Onpas halpaa ajella töihin uudella sähköautolla
2€/päivä 100km. Ennen meni 7l bensaa ja 14€/päivä.
Tämähän säästää paljon€ vuodessa.
Kommentit (217)
Että olette sähköautolijat ärsyttäviä, pataan pitäisi antaa jokaiselle! Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Että olette sähköautolijat ärsyttäviä, pataan pitäisi antaa jokaiselle! Ei mulla muuta.
Ärsyttääkös sua kun me ajetaan niin halvalla😂🤣😂🤣😂🤣🤎😹😹😹😹😹🤣😂
Saat lyödä mua pataan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole pataa mun sähköautossa, ne on polttispellejen juttuja.
Etätöissä on kiva olla, työmatkakulut 0€:a. Vapaa-ajalla ajan V8:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkikset kuluttavat asfalttia enemmän kuin polttikset. Keväisin katupölyn lisääntyminen johtuu sähköautoista. Epäekologisia härveleitä.
Eivät kuluta. Tämä todettiin Leedsin yliopiston toimesta toimittajan omiksi horinoiksi.
Leedsin yliopisto:D:D Etkö tiedä että se on vitsi:D:D
Ja väittelyn vei sähköautoilija 100-0
😂
Paljonkohan minä mahtaisin säästää näillä noin 5000 km/v pakollisilla ajoilla? Sähköauton ostohinta, 50,000€ ?, vakuutukset 1500€/v yms.
Ja nyt ajan käteisellä ostetulla n 2000€ bensa-autolla jota käytän ehkä 4-5 vuotta, joka joutaa sen jälkeen vaikka paaliin, jonka vakuutus 200€/v ja huollot noin 200€/v, + muuta käyttökulut ehkä 500€/v. Bensan kulutus seka-ajolla ehkä 8 ltr/100 km. Ja sen jälkeen ostan taas vastaavan auton tilalle. Muut liikkumiset tapahtuu joko poljettavalla fillarilla, moottoripyörällä tai kävellen.
Siinä saa sähköauto uskovainen käyttää tosi eksoottista laskutapaa jos meinaa että sähköllä ajo tulisi esim minun tapauksessa halvemmaksi. Enkä varmaan ole ainoa vastaava? Joo, ja asuinmuoto on rivitalo jossa on 10 amp sulakkeen takana oleva lämpötolppapaikka.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan minä mahtaisin säästää näillä noin 5000 km/v pakollisilla ajoilla? Sähköauton ostohinta, 50,000€ ?, vakuutukset 1500€/v yms.
Ja nyt ajan käteisellä ostetulla n 2000€ bensa-autolla jota käytän ehkä 4-5 vuotta, joka joutaa sen jälkeen vaikka paaliin, jonka vakuutus 200€/v ja huollot noin 200€/v, + muuta käyttökulut ehkä 500€/v. Bensan kulutus seka-ajolla ehkä 8 ltr/100 km. Ja sen jälkeen ostan taas vastaavan auton tilalle. Muut liikkumiset tapahtuu joko poljettavalla fillarilla, moottoripyörällä tai kävellen.Siinä saa sähköauto uskovainen käyttää tosi eksoottista laskutapaa jos meinaa että sähköllä ajo tulisi esim minun tapauksessa halvemmaksi. Enkä varmaan ole ainoa vastaava? Joo, ja asuinmuoto on rivitalo jossa on 10 amp sulakkeen takana oleva lämpötolppapaikka.
Miksi et osta halvempaa sähköautoa? Miksi sen pitää noin pienillä kilometreillä olla 50 000€ maksava?
Ja halpaa korjata jos tulee ongelmia. Luin juuri että WV on lopettanut sähköautojen valmistamisen syynä että ei ole lönsamhet eli voittoa.Tappiolla menee.
Vierailija kirjoitti:
Ja halpaa korjata jos tulee ongelmia. Luin juuri että WV on lopettanut sähköautojen valmistamisen syynä että ei ole lönsamhet eli voittoa.Tappiolla menee.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä taas luin, että VW (huom, ei WV) lopettaa polttomoottoriautojen valmistamisen kokonaan Euroopassa vuoteen 2033 mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt ajan käteisellä ostetulla n 2000€ bensa-autolla jota käytän ehkä 4-5 vuotta, joka joutaa sen jälkeen vaikka paaliin, jonka vakuutus 200€/v ja huollot noin 200€/v, + muuta käyttökulut ehkä 500€/v. Bensan kulutus seka-ajolla ehkä 8 ltr/100 km. Ja sen jälkeen ostan taas vastaavan auton tilalle. Muut liikkumiset tapahtuu joko poljettavalla fillarilla, moottoripyörällä tai kävellen.Siinä saa sähköauto uskovainen käyttää tosi eksoottista laskutapaa jos meinaa että sähköllä ajo tulisi esim minun tapauksessa halvemmaksi. Enkä varmaan ole ainoa vastaava? Joo, ja asuinmuoto on rivitalo jossa on 10 amp sulakkeen takana oleva lämpötolppapaikka.
Joo, eihän sitä tosiaan saa kuin 50 000€ hintaisia sähköautoja. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen sähköauto käyttää maantiellä n. 20kWh/100km hyvällä kelillä, motarilla tai huonolla kelillä selvästi enemmän.
Jos laitetaan vaikka 25kWh/100km, niin rahaa menee: sähkö 10c/kWh, siirto 5c/kWh -> 3,75€/100km. Pörssisähköllä voi päästä paljon halvemmalla jos pystyy halvalla sähköllö aina lataamaan, mutta toisaalta jos kerrankin joutuu lataamaan kalliilla niin menettää helposti kymmenen halvan latauksen "säästöt".
Halpaahan tuo on silti, mutta kuitenkin melkein tuplahintaista tuohon väitettyyn 2€/100km.
Minulla on sähkön hinnan keskiarvo ollut 4,2c/kWh tänä vuonna ja siirto 4,20c/kWh.
Ap
Missä päin Suomea sähkön siirto veroineen maksaa 4,20 c/kWh?
En tiedä, kalliilta kuulostaa kyllä. Meillä maksaa 1,41 c/kwh.
Älä viitsi valehdella.
Joo sori. Se oli alv0 hinta, eli 1,75 senttiä veroineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli 8000€ kalliimpi kuin polttismalli. Sen säästää kolmessa vuodessa ja sitten pelkkää säästöä.
Siinähän sen näkee, taloustaidot aivan huipussaan.
"Maksoin 8000€ ylimääräistä, jotta voin 'säästää' kolmen vuoden päästä päivittäisissä kuluissa".
Ressukka, onnea uuteen vispilään.
Omat taloustaitosi: maksan 10-15 vuotta enemmän jotta en alkaisi säästämään kolmen vuoden päästä. Et varmaan asenna taloon myöskään eristeitä kun ne maksavat alussa vaan pusket sitten vaan suora sähkölämmityksellä?
Kaikki ne jotka valittaa että pensa on kallista niin miksi ne ei osta sähköautoa kuten teslaa tai sitten bmw sähköautoa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tyhmyydellä rajaa kun polttiksella ajaa.
Heko heko ku olet hauska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et osta halvempaa sähköautoa? Miksi sen pitää noin pienillä kilometreillä olla 50 000€ maksava?
Minun ei ole mitään järkeä sijoittaa näillä ajoilla 3000€ enempää ylipäätään yhtään mihinkään autoon. Kerrotko minulle että minkälaisen auton minä ostan noin 3000 eurolla? Siis autoon joka on minulle lähinnä olosuhteiden pakko.
Joo, ja pienenä sivumainintana että minulla on noin 35,000 vene ja noin 15,000€ moottoripyörä jotka on ostettu ja maksettu käteisellä, ihan harrastekäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heko heko ku olet hauska
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei ole mitään järkeä sijoittaa näillä ajoilla 3000€ enempää ylipäätään yhtään mihinkään autoon. Kerrotko minulle että minkälaisen auton minä ostan noin 3000 eurolla? Siis autoon joka on minulle lähinnä olosuhteiden pakko.
Joo, ja pienenä sivumainintana että minulla on noin 35,000 vene ja noin 15,000€ moottoripyörä jotka on ostettu ja maksettu käteisellä, ihan harrastekäytössä.
Ja lisäys. En valita bensan hinnasta enkä sähkön hinnasta. Syystä että. Kun ei tarvitse valittaa, eikä sen enempää vahtia sähkömittaria, päivittäistä hintaa tms.