Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän takia minä lopetin Stockmannilla käymisen, varmaan on muitakin joita tämä ärsyttää.

Vierailija
26.09.2023 |

Käytän joukkoliikennettä ja olen töissä keskustassa.

Lopetin Stokkalla käymisen kun osastot alkoivat mennä merkin mukaan. Ihan hitoksen vaikeaa löytää lapselle talvitakkia, siistiä hametta itselle, pussilakanoita kotiin etc kun pitää joka merkkipiste käydä erikseen katsomassa olisko täällä vai täällä vai täällä vai sittenkin tuolla vai tuolla ja oliko vielä jossain joku merkki josta saattais löytyä.

Tykkään kaupassa siitä, että eri asiat ovat kaikki samassa lokerossa jossa voin nopeasti katsoa että jaahas valitsen tämän.

Kommentit (273)

Vierailija
101/273 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja kun keskustan Stockmann oli jotain mitä muualla ei ole. 

Pikkutyttönä se oli aarreparatiisi kun mummoni kanssa siellä kävin usein. 

Legendaarinen talo täynnä kaikkea ylellistä ja hienoa. 

Nykyään tusina muiden joukossa. 

Vierailija
102/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin niitä aikoja, kun Stockmann piti kiinni laadusta kynsin ja hampain.

Joku onnistui ostamaan vanhentuneen pätkiksen. Oli jotain niin poikkeuksista, että ylitti uutiskynnyksen painetussa Hesarissa. Seuraavaksi aamuksi pystyttivät kamppiksen, jossa jaettiin lahjakortteja, jos joku vaan onnistui löytämään vanhentunutta ruokaa. Oliko pari henkilöä onnisti, vaikka oli suuri yleisöryntäys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme käytä mitään kauppaa, jonka mainoksissa esiintyy muita, kuin perin kotoperäistä sakkia. ukolle kelpaa ulkomaalainen tuote, minulle ei. mutta jos mainosta ei ole kohdistettu minulle, pottunokka suomalaiselle, en osta tuotetta.

Vierailija
104/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

emme käytä mitään kauppaa, jonka mainoksissa esiintyy muita, kuin perin kotoperäistä sakkia. ukolle kelpaa ulkomaalainen tuote, minulle ei. mutta jos mainosta ei ole kohdistettu minulle, pottunokka suomalaiselle, en osta tuotetta.

Vaikeaksi menee elämä, jos kaikki ulkomaalaiset tuotteet joutuu kiertämään. 

Vierailija
105/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja on aika hukassa.

Eikös lindex ole kannatellut koko puljua jo vuosia.

Vierailija
106/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaateosaston pilkkominen osiin oli minusta huono juttu aikoinaan. Hyvä juttu, jos shoppailee merkkien mukaan mutta kaltaiselleni, jota ei vaatteen merkki niin kiinnosta tuo oli huono muutos. 

Vierailija
107/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kotimaassa valmistetulla laitteella sä tuon viestin kirjoitit?

Vierailija
108/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaksi menee elämä, jos kaikki ulkomaalaiset tuotteet joutuu kiertämään. 

Ruokavaliokin varmaan lähinnä lanttua ja perunaa.

Vierailija
109/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä ei juoda kokista, pepsiä, käytetä kännykkää, hajuvettä..?

Vierailija
110/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkku kun lähti ei enää kiehtonut mennä Stokkalle. Keskustan Stokkalle mentiin aina ihmettelemään runsasta valikoimaa mutta enää ei Helsingin keskusta kiinnosta eikö Stokkakaan ole enää sama.

Vierailija
111/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan juttu oli minusta se, että sieltä löytyi aina jotain sellaista, mitä muualla ei ollut. Nettihän nyt on tuhonnut tuon kilpailuedun ja samaan aikaan valikoimien kanssa on siirrytty tylsempään ja turvallisempaan suuntaan, Herkku nyt on tuosta hyvä esimerkki. No ehkä vaikka Kesko ostaa koko ketjun ja meillä on kohta iso Cittari keskustassa.

Vierailija
112/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä saa useammat tuotteet halvemmalla. esim. ostin nettikaupasta housut hintaan 62 euroa, samat Stockalla 299 euroa. esimerkkejä olisi muitakin. Miksi maksaa enemmän?

Vierailija
113/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos Valion maitopurkin kyljessä esiintyy lehmä, niin siihen kyllä kykenet hyvin samastumaan? 

Vierailija
114/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minkälaisissa kledjuissa sä mahdat kulkea? Tuupovaaran Öllölässä valmistetuissa tuohivirsuissa ja suomilampaan raakavillasta valmistetussa kokovartalokörttimekossa? 

Vierailija
115/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Go woke, go broke.

Vierailija
116/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, sen jälkeen kun Sockmann muuttui merkeittäin järestetyksi liikkeeksi, jossa myyjätkin osasivat auttaa vain oman merkkinsä tuotteisiin liittyvissä asioissa, tuli asioimisesta siellä tosi hankalaa.  Tuotteet voi minusta järjestää merkeittäin vain sillä tavalla, että kaikki tietyt vaatekappaleet ovat kuitenkin lähellä toisiaan, sillon voi kerralla sovittaa esim. eri merkkien neuleita tai housuja, ja valita niistä parhaat. 

Vierailija
117/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minkälaisissa kledjuissa sä mahdat kulkea? Tuupovaaran Öllölässä valmistetuissa tuohivirsuissa ja suomilampaan raakavillasta valmistetussa kokovartalokörttimekossa? 

Taitaa ainoana vaihtoehtona olla kaikkien vaatteiden teettäminen. Pinkan on parempi olla kunnossa.

Vierailija
118/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin karttaa Stockmannia, kun se lähti mukaan tähän Pride-ideologiaan. Vaatteet vaatteina ja ideologiat ideologiona, kiitos.

Se oli tosiaan tyhmä idea. Kuka lie keksikään? Jos Stocka haluaa huomioida vähemmistöt, niin sen voi tehdä myös ärsyttämättä enemmistöä.

Eli laittakoon Pride-viikolla sateenkaarenvärisiä tuotteita (kasseja, sateenvarjoja, huiveja) myyntiin, jotta niitä tarvitsevat huomioidaan ja että hekin löytävät mieluisia tuotteitaa, mutta tavaratalon julkisivua ei tarvitse verhota sateenkaarilipulla niin, että se hyppii kaikkien silmille.

Niin. Siitä tulee ainoastaan mielikuva, että yritetään säälittävästi nuoleskelemalla miellyttää kaikkia. Lontoon Harrods tuskin alentui noin suureen tyylittömyyteen.

Vierailija
119/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ihmetellä, miksi nettikaupat valtaa jalansijaa entisestään.

Esimerkiksi Zalando: etsin mekkoa, ja silmille lävähtää pelkkiä mekkoja yhdellä klikkauksella. Tuhansia mekkoja. Sitten rajaan koon, värin ja hinnan mukaan. Edelleen satoja mekkoja. Sitten vaihdan vähän järjestystä ja selaileb ja tadaa, löytyy monta kivaa mekkoa.

Kun olen kaksi klikannut auki tarkempaa tutkiskelua varten, sivu ehdottaa muitakin vaihtoehtoja ja paitoja, mitkä sopii mekon kanssa. Saan ahaa-elämyksen, jos toisenkin.

Ennen tämän teki ammattitaitoinen myyjä. Tosin ei minulle, sillä olen liian nuori ja köyhä ollut vielä aikana, jolloin myyjät palveli asiakkaita. Nykyään olen oman tyyliseni, en enää niin köyhä, mutta palvelua en saa siltikään.

Niinpä ostelen netistä silloin kun tarve on, ei tosin nykyään enää usein. Kerran vuodessa, ehkä.

Vierailija
120/273 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ilmiön olen huomannut muuallakin. Asun Jyväskylässä, ja aiemmin ostin jonkin verran vaatteita Sokokselta. Enää en siellä käy, koska kaikki vaatteet on järjestelty juurikin merkin mukaan, ja jos etsii vaikkapa sitä hametta, on kova työ kiertää koko kauppa, käydä läpi joka merkki ja yrittää hahmottaa, minkälaisia hameita siellä on myynnissä ja mikä voisi olla itselle hyvä. 

Teen sitten vaateostokseni muualla, koska en jaksa tuollaista ees taas ravaamista. Merkillä kun ei ole väliä, vaan sillä että löydän mieluisan etsimäni vaatteen. Sen hahmottaa helpommin, kun hameet löytyvät samasta paikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi