Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on hyvä mies, mutta haluan silti erota, koska haluan alkaa elämäni uudelleen

Vierailija
27.09.2023 |

Nuorin lapsi lensi juuri pesästä, kun lähti opiskelemaan muualle.

Minä haluan nyt jotain täysin uutta. Olen halunnut jo pitkään.

Miehessä ei ole mitään isoa vikaa, hän on minulle rakaskin.
Mutta ajatus siitä, että jämähdän tähän kahdestaan hänen kanssaan loppuelämäksi, tuntuu masentavalta. Haluan isoja muutoksia. Muuttaa, olla niin vapaa kuin mahdollista, tutustua uusiin ihmisiin. Monella tasolla.

Tiedän että tämä on itsekästä. Mieheni rakastaa minua ja haluaa olla loppuelämänsä kanssani. Mutta en kai voi jäädä vain siksi, että hän niin haluaa, kun itse en?

Kommentit (805)

Vierailija
621/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas lähtee yksi kiltti mies roskakoriin ja tilalle haetaan se jännis :(

Ei huolta, kyllä hyvästä miehestä aina joku ottaa kopin.

Vierailija
622/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että erossa saattaa mennä välit myös niihin aikuistuneisiin lapsiin. Itse en varmaankaan olisi voinut antaa noin hölmöstä syystä eroamista anteeksi, jos jompi kumpi vanhemmistani olisi tuollaiseen ratkaisuun päätynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Minullekin mieheni on rakas, kaipaan kuitenkin itsenäistä ja vapaata elämää. En kaipaa mitään uusia miehiä, vaan vapautta. Tilaa olla itsekseen. Kehittää itseäni jne. Keski-iässä on parisuhteet niin nähty, että ymmärtää, että itsekseen on aivan yhtä hyvä olla, jos ei jopa parempi.

Vierailija
624/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat elämänmuutosta, niin päätös on sinun ja itse kannat myös vastuun seurauksista. Mutta yhden neuvon haluan sinulle pitkän elämänkokemuksen opettamana antaa.

Jos ajattelet uusperheen perustamista, sovi uuden kunppanisi kanssa tarkkaan yhteiset pelisäännöt sinun, hänen ja mahdollisille yhteisille lapsillenne. Muuten voit joutua ojasta allikkoon.

Mieleen tulee vanha tapaus, josta me kaikki voimme oppia. Minun lapsuudessani eli samassa pihapiirissä uusperhe, jossa äitipuoli teki jauhelihakeittoa kissanlihasta. Syötti omille ja miehensä lapsille ja saatiin sinne tulla syömään me naapurin mukulatkin.

Siinä talon liepeillä liikkui siis paljon kulkukissoja ja niitä se nainen pyydysti ja niistä se keittonsa keitti. Ei ne keitot huonoja olleet, mutta kyllä me alettiin niitä vähän vieroksua, kun ymmärrettiin, mistä ne oli valmistettu.

On siis syytä tarkkailla naapureitaan ja tarkkailla myös itseään. Hiljaa hyvä tulee, sanoo sananlaskukin.

Vierailija
625/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat elämänmuutosta, niin päätös on sinun ja itse kannat myös vastuun seurauksista. Mutta yhden neuvon haluan sinulle pitkän elämänkokemuksen opettamana antaa.

Jos ajattelet uusperheen perustamista, sovi uuden kunppanisi kanssa tarkkaan yhteiset pelisäännöt sinun, hänen ja mahdollisille yhteisille lapsillenne. Muuten voit joutua ojasta allikkoon.

Mieleen tulee vanha tapaus, josta me kaikki voimme oppia. Minun lapsuudessani eli samassa pihapiirissä uusperhe, jossa äitipuoli teki jauhelihakeittoa kissanlihasta. Syötti omille ja miehensä lapsille ja saatiin sinne tulla syömään me naapurin mukulatkin.

Siinä talon liepeillä liikkui siis paljon kulkukissoja ja niitä se nainen pyydysti ja niistä se keittonsa keitti. Ei ne keitot huonoja olleet, mutta kyllä me alettiin niitä vähän vieroksua, kun ymmärrettiin, mistä ne oli valmistettu.

On siis syytä tarkkailla naapureitaan ja tarkkailla myös itseään. Hiljaa hyvä tulee, sanoo sananlaskukin.

Siis mitä mä just luin?!

Vierailija
626/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että erossa saattaa mennä välit myös niihin aikuistuneisiin lapsiin. Itse en varmaankaan olisi voinut antaa noin hölmöstä syystä eroamista anteeksi, jos jompi kumpi vanhemmistani olisi tuollaiseen ratkaisuun päätynyt.

Perheensä rikkojat joutuvat usein reunalle, paitsioon sosiaalisesta elämästä. Joutuvat sitten muiden kaltaistensa kuplaan.

Vierailija
627/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synninpäästöäkö sä meiltä haet? Elät elämäsi just niin kuin tuntuu, ei siihen meillä muilla ole mitään kommentoitavaa. 

Haen näkökulmia. Miten ihmiset reagoivat. Osaan varautua siten ehkä lähipiirinkin reaktioihin?

Ap

Minä hylkäisin sinut täysin. en tiedä mitään halveksuttavampaa kuin aloituksesi.

Vierailija
628/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ap sinuna eroaisin jos pärjäisin taloudellisesti yksin. Itselläni on kohta sama edessä muutaman vuoden päästä ja jos saan talousasiat kuntoon niin eroan. Yksin on kuitenkin kaikista kivointa. Saa tehdä mitä tykkää.

Vanhassa parisuhteessa naisen rooli on enimmäkseen äidin rooli. En ole mieheni äiti, joten yksin eläminen on paras ratkaisu.

Itse olit roolisi luonut. Oma vikasi. Ei kenenkään muun.

Vierailija
629/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheensä rikkojat joutuvat usein reunalle, paitsioon sosiaalisesta elämästä. Joutuvat sitten muiden kaltaistensa kuplaan.

Höpöhöpö! Ihmiset kuule eroaa niin paljon, että ei tommosta enää ole ja ne, jotka arvostelee, toivoo salaa että heilläkin olisi rohkeutta tehdä samoin, mutta katkerina arvostelevat.

Vierailija
630/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aiot mahtua äitisi sisälle synnytettäväksi uudelleen?

Vierailija
631/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö! Ihmiset kuule eroaa niin paljon, että ei tommosta enää ole ja ne, jotka arvostelee, toivoo salaa että heilläkin olisi rohkeutta tehdä samoin, mutta katkerina arvostelevat.

Rohkeutta on olla rehellinen parisuhteen alusta lähtien. Ei ottaa mitään roolia joka ei itselle sovi. Apn avaus ja kommentit riveiltä ja rivien välistä viittaavat pelokkaaseen ja epärehelliseen ihmiseen. Eikä nuo piirteet eroamalla muutu.

Vierailija
632/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas lähtee yksi kiltti mies roskakoriin ja tilalle haetaan se jännis :(

Ei huolta, kyllä hyvästä miehestä aina joku ottaa kopin.

En allekirjoita tuota oman kokemukseni perusteella.

Olen toki traumatisoitunut erostani, mutta niin varmasti useimmat hyvät, jätetyt miehet.

Vierailija
633/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahah! Missään nimessä ei pidä kertoa miehelle vaan selän takana kysyä neuvoa.

Vierailija
634/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap vapaus maistu paremmalle kuin loppuelämä mitäänsanomattomassa suhteessa. Ei todellakaan kannata jäädä vastoin omaa tahtoasi katkeroitumaan.

Vierailija
635/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap vapaus maistu paremmalle kuin loppuelämä mitäänsanomattomassa suhteessa. Ei todellakaan kannata jäädä vastoin omaa tahtoasi katkeroitumaan.

Sitten käykin niin kuin ent pääministerille joka katkeroituu kaikilöe naisillekin.

Vierailija
636/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten käykin niin kuin ent pääministerille joka katkeroituu kaikilöe naisillekin.

Höpöhöpö.

Vierailija
637/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvin narsistimainen elämänkatsomus. Sellaista aikaa me nyt elellään.

Vierailija
638/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, tiesitkö ap että saat erota ihan ilman että märiset asiasta tänne.

Jätä se paska jne.

Vierailija
639/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ok, tiesitkö ap että saat erota ihan ilman että märiset asiasta tänne.

Jätä se paska jne.

Hakee raasu yleistä hyväksyntää käytökselleen. Ulkoa-ohjautuva.

Vierailija
640/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle käy niinkuin Hjallis Harkimolle. Erosi hyvästä vaimostaan ja nyt on loppuelämän yksin. Kysyi Leenaa jopa takaisin, mutta hänellä oli jo uusi.

Mistä tiedät minulle käyvän näin? Mikä on sinun motiivisi maalailla tällainen tulevaisuudennäkymä? Puhdas huoli hyvinvoinnistani? Oma kokemus? Vai omat pelkosi ja syysi jäädä omaan suhteeseesi?

Ap

Lopeta se naistenlehtien ja Vauvapalstan lukeminen ja palaa todellisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan