Voitaisiinko työehtosopimukset lopettaa?
Jokainen neuvottelisi itse kilpailukykyisen palkan.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika naiivia uskoa, että työnantajaosapuoli on silloin valmis maksamaan työntekijälle kunnollista palkkaa.
Miksi, kun nytkin monella palkka ei perustu mihinkään TES:iin? Reilu 20 vuotta työelämässä kahden työnantajan palveluksessa ja koen aina saaneeni kunnollista palkkaa.
Palkkatasoosi vaikuttaa yleinen palkkataso josta liitot jatkuvasti neuvottelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika naiivia uskoa, että työnantajaosapuoli on silloin valmis maksamaan työntekijälle kunnollista palkkaa.
Miksi, kun nytkin monella palkka ei perustu mihinkään TES:iin? Reilu 20 vuotta työelämässä kahden työnantajan palveluksessa ja koen aina saaneeni kunnollista palkkaa.
Palkkatasoosi vaikuttaa yleinen palkkataso josta liitot jatkuvasti neuvottelevat.
Näin on. Jos naapuriyrityksellä olisi mahdollisuus ottaa halpatyöntekijöitä, niin se kunnollinen palkka olisi kohta jotain muuta kaikilla muillakin, koska yritys ei voisi muutoin kilpailla.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin niin nähdä, kun neuvottelet nollasta työaikasikin.
Ja kaikki muut, palkan, lomat, ylityöt ....., luulen että työnantaja sanelee ehdot: ota rai jätä.
Juu, poistetaan ihmeessä. Siinähän neuvottelette. Ay-liikekin on ihan turha niin kielletään sekin. Kyllä firmat ja pomo on ihmisen parhaita ystäviä ja ajattelevat aina työntekijän parasta, eivätkä omaa etuaan.
t. Nalle
Ap kuvittelee näemmä, että työehtosopimuksissa sovitaan vain palkoista. Ja itse olen alalla, jossa olen aina kuulunut siihen ryhmään, joka ei ole noissa työehtosopimuksissa olevissa palkkaluokissa, joten käytännössä olen itse sopinut palkkani kun aloitin työni.
Huvittaa tuo perskokkareitten onanointi näille täysin älyvapaille esityksille nimittäin ilman liittoja duunarit tekisi 6päiväistä työviikkoa, ylityökorvauksia ei maksettaisi ja kesälomia ei varmuudella olisi.