Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan

Vierailija
25.09.2023 |

Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.

Kommentit (902)

Vierailija
761/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen teko mikä alentaa palkansaajan ostovoimaa, heikentää samalla ihan suoraan jokaisen yrityksen myyntiä. Kulutus vähenee ihan suoraan ja samassa suhteessa kun ihmisten ostovoima pienenee. Niin että aika lyhyellä järjenjuoksulla ja logiikalla tässä ollaan palkkoja ja ihmisten ostovoimaa polkemassa?

Kannattaisiko siellä ek:ssa miettiä vähän tarkemmin mihin ihmisten rahat katoavat? Vastaus on hyvin lyhyt ja helppo. Ottaa vaan liian koville lausua sitä ääneen.

Kyllä siihen aika hiton moni muukin asia vaikuttaa siihen kuluttajan ostovoimaan ja yrityksen myyntiin. Esim verotus, ja sehän on meillä moninkertainen. Sen lisäksi että ruoantuottaja maksaa veroa työstään, ruokaa kuljettava yhtiö maksaa veroa ja polttoaineveroa, kauppa maksaa veroa ja työnantajamaksuja, niin myös siihen ruoan päälle on laitettu vero.

Myös kuluttaja maksaa veroa siitä, että saa ostaa sitä jo moneen kertaan verotettua ruokaa.

Ihan keksitty tuulesta temmattu vero, arvonlisävero. Aikaisemmalta nimeltään "liikevaihtovero". Joka saaketin asia verotetaan. Väittäisin että nämä sadat eurot mitä kukakin laittaa erilaisten verojen kautta valtiolle, joka kuukausi, vaikuttaa ostovoimaan enemmän kuin yksi tai kaksi sunnuntaivuoroa (ilman lisää tai lisän kanssa) kuukaudessa. 

Tai lapsiperheiden tukeminen tai tukematta jättäminen. Maksatko päivähoitomaksun vai ei. Onko koulutus ilmaista vai ei. ym ym ym.

Sunnuntaivuoro on lopulta pisara meressä. 

Vierailija
762/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyky nuoret on tyhmiä. Liitoissa punikkeja ja kommareita ja.. ja Kyllä minä itse neuvottelen...:D

80-luvulla kuuluttiin kaikki liittoon eikä mitään 50% tunteja edes tunnettu. Heti 100% ja sunnuntaisin 300%.

Nykynuoret tuhonneet kaikki "boomereiden" aikaan saamat etuudet.

Sitren tullaan kertomaan kokemuksen syvällä rintanellä että ei kenenkään tarvitse kuulua liittoon koska minä pystyn sopimaan asioista työnantajani kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi on otettava käyttöön kansalaispalkka, tehkööt ahneet riistäjäyrittäjät ihan itse työnsä.

Vierailija
764/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toope Ankka kirjoitti:

Lähtökohtaisesti perustulo kaikille lapsilisän jälkeen. Sellainen että saa perustarpeet hoidettua. Jos haluaa lisää rahaa menee töihin tai perustaa yrityksn.Työnantajalle työntekijän pitää olle edullinen ja irtisanominen helppoa jolloin palkkaaminen kannattaa eikä ole suuri riski. Palkat voivat olla lähtökohtaisesti matalat koska perustulo kattaa osan elämisestä. 

Perustulon määrää vähennetään mitä enemmän tienaa mutta niin että työnteko kannattaa. 

Samalla poistetaan sossun tuet, asumistuet, opintotuet, eläkkeet, sairaseläkkeet ja kaikki muut paitsi perustulo ja lapsilisä. 

Niin tai sitten eletaan ja tienataan toista kuten normaalisti , kuten muualla maailmassa eika keplotella ihmeellisilla tulonsiirroilla ja tuilla = yllapidetaan koyhyytta kuten *enajalla ja *ohjois-koreassa. Suomalaisilla on ihmeellista tama etta pidetaan koyhat koyhina ja rikkaat rikkaina, urkitaan toisten verotietoja ja uutisissa massaillaan vuosituloista. Mun tulot ei ole kenenkaan toisen asia! Miten kukaan suomessa ei tajua tata etta kuinka sairasta tama meno on! Sata kertaa pahempaa kuin kiinassa mutta se on aivopesty meidat ajattelemaan tama on meidan parasta eika korruptiota synny. Uskallan vaittaa etta suomi on todellakin korruptiomaiden top 5 listassa.

Vierailija
765/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulin että tämä on vitsi ja että taas palstalla trollataan. Ilman ammattiliittoja olisimme pulassa. Kaikki mitä on saavutettu voidaan repiä alas hetkessä.

Lampaat ne vain ammattiliittoihin ripustautuvat. Minä osaan solmia itse sopimukseni, aikuinen ihminen.

Ammattiliiton tehtävä on myös edunvalvonta ja auttaa ongelmatilanteissa. Kyllä niitäkin tulee vaikka ajattelisi ettei koske itseä. Kannattaa kaikkien kuulua. Itse olin nuorena todella välinpitämätön, en kuulunut edes työttömyyskassaan ja sitten ihmettelin kun en saanut juuri mitään kun jäin työttömäksi.

Ongelmat ratkeavat parhaiten hyvässä yhteistyössä työnantajan kanssa. Ei missään nimessä kannata ottaa mitään luottamusmiehen toopea siihen.

Työttömyskassaan kyllä kannattaa kuulua. Itse olen Loimaan kassassa.

En keksi yhtäkään syytä kuulua kassaan osa-aikatyössäni. Sitten liityn Jos joskus saan vakituisen kokiaikatyön eli työssäoloehto alkavaa täyttymään.

Työssäoloehto täyttyy tälläkin hetkellä jokaisesta yli 18 tunnin työviikosta. Tätähän ne ovat euroistamassa eli jatkossa tunneilla ei olisi merkitystä, vaan tienesteillä.

Ajattelin mammaloman jälkeen jatkaa opiskelua ja tehdä samalla 50 % sopimuksella laitoshuoltajan hommia. Ei taida kannattaa enää, kun bruttopalkka olisi 900 €/kk. Aikaa tehdä kokopäivätyötä ei ole, opintorahaa/lainaa en saa.

Vierailija
766/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulin että tämä on vitsi ja että taas palstalla trollataan. Ilman ammattiliittoja olisimme pulassa. Kaikki mitä on saavutettu voidaan repiä alas hetkessä.

Lampaat ne vain ammattiliittoihin ripustautuvat. Minä osaan solmia itse sopimukseni, aikuinen ihminen.

Ammattiliiton tehtävä on myös edunvalvonta ja auttaa ongelmatilanteissa. Kyllä niitäkin tulee vaikka ajattelisi ettei koske itseä. Kannattaa kaikkien kuulua. Itse olin nuorena todella välinpitämätön, en kuulunut edes työttömyyskassaan ja sitten ihmettelin kun en saanut juuri mitään kun jäin työttömäksi.

Ongelmat ratkeavat parhaiten hyvässä yhteistyössä työnantajan kanssa. Ei missään nimessä kannata ottaa mitään luottamusmiehen toopea siihen.

En keksi yhtäkään syytä kuulua kassaan osa-aikatyössäni. Sitten liityn Jos joskus saan vakituisen kokiaikatyön eli työssäoloehto alkavaa täyttymään.

Työssäoloehto täyttyy tälläkin hetkellä jokaisesta yli 18 tunnin työviikosta. Tätähän ne ovat euroistamassa eli jatkossa tunneilla ei olisi merkitystä, vaan tienesteillä.

Ajattelin mammaloman jälkeen jatkaa opiskelua ja tehdä samalla 50 % sopimuksella laitoshuoltajan hommia. Ei taida kannattaa enää, kun bruttopalkka olisi 900 €/kk. Aikaa tehdä kokopäivätyötä ei ole, opintorahaa/lainaa en saa.

Kas, kollega! Joo, tuossa tilanteessa ei kannata. Minä keikkailen, 2 vuoroa viikossa.

Vierailija
767/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi on otettava käyttöön kansalaispalkka, tehkööt ahneet riistäjäyrittäjät ihan itse työnsä.

Mielenkiintoinen ajattelumalli sinulla. 

Jokainen voi ryhtyä Suomessa yrittäjäksi, jopa sinä. Yrittämistä jopa tuetaan (starttiraha). 

Mutta ei. 

Sinä vaadit ilmaista rahaa taskuusi (kansalaispalkkaa) ja haukut niitä, jotka työllistävät itse itsensä. 

Yli 90% yrityksistä on Suomessa niitä pieniä mikroyrityksiä, jotka työllistävät vain yhden henkilön. Miten kehtaat, kehtaat haukkua heitä? Miten olet omasta mielestäsi jotenkin ylempänä, että voi haukkua työtä tekeviä? 

Vierailija
768/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että kukaan ei suostu olemaan juhannus-tai jouluaattoa töissä ilman palkanlisää.

Vaihda työpaikkaa jos ei sovi - oma valinta

Vierailija
769/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten pitää ihan kaikkien muidenkin tehdä töitä myös la ja su. Virastojen ja koulujen täytyy olla auki. Jos kerran ne päivät on kaikki samanarvoisia.

Sukujuhlia pitää olla myös viikolla kun sinne sattuu vapaapäiviä.

Jos ei ole viikonloppulisiä niin sitten ei saa mitään korvausta siitä että ei ikinä pääse viikonloppumenoihin, sukujuhliin yms. Ei saa rahaa jolla kattaa lastenhoitomenot.

Ei muuta kuin kaikki päiväkodit vuoropäiväkodeiksi.

Nytkään lähistöllä ei ole kuin yksi vuoropäiväkoti. Tuskin on sitäkään jos vuorolisät poistuu.

Ai niin ja asiakkaat ei saa olla humalassa enää vain pe-la ja sunnuntaisin krapulassa. Pitää jakaa ne sekoilut tasaisesti koko viikolle.

Jos ei kerran lisiä makseta enää jonka turvin sietää viikonloppuisin kännääviä asiakkaita niin ei sitten parane kännätäkään hei ihmiset. Asiakaspalvelutyöntekijät ei enää jaksa teitä siinä vaiheessa kyllä yhtään.

Vierailija
770/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pysähtyy Suomen sairaalat, tulli ja rajavalvonta, poliisi ja pelastuslaitos viikonlopuiksi ja arkipyhiksi, mikäli sunnuntailisät poistetaan. Ei nää mitään kutsumusammatteja kuitenkaan ole.

Nämä on näitä ammatinvalintakysymyksiä. Aina voi kouluttautua uudelleen jos ei työ tai palkka miellytä.

No sitäpä juuri. Kaikki lähtee, sit keksitään pakkolaki, että ette muuten lähde!

Vierailija
771/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan en ymmärrä koko sunnuntai lisää. Saahan sit sitten viikolla niitä vapaita ja silloin on vielä helpompi kuin voi hoitaa virastoasiat ja kaikki paikat ovat avoinna. Ennemminkin meille jotka joutuvat viikonloppuna pitämään vapaat tulisi maksaa haittalisää kun ei pääse juuri mihinkään.

Itselläni oli muutama vuosi sitten välillä viikonloppuisin töitä. Työn laadusta johtuen sekä la että su oli työtunteja noin 3. Jos teki molemmat päivät, oli oikeutettu tuohon viikolla olevaan vapaaseen, mutta jos teki vain toisen päivän, niin vapaata ei tietenkään ollut. Ja meiltä nuo molempien päivien teko poistettiin, koska oli vaikeaa saada sijaista tuolle yhdelle vapaapäivälle. Käytännössä muut siis paikkasivat puuttuvaa henkilöä.

Joten viikonlopun jakoi siis 2 henkilöä.

Itselläni tuli työmatkaa niin paljon, että tein vain sunnuntaivuoroja. Lauantain palkka (3 tunnista siis) olisi kadonnut bensaan ja veroihin. Taisin joskus laskea, että hyödyin lauantain työstä noin 12e...ja työ siis fyysistä ja nuo viikonlopun saattoivat olla suht raskaita mùutenkin. Ilman sunnuntain tuplapalkkaa en todellakaan olisi vaivautunut töihin.

Vierailija
772/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi hyvä asia, jos vaikka kaupat olisivat sitten kiinni sunnuntaisin. Rauhoittaisi vähän elämänmenoa.

Samoin esim. sairaalat olisivat kiinni, joten kaikkien olisi todellakin pakko rauhoittua, ettei sairaalan palveluita tarvitse sunnuntaina. 

Vierailija
773/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jessus sentään, luulin tätä vitsiksi, mutta niinhän tuolla oltiin todellakin sanottu. Että seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan.

Nyt viedään Suomea suohon ja rapautetaan hyvinvointiyhteiskuntaa niin monessa kohtaa hallituksen toimesta, että toivon todellakin jonkun tahon pystyvän pysäyttämään tuon porukan lain keinoin.

Ei hallitus voi vaikuttaa siihen, mitä Suomen Yrittäjät ehdottaa. En näe muutenkaan, että minkään hyvinvointivaltion pitäisi pyhittää päiviä 2000-luvulla.

Kyllä pyhällä on paikkansa viikon arkirytmissä. Vaikka sillä ei ole sinulle merkitystä niin meitä on paljon jolle sillä on merkitystä.

Vierailija
774/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kansalsispalkalla tulee toimeen, niin kuka enään kävisi töissä ja mistä rahat kansalaispalkkaan otettaisiin.

Vierailija
775/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pysähtyy Suomen sairaalat, tulli ja rajavalvonta, poliisi ja pelastuslaitos viikonlopuiksi ja arkipyhiksi, mikäli sunnuntailisät poistetaan. Ei nää mitään kutsumusammatteja kuitenkaan ole.

Nämä on näitä ammatinvalintakysymyksiä. Aina voi kouluttautua uudelleen jos ei työ tai palkka miellytä.

Näinhän ne sairaanhoitajat näkyvät tekevänkin. Toivottavasti et lähivuosina suurempaan onnettomuuteen joudu kun alkaa hoitoväki vähetä päivystyksistä.

Vierailija
776/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika köyhää olis näillä ulisijoilla ilman työnantajaa.

Köyhiä monet on nyt siitä työnantajasta huolimatta. Miksi työnantajat ei osaa maksaa kunnon palkkoja?

Kyllä ne minulle maksaa. Ehkä sinussa on jotakin vikaa?

Mikä vika on esim kaupoissa ja ravintoloissa kun niiden työnantajat on kyvyttömiä maksamaan palkkoja? Ei se työntekijän vika ole että yrittäjät/ yritys ei osaa hoitaa asioitaan niin että työntekijät ei olisi köyhiä. Hävettäisi jos itse olisin noin osaamaton saamaan yritystä kannattavaksi.

Kaupoissa ja ravintoloissa töitä tehdään usein ilman koulutusta, parhaillaankin amiksen varassa. Aika outoa odottaa sellaisesta isoa palkkaa.

Olisit lukenut mihin vastaat. Kyse ei ollut isosta palkasta vaan siittä että ihmiset on köyhiä huonosti hommansa osaavan työnantajan takia. Miksi ne ei kykene maksamaan palkkaa jonka jälkeen ei tarvitse hakea valtiolta tukea? Kannattaako sitä töihin mennä kun silti on köyhä?

Suomi on sosialidemokraattinen yhteiskunta. Täällä valtio puuttuu kaikkeen.

Osa suomalaisista elää sosialismissa valtion tuilla ja osa markkinataloudessa ja ansaitsee itse oman elantonsa.

Miten tämä nyt niin sosiaalidemokraattinen maa on kun demarien kannatus on ollut vuosikausia 20% pinnassa? Eivätkö oikeistopuolueet osaa asiaansa?

Vierailija
777/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sunnuntailta pitäisi saada kolminkertainen palkka. Se kompensoisi suomalaisten ostoimaa muihin Euroopan maihin verrattuna

Eikös ne kreikassa saa 14 kk palkankin?

Vierailija
778/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla jokaisen suomalaisen työnantajan  ihannetyöläinen. Varsinainen hyödyllinen idiootti.

Vierailija
779/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitäpä juuri. Kaikki lähtee, sit keksitään pakkolaki, että ette muuten lähde!

No näitä pakkojahan tehtiin jo koronankin aikaan, miksei uudestaan? Rokotepakko maksoi minulle yli 20 000 euroa kun terveenä en saanut työskennellä ilman piikkiä. Siinä on monelle aika monen sunnuntailisät lahjoitettavana, että päästään samaan.

Vierailija
780/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajattelumalli sinulla. 

Jokainen voi ryhtyä Suomessa yrittäjäksi, jopa sinä. Yrittämistä jopa tuetaan (starttiraha). 

Mutta ei. 

Sinä vaadit ilmaista rahaa taskuusi (kansalaispalkkaa) ja haukut niitä, jotka työllistävät itse itsensä. 

Yli 90% yrityksistä on Suomessa niitä pieniä mikroyrityksiä, jotka työllistävät vain yhden henkilön. Miten kehtaat, kehtaat haukkua heitä? Miten olet omasta mielestäsi jotenkin ylempänä, että voi haukkua työtä tekeviä? 

Kuinka KEHTAAT pöyristyä siitä, että antaakin työantajille samalla mitalla takaisin, kuin mitä työnantajat KEHTAAVAT esittää työntekijöitä vastaan!!!???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän