Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen ongelma ei ole eriarvoisuus vaan talouskasvun pysähtyminen 15 vuodeksi ja velkaantuminen

Vierailija
29.09.2023 |

Särkyyn on otettu pillereitä, jotka helpottavat oloa tilapäisesti mutta eivät taltuta taudinaiheuttajaa.

Jos ongelmia olisi ratkottu johdonmukaisesti ja vaiheittain vajaan 20 vuoden kuluessa, järeät keinot olisi voitu välttää. Enää niitä ei voi välttää. Poliitikot antoivat pensaspalon levitä laajaksi metsäpaloksi.

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viel elää isiemme... kirjoitti:

Nyt pitää puhaltaa yhteen hiileen, kaveria ei jätetä, vaan yhdessä vähän vyötä kiristäen Suomi jälleen nousuun ja parhaaseen AAA luokkaan.

Puhallan heti kun hyvätuloiset ja eläkeläiset osallistuvat myös. Siihen saakka pysyn työmarkkinoiden ulkopuolella, en rahoittamassa verenimijöitä.

Vierailija
102/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eriarvoisuus vaikuttaa kulutukseen ja sitä kautta talouskasvuun.

No ketkä täällä mielestäsi sitä eriarvoisuutta kohtaavat?

No, ne pienituloiset jolle ei ole taattu sitä vähintäänkin keskituloisen elämää.

Miten monella pienituloisella on autot, omistustalot, kesämökit jne?

Miten kieroutunut ja realiteeteista irrottautunut voi olla, että kuvittelisi, että pienituloisen pitäisi voida omistaa taloja, autoja ja mökkejä? 

Taloja ,autoja ,mökkejä on monen hintaisia ja monen tasoisia . Köyhän autot,mökit,ja talot on yleensä aika vaatimattomia rikkaisiin nähden ja rikkaalla voi olla monta autoa ja mökkiä..

Miksi köyhä ei saisi omistaa mitään..tälläinen jakaa kansan ja ajaa marginaaleihin kun toiset saa omistaa ja toiset ei

Miksi ei saisi? Ei kukaan estä omistamasta, omilla rahoillaan, jotka on työllänsä ansainnut tai perinyt.

Jos köyhä omistaa talon, auton ja mökin, ei ole enää köyhä. Köyhyys liittyy juuri siihen, että ei omista. 

Jos taas kysymyksen taustalla oli se, miksi talon tai mökin omistaminen estää tietyt yhteiskunnan tuet, vastaus on: juuri siksi. Tuet on suunnattava heille, joilla ei mitään ole, eikä heille, joilla jo on. Muiden rahoilla ei ole sopivaa autoja, taloja ja mökkejä kuvitella hankkivansa.

Minä ihmettelen sitä miksi jotkut kuvittelee että nämä mökit ja talot maksetaan tuilla ?!

Kaikki järkevät ihmiset tietää mikä sosiaaliturvan taso Suomessa on kuten työttömyys etu ja asumistuki ...ei niillä asuntoja maksulla eikä autoja..

Peruselämisen taso maksaa Suomessa enemmän kuin mitä tukia saa . Siinä yhtälössä on täysin kestämätön selitys että sosiaaliturva kartuttaa jonku asunnon omistajan varallisuutta....tälläistä väitteet on vain pelkkää perseilyä..

Mainitsen pari esimerkkiä:

-Nykyinen hallitus on poistamassa omistusasunnossa asuville annettavan asumistuen. Se tosiasiallisesti kartuttaa tuensaajan varallisuutta, siten että tuella osittain rahoitettavalla vastikkeella pidetään yllä asunnon arvon säilyttämistä ja nousua.

- Mitä ei edes olla poistamassa on se, että asumistukijärjestelmä suoranaisesti kartuttaa asuntosijoittajien varallisuutta. Keskiluokka maksaa verot, joista asumistuki pienituloisille maksetaan. Tuensaaja maksaa vuokran asuntosijoittajalle, joka lyhentää tällä asunnon ostamiseen tarvittavaa velkaa.

Heips vaan..omakotitalossa ei ole vastiketta..kaikki kulut maksetaan omasta pussista.

Hoitovastiketta tosiaan ei pitäisi maksaa kela tuista koska se nimenomaan kohdistuisi asunnon perusparannuksen ei käyttökuluihin kuten yhtiövastike

Kaikkia kulujahan ei silloin makseta omasta pussista, jos omistusasujalle myönnetään asumistukea.

Myös käyttökulut ovat osa omistettavan asunnon arvon säilyttämistä. Sinun omakotitalostasi en tiedä, mutta taloyhtiöissä sillä katetaan mm. kiinteistöhuollon ja isännöinnin kustannuksia, joiden tekemättä jättäminen alentaisi asunnon arvoa.

Juu en tiedä yhtään omakotitalo asukasta joka ostaa kiinteistöpalveluja ja isännöinti palveluja tai teettäisi putkirempntit hoitonaksuilla..

Kaikki järje ätnihmiset ymmärtää mitä tarkoitetaan välttämättömiä asumiskuluilla omistusasunnossa....ne on sähkö,lämpö,vesi...

Kiinteistökulut ja asunnon ylläpitokulut ei kuulu tähän..näihin edellä mainittuihin asumistukea kai juuri haetaankin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viel elää isiemme... kirjoitti:

Nyt pitää puhaltaa yhteen hiileen, kaveria ei jätetä, vaan yhdessä vähän vyötä kiristäen Suomi jälleen nousuun ja parhaaseen AAA luokkaan.

Puhallan heti kun hyvätuloiset ja eläkeläiset osallistuvat myös. Siihen saakka pysyn työmarkkinoiden ulkopuolella, en rahoittamassa verenimijöitä.

Kyllähän sinua jatkossakin yhteiskunnan tuilla elätetään. Nyt vaan siitä muiden kukkarolla pummaamisesta tehdään pikkuisen vaikeampaa. 

Vierailija
104/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän ongelma on valmiiksi katettuun pöytään tullut sukupolvi, joka alkoi sotkemaan kaikkea kun ei ollut muutakaan tekemistä.

Meidän ongelma on ahneet boomerit, jotka maksoivat liian vähän eläkevakuutusmaksuja, vaikka tiesivät kansalaisten määrän romahtavan.

Hmm, miksiköhän työeläkejärjestelmä luotiin?🤔

Työeläkejärjestelmä luotiin turvaamaan eläkkeelle jäävien ihmisten elintaso. Suurten ikäluokkien eläköityminen otettiin huomioon järjestelmässä. Kohta tämäkin tarve lakkaa, kun kuolema korjaa väistämätöntä satoaan suurien ikäluokkien keskuudessa.

Det centralaste saknas. Alla betalade pensionsavgift och så pensionerades de stora årskullarna. Då de inte gjorde så mycket barn fick alla arbetande betala mycket högre pensionsavgifter. Då de stora årskullarna dör, är kassan rätt tom, pensionen halv och pensionsavgiften fyrdubbel för dem som jobbar.

Då de nu arbetande av någon oförklarlig anledning går med på detta, kommer det nog senare en generation som inte gör det. Då är ni på pension. Lycka till.

Vierailija
105/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa julkisten varojen käytön valvonta ja arviointi on täysin höveliä, joten sinne menee rahaa.

Lisäksi täysin ylipaisunut byrokratia, jolla pyörittäisi kuulemma Hollannin kokoista valtiota.

Lisäksi rahankäyttö, jossa sitä jaetaan kaikille mahdollisille yhdistyksille, joiden hallituksissa istuu kansanedustajia ja muita puoluehenkilöitä, jotka siis myöntävät rahaa käytännössä itselleen.

Yritystuet ovat Suomessa Euroopan anteliaimmat ja poliitikkomme on erittäin helppo lobata. Niinpä yritystukiin menee budjetista noin 15 %, 9 mrd. € /vuodessa.

Suomen verotusta perustellaan hyvinvoinnin nimissä, mutta totuushan on, että Suomessa esim. terveydenhuoltoon, vanhushoitoon tai tienkunnostukseen käytetään selvästi muitakin Pohjoismaita vähemmän.

Suomi on hyvin korruptoitunut, se on yhteinen nimittäjä kaikelle yllä mainitsemalleni.

Vierailija
106/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukija annetaan , jos on varaa. Tyhjästä on paha nyhjästä. Itsestään selvää.

Ensimmäisenä pitäisi lakkauttaa kehitysapu ja lopettaa m a a h a n m u u t to, niin saa kuluja leikattua tuntuvasti. Monissa maissa ei ole enää sotaa, ja ihmiset pystyvät lomailemaan niissä maissa, joten olisi aika palauttaa ihmiset kotiin.

Vierailija
107/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän hän tiedettiin jo 15 vuotta sitten ja nyt vasta joku heräs...

Ei näköjään herännyt, kun tehdään vaan tulonsiirtoja paremmin tienaaville ja karsitaan työläisten oikeuksia. Ei se säästäminen ole päätavoite, vaan oman ideologian ajaminen käytäntöön.

Vierailija
108/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaantuminen ei tietenkään ole ollut oikea ratkaisu julkishallinnon lisääntyneisiin menoihin ja toisaalta köyhtyvän ja ikääntyvän maan supistuviin verotuloihin. 

Vaan valtion ja kuntien kustannusten tuntuva leikkaaminen, sieltä mistä voidaan (puolustuksesta ei voida, päin vastoin). Onneksi nyt meillä on hallitus, joka on oivaltanut vihdoin asian.

Ottamalla lisää velkaa, myymällä valtion omaisuutta, antamalla veronkevennykset rikkaille ja leikkaamalla lapsiperheiltä ja heikommassa asemassa olevilta? Jopa on oivaltavaa toimintaa Orpon hallitukselta.

Kun Matti Meikäläinen saa palkkaa, siitä lähtevät päältä sotut ja muut pakolliset maksut sekä tietenkin verot. Puhutaan bruttopalkasta ja nettopalkasta. Bruttopalkka on se kiusallinen tieto siitä mitä tienaisi, jollei tarvitsisi maksaa veroja ja muita maksuja. Nettotuloilla ostetaan ruokaa, asutaan ja harrastetaan. Yksinkertaisesti ilmaistuna brutto on harhaa ja netto on todellisuutta.

Samaa logiikkaa käyttäen nettovelka on todellisuutta ja bruttovelka on harhaa. Kun vertailu tehdään todellisen nettovelan pohjalta, tieto olisi kiusallinen ja se veisi pohjan kepiltä, jolla pidetään kansa kurissa ja nuhteessa.

Brutto är inte brutto. På brutto kommer socialavgifterna. I Litauen får de arbetande enligt nyheter en löneslip där bruttot är det verkliga bruttor, minus socialavgifter och minus personskatt (vilken är proportionell).

I alla lönejämförelser verka Litauen ha rätt bra löner i jämförelse med övriga Baltikum och det som kallades för "östblocket". Orsaken till det ser ni ovan.

Vierailija
109/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yhteistä hiiltä mihin puhaltaa. Siitä puolueet ja media pitävät huolen.

Vierailija
110/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tois ten vero rahoista rikas ettu nar isti - nalle on paras ukko kertoilmaan tällaisia tarinoita

Vierailija
111/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me on annettu yli 200mrd rahaa eläkevakuutusyhtiöille leikkirahaksi.

Tavallinen ihminen ei edes ymmärrä miten paljon rahaa se on.

Puolet tämänkään lukijoista ei osaa edes kirjoittaa sitä nollien määrää oikein ilman apua. Kukaan ei kai ymmärrä että sillä voisi ostaa vaikka muutaman pikkuvaltion.

Sitten uutinen: tiedättekö mitä tapahtuu rahalle kun se annetaan vakuutusyhtiölle?

Vastaus: se jää sinne. Onneksi olkoon Suomi ja sen eläkejärjestelmä.

Nyt sitä rahasäiliötä vartioi myös poliitikot. Sanaakaan ei saa sanoa siihen suuntaan että sitä aarretta voisi ikinä käyttää millään tavalla eläkeläisten hyväksi.

Jos sanoo mitään siihen suuntaankaan niin tulee hiljaisuus välittömästi.

Sama reaktio kuin jos uskaltaa puhua kansalaisia terrorisoivista vakuutuslääkäreistä yhtään mitään. Ja tässä on yhtä uskollisesti mukana poliitikot oikealta äärivasemmalle.

Mistä ihmeestä mahdatkaan puhua.

Eläkeläisille maksetuista työeläkkeistä yli 80% on parhaillaan työssäkäyvien TE-maksuilla rahoitettua. Ne loput tulevat sijoitustuotoista eli rahastoituista varoista, jotka on laitettu "sinne" vakuutusyhtiöihin tätä tarkoitusta varten.  Mikä tässä on epäselvää tai jotain, josta tulisi hiljaisuus välittömästi. En ainakaan TE-maksuja helvetisti maksavana ole tällaista huomannut.  

Niin sitähän minä sanoin että eläkkeet maksetaan te maksuista ja tuota aarretta suojellaan. Välillä kai otetaan 1mrd sieltäkin tuotoista avuksi.

Välillä se aarteen sijoitus tuottaa ja välillä tuottaa tappiota. Ihan tuurista kiinni.

Sillä rahapotilla on yksi ainoa tarkoitus; pysyä siellä ja kasvaa loputtomiin.

Sen ei ikinä anneta pienentyä kuin normaali heittelyn verran.

Kysynnkin että mitä tekemistä sillä on siis eläkejärjestelmän kanssa?

Tiedätkö muuten että sen rahaston sijoituskulut on luokkaa 500miljoonaa vuodessa.

Kulut: puoli miljardia. Minne menee?

Saako kysyä.

Saa kysyä. Vastaus on työeläkeyhtiöiden toiminnan pyörittämiseen, pääosin palkkojen maksuun. On toki epäkohta, että nykyisenä tietoteknisenä aikana tarvitaan sama määrä henkilökuntaa kuin silloin, kun työeläkejärjestelmä 1960-luvulla perustettiin. 

Tarkoitat ehkä, että rahastoiduista omaisuudesta maksettaisiin eläkeläisille suoraan enemmän kuin rahaston tuotto on, eli pääomia "syöden". No, näin ei missään maassa toimi julkinen tai yksityinen eläkejärjestelmä. Jos pääomia aletaan syödä, ei sitä eräänä päivänä ole enää jäljellä siihen tarkoitukseen, mihin se on varattu. Tämän luulisi olevan selvää.

Työeläkejärjestelmän toiminta perustuu työeläkelakiin. Periaatteita voidaan muuttaa parlamentaarisilla enemmistöpäätöksillä, jos poliittista tahtoa ei ole.

Varför skulle man inte tära på kapitalet då mängden pensionärer börjar minska? Det är väl rätt klart att de som har betalat in pengarna skall ha ut sin beskärda del av dem, oberoende av vad de som nu är ca. 30 - 40 år i framtiden betalar i pensionsavgift. I annat fall surfar först de stora årskullarna på dem som är födda direkt efter, och sedan kommer de stora årskullarnas rätt få barn och gör precis samma sak.

Pensionärer kommer ännu rätt länge att vara Finlands största grupp som röstar i val som val.

Vierailija
112/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaantuminen ei tietenkään ole ollut oikea ratkaisu julkishallinnon lisääntyneisiin menoihin ja toisaalta köyhtyvän ja ikääntyvän maan supistuviin verotuloihin. 

Vaan valtion ja kuntien kustannusten tuntuva leikkaaminen, sieltä mistä voidaan (puolustuksesta ei voida, päin vastoin). Onneksi nyt meillä on hallitus, joka on oivaltanut vihdoin asian.

Ottamalla lisää velkaa, myymällä valtion omaisuutta, antamalla veronkevennykset rikkaille ja leikkaamalla lapsiperheiltä ja heikommassa asemassa olevilta? Jopa on oivaltavaa toimintaa Orpon hallitukselta.

Tämähän on aivan sama kuin huutaisi tuuleen, mutta: Rinteen hallitus sääti väliaikaisesta solidaarisuusverosta yli 100'000 euroa tienaaville, koko oli 2 prosenttiyksikköä. Aiemmista hallituksista mm Sipilän hallitus oli pitänyt alarajana 74'200 euroa ja Kataisen hallituksella tämä samainen 100'000 ja 2%.

Orpon hallitus on nyt nostanut lisäveron alarajan 150'000 euroon. Mitään ei siis ole 'annettu' suurituloisille, vaan harvemmalle väliaikaista raippaveroa kuin edellinen hallitus.

"Alkuperäisen suunnitelman mukaan solidaarisuusveron oli tarkoitus olla väliaikainen veronkiristys. Koska tuloveroasteikosta päätetään vuosittain, ei ole takeita, että solidaarisuusveron periminen lopetettaisiin.[1] Rinteen hallituksen on tarkoitus jatkaa solidaarisuusveroa kauden loppuun[2]."

Ja tällaisena aikana, kun velkaantumista pitää suitsia, sitä rajaa olisi pitänyt alentaa, eli raippaveroa korottaa. Jos hyvätuloiset eivät halua osallistua "talkoisiin" ei pitäisi köyhienkään. Annettaisiin laivan upota, ei Suomen ole pakko pysyä maailmankartalla ollenkaan.

Vierailija
113/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomi suostuu kaikkeen EU-paskaan? Onko pakko suostua, miksi ei Suomi sano EI jollekkin asialle?

Vierailija
114/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 vuotta sitten oli oikeistohallitus jonka aikana alkoi jatkuva velkaantuminen. Oikeisto tuhosi suomen.

... olemalla oppositiossa, kun Söpö-Sanna otti 50 miljardia velkaa.

Ja nyt Raivo-Riikka ja Junankuljettaja-Orpo ottavat samalla mitalla.

Sannan aikana muuten 40mrd, tämän hallituksen aikana n.50mrd

ALoittaja muuten lukenut Wahlroosin jutun. Mies ulisee talouskasvusta, itse pakenee veroja ja kikkailee loput veroparatiiseihin. Tällaisella pellellä ei ole mitään arvovaltaa puhua oikein mistään.

Vierailija
115/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU ssa on tehty viimeiset 15 vuotta ihan tietoista politiikkaa jossa on huononnettu erityisesti suomen kilpailuasemaa ja harjoittaa elinkeino toimintaa ja teollisuutta Suomessa muiden EU maiden hyväksi..

Suomi on ollut se maa joihin on kohdistunut aina suurimmat rajoitukset ja maksut.tämä näkyyn EUn monessa päätöksessä ja direktiivissä....paras esimerkki löytyy tässä ilmastopolitiikka saa jossa yhden päätöksen jälkeen tuodaan jatkuvasti lisää uusia rajoitteita ja leikkauksia jotka kampittaa erityisesti suomea enemmän muiden kustannuksella.

Nythän ollaan jo niin hyllyssä tilanteessa että suomen kohdalla ei riitä edes Euroopan suurimmat päästöleikkaukset vaan tulee kustantaa myös muun Euroopan ilmastotoimien kustannukset ja koska EU leikkii maailmalla myös tukasta miestä niin ne muun maailman ilmastorahoitukset joita EU maksaa maksaa niitä myös Suomi suurena nettomaksajana

Varför väljer ni sådana clowner till meppar som ni gör? Finland borde stå på sig och inte ha en femte kolonn på plats där besluten fälls. Situationen med kommissarien är inte ett dugg bättre. Grupp Ö är skickad till köttgrytorna och där hålls den gärna.

Vierailija
116/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut asuntoni ja autoni palkalla kun olin työssä..olen maksanut suurta veroa ja maailman korkeimpia veroja auliisti siinä uskossa että kun minä olen työtön niin minulla on oikeus samoihin tukiin joita nyt rahoitan korkeina veroina muille..

Nyt kun olen työtön niin sanotaankin että. Minun tukia pitää leikata ja koska olen varakas asunnon omistaja ei minulle tule maksaa mitään tukia vaan ihan upyours omalla varallisuudesta saat maksaa menisi..yhteiskunnan ei tule kerrytttää varallisuutta ja muuta potaskaa..

Siis juuri tämän takia olen maksanut 25 vuotta korkeita veroja .??hyvinvointiyhteiskunnan yläpitöön...oikeuden olen hankkinut tähän maksamalla 25 vuotta veroja...

Naapurissa asuu samanlaisessa asunnossa Afrikan maasta tullut some ali joka ajaa paremmalla autolla kuin minä ja kaikki maksaa sosiaaliturva vaikka tämä ei ole maksanut maahan yhtään veroa mutta saa kelalta 3 x tukea enemmän kuin minä...

Mistäkö tiedän..no postilaatikkoosi oli tullut vahingossa naapurin aukaistu kirje josta näkyi maksusuoritukset.

Vierailija
117/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskas verotus on ollut kohtalokas virhe Suomessa, se on tuhonnut kaiken normaalin taloudellisen toimeliaisuuden tästä maasta. Julkinen sektori on niin valtava mammutti, että se nielee mittaamattomia summia verovaroja pelkästään systeemin ylläpitoon ja pyörittämiseen, ilman että sillä vielä saadaan mitään konkreettista aikaan! Säästöjä nuo vihoviimeiset idiootit etsivät suorittavasta portaasta joka nielee kaikkein vähiten niitä verorahoja, mutta palkkioviroista, johtoportaan eri tasoilta ei varmasti karsita yhtään... :/

Meillä on tosiaan julkisten menojen koko 60% BKT:sta ja julkisella töissä 27% työvoimasta. Vertailuluvut Saksa 50% & reilu 10%, Viro 42% & alle 20%. Vain Ruotsissa ja Norjassa on Suomea enemmän julkisen työntekijöitä, mutta ainakin Ruotsissa julkisten menojen osuus on matalampi (48%)

Av Finlands arbetskraft om 2.650.000 personer är endast dryga 2.000.0000 till 2.100.000 på jobb, beroende av månad. Det betyder att 1/3 av dem som jobbar är på den offentliga sektorn. Alla andra länder har en lägre arbetslöshet än Finland, varför siffrorna inte är jämförbara. 

Vierailija
118/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut asuntoni ja autoni palkalla kun olin työssä..olen maksanut suurta veroa ja maailman korkeimpia veroja auliisti siinä uskossa että kun minä olen työtön niin minulla on oikeus samoihin tukiin joita nyt rahoitan korkeina veroina muille..

Nyt kun olen työtön niin sanotaankin että. Minun tukia pitää leikata ja koska olen varakas asunnon omistaja ei minulle tule maksaa mitään tukia vaan ihan upyours omalla varallisuudesta saat maksaa menisi..yhteiskunnan ei tule kerrytttää varallisuutta ja muuta potaskaa..

Siis juuri tämän takia olen maksanut 25 vuotta korkeita veroja .??hyvinvointiyhteiskunnan yläpitöön...oikeuden olen hankkinut tähän maksamalla 25 vuotta veroja...

Naapurissa asuu samanlaisessa asunnossa Afrikan maasta tullut some ali joka ajaa paremmalla autolla kuin minä ja kaikki maksaa sosiaaliturva vaikka tämä ei ole maksanut maahan yhtään veroa mutta saa kelalta 3 x tukea enemmän kuin minä...

Mistäkö tiedän..no postilaatikkoosi oli tullut vahingossa naapurin aukaistu kirje josta näkyi maksusuoritukset.

Vaikka siinä uskossa olitkin, mitään erityistä etuoikeutta sinulla tai kenelläkään muulla ei ole. Elämme kulloinkin voimassa olevien lakien mukaan, mennyt ei ole tae tulevasta.

Ja viimeinen virkehän on silkkaa mielikuvitusta. Itse naapurisi kirjeen avasit.

Vierailija
119/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet maksanut veroja, mutta meitä maksajia ei ole ollut riittävästi missään vaiheessa. Julkinen sektori on elänyt jatkuvasti velaksi ja velkasuhteen kasvu räjähti viime hallituskaudella yli 8 %:iin. Koska järjestelmä on elänyt yli varojensa ja elää vielä tällä hetkelläkin, niin leikkauksia on tulossa isolla kädellä.

Voidaan yrittää saada tulopuoli kuntoon, se vaatisi yksityisen sektorin massiivista vahvistamista ja yksityisiä investointeja Suomeen. En jaksa uskoa tämän sossulandian houkuttavuuteen. Täällä kaikki keskittyvät valittamaan, että miksi valtio ei äärivelkaanu vieläkin nopeammin, jotta saataisiin enemmän rahaa tekemättä mitään

Vierailija
120/197 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen hallitus lisäsi päätöksillään Suomen velkataakkaa yli kymmenen miljardia euroa, kun jätetään huomioimatta puolustusmenojen kasvu Ukrainan sodan takia ja koronaviruspandemian aiheuttamat lisäkustannukset.

Nykyinen hallitus lisäsi päätöksellään Suomen velkataakkaa yli kymmenen miljardia euroa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän