Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen ongelma ei ole eriarvoisuus vaan talouskasvun pysähtyminen 15 vuodeksi ja velkaantuminen

Vierailija
29.09.2023 |

Särkyyn on otettu pillereitä, jotka helpottavat oloa tilapäisesti mutta eivät taltuta taudinaiheuttajaa.

Jos ongelmia olisi ratkottu johdonmukaisesti ja vaiheittain vajaan 20 vuoden kuluessa, järeät keinot olisi voitu välttää. Enää niitä ei voi välttää. Poliitikot antoivat pensaspalon levitä laajaksi metsäpaloksi.

Kommentit (197)

Vierailija
121/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion velka= evvk. Miksi se kiinnostaa ketään, otetaan Italiasta mallia, niin menisi paremmin.

Vierailija
122/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut asuntoni ja autoni palkalla kun olin työssä..olen maksanut suurta veroa ja maailman korkeimpia veroja auliisti siinä uskossa että kun minä olen työtön niin minulla on oikeus samoihin tukiin joita nyt rahoitan korkeina veroina muille..

Nyt kun olen työtön niin sanotaankin että. Minun tukia pitää leikata ja koska olen varakas asunnon omistaja ei minulle tule maksaa mitään tukia vaan ihan upyours omalla varallisuudesta saat maksaa menisi..yhteiskunnan ei tule kerrytttää varallisuutta ja muuta potaskaa..

Siis juuri tämän takia olen maksanut 25 vuotta korkeita veroja .??hyvinvointiyhteiskunnan yläpitöön...oikeuden olen hankkinut tähän maksamalla 25 vuotta veroja...

Naapurissa asuu samanlaisessa asunnossa Afrikan maasta tullut some ali joka ajaa paremmalla autolla kuin minä ja kaikki maksaa sosiaaliturva vaikka tämä ei ole maksanut maahan yhtään veroa mutta saa kelalta 3 x tukea enemmän kuin minä...

Mistäkö tiedän..no postilaatikkoosi oli tullut vahingossa naapurin aukaistu kirje josta näkyi maksusuoritukset.

Miksi sitten äänesti Kokoomusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut asuntoni ja autoni palkalla kun olin työssä..olen maksanut suurta veroa ja maailman korkeimpia veroja auliisti siinä uskossa että kun minä olen työtön niin minulla on oikeus samoihin tukiin joita nyt rahoitan korkeina veroina muille..

Nyt kun olen työtön niin sanotaankin että. Minun tukia pitää leikata ja koska olen varakas asunnon omistaja ei minulle tule maksaa mitään tukia vaan ihan upyours omalla varallisuudesta saat maksaa menisi..yhteiskunnan ei tule kerrytttää varallisuutta ja muuta potaskaa..

Siis juuri tämän takia olen maksanut 25 vuotta korkeita veroja .??hyvinvointiyhteiskunnan yläpitöön...oikeuden olen hankkinut tähän maksamalla 25 vuotta veroja...

Naapurissa asuu samanlaisessa asunnossa Afrikan maasta tullut some ali joka ajaa paremmalla autolla kuin minä ja kaikki maksaa sosiaaliturva vaikka tämä ei ole maksanut maahan yhtään veroa mutta saa kelalta 3 x tukea enemmän kuin minä...

Mistäkö tiedän..no postilaatikkoosi oli tullut vahingossa naapurin aukaistu kirje josta näkyi maksusuoritukset.

Oli suuri virhe äänestää kokoomusta..talouden kuntoon laittaminen on näille pelkkä keppihevonen ja tekosyy jakaa kansa ja edut itselle

Vierailija
124/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion velka= evvk. Miksi se kiinnostaa ketään, otetaan Italiasta mallia, niin menisi paremmin.

on kyllä äärimmäisen hauskaa, etteivät vasemmiston ihannevaltioita ole enää sosia(a)lidemokraattinen Ruotsi tai muut Pohjoismaat vaan hypervelkaantuneet Välimeren maat. Siinäkin on sellainen ero, että jonkun Italian EU vielä pelastanee ja vaatii samalla julkistalouteen muutoksia, mutta lilliputti Suomea ei välttämättä

Vierailija
125/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli suuri virhe äänestää kokoomusta..talouden kuntoon laittaminen on näille pelkkä keppihevonen ja tekosyy jakaa kansa ja edut itselle

Miksi muuttaa toimivaa konseptia. Kansa haluaa yksinkertaisia vaalisloganeita, koska kansa on itsekin yksinkertaista.

Työllisyys, velkapopulismi. Ne toimii aina.

Ja huom työllisyys toimii vaalipuheena, vaikka ed hallitus olisi jättänyt huipputyöllisyyden kuten nytkin jätti.

Orpo vaan sanoi että se on huono, meidän tavoite on vielä 10% enemmän.

Kun jotakin on pakko äänestää ja tässä on vaihtoehdot. Ja vallanpitäjät valittaisiin vaikka ei äänestäkään. Aina joku kuitenkin äänestää

Vierailija
126/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eriarvoisuus vaikuttaa kulutukseen ja sitä kautta talouskasvuun.

No ketkä täällä mielestäsi sitä eriarvoisuutta kohtaavat?

No, ne pienituloiset jolle ei ole taattu sitä vähintäänkin keskituloisen elämää.

Miten monella pienituloisella on autot, omistustalot, kesämökit jne?

Miten kieroutunut ja realiteeteista irrottautunut voi olla, että kuvittelisi, että pienituloisen pitäisi voida omistaa taloja, autoja ja mökkejä? 

Taloja ,autoja ,mökkejä on monen hintaisia ja monen tasoisia . Köyhän autot,mökit,ja talot on yleensä aika vaatimattomia rikkaisiin nähden ja rikkaalla voi olla monta autoa ja mökkiä..

Miksi köyhä ei saisi omistaa mitään..tälläinen jakaa kansan ja ajaa marginaaleihin kun toiset saa omistaa ja toiset ei

Miksi ei saisi? Ei kukaan estä omistamasta, omilla rahoillaan, jotka on työllänsä ansainnut tai perinyt.

Jos köyhä omistaa talon, auton ja mökin, ei ole enää köyhä. Köyhyys liittyy juuri siihen, että ei omista. 

Jos taas kysymyksen taustalla oli se, miksi talon tai mökin omistaminen estää tietyt yhteiskunnan tuet, vastaus on: juuri siksi. Tuet on suunnattava heille, joilla ei mitään ole, eikä heille, joilla jo on. Muiden rahoilla ei ole sopivaa autoja, taloja ja mökkejä kuvitella hankkivansa.

Minä ihmettelen sitä miksi jotkut kuvittelee että nämä mökit ja talot maksetaan tuilla ?!

Kaikki järkevät ihmiset tietää mikä sosiaaliturvan taso Suomessa on kuten työttömyys etu ja asumistuki ...ei niillä asuntoja maksulla eikä autoja..

Peruselämisen taso maksaa Suomessa enemmän kuin mitä tukia saa . Siinä yhtälössä on täysin kestämätön selitys että sosiaaliturva kartuttaa jonku asunnon omistajan varallisuutta....tälläistä väitteet on vain pelkkää perseilyä..

Mainitsen pari esimerkkiä:

-Nykyinen hallitus on poistamassa omistusasunnossa asuville annettavan asumistuen. Se tosiasiallisesti kartuttaa tuensaajan varallisuutta, siten että tuella osittain rahoitettavalla vastikkeella pidetään yllä asunnon arvon säilyttämistä ja nousua.

- Mitä ei edes olla poistamassa on se, että asumistukijärjestelmä suoranaisesti kartuttaa asuntosijoittajien varallisuutta. Keskiluokka maksaa verot, joista asumistuki pienituloisille maksetaan. Tuensaaja maksaa vuokran asuntosijoittajalle, joka lyhentää tällä asunnon ostamiseen tarvittavaa velkaa.

Voidaan poistaa asumistuki, jolloin vuokralle pääsee vain, jos omat tulot siihen riittävät. Vai haluatko ajatella ennemmin, että asumistukea ei saisi yksityisten omistamiin asuntoihin?

Vierailija
127/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kade, mutta kyllä m a m u t yleensä ajavat paremmilla ja uudemmilla autoilla kuin kantikset. Eihän siinä mitään, jos ja kun työ- tai yrittämistienesteillään ne ovat hankkineet, mutta sitä olisi/on vaikeampi hyväksyä, jos ja kun sossun tuilla tämäkin onnistuu.

Vierailija
128/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on kyllä äärimmäisen hauskaa, etteivät vasemmiston ihannevaltioita ole enää sosia(a)lidemokraattinen Ruotsi tai muut Pohjoismaat vaan hypervelkaantuneet Välimeren maat. Siinäkin on sellainen ero, että jonkun Italian EU vielä pelastanee ja vaatii samalla julkistalouteen muutoksia, mutta lilliputti Suomea ei välttämättä

Mistä sinä tuon vasemiston päättelit? Taidat olla hullu. Oikeasti valtioiden pitää olla velkaisia, muuten talous ei toimi. Valtionvelka on ihan toisenlaista kuin vaikka ihmisten omat velat. Valtionvelkaa on turha vähentää

Vierailija
129/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suomen tie velkalappujen myyjänä alkaa olla taputeltu ja maailman suurimmasta virkarälssistä joudutaan leikkaamaan. Näin kävi myös neuvostoliitolle.

Vierailija
130/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rassisti suomi guuluu gaigille ei suomalaisile!

Vierailija
131/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi suomen tie velkalappujen myyjänä alkaa olla taputeltu ja maailman suurimmasta virkarälssistä joudutaan leikkaamaan. Näin kävi myös neuvostoliitolle.

Toivottavasti loppuu myös se yletön rahanjakaminen sinne eteöä Eurooppaan suomesta ja EUlle ..

On erikoista että köyhä Suomi jakaa ihan älyttömän suuria tulonsiirtoja Euroopassa muilla mailla kun suunnilleen saman elintason ja velkaantumisen maat EUssa on suuria tulon saajia

Vierailija
132/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on varmaan maailman ainoa markkinatalousmaa jossa valtion katsotaan olevan ensisijassa vastuussa siitä että yritykset kasvavat ja investoivat. Jotenkin kummasti kukaan ei vastuuta yrityksiä siitä että sehän olisi niiden yritysten tehtävä hakea kasvua ja uusia markkinoita. Nyt yrittäjät lähinnä vain valittavat miten valtio sitä ja valtio tätä. Ja ei voi yrittää kun verot.

Kokoomuskin, jonka pitäisi olla se talouspuolue, korjaa taloutta esisijassa menoja leikkaamalla eikä niin että saisi aikeen mahdollisimman voimakasta talouskasvua ja sitä kautta lisätuloa.

Vierailija
133/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti loppuu myös se yletön rahanjakaminen sinne eteöä Eurooppaan suomesta ja EUlle ..

On erikoista että köyhä Suomi jakaa ihan älyttömän suuria tulonsiirtoja Euroopassa muilla mailla kun suunnilleen saman elintason ja velkaantumisen maat EUssa on suuria tulon saajia

Mitkä Suomea vastaavat valtiot ovat EU:ssa nettosaajia?

Vierailija
134/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rassisti suomi guuluu gaigille ei suomalaisile!

Tässä tuli nyt vain tämän perusongelma juurisyy esille.. ne ei ole suomen veronmaksajien suomalaisille maksamat tulonsiirrot vaan se että jaolla on koko maailma

Vierailija
135/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suuri moka on terveydenhuolto. Sen käsistä päässeitä kustannuksia ovat lääkärit itse käsitelleet mielenkiintoisesti Hesarin yleisönosastopalstalla viime aikoina. Jokainen ymmärtää, että Suomella ei ole varaa maksella keikkalääkäreille 12 000 tuhannen euron kuukausipalkkoja. Silti niitä maksetaan.

Vierailija
136/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranska,italia,espanja,Kreikka. Muutama mainitakseni..

Ranskan ja Italian eli taso ja talous on hyvin suomea vastaavalla tasolla..maat sai kymmeniä miljardeja elvytysrahaa ja Suomi maksaa 7 miljardia tilanteessa jossa Suomella on ollut 15 vuotta koko EUn huonoin talouskasvu

Vierailija
137/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskan ja Italian eli taso ja talous on hyvin suomea vastaavalla tasolla..maat sai kymmeniä miljardeja elvytysrahaa ja Suomi maksaa 7 miljardia tilanteessa jossa Suomella on ollut 15 vuotta koko EUn huonoin talouskasvu

Puhut nyt tuosta kertaluontoisesta elvytyspaketista jonka jako perustui siihen miten paljon maat ovat kärsineet koronasta. Ihan normi jäsenmaksuissa mm. Italia ja Ranska eivät ole nettosaajia vaan nettomaksajia.

Vierailija
138/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi suuri moka on terveydenhuolto. Sen käsistä päässeitä kustannuksia ovat lääkärit itse käsitelleet mielenkiintoisesti Hesarin yleisönosastopalstalla viime aikoina. Jokainen ymmärtää, että Suomella ei ole varaa maksella keikkalääkäreille 12 000 tuhannen euron kuukausipalkkoja. Silti niitä maksetaan.

Kaiken pahan lisäksi ainaki TK keskuksissa näiden keikka lääkäreiden lääketieteen tietotaito on äärettömän huono ja töitä tehdään vasemmalla kädellä

Vierailija
139/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta sitten Apple julkisti ekan iPhonensa. Siitä alkoi Nokian ja etenkin Suomen alamäki.

Vierailija
140/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut nyt tuosta kertaluontoisesta elvytyspaketista jonka jako perustui siihen miten paljon maat ovat kärsineet koronasta. Ihan normi jäsenmaksuissa mm. Italia ja Ranska eivät ole nettosaajia vaan nettomaksajia.

Nämä jäsenmaksut on jääneet jo vähän paitsioon kun ne suuret tulonsiirrot maksellaan muuta kautta...ilmastorahastot,elvytyspaketit,evm,erp,päästömaksut jne....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme