Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on hyvä mies, mutta haluan silti erota, koska haluan alkaa elämäni uudelleen

Vierailija
27.09.2023 |

Nuorin lapsi lensi juuri pesästä, kun lähti opiskelemaan muualle.

Minä haluan nyt jotain täysin uutta. Olen halunnut jo pitkään.

Miehessä ei ole mitään isoa vikaa, hän on minulle rakaskin.
Mutta ajatus siitä, että jämähdän tähän kahdestaan hänen kanssaan loppuelämäksi, tuntuu masentavalta. Haluan isoja muutoksia. Muuttaa, olla niin vapaa kuin mahdollista, tutustua uusiin ihmisiin. Monella tasolla.

Tiedän että tämä on itsekästä. Mieheni rakastaa minua ja haluaa olla loppuelämänsä kanssani. Mutta en kai voi jäädä vain siksi, että hän niin haluaa, kun itse en?

Kommentit (805)

Vierailija
581/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan täältä suunnalta saa synninpäästöä, sääliä tai "go girl" tsemppejä. 

Vierailija
582/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ainakaan täältä suunnalta saa synninpäästöä, sääliä tai "go girl" tsemppejä. 

Sitä varten on toiset sivustot jotka ap vallan hyvin tietää. 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hämää mitä sanot aloittaa elämä uudelleen. Miten sen itse ajattele olevan.

Itse eronneena tiedän, että ensin alkuhuumassa tuntuu kuin olisi taas se nuori, entinen ihminen. Mutta kun aikaa kuluu ja esimerkiksi haluaa parisuhteen niin huomaakin, että kummallakin on sitä elettyä elämää takana. Ja ne kaikki vaikuttavat siihen suhteeseen.

Eron jälkeen, varsinkin pitkän liiton ja lapsien, ei voi koskaan alkaa ns. puhtaalta pöydältä.

Sitä eron jälkeistä elämää ei voi verrata siihen miten nuorena meni ja oli ja treffaili ja seurusteli jne.

Se eletty elämä vaikuttaa moneen asiaan. En sano, etteikö ero ole joskus vapauttava ja energiaa antava ja ihminen kokee saavansa ns. uuden elämän. Uusi tavallaan se onkin, mutta ei samanlainen kuin nuorena ja vapaana ennen sitoumuksia.

Jos siis kuvittelee, että eron jälkeen tavallaan tekee aikamatkan omaan nuoruuteen ja on sama ihminen.

Vierailija
584/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin, oli tosin ongelmia, mutta ne olisi kannattanut selvittää paremmin. Jäin yksin, en ole ollut suhteessa 10 vuoteen. Olen 51-vuotias nainen.

Vierailija
585/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lähtee yksi kiltti mies roskakoriin ja tilalle haetaan se jännis :(

Vierailija
586/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämä on sun ja rajallinen !

Vierailija
587/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas lähtee yksi kiltti mies roskakoriin ja tilalle haetaan se jännis :(

Gambiasta !

Vierailija
588/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok syy erota, miehiä tulee ovista ja ikkunoista ja elämä on jännempääkin niin

Niin juu kyllä varmasti. Eri asia siiten että minkä tasoisia miehiä. Jos mitä tahansa kelpuuttaa niin niitähän riittää.

Vierailija
589/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin tästä eilen mieheni kanssa, ollaan oltu yhdessä 35 vuotta ja todella kokeneet kaiken sen minkä vain voi kuvitella...

Yhdessä oleminen on "tahdon asia", tahtooko vai eikö tahdo.

Mies ihmetteli ihan hirveästi että miksi vaimo ei ole aina tehnyt niinkuin haluaa. Mies totesi "en minäkään syö kalaa mutta kyllä sä saat syödä" kun ihmettelin tätä kasvisruokahässäkkää...

Kaikki kolme lasta ovat lähteneet omille teilleen ja nyt se yhdessä tehty oma elämä on kaikki kaikessa. En ikinä voisikaan kuvitella että en olisi koko elämäni tehnyt niinkuin olen halunnut, tai olisin kieltänyt miestä tekemästä sitä mitä haluaa.

Kyllä parisuhteet on kummallisia, mutta ne ovatkin kahden itsenäisen ihmisen liittoja

Vierailija
590/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö voi miehen kanssa yhdessä muuttaa ja matkustella? Aloittakaa jokin uusi harrastus. Siellä tutustuu uusiin ihmisiin ja näkee uusia puolia myös puolisostaan.

Tai tarvitseeko kaikkea tehdä yhdessä? Jos mies on enemmän kotona viihtyvä, voithan sinä tehdä matkoja yksin tai ystävien kanssa.

Voisithan kirjoittaa väitöskirjan, opiskella uuden ammatin, perustaa yrityksen tai mennä politiikkaan. Etsiä erilaisia haasteita kuin se jokapäiväisen makaronilaatikon teko. Ehkä miehesikin tykkäisi uusista puheenaiheista välillänne.

Vierailija
591/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin tästä eilen mieheni kanssa, ollaan oltu yhdessä 35 vuotta ja todella kokeneet kaiken sen minkä vain voi kuvitella...

Yhdessä oleminen on "tahdon asia", tahtooko vai eikö tahdo.

Mies ihmetteli ihan hirveästi että miksi vaimo ei ole aina tehnyt niinkuin haluaa. Mies totesi "en minäkään syö kalaa mutta kyllä sä saat syödä" kun ihmettelin tätä kasvisruokahässäkkää...

Kaikki kolme lasta ovat lähteneet omille teilleen ja nyt se yhdessä tehty oma elämä on kaikki kaikessa. En ikinä voisikaan kuvitella että en olisi koko elämäni tehnyt niinkuin olen halunnut, tai olisin kieltänyt miestä tekemästä sitä mitä haluaa.

Kyllä parisuhteet on kummallisia, mutta ne ovatkin kahden itsenäisen ihmisen liittoja

Tahdon asia ja myös se että liitossa on kaksi sellaista jotka ovat rehellisesti omia itsejään.

Vierailija
592/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos alkuun lähdet vaikka yksin vähän pidemmälle reissulle ja katsot sillä tavalla tätä vapautta.

Vierailija
593/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tilannehan on tosi monen leffan aiheena. Yleensä se menee leffoissa niin, että erotaan, kummatkin sekoilee tahoillaan, kasvaa, kehittyy ja muuttuu ja sitten palataan eri pohjalta yhteen.

Vierailija
594/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tilannehan on tosi monen leffan aiheena. Yleensä se menee leffoissa niin, että erotaan, kummatkin sekoilee tahoillaan, kasvaa, kehittyy ja muuttuu ja sitten palataan eri pohjalta yhteen.

Ja tosielämässä ei.

Vierailija
595/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu miehen kanssa. Ei ole reilua, että ap vaan joustaa, mies ei. Mies voi tehdä itse oman liharuokansa ja ap kokkaa itselleen kasvisruokaa.

Vierailija
596/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tosielämässä ei.

Niin, tosielämässä tulee luultavasti se ero. Tai sitten toinen kärvistelee tyytymättömänä ja katkeroituu. Jos siis ei pystytä puhumaan.

Vierailija
597/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapauta mies.

Itse korjasin just tuollaisen miehen pois kuleksimasta. On täydellinen. Exänsä jossain mielenhäiriössä petti ja jätti. Löysi jonkun jännemmän.

Exnainen halusi miehen myöhemmin takaisin, mutta olinkin jo kuvioissa.

Juurikin näin! Kunnolliset miehet vapaaksi meille, jotka heitä arvostavat ja haluavat!

Vierailija
598/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeps ja sitten kun tällaisilla disneyfantasioilla mädätyttää päänsä tarpeeksi pitkään, niin voi alkaa kuvitella että oikea elämä noudattaisi jotain samoja kaavoja.

Juonipaljastus: ei noudata.

Vierailija
599/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ankea ketju, jossa haukutaan apta. Monella naisellahan tulee keski-iässä kriisi, kun huomaa että on vain sopeutunut ja mukautunut muiden tahtoon ja tarpeisiin koko elämänsä. Tätä voimaantumista ja itseensä tutustumista sitten tällä palstalla jaksetaan loputtomasti pilkata. Ymmärrän toki, että jotkut kokevat uhkana.

Vierailija
600/805 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tarvitset loppuelämäksi kikkulikarusellia jossa hyvä mies vaihtuu lennossa. kokoajan 24/7 LOL

Ja kaljaa LOL

Ja sidua LOL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme