Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutisissa 4 lapsen yh, Hekan asunnossa vuokra 1300€

Vierailija
27.09.2023 |

No tuota...

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (452)

Vierailija
301/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaamalla löytyy alle 1300e/kk esim. Helsingistä ihan 4h+k asuntojakin pilvin pimein, puhumattakaan  kolmioita. Vaikka kuinka Hekan asunto, pakkoko sitä merenranalla melkein keskustassa on asua?Eli ei tarvitse neilöistä tinkiä, mutta sijainnista ehkä pitäisi?

Kaikki asunnon omistajat eivät halua ottaa asuntoonsa ihmisiä, joiden vuokran maksaa kela. 

Luulen, että tuokaan perhe ei ole ensimmäisenä haluttavana vuokralaisena vapailla vuokramarkkinoilla.

Vierailija
302/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain Kelasta tukea kun asuin vuokralla ja nyt omistusasuntoon en sitä enää saa. Enkä tietenkään ostanut asuntoa sillä ajatuksella et valtio rahoittaa asumistani joten tingin neliöistä en niinkään sijainnista jotta pystyin asunnon ylipäätään ostamaan. Asunto pitäisi hankkia ajatuksella mihin on varaa ja tinkiä sitten sijainnista tai neliöistä, eikä lähtökohtaisesti miettiä tukien varassa asumista. Tietenkin saavutetuista eduista on vaikeaa luopua ja kyyti tuntuu kylmältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä typeriä ja ilkeitä kommentteja. Lisäksi monet kommentoijat vaikuttavat olevan henkilöitä, jotka eivät ole millään lailla tekemisissä ulkomaailman kanssa; totaalisen tietämättömiä ihmisistä ja elämästä.

Vierailija
304/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hekalla asuminen on yksi lottovoitto jos sieltä joskus sattuu saamaan asunnon. Maalaisille tiedoksi, että vaikka teiltä saisi kunnan vuokra-asunnon heti, niin vaikka olisit miten kiperässä elämäntilanteessa ja asunnon tarve suuri, niin Helsingin kaupungilta (Heka) et todennäköisesti tule saamaan ikinä vuokra-asuntoa. 

On täysin arpapeliä jos saa asunnon niin miltä asuinalueelta se sattuu löytymään jos on ruksinut useita (tai lähes kaikki) kaupunginosat. Jos saat asunnon Pikku-Huopalahdesta niin tottakai otat asunnon vastaan. 

Kyseisen uutisen nainen oli 4 lapsen yyhoo. Hankala löytää halvempaa vuokra-asuntoa muualta kuin Hekalta mikä jo sekin 1300e ja vuokrankorotus siihen päälle ensi vuonna. 

Viimme vuoden syntyvyys  5uomessa oli mittamishistorian pienin.  Tilastointia on pidetty  n. 150 v.

Vierailija
305/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jaettiin huone veljen kanssa kirjahyllyllä. Vanhemmat nukkui olohuoneessa. Asuimme kaksiossa.

oli iso talo ja silti ei ollut omaa huonetta, 3 lasta. Ei oo jäänyt Raumoja

Vierailija
306/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä typeriä ja ilkeitä kommentteja. Lisäksi monet kommentoijat vaikuttavat olevan henkilöitä, jotka eivät ole millään lailla tekemisissä ulkomaailman kanssa; totaalisen tietämättömiä ihmisistä ja elämästä.

Typeriä tai ilkeitä vai olisiko kuitenkin että asiasta voidaan olla montaa mieltä. Jokainen kommentoija katsoo asiaa omasta näkökulmastaan. Olkoonkin sitten palkkatyössä, työttömänä, rikkaana, keskituloisena, köyhänä, lapsiperheenä, lapsettomana, perheenä, yksin elävänä, eläkkeellä, työkyvyttömyyseläkkeellä

Vierailija
307/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta kysyn, kuka maksaa?

Kuka maksaa? Sinä ja minä. Asukas itse hyvin pienen osan vuokrasta. Hyvinvointiyhteiskunta joillekin.

4 lasta, todennäköissesti saa asumistukea, ei voi tehdä vuorotöitä ja ihan ok

Vierailija
308/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tuohon telkkariohjelmaan fiksusti etsitty sairaanhoitaja haastateltavaksi, saa maksimaaliset sympatiat katsojilta. En tiedä, minkäkokoisessa Hekan kämpässä asuvat, mutta todennäköisesti mahtuisivat pienenpäänkiin asuntoon Hekan systeemit tuntien. Kukapa meistä haluaisi saavutetuista eduista luopua, reilun kokoinen ja hyväkuntoinen koti ja vuokra muutama satanen. Muut maksaa.

Onko 3 h ja keittiö liian iso perheelle, jossa on neljä lasta? Minusta ei ole, eivät he kaksioon enää sovi. Kuvassa näkyivät nukkuvan osa "siskonpetillä" lattialla.

ei yhtään liian iso 3 h ja k , aikuinen ja 3 lasta, tarvitsevat 4 h k

Vierailija
309/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä mietin että kannattaisiko tosiaan muuttaa johonkin muualle? 1300€ on posketon summa sairaanhoitajana työskentelevälle yksinhuoltajalle..

Minne johonkin muualle? Pois läheisten, lasten kavereiden, turvaverkon jne luota?

Juuri noin perustelevat yhteiskunnan elätettävät.

Jos sairaanhoitajana (vuorotyötä suurimmaksi osaksi) työskentelevä yh haluaa palata töihin, ei ole mitään mahdollisuuksia muuttaa minnekään periferiaan kauas turvaverkoista. Se yhtälö ei vain toimi, vaikka kuinka haluaisitte sen toimivan. Vuoropäivähoito on olemassa, mutta pikkukoululaisen kanssa sitä ei enää ole. Eikä alakoululaista voi jättää yksin yöksi. Tai edes iltavuoron ajaksi. Sitten tämäkään äiti ei voisi käydä töissä ollenkaan, vaan jäisi työttömänä kotiin. Nythän tämä on palaamassa marraskuussa töihin lyhennetyllä työajalla.

Vähän jotain realismia näihin vaatimuksiin. Ja rajaa tohon sossupummiksi haukkumiseen.

entä miten isä on kuvioissa? 

Vierailija
310/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen HURJAN kallista pääkaupunkiseudulla.

Hekan asunnot ovat tarkoitettu vähävaraisille ja/tai muuten asuntoa pikaisesti tarvitseville.

Mutta ovat liian kalliita! Ei köyhillä enää ole varaa asua edes kaupungin vuokra asunnoissa (Heka)!!

Missä pitäisi asua??

Maksaisivat,  tämä perhe (jos siis eläisivät toimeentulotuella ), vuokrasta n. 350e itse ( Kela huomioi kohtuullisiksi asumismenoiksi 1020e/ 4 hlö /kk) . Kela ei siis huomioi kustannukseksi koko vuokraa, 

Lisäksi asumistuki 4 hklö /ylin kustannus joka huomioidaan asumistukeen on n. 850e. ja siitä 80%( ensi vuonna 70%). 

Asuinkustannukset( vuokra) ylittävät n. 300 eurolla Kelan kohtuulliset asuinkustannukset 4 hlö:lle.

Elli toimeentulotuessa otetaan huomion VAIN kohtuulliset asumismenot 1030e/kk. 

Eikö köyhällä ole oikeutta asua päkaupunkiseudulla? Lapset vaihtamaan koulua ja ystäväpiirinsä? 

MIssä tavallinen vähävarainen vois elää ja asua pääkaupunkiseudulla? Ei kai voida pakottaa muuttaamaan maalle, toiselle paikkakunnalle, jossa ei tunne ketään??

Itse olen joutunut vaikean vamman takia hakemaan  toimeentulotukea ja olen siinä tilanteessa että maksan vuokrasta ylimenevän osan itse. Jään vajaa  (n.400e/kk) toimeentulotukea, koska vuokra liian korkea. Eli tämä joudun itse maksamaan perus toimeentulosta. Rahaa jää siis TODELLA niukasti elämiseen.

Tuki joka tulisi pystyä käyttämään (n 430e peusosa/kk) peruselämiseen, siitä menee siis  300e asumiseen. Eli minulle jää n, 100e ruokaan,puhelimeen, nettiin ym perusmenoihin kuussa!

Suomi ei kyllä pidä huolta omistaan! 

Ei vain ole halvempia asuntoja Helsingissä. Kelan mielestä tietysti löytyy vaikka millä mitalla,

mutta en tiedä mistä niitä todellisuudessa löytyy. Itse nukun olohuoneessa,  teineillä (tyttö, poika) omat huoneet  Pitäisikö 15 ja 17 vuotiaan tytön ja pojan jakaa huone??  Voi kun elämä olisi helppoa jos lapset olisivat samaa sukupuolta.

Hekan asunnot ovat jopa liian kalliita minulle tällä hetkellä, KOSKA Hekan vuokrat(kin) YLITTÄVÄT KELAN NAURETTAVAN RAJAN ( joka jäänyt lähes 90-luvun tasolle/ eikä todellakaan löydy niin halpoja vuokra-asuntoja). Asun jo valmiiksi ahtaasti ihan tavallisessa lähiössä, en ylelliseti.

Voin kun kuntoutuisin nopeasti ja pääsisin takaisin työelämään. Toimeentulotuella ei elä! 

Vierailija
311/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekan asunnot ovat vitsi.

Varsinkin perheasunnot 2h keittiö - ja perheasunnot 3- 4h keittiö. 

Eivät vapaudu koskaan. Menevät jonon ohi perheenjäsenille,, tuttaville ym.

Olen ollut jonossa n. 10v eri puolille Helsinkiä. Ei mahdollisuuksia. Vapautuu todella harvoin.

Jos kerran olet saanut Hekan asunnon, voit pitää sen loppuelämän. Ja antaa lapsille, tuttaville. Menevät siis jonon ohi. Tuo systeemi pitäisi lakkauttaa!

Te pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvat,  ette ymmärrä yhtään pääkaupunkiseutulaisten tilannetta!

Silti avaatte suutanne = hölmöjä.

T. Kaupunkilainen

Vierailija
312/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mitä ajatuksia? Helsingin kaupungilla olisi mahdollisuus rakentaa vuokra-asuntoja ja alentaa vuokratasoa. Tuskin neljän lapsen kanssa tuolta halvempaa asuntoa saa ja työllistymiseen on kuitenkin parhaat edellytykset pääkaupunkiseudulla.

Mitä ihmettä, koko ajanhan niitä rakennetaan.

Vierailija
313/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja asun keskustassa ja saan pienesti asumistukea. Saisin saman verran asumistukea vaikka asuisin jossakin lähiössä. 

Vierailija
314/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malliesimerkki idiootista, joka mitään ajattelematta menee yhteen toisen idiootin kanssa ja lapsia tehdään ja elämä alkaa maistua peeltä. Otetaan ero ja pee-olo vain pahenee ja lopulta toivoton tilanne. Kannattaisi hankkia uusi mies, mutta  kukapa vähänkin älykkäämpi mies  ottaisi hoitaakseen kyseisen pesän. Ehkä joku idiootti olisi ainoa mahdollisuus, mutta perheen tilanne vain pahenisi ja lisää lapsia tulisi.

Vierailija
315/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halveksin lapsettomia yhteiskunnan elättejä ja oikeastaan kaikkia lapsettomia joille se on valinta. Tuo nainen on lisääntynyt eli täyttänyt tehtävänsä.

Vierailija
316/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakoon muualle. Kautta aikojen on perheet muuttaneet töiden/asuntojen perässä. Kyllä lapset sopeutuvat uusiin kouluihin ja saavat kavereita. Myötätuntoa ei nyt kyllä heru.

Eli ei haittaa, jos me päiväkotien henkilöstö ja hoitajat valumme muihin kuntiin töihin?

Ei haittaa kun ei koske minua enää. Nuorin lapsista eskarissa ja pian pvkoti on taakse jäänyttä. Valukaa mihin haluatte töihin

Olet ääliö.

Vierailija
317/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pankki ei anna lainaa edes kaksioon, koska 4 lasta. Näin äitejä syrjitään lapsiluvun perusteella. Ja täällä rääkii moni miten helppoa on kun saa lapsilisät, jep.

Pitäisikö lainan saamista helpottaa lapsiperheille jotenkin porrastetusti, siten että esim 2500 e tuloilla saa 150 000 lainaa kaksioon jne.?

Menee älyttömän monta vuotta kun tuokaan nainen pystyy saamaan lainaa, käytännössä vasta kun lapset lentää pesästä.

Hänhän käy töissä ja tienaisi omat lainarahansa.Nyt kalliiseen vuokraan pitää nostaa tukia, valitettavasti.

Vierailija
318/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tuohon telkkariohjelmaan fiksusti etsitty sairaanhoitaja haastateltavaksi, saa maksimaaliset sympatiat katsojilta. En tiedä, minkäkokoisessa Hekan kämpässä asuvat, mutta todennäköisesti mahtuisivat pienenpäänkiin asuntoon Hekan systeemit tuntien. Kukapa meistä haluaisi saavutetuista eduista luopua, reilun kokoinen ja hyväkuntoinen koti ja vuokra muutama satanen. Muut maksaa.

Onko 3 h ja keittiö liian iso perheelle, jossa on neljä lasta? Minusta ei ole, eivät he kaksioon enää sovi. Kuvassa näkyivät nukkuvan osa "siskonpetillä" lattialla.

ei yhtään liian iso 3 h ja k , aikuinen ja 3 lasta, tarvitsevat 4 h k

Aikuinen ja neljä lasta kolmiossa, eli 2 ipanaa/makkari ja äiti nukkuu olohuoneessa.

Vierailija
319/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaamalla löytyy alle 1300e/kk esim. Helsingistä ihan 4h+k asuntojakin pilvin pimein, puhumattakaan  kolmioita. Vaikka kuinka Hekan asunto, pakkoko sitä merenranalla melkein keskustassa on asua?Eli ei tarvitse neilöistä tinkiä, mutta sijainnista ehkä pitäisi?

5 henkilölle pitäisi olla neliö. 

Etuovessa halvin neliö on Konalassa 62m2 kokoinen, mikä helkkarin pieni 990 euroa. 

Sit on muutamia on Lumon Pihliksessä olevia 1178 ja 1198 euroa. 

Pari Tapulikaupungista 1199 euroa. 

Pohjois-Haaga 1225e jne. 

Ja lista jatkuu kalliimmaksi. 

Jos yksinhuoltaja äiti on töissä Meilahdessa sairaalassa niin hyvähän se on asua lähellä Pikku-Huopalahdessa eikä jossain Pihliksessä, Tapulissa tai idässä. 

Vierailija
320/452 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä arvostan naista siinä mielessä, että hän tehnyt neljä lasta ,sillä Suomi tarvitsee lapsia lisää ja paljon. Toivottavasti edes yksi lapsista tulisi kunnon kansalaiseksi ja rakentaisi Suomea, mutta pelkään , että osasta tulee ongelmanuoria, jotka vain pilaa Suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan