Arvostaako kukaan enää pitkää avioliittoa?
Olen 18-vuotiaasta ollut mieheni kanssa naimisissa. Nyt kun lapset ovat lähteneet pesästä olen miettinyt elämäni suuntaa ja valitettavan moni ystäväni vihjailee, miten ihanaa "oma vapaus" on.
En ole eroamassa, rakastan puolisoani.
Mutta koen omituisena, että avioliittoani pidetään jonkinlaisena vankilana. Vaatiihan se työtä ja usein kyllästyttää, mutta olen kuitenkin pääasiassa ollut onnellinen.
Muiden mielipiteillä ei varsinaisesti ole merkitystä, mutta kiinnostaa kuulla mitä mieltä te muut olette?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset kelpuuttavat miehiä vain elättämään lapset ja kun lapset lähtee hyvin monessa perheessä mieskin lentää pihalle kun nainen ei tarvitse miestä enää hyväksikäytettäväksi
No mihin nainen sitä miestä tarvitsee? Vain hyvin harvat oikeasti älykkäät myös tunneälyltään älykkäät miehet ovat vaivan arvoisia. Ja heitän on vähän.
Arvostan onnellisia ja terveitä ihmisissuhteita niiden pituudesta riippumatta. Siis sellaisia, jossa pystytään olemaan alusta loppuun ja välivaiheet toisiaan kunnioittavia ja arvostavia aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset kelpuuttavat miehiä vain elättämään lapset ja kun lapset lähtee hyvin monessa perheessä mieskin lentää pihalle kun nainen ei tarvitse miestä enää hyväksikäytettäväksi
Onko miehet koskaan miettineet sitä mitä muuta voisivat tuoda suhteeseen kuin rahaa ja munaa? Suhdetta täytyy hoitaa jokaikinen päivä!
Ap-olet etuoikeutettu.
Vinkiksi kaikille, että avioehto kannattaa kuitenkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin nainen sitä miestä tarvitsee? Vain hyvin harvat oikeasti älykkäät myös tunneälyltään älykkäät miehet ovat vaivan arvoisia. Ja heitän on vähän.
Mikä on tunneäly?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tunneäly?
Jos sun aivot toimii sen verran että osaat avata googlen nii katoppa sieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tunneäly?
Tunneäly on kykyä tunnistaa ja tarkkailla omia ja toisten tunteita, ja käyttää tätä tietoa ajattelun apuna. Jotkin määritelmät sisällyttävät tunneälyyn myös tiettyjä persoonallisuuden piirteitä. Tunneälyn (engl. emotional intelligence) mainitsivat psykologian kirjallisuudessa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tunne%C3%A4ly
En oikein arvosta ihmisiä, jotka tarvitsevat muiden arvostusta omiin parisuhteisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tunneäly?
Tunneäly on kykyä tunnistaa ja tarkkailla omia ja toisten tunteita, ja käyttää tätä tietoa ajattelun apuna. Jotkin määritelmät sisällyttävät tunneälyyn myös tiettyjä persoonallisuuden piirteitä. Tunneälyn (engl. emotional intelligence) mainitsivat psykologian kirjallisuudessa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tunne%C3%A4ly
Aijaa. Luulin, että myötätunto riittää
ja se, ettei loukkaa toista.
Jos pitää koko ajan tulkita ihmisiä ja niiden oikkuja, menee hermot.
Vierailija kirjoitti:
Ap-olet etuoikeutettu.
Vinkiksi kaikille, että avioehto kannattaa kuitenkin olla.
En ole ap. Meidät vihittiin -65.
Avioehdosta ei silloin puhuttu halaistua sanaa.
Minä arvostaisin pitkää rakkaustarinaa. Avioliitto ei sellainen välttämättä ole, mutta jos on niin kyllä.
Toki pitkiä liittoja arvostetaan kunhan se on aidosti vapaa valinta eikä pakon sanelema juttu, kuten monillakin yhdessäolo pidemmän päälle on.
No oletko jotenkin vihjaillut että avioliitto puristaa kenkää?
Kyllä pitkää liittoa arvostetaan siinä missä muitakin, mutta onnekdi ei enää hampaat irvessä suoritettuna.
Vierailija kirjoitti:
Millä se nainen tuolla logiikalla sitten itse elää? Ja jos on ollut kotiäitinä lasten ollessa pieniä niin ihan oikein että on miestä vähän kyninytkin. Siinähän meni parhaat urantekovuodet kotona.
Kyllä minä arvostan hyvin paljon puolisoani ja yli 10 vuotta sitten solmittua avioliittoani. Meillä on todella hyvä kemia ja syvä yhteys, paljon rakkautta, samanlaiset arvot, elämäntapa ja huumorintaju. Olemme kokeneet hyvin raskaita asioita elämässämme, mutta ne ovat vain lähentäneet meitä toisiimme entisestäänkin. Olin aiemmin parisuhteessa, joka tuntui kuin kivireen vetämiseltä yhteensopivuusongelmien takia. Olenkin hyvin kiitollinen tästä nykytilanteesta.
En oikeastaan arvosta kenenkään avioliittoja sen kummemmin, olivat ne kestäneet sitten vuoden tai vuosikymmeniä. Olen toki onnellinen heidän puolestaan, jotka elävät onnellisena ja tyytyväisenä, elivätpä sitten yksin tai avioliitossa. Pitkä liitto ei sinänsä kerro mitään siitä, onko ihminen onnellinen.
En arvosta minkäänlaista suhdetta jota jompikumpi pitää vankilana. Ei suhteella ole mitään itseisarvoa jonka vuoksi sen pitäisi kestää mahdollisimman pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehet koskaan miettineet sitä mitä muuta voisivat tuoda suhteeseen kuin rahaa ja munaa? Suhdetta täytyy hoitaa jokaikinen päivä!
Olen tyytyväinen rahaan ja munaan. Katsotaan jos jommankumman saanti loppuu, niin mitä sitten.
Arvostan pitkää liittoani. Se tarkoittaa sitä, että arvostamme toisiamme ja haluamme olla yhdessä.
Mikä voisi olla mukavampaa, kun ikääkin alkaa olla. On toinen, joka on paikalla ja tavoitettavissa aina.