Tämän takia minä lopetin Stockmannilla käymisen, varmaan on muitakin joita tämä ärsyttää.
Käytän joukkoliikennettä ja olen töissä keskustassa.
Lopetin Stokkalla käymisen kun osastot alkoivat mennä merkin mukaan. Ihan hitoksen vaikeaa löytää lapselle talvitakkia, siistiä hametta itselle, pussilakanoita kotiin etc kun pitää joka merkkipiste käydä erikseen katsomassa olisko täällä vai täällä vai täällä vai sittenkin tuolla vai tuolla ja oliko vielä jossain joku merkki josta saattais löytyä.
Tykkään kaupassa siitä, että eri asiat ovat kaikki samassa lokerossa jossa voin nopeasti katsoa että jaahas valitsen tämän.
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockalla on hyvä käydä sovittamassa vaatteita ja sitten tilata ne muualta netistä.
Itse lopetin stockalla käymisen, kun kerran menin perusvaatteissa, en saanut minkään näköistä palvelua eikä kassalla edes tervehditty. Jos olen mennyt jotain vähän parempaa päällä, niin on huomattu.
Joskus nuorempana halusin katsella koruja, myyjä oli todella nyrpeänä että työllistin häntä, koska ei uskonut että mitään ostaisin. Kyllä muuttui ääni kellossa, kun päätinkin ostaa useamman satasen korvakorut.Toi on ollut aina Stockmannilla ongelma, jos et näytä vaatteiden perusteella rikkaalta niin olet joku köyhä varas.
Se ei ollut ongelma, se kuului siihen Stockan brändiin. Kaikki sen tiesi, aina puhuttiin, että nuoria ja arkisesti pukeutuneita ei tahdottu edes huomata. Muistan itsekin 17-vuotiaani seisoneeni pitkään koruosastolla tiskin vieressä, että anteeks hei mut ostaisin noi kaksi käsirengasta. Vanhemmiten ei enää ollut niin ongelmia, kun aina kävin siellä töiden lomassa, niin oli ns. virkanaisen katuasu päällä. Vapaalla en siellä juuri käynytkään, silloin vaatuskin olisi sitten ollut lähempänä sitä katunaisen virka-asua, joten myyjät olisivat tuijottaneet minut ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockalla on hyvä käydä sovittamassa vaatteita ja sitten tilata ne muualta netistä.
Itse lopetin stockalla käymisen, kun kerran menin perusvaatteissa, en saanut minkään näköistä palvelua eikä kassalla edes tervehditty. Jos olen mennyt jotain vähän parempaa päällä, niin on huomattu.
Joskus nuorempana halusin katsella koruja, myyjä oli todella nyrpeänä että työllistin häntä, koska ei uskonut että mitään ostaisin. Kyllä muuttui ääni kellossa, kun päätinkin ostaa useamman satasen korvakorut.Toi on ollut aina Stockmannilla ongelma, jos et näytä vaatteiden perusteella rikkaalta niin olet joku köyhä varas.
Se ei ollut ongelma, se kuului siihen Stockan brändiin. Kaikki sen tiesi, aina puhuttiin, että nuoria ja arkisesti pukeutuneita ei tahdottu edes huomata. Muistan itsekin 17-vuotiaani seisoneeni pitkään koruosastolla tiskin vieressä, että anteeks hei mut ostaisin noi kaksi käsirengasta. Vanhemmiten ei enää ollut niin ongelmia, kun aina kävin siellä töiden lomassa, niin oli ns. virkanaisen katuasu päällä. Vapaalla en siellä juuri käynytkään, silloin vaatuskin olisi sitten ollut lähempänä sitä katunaisen virka-asua, joten myyjät olisivat tuijottaneet minut ulos.
Se on aina ollut ongelma siellä. Ei tuollainen käytös tuo lisää asiakkaita vaan ajaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ikinä ole Stockmannilla edes tervehditty myyjien toimesta :D
Veetuttaa tuo myyjien heipat.
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan ostaa vaatteita netistä. Materiaalista ja sen laadusta on vaikea saada käsitystä, kun sitä ei voi tunnustella, värisävy voi luonnossa olla aivan toinen kuin kuvassa ja istuvuus selviää vain sovittamalla. Kenkiä on aivan mahdotonta ostaa sovittamatta. Pakettien haku, pakkaus ja palautus on ärsyttävää.
Jos Stockmann tavaratalona ajetaan alas, niin toivoisin tilalle NK:n tyyppistä kauppiastavarataloa.
Redin ja Triplan rakentaminen oli iso virhe, josta keskusta maksaa etätyön lisäännyttyä. On häpeä, jos Helsingissä ei ole tavarataloa keskustassa. Helsingistä puuttuu jo ns. High Street.
Helsinki on kohta kuin joku kehitysmaan pääkaupunki. Tukholmastakin löytyy jo Gucci, Chanel, Prada, jne, vaikka keskipalkka ei siellä ole paljoa suurempi (SEK 38.300). Kertooko tämä suomalaisten köyhyydestä vai rumat ne vaatteilla koreilee -mentaliteetista?
Nekin verorahat valuvat ulkomaille, jos täytyy matkustaa, jotta saa itse ostaa kaupasta vaatteita.
Tukholmassa on enemmän miljonäärejä ja erittäin hyvätuloisia.
Herkun muuttuminen Serkuksi oli se mikä lopetti käymiset.
Stokkan talosta voisi tehdä kylpylämaailman, niistä portaikoista saisi kivoja liukumäkiä.
Ei ole Stockmannia missä käydä.
Jos siitä tehdäänkin jonkinlainen viihdekeskus. Kahvilaa, ruokapaikkaa täynnä koko talo, ehkä leffateatteri jonnekin nurkkaan ja kosmetiikkamyymälä toiseen. Kampaamo, puhelinkauppa.
Pääaulasta kolmen sepän patsaan puolelta saisi konsertti-alueen. Reunoille baareja.
Joulun alla talo voisi olla joulumaailma ja täynnä kaikenlaisia joululahjan myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Herkun muuttuminen Serkuksi oli se mikä lopetti käymiset.
Valikoimista katosi heti alussa muutama herkku, joista olin tykännyt - ja ilmeisesti moni muukin oli tykännyt samoista, koska niiden kohdalla oli usein ollut tyhjää hyllyissä. Mutta eihän sellainen S-ketjua kiinnosta - pois vaan mokomat ja lisää Rainbowta tilalle.
kjjnk kirjoitti:
Voin vastata tähän ja kaikille muillekin, jotka asiaa vuodesta toiseen ihmettelevät: tavaratalo ei päätä sitä, miten vaatteet ynnä muut tuotteet kaupassa sijaitsee, vaan sen määrittää suurelta osin tavarantoimittajien kanssa tehdyt sopimukset. Niihin kirjataan esim. vaatemerkkien kohdalla hyvinkin tarkkaan se, miltä osaston pitää näyttää ja miten vaatteiden pitää telineissä roikkua. Jos kauppa alkaa sanella, että "kun meidän asiakkaat tykkää, että kaikki pöksyt löytyy samasta rekistä", niin arvatkaapa tuleeko sopimusta? Ei mikään merkki suostu toimittamaan tuotteita myyntiin niin, ettei niille saa omaa osiota myyntilattialta. Suomi on lisäksi markkinana sellainen periferia, että neuvotteluvoima jälleenmyyntisopimuksissa on aika kevyt. Eli ellei tavaratalo ja tuotteiden sijainnit ole tuttuja ennestään, niin oikea tapa asioida siellä on se, että kertoo kerroksen myyjälle mitä etsii, jonka jälkeen myyjä esittelee mitä vaihtoehtoja löytyy.
Höpö höpö. Onnistui se ennenkin, että housut olivat yhdessä osastossa ja hameet toisessa jne. Muutenkin tarjonta ja markkinointi kohdennetaan aina paikallista kulttuuria vastaavaksi. Helsingin Stockmann on tai ainakin ennen oli Pohjoismaiden isoin tavaratalo eikä mikään höyhensarjalaishalpahalli. Mutta tavaratalopomot kuvittelivat, että asiakkaansa ovat ikuisia teinejä, joille merkki on tärkeämpää kuin vaatteen istuvuus ja näyttävyys. Taisivat myös nostaa Tukholman NK-tavaratalon malliksi - sehän on todellisuudessa erillisistä putiikeista koostuva ostoskeskus. Tulos on sitten ollut se, että jotain tiettyä vaatetta etsivä asiakas kyllästyy kiertämään merkkiloosheja ja hankkii haluamansa muualta.
Stockmannin verkkokaupassa on surkea valikoima. Mutta niin on Sokoksellakin. Tilaankin paljon suoraan ulkomailta.
Stockan Verkkokaupassa voi etukäteen selailla niitä tuotteita ja sitte tekee täsmäiskun kauppaan sovittamaan ja hypistelemään.
Ennen oli kuitenkin parempi valikoima kaikkea sälää. Nyt on lähinnä tuoksukynttilöitä täynnä. Ja lakua tyrkyttävä mies.
Ennen sielä oli jopa pankkipalvelu ja kuntosali, muistatteko?! Jossain vaiheessa joku remonttikauppa missä asioin, mut loppu sekin.
Parkkihallin kallistuminen erittäin huono asia.
Tietyn tapaisia joogavaatteita saa vaan ulkomaalaisista nettikaupoista. Huonoja kosmetiikkameekkejä kuten inkey, ida warg, moro can oil, evolve, frantsilan shampoot ja hoitoaineet , niveaa ja lorealia, markettikamaa, miesten hajuosastolle pyörtyy.
Halusin kenwoodin varaosia, myyjä käski tilaamaan maahantuojalta. Say what miten huonoa palvelua!
Urheiluosasto oli aiemmin tosi hyvä. Eipä ole enää. Myös nelos kerroksen kahvila, herkku ja akateeminen olivat mun vakiokohteita. Kenkäosastollakaan ei ole enää kuin korkkareita ja jotain kauheita ylimuodikkaita mörssärikenkiä. Laadukkaat ja klassiset mallit puuttuu.
Tampereen Sokos teki saman jo ajat sitten ja huomasi, ettei se toimi. No nyt Stockmannista on tullut onneton peränpitäjä, mitä tulee trendien haistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Urheiluosasto oli aiemmin tosi hyvä. Eipä ole enää. Myös nelos kerroksen kahvila, herkku ja akateeminen olivat mun vakiokohteita. Kenkäosastollakaan ei ole enää kuin korkkareita ja jotain kauheita ylimuodikkaita mörssärikenkiä. Laadukkaat ja klassiset mallit puuttuu.
Ennen sai sopivat kengät. Vuosiin ei koskaan. Muuttui turhauttavaksi kaupaksi. Joka kumisee tyhjyyttään. Tavarat merkkien mukaan aseteltuina. Ei enään tuotteittain. Vaikea löytää mitään. Vaikea enään löytää kaikkien kukkarolle sopivan hintaista. Myös autoilua hankaloitettu keskustassa. Tästä syystä välttelen Helsingissä käyntiä. On helpompaa asioida muualla.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa luksustuotteita. Joitakin tavallisia tuotteita ei löydy. Työlästä hakea merkkien mukaan lajitellulta osastolta.
Oulun Stockmann oli ihanan kompakti.
Stockalla hyvää on enää kosmetiikka & tuoksuosasto sekä joulukoriste-osasto aina loppuvuodesta. Erityisesti tuo joulukoristeosasto joka perustetaan vuosittain, on korvaamaton. Sellaista ei missään muualla Suomessa ole. Kosmetiikat ym. voi tilata jopa halvemmalla netistä, ei ongelmaa. Mutta joulukoristeosasto oli ihan omaa luokkaansa. Sitä tuun ikuisesti kaipaamaan, jos ja kun Stocka nyt ilmeisesti kaatuu lopullisesti.
On siellä parkkietu. Tunnin ilmaisen parkin saa kun ostaa jotain.