Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v ikäero sisarusten välillä ei ole hyvä, silti suurin osa haluaa sen?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ikäero 2 v 4 kk eikä parempi voisi olla.

Vierailija
2/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta muusta? Jaksoitko hoitaa molemmat kotona itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse isojen ikäerojen perheestä ja se se vasta oli perseestä.

Tietenkin.

Vierailija
4/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuoden vanhempi sisko ja kaksi pikkuveljeä jotka ovat mua 4v ja 6v nuorempia. Parhaiten olen aina tullut toimeen 6v nuoremman kanssa, koen että meillä on sopiva ikäero, ja 4v ja 1v on liian pienet ikäerot.

Vierailija
5/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta 2,5 vuoden välein ja minusta se on oikein hyvä ikäero.

Vierailija
6/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen että kun vanhemmat tuovat kovasti esille uupumustaan tänä päivänä, kuinka se omien lasten hoitaminen on niin rankkaa, ja pitää jo pienikin esikoinen (2v) laittaa päiväkotiin vauvan alta, että eikö tosiaan ymmärretä tätä asiaa? Lapsia ei ole pakko tehdä vuoden parin välein.

Vierailija
7/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO suosittelee raskauksien väliin ihan äidin ja lapsen terveyden vuoksi vähintään kahta vuotta. Tämän suosituksen mukaan terveyden kannalta hyvä ikäero on siis vajaa kolme vuotta.

Vierailija
8/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehityspsykologit ja lastenpsykiatrit käsittääkseni ovat sitä mieltä että alle 3 v. ikäero on liian pieni. Vanhempi lapsi tulee siinä syrjäytetyksi liian aikaisin.

Vierailija
9/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei henkilökohtaisesti ole omien lasten kohdalta muusta kokemusta kun niitä omia lapsia on nuo kaksi. Yksinään en missään vaiheessa ole lapsia hoitanut, heillä on aina ollut myös isä saatavilla.

Vierailija
10/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen että kun vanhemmat tuovat kovasti esille uupumustaan tänä päivänä, kuinka se omien lasten hoitaminen on niin rankkaa, ja pitää jo pienikin esikoinen (2v) laittaa päiväkotiin vauvan alta, että eikö tosiaan ymmärretä tätä asiaa? Lapsia ei ole pakko tehdä vuoden parin välein.

Vanhemmuuden vaatimukset ovat nykyään liian kovat.

Vierailija
11/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten ikäero on 5 minuuttia ja oikein hyvä on.

Vierailija
12/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin meilläkin ja tytöt ovat aikuisenakin parhaita kavereita keskenään.

Vierailija
13/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini teki lapset viiden vuoden välein, marisi aina ja laiminlöi kaikki. Mutta sen ajan mittapuun mukaan oli äitien parhaimmistoa.

Vierailija
14/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekan ja tokan ikäero on 2 vuotta 2 kk, tokan ja kolmannen ikäero on 2 vuotta 8 kk ja kaikki on mennyt todella ihanasti. Olin lasten kanssa kotona kahdeksan vuotta ja en muista, että meillä olisi ollut mitään ihmeempiä hankaluuksia milloinkaan. Perheemme on yhtenäinen upea perhe yhä vieläkin, vaikka lapsista nuorinkin on jo lukion tokalla.

On ollut ihana katsoa miten lapset pärjäävät keskenäänkin, nauravat samoilel asioille, keksivät vieläkin yhteisiä tekemisiä ja tietenkin olemme koko perhe yhdessä paljon myös, vaikka kaksi vanhinta asuukin jo omillaan. He tulevat kuitenkin usein viiko lopuiksi kotiin ja eivät he silloin majoitu minnekän huoneittensa nurkkiin oven taakse, vaan teemme yhdessä ruokaa, syömme pitkän kaavan mukaan, pelaamme, ulkoilemme ja katsomme leffoja.

Vierailija
15/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, lapsuudenperheessäni on syntynyt kolme lasta puolentoista vuoden aikana. Ensin isosisko, sitten seuraavana vuonna me tuplat. Sitten pikkusisko onkin meitä nuorempia tosin sen melkein 6 vuotta nuorempi.

Vierailija
16/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se periaate, ettei missään nimessä 2 vuoden ikäeroa.

Vierailija
17/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuuden vaatimukset ovat nykyään liian kovat.

No eikä ole, nyt vain jotkut vanhemmat ovat keskittyneet märisemään ja valittamaan, kun eivöt saa sitä "omaa aikaa".

Vierailija
18/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lapsia ihan niin vaan tilata tietyillä ikäeroilla. Meillä eka lapsi tuli ihan ilman yrityksiäkään luomuna kun oltiin reilu parikymppisiä. Seuraavaa lasta alettiin yrittään kolmen vuoden kuluttua ekan syntymästä ja sitten yritettiinkin kolme vuotta. Kun toinen oli alle puolen vuoden ikäinen, huomasin olevani taas raskaana. Tokalla ja kolmannella ikäeroa vuosi ja kuukausi.

Vierailija
19/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset tekee kolmen vuoden välein ja maksimiajan kotona lasten kanssa niin aivan hurjat ansionmenetykset sekä eläkkeessäkin häviää. En päässyt juttua lukemaan joten en selvillä mikä se ihanneaika mutta luultavasti neljä vuotta ainakin. Työelämässä välillä vähän pyörähtämässä ja taas kotiin. Vaikea olla haluttu markkkinoilla työnantajan silmissä.

Itselläni oli neljä vuotta vanhempi sisko ja hän kohteli minua aina kuin ongelmajätettä. Teki selväksi että lähinnä vihaa minua. Jostain syystä ei olla nyt aikuisenakaan läheisiä.

Omien lasteni ikäero on vähän yli kaksi vuotta ja esikoinen oli oli kotona myös nuoremman vauva-aikana. Vanhempi päiväkotiin täyttäessään neljä. 

Vierailija
20/67 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveena oli 3 vuoden ikäero mutta ikäeroksi tuli 4,5 vuotta. Meillä on tyttö ja poika. Eivät ole kovin läheisiä nyt aikuisina mutta ei ole ollut mustasukkaisuutta tai riitoja ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme