Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti julkaisi pitkän listan siitä kuinka kuka tahansa voi säästää rahankäyttöstä arjessaan

Vierailija
26.09.2023 |

Esimerkiksi kannattaa asua kimpassa, leipoa leivät itse, hyödyntää kirppareita ja kirjastoja, välttää rahapelaamista, karsia suoratoistopalveluja sekä suosia kotimaan matkailua ulkomaiden sijaan. Koko 100 neuvon listan näet tästä: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b1dd3188-37a9-4a32-bfb3-7ab26aa6ab55

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltis on eläkeläisten lehti nykyään. Joka viikko vinkkejä miten kikkailla eläke vieläkin suuremmaksi. 

Mitä säästölistaan tulee, juuri mikään noista ei ole uutta tai toimivaa. 

Vierailija
42/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt koko viisikymppisen ikäni vielä paljon noiden neuvojen maailmaa säästäväisemmin.  Mistä minä vielä säästän?

Muuta kehitysmaahan ja asu siellä jossain romuhökkelissä ilman lattiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja neuvoja kun puolet menee ristiin. Ekaksi muutetaan kämppisten kanssa yhteen ja sitten lämmitetään omakotitalossa vain käyttötilat. Hankitaan halvempi vuokra ja kilpailutetaan asuntolaina. Sitten myydään huonekalut ja ostetaan uudet kirpparilta. Luovutaan autosta ja sen jälkeen ajetaan ennakoivasti. Ketähän tuollainen yleispiirteinen lätinälista hyödyttää?

Vierailija
44/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt koko viisikymppisen ikäni vielä paljon noiden neuvojen maailmaa säästäväisemmin.  Mistä minä vielä säästän?

Syötkö lihaa? Jos syöt niin tuon listan mukaan lihan korvaaminen vegaanisella vaihtoehdolla puolittaa ruokamenot.

Pelkkä ajatuksin yököttää, mutta kiitos "neuvosta"!

Vierailija
45/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei suosittele ruokailukertojen vähentämistä? 2-3 kertaa päivässä kunnon ateria (toki puhtaista, edullisista raaka-aineista) on riittävästi monelle ihmisille . Välipalat, leivän mussuttaminen yms on aivan turhaa ja maksaa. Laadukasta mutta vähemmän.

Vierailija
46/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin 25 ekaa kohtaa,mutta..

Ei mulla ole varaa suoratoistopalveluihin.

Muihin vakuutuksiin kuin pakollisiin.

Lentolippuihin, junalippuihin, julkisten lippuihin, nehän maksaa ihan saakelisti meillä landella asuvilla.

Työssäkäyvä m40

Vierailija
47/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö lihaa? Jos syöt niin tuon listan mukaan lihan korvaaminen vegaanisella vaihtoehdolla puolittaa ruokamenot.

Halvin jauheliha 2€/pkt

Joku mirutifujauhis varmaan 6€..

Ei onnistu minun matematiikalla.

Vierailija
48/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljoa ei voi säästääkään että suostuisin kimpassa asumaan.

Vierailija
49/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taas täysin turha lista. Jos tuossa listassa yksikään asia oli jollekin uutta, niin sitten voi katsoa peiliin.

Vierailija
50/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan puolita. Rehuissa ei ole paljoakaan energiaa, ja siksi niitä pitää ahmia suuret määrät päivittäin.

Vierailija
51/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sieltä kirppariltakaan kannata mitään ostaa jos voi olla kokonaan ilman.

Vierailija
52/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

' Vierailija kirjoitti:

Saara-Sofia Sirén (kok) antaa myös hyviä neuvoja: Köyhänkin rahat riittävät yksityisen terapeutin vastaanotolle kun jättää ulkomaan lomamatkan tekemättä.'

En tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä.

Ei ole ollut varaa ulkomaanmatkoihin enää vuosiin. 

Kokoomuslaiset AIVAN pihalla.

Eilisessä A-talkissa huomasi sen kokoomuksen jutun mitä ne tekee.

Saaralta toimittaja kysyi onko reilua, että lakot ja duunarit saa potkia pihalle ja heikennetään työntekijän oikeuksia jne jne.

Kysymys. Onko reilua ?

Vastaus. Näin saamme työpaikkoja työpaikkoja työpaikkoja työpaikkoja meillä on velkaa.

Ihan sama keneltä hallituspuolueelta kysyy ihan mitä vaan, niin vastaus on työpaikkoja työpaikkoja työpaikkoja meillä on velkaa.

Ne on vaan päättänyt sen, että kun tarpeeksi hoetaan asiaa mikä ei ole edes mahdollista, niin aurinkokin muuttuu vihreäksi, kun tarpeeksi hoetaa ja ihmiset alkaa todella näkemään auringon vihreänä.

Yksikään hallituspuolue ei ole kertonut missä ne työpaikat on.

Riikka Purra on ainoa, joka sanoi A-studiossa näin.

Toivottavasti ihmiset nyt sit löytää työtä.

Ton vastauksen nyt pitäs lohduttaa kaikkia työttömiä, osa-aikaisia jne jne jne.

Vierailija
53/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden turhaa palstan täytettä. Itsestään selvyyksiä ihmiselle, jolla on vähänkään järkeä päässään.

Vierailija
54/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Kumma, kun näitä itsestäänselvyyksiä toistellaan vuodesta toiseen.

Vierailija
55/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sieltä kirppariltakaan kannata mitään ostaa jos voi olla kokonaan ilman.

Nimenomaan, siksi lopetin kirppiksellä käymisen kokonaan, kun aina tulin kotiin 10e köyhempänä ja ostin tavaraa jota en tarvitse. Sama punalappuiset aleruoat. Monet ostaa alennuksen vuoksi ja säilöö kuukausia pakastimessa. Halvemmalla olisi saanut normaalihintaisia peruslihoja tai raaka-aineita.

Vierailija
56/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Kumma, kun näitä itsestäänselvyyksiä toistellaan vuodesta toiseen.

Ehkä ne on hienoja oivalluksia nuorille toimittajille. Me vanhat voitais jatkaa listaa toisella sadalla idealla.

Vierailija
57/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Lisään vielä että olen työssäkäyvä duunari joka voi vain haaveilla vuosittaisesta etelänreissusta. Ei onnistu kuin ehkä kerran vuosikymmeneen ja edellisen kerran olin kevättalvella -09.

Mitään yhteiskunnan tukia en ole saanut enkä saa.

Vierailija
58/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa noista hieman hymyilytti. Suurin osa oli aivan hyödyttömiä tai jo käytössä. Lataa pörssisähkösovellus, meillä on tosi halpa kiinteähintainen sähkö. Myy vanhat huonekalusi ja osta niitä käytettyinä - miksi myisin ja ostaisin käytettyä tilalle, entiset on hyvät, tuskin parempia löytyisi. Runkopatjat pitäisi uusia, ne vetelevät viimeisiään, kukapa risoja ostaisi ja en halua ostaa käytettyjä tilalle. Vähän huono karsia suoratoistopalveluista ja kuukausimaksuista, kun niitä ei ole. Hävikkiruokapalvelut, samat saa marketista samaan poistohintaan, suurin osa siellä myytävä on ihan turhaa. No alkkareita ostin pojalle kerran halvalla. ResQueta käytetään joskus. Pellillisestä pitsaa ei kyllä tässä taloudessa jää mitään pakastettavaa, yksi ei edes riitä. Joku pala voi jäädä seuraavaksi päiväksi syötäväksi. 

Kaupan hävikkipussitkin ovat monesti ihan hyödyttömiä. Mitenpä syödä/säilöä monta isoa jäävuorisalaattikerää, jotka vetelevät viimeisiään? Myisivät yksitellen, niin voisi käyttääkin.

Asian ytimessä. Entäs jos ostat käytetyn sohvan ja saat jonkun lutikkaongelman. Ennen sanottiin, että köyhän kannattaa ostaa kallista, pidempi käyttöikä.

Tätä neuvoa olen noudattanut viimeiset 40v eli olen ostanut vain hyvälaatuisia huonekaluja jotka onkin kestäneet tähän päivään asti ja kestävät lopun elämääni. On jopa vaatteita yhtä vanhoja ja käytän niitä kotona siivotessa ym. Kukaan ei ole näkemässä. Sitten kun lähden ihmisten ilmoille, laitan siistiä uudempaa päälle. Kotona taas vaihdan resut takaisin. Iso säästö.

Vierailija
59/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvin jauheliha 2€/pkt

Joku mirutifujauhis varmaan 6€..

Ei onnistu minun matematiikalla.

Mistä saa jauhelihaa 2e/pkt? Soijarouhetta saa sillä hintaa monen aterian tarpeiksi.

Vierailija
60/142 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi murehti tuollaisia kun jää yli 800€/kk ylimääräistä kaikkien kulujen jälkeen. Mutta se ei ole paljon, vaan aika vähän, ja kyllä Orpo tai Purra tämän luettuaan keksii miten ne loputkin saadaan minulta pois :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi