Uutisissa 4 lapsen yh, Hekan asunnossa vuokra 1300€
Kommentit (452)
Hyviä kommentteja on. Tälläisiäkö me tänne tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Missä isä ?
Mun ystävä asuu lasten kanssa kaksiossa, ex asuu yksiössä.
Aikuiset vaihtaa kotia. Missä ex asuu ?
Eikö sitä voi vaihtaa kotia ihan muutenkin kuin entisen puolison asuntoa kärkkymällä?
Tuo on taas jonkun yyhhoo tädin sumeaa ylivertaista logiikkaa mitä normaalit terveet ihmiset eivät ymmärrä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä mietin että kannattaisiko tosiaan muuttaa johonkin muualle? 1300€ on posketon summa sairaanhoitajana työskentelevälle yksinhuoltajalle..
Minne johonkin muualle? Pois läheisten, lasten kavereiden, turvaverkon jne luota?
Juuri noin perustelevat yhteiskunnan elätettävät.
Jos sairaanhoitajana (vuorotyötä suurimmaksi osaksi) työskentelevä yh haluaa palata töihin, ei ole mitään mahdollisuuksia muuttaa minnekään periferiaan kauas turvaverkoista. Se yhtälö ei vain toimi, vaikka kuinka haluaisitte sen toimivan. Vuoropäivähoito on olemassa, mutta pikkukoululaisen kanssa sitä ei enää ole. Eikä alakoululaista voi jättää yksin yöksi. Tai edes iltavuoron ajaksi. Sitten tämäkään äiti ei voisi käydä töissä ollenkaan, vaan jäisi työttömänä kotiin. Nythän tämä on palaamassa marraskuussa töihin lyhennetyllä työajalla.
Vähän jotain realismia näihin vaatimuksiin. Ja rajaa tohon sossupummiksi haukkumiseen.
OttoVille kirjoitti:
Eihän tuo maksa tuosta käytännössä lainkaan.
Asumistuki kattaa 80% ,eli 1040 euroa.
Maksettavaksi jää 260 euroa joka huomioidaan menoina toimeentulotuessa, joten hän maksaa 1300euron asunnosta 0 euroa.
Näin tämä toimii ja nämä "köyhät" kyllä osaavat valitella "surkeaa" elämäänsä.
Vielä kun tuohon saa kaupan päälle ilmaisen sähkön ja veden niin onhan se nyt ankeaa asumista.
No tässähän on juuri se pelko, että asumistukea ja muitakin tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä mietin että kannattaisiko tosiaan muuttaa johonkin muualle? 1300€ on posketon summa sairaanhoitajana työskentelevälle yksinhuoltajalle..
Minne johonkin muualle? Pois läheisten, lasten kavereiden, turvaverkon jne luota?
Olen työssäkäyvä enkä ikimaailmassa muuttaisi ja jättäisi läheisiä ja muuta turvaverkkoa.
Olet lapsi joka on saanut lapsena lapsen etkä ole koskaan kasvanut aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskeskelin madamen nettona saamia tukisummia. Kuukausittainen tukisumma nettopalkaksi muutettuna vaatii jo aikamoisen koulutuksen ja tutkinnon. Saadakseen saman palkan nettona, ei riitä että on kouluaikaan pelkästään kuvia katsellut.
Ajattelit varmaan ettei NELJÄN lapsen kanssa ole mitään kuluja. Mutta taidat ollakin lapseton mies jolla ei ole mitään hajua minkä verran lapsiperheessä menee rahaa.
Olen toki perheellinen, akateemisesti koulutettu mies. Vaimo ja neljä lasta sekä kaksi koiraa.
Vierailija kirjoitti:
OttoVille kirjoitti:
Eihän tuo maksa tuosta käytännössä lainkaan.
Asumistuki kattaa 80% ,eli 1040 euroa.
Maksettavaksi jää 260 euroa joka huomioidaan menoina toimeentulotuessa, joten hän maksaa 1300euron asunnosta 0 euroa.
Näin tämä toimii ja nämä "köyhät" kyllä osaavat valitella "surkeaa" elämäänsä.
Vielä kun tuohon saa kaupan päälle ilmaisen sähkön ja veden niin onhan se nyt ankeaa asumista.No tässähän on juuri se pelko, että asumistukea ja muitakin tukia leikataan.
Eli pelkää joutuvansa olemaan kuten tavallinen rahvas ja elättämään itse itsensä?
Se on varmasti peloittavaa tipahtaa eliitistä tavallisen ihmisen asemaan.
Ymmärrän hyvin tuon tuskan ja häpeän tunteen mikä siitä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä enkä ikimaailmassa muuttaisi ja jättäisi läheisiä ja muuta turvaverkkoa.
Ai kiitos. Lapset tein kun olin yli 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä summa. Asutaan pienellä paikkakunnalla rivitalossa ja meidän vuokra on 630€ ... 3 h+ k+ s
Vuokrat nyt vaan ovat kalliimpia täällä päin. Ei voi verrata johonkin peräseinäpersejokeen kuitenkaan.
Asumme isolla paikkakunnalla kerrostalossa ja meidän vuokra 1400 €,
3 h + k + s.
Ei voi verrata mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairaanhoitajana (vuorotyötä suurimmaksi osaksi) työskentelevä yh haluaa palata töihin, ei ole mitään mahdollisuuksia muuttaa minnekään periferiaan kauas turvaverkoista. Se yhtälö ei vain toimi, vaikka kuinka haluaisitte sen toimivan. Vuoropäivähoito on olemassa, mutta pikkukoululaisen kanssa sitä ei enää ole. Eikä alakoululaista voi jättää yksin yöksi. Tai edes iltavuoron ajaksi. Sitten tämäkään äiti ei voisi käydä töissä ollenkaan, vaan jäisi työttömänä kotiin. Nythän tämä on palaamassa marraskuussa töihin lyhennetyllä työajalla.
Vähän jotain realismia näihin vaatimuksiin. Ja rajaa tohon sossupummiksi haukkumiseen.
Eihän tämä hoitaja tee yövuoroa eikä iltavuoroa. Hänhän oli epävarma haastattelussakin, palaako lainkaan töihin, kun silloin varmaan tuet pieninisivät. Ja kyllä niissä "periferioissakin" töitä hoitajille on.
Vierailija kirjoitti:
Missä isä ?
Mun ystävä asuu lasten kanssa kaksiossa, ex asuu yksiössä.
Aikuiset vaihtaa kotia. Missä ex asuu ?
Tukikikkailua. Kun asuvat eri osoitteissa, saavat enemmän tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskeskelin madamen nettona saamia tukisummia. Kuukausittainen tukisumma nettopalkaksi muutettuna vaatii jo aikamoisen koulutuksen ja tutkinnon. Saadakseen saman palkan nettona, ei riitä että on kouluaikaan pelkästään kuvia katsellut.
Ajattelit varmaan ettei NELJÄN lapsen kanssa ole mitään kuluja. Mutta taidat ollakin lapseton mies jolla ei ole mitään hajua minkä verran lapsiperheessä menee rahaa.
Olen toki perheellinen, akateemisesti koulutettu mies. Vaimo ja neljä lasta sekä kaksi koiraa.
Huomasitko miten taidokkaasti hän hyökkäsi kimppuusi vedoten lapsista aiheutuviin kuluihin ,unohtaen kätevästi mainita,että lasten kulutkin hoitaa käytännössä kela,eli valtio?
Nämä oikeasti osaavat tuon homman niin hyvin kun ovat vuosia sitä harjoitelleet.
Vierailija kirjoitti:
No eihän hän sitä itse maksa tai vain pienen osan. Eikö tämä nyt ole jokaiselle selvä asia. Hekan asunnonvaihtoilmoituksissa on usein henkilöitä, jotka haluavat vaihtaa jonkun neljän huoneen kämpän vielä isompaan, ovat valmiit maksamaan juurikin 1300-1500e kk. Aikani ihmettelin, miten pienipalkkaisilla tai työttömillä perheillä voi olla varaa tämmöiseen, kunnes valkeni, että yhteiskunnalta todellakin maksaa ne vuokrat lähes kokonaan. Hekalla perheasunnot on ruhtinaallisen kokoisia ja erittäin hyvin varusteltuja. Tässä kyllä jotain vinoumaa on.
Niin tuosta 1300€ summasta asukas maksaa itse sen 200-300€ mihin on varaa ja loput on asumistukea. Ei yh:llä ole varaa asua 500-600€ maksavassa vuokra-asunnossa jossain hevonkuusessa! Mistäs löytyisi n.100€ vuokra/ kk perheasuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain. Ei lapsia tehdä. Seksiä voi harrastaa monikin, mutta ei kukaan oikeisti voi tehdä lasta. Saat lapsen seksin seurauksena, jos Jumala suo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan tänne Vantaalle kannata tulla. Oma vuokrani kaupungin asunnossa on 1350 ja asunto on remontin tarpeessa ollut jo pitkään. Lisäksi vuokraa korotetaan tammikuussa 90 eurolla eli lähden muualle töihin ja asumaan lasteni kanssa. Töitä on minulle ihan kaikissa Suomen kunnissa.
Ei meille matalapalkkaisille oikein enää ole koko pk-seudulla mitään.
Päiväkodit, vanhukset, siivous, palvelualat jäävät aikalailla oman onnensa nojaan sitten. Näin kuitenkin on haluttu, joten näin mennään.Ihmeellistä on,kannattaako vuokralla asua,kun se maksaa noin järkyttävästi.Jos itse maksaa koko vuokran,niin lähiöistä saa tuolla rahalla maksettua lainaa+vastiketta.
Ymmärrätkö ettei lainaa saa Helsingissä huonoilla tuloilla.
Ei hänellä huonot tulot ole, mutta kela ei suostuisi maksamaan hänelle enää niin paljoa tukea omistusasuntoon,eli hänen tulonsa romahtaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakoon muualle. Kautta aikojen on perheet muuttaneet töiden/asuntojen perässä. Kyllä lapset sopeutuvat uusiin kouluihin ja saavat kavereita. Myötätuntoa ei nyt kyllä heru.
Joo, ja kautta aikain on muutettu halvempaan, jopa pienempään ja toiselle puolelle/ympäri kaupunkia, jos asuminen on käynyt liian kalliiksi. Eikö lapset voi nukkua samassa huoneessa? Olen nähnyt myös ratkaisuja, joissa vanhin lapsista on saanut vaatehuoneen omaksi huoneekseen. Tila on yleensä järjestelykysymys. No problem! Ei se koko lapsiluvun kotona asuminen niin kamalan monta vuotta kestä.
Oma asunto- osake kirjoitti:
Kauhea kuinka suurta vuokraa maksavat. Tuolla vuokrasummalla lyhentää omaa asunto- osaketta sekä maksaa vastikkeen. Ostaisitte oman osakkeen. Itse maksoin asuntolainan lyhennystä ja vastiketta yhteensä 660€/kk. Nyt oma kerrostalo- osake maksettu. Kannattaa kaksi kertaa miettiä kumpi loppupelissä parempi. Omassa osakkeessa raha kiinni etkä maksa tuntemattomalle vuokraa.
Älä kauhistele, tai kauhistele kuitenkin. Ei ne itse vuokriaan maksa, sen sijaan sinä olet osaltasi maksamassa heidän vuokriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain. Ei lapsia tehdä. Seksiä voi harrastaa monikin, mutta ei kukaan oikeisti voi tehdä lasta. Saat lapsen seksin seurauksena, jos Jumala suo.
Ja jumalahan suo.
Olisi parempi pitää jumala mielessä ja housut jalassa,eikä toisinpäin.