ ritsalla. Johan nyt naapuritkin katsoisi, että mikä na rkkari tuli minun pihaani.

No ihan just uusi maapuri luuli sitä ritsaa paljon uudemmalsi. Audi quatro , pinta vielä ruosteeton.

Etanoli palaa nätisti ilman päästöjä.

Et saa minua millään konstilla kateelliseksi. Voisin koska vaan ostaa älyttömän sähkärin, jos oikeasti haluaisin.

Vierailija
207/217 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi edes ajamaan 3000€ ritsalla. Johan nyt naapuritkin katsoisi, että mikä na rkkari tuli minun pihaani.

Sijoitan mieluummin sen 50-60 tonnia paremmin kuin johonkin kotteroon.

Vierailija
208/217 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pääkaupunkilainen oken, vaikka metsää onkin.😅

Etkö tiedä, että se on mahdollista?

Ja lisään vielä.

Asun Ikaalisissa ja omistan metsää 1 hehtaarin. Vanhalla lantikalla haen risuja metsästä.

Oikea kirjoittaja

Vierailija
209/217 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitan mieluummin sen 50-60 tonnia paremmin kuin johonkin kotteroon.

Korjaan, sijoitan sen 50-60c kaljaan kun kerään pari tölkkiä siihen päälle.

Vierailija
210/217 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö voi olla halpaa, mutta laskepa siihen kuluihin autosi hinta, ja arvonmenetys, huollot ja renkaat. Näissä sähköauto tulee äkkiä aika lailla kalliimmaksi kuin tavallinen bensa-auto.

Vierailija
211/217 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkö voi olla halpaa, mutta laskepa siihen kuluihin autosi hinta, ja arvonmenetys, huollot ja renkaat. Näissä sähköauto tulee äkkiä aika lailla kalliimmaksi kuin tavallinen bensa-auto.

Maksoi 15k nykyarvo 16k

alkuperäiset renkaat vielä alla molemmissa seteissä

kerranvaihdettu jarrunesteet, ei muuta huoltoa.

kulutus 1.35€/ 100km

Vierailija
212/217 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huollot sähköautossa halvemmat ja vähemmän.

Edullista ajoa sähköautolla

Teslat ovat sähköautojen keskuudessa tunnettuja maltillisesta kulutuksesta kokoonsa sekä tehoreserviinsä nähden. Tämän Tesla Model S 100D:n kulutus on vaihdellut kesän 17,5 kWh/100 km lukemasta talven 22,2 kWh/100 km tasolle. Pätkäajossa voi olla tietenkin korkeampiakin lukemia. Koko 237 000 kilometrin ajalla keskikulutus on 19,2 kWh/100 km. Autoa on ladattu ylivoimaisesti eniten kotilatauksessa ja tämän hetken kokonaishinta sähkölle on 16 snt/kWh. Autolla ajamiseen tarvittava liikenne-energia on siis maksanut reilut lataushäviötkin huomioiden noin 3,4 - 3,6 euroa/100 km. Siinä on ehtinyt 237 tkm aikana kertyä jo melkoinen säästö pelkästään liikenne-energiassa ja huolto- ja korjauskuluissa.

Vierailija
213/217 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niitä sähkäreitä käytettynäkin.

Vierailija
214/217 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20 v vanha Renault Kangoo. Sillä voi työssä käynnin LISÄKSI

- käydä ostamassa kuoriketta sahalta

- käydä ostamassa mursketta louhokselta

- käydä ostamassa keittiöön liesi 300 km päässä asuvalta myyjältä

- viedä läjäpäin metalliromua jäteasemalle

- hakea kuormalavoja rautakaupasta

- käydä ostamassa puuntaimia taimistolta

Siinä voi myös nukkua jalat suorana, kuivattaa pyykkiä ja juurruttaa pistokkaita.

Ovet voi jättää lukitsematta missä tahansa ja avaimen virtalukkoon.

Mitä noista voi tehdä Teslalla ?

Vierailija
215/217 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto on maksettu ja mulla on kyllä rahaa ostaa siihen bensaa. Eipä tartte vauvapalstalla perustella muille sähköauton ostoa ja kuvitella että, joku edes olisi kateellinen

Vierailija
216/217 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussikortti on 42e/kk.

Jos auto maksaa vaikka 30 000e, niin sillä rahalla ostaisit melkein 60 vuodeksi bussikortin. Lisäksi toki auton lataus ja vakuutukset, mutta jätetään ne (ja vastavuoroisesti bussikortin hinnanmuutokset) pois. Onko sulla sama auto 60 vuotta?

Bussikortti😂🤣 en oo ikinä mennyt bussilla, enkä mene. Omalla autolla tai taxilla.

Tässähän oli kyse siitä, että miten pääsee töihin halvimmalla. Kannattaisko tarkistaa topicin aihe. Eri.

Vierailija
217/217 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä halvempaa. Ajan duuniin vanhalla sähköautolla.