Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan

Vierailija
25.09.2023 |

Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.

Kommentit (902)

Vierailija
741/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sunnuntailta pitäisi saada kolminkertainen palkka. Se kompensoisi suomalaisten ostoimaa muihin Euroopan maihin verrattuna

Suomalaisilla on jo Euroopan korkeimpiin kuuluvat palkat. Suomalaisten palkkojen huono ostovoima johtuu aivan muista asioista.

Vierailija
742/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella alalla on työvoimapula ja terveydenhuolto on kriisissä. Ihmettelin välinpitämättömyyttä. Ehdotetaan asioita jotka pahentaa tilannetta entisestään huomattavasti. Ilmeisesti kun itsellä on tarpeeksi rahaa niin ei tarvitse välittää mistään.

Minua vain huvitti kun aikansa sai seurata läheisen kahvilan ovessa aina välillä pahoittelulappua miten ovat taas kiinni kun ei työntekijää vuoroon. Lopulta se katosi kokonaan. Sellaista se on kun ei osaa pyritään yritystä.

Minua huvittaa kaikki jotka ovat töissä noilla pikkupalkoilla. Eikö teillä ole rahaa pärjätä omillanne tai koulutusta hyväpalkkaisiin yli 5 000 €/kk töihin?

Minua huvittaa että osaat kirjoittaa vaikka et ajatella. Ehkä se ex- kahvilan pitäjä oli samanlainen kun ei osannut tilannettaan korjata. Voi itku kun ei millään keksi mistä saisi työntekijöitä! Hassuja tuollaiset.

Ehkä hän ei saanut halpatyöntekijää kahvilaansa ja laittoi huvittuneena lapun luukulle kun ei työ kelvannut kenellekään.

En ole kiinnostunut entisen yrittäjän tunteista. Miksi olisin. Kerroin että minua se huvitti kun ei osannut tehdä mitään ettei yritys menisi nurin.

Ehkä yrittäjä katseli huvittuneena kahvilallaan tekemää tiliä, sulki liikkeen ja muutti Espanjaan.

Ensin kuitenkin itki paikallisessa puskaradiossa miten rankaa on. Ei se missään Espanjassa ole.

Marbellassa istuu baarissa ja nauraa kirjoituksillesi.

Hei noi sun voimafantasiat ei nyt toimi. Jopa ketjukahvilat joutuvat sulkemaan työvoimapulan takia. Ja koska ei ole asiakkaita. On ihme jos joku paikallinen pikkuyrittäjä saa puljunsa mitään tuottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tbh ei kiinnosta saako tuplapalkan sunnuntaina vai esim viikonloppuna +50% molempina päivinä. Vai peräti sama palkka joka päivä, mutta niin ettei tili pienene pyhälisien poistuessa.

Vierailija
744/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jr-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista ei enää kuulu kirkkoon ei siten käy kirkossa Sunnuntaina. Siksi Sunnuntain pyhäkorvauksille ei ole enää perustetta.

Arkipyhät voidaan pian poistaa samasta syystä.[/quote

Tosiaan näin se on;  viikonpäivät voi myös poistaa siinä tapauksessa. Sunnuntaista tulisi silloin tavallinen

päivä, jolloin kaikki kävisivät töissä. Vai luuletko, että sunnuntaityö jäisi vain joidenkin riesaksi korvauksen poistuessa.

Su - lisä voidaan poistaa, mutta silloin su- työn on koskettava kaikkia, ihan kaikkia työntekijöitä.  Viikkovapaat voi pitää muinakin päivinä.

Ikävää tietty, että perhelliset aikuiset olisivat aika harvoin yhtä aikaa vapaalla; no lastenhoito-ongelma 

poistuisi sitten myös.   

Käyt ihan silloin töissä miten sinä olet työaikasi työnantajasi kanssa sopinut. Töissä käynti ei ole velvollisuus. Se on vapaaehtoista. Jokainen valitsee itse miten elämänsä järjestää.

Niinpä minä ainakin olen sopinut yksilöllisen työajan sopimuksella, että minulle voi laittaa työvuoroja 24/7 / 365  

Minä päivänä ja mihin kellonaikaan hyvänsä. Työpäivät tietty 8h ja lakia noudattava suuryritys kyllä maksaa asiaankuuluvan  korvauksen tästä ( juuri su ja pyhätyö )  ja antaa vapaat kuten kuuluu.  

Vierailija
745/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulin että tämä on vitsi ja että taas palstalla trollataan. Ilman ammattiliittoja olisimme pulassa. Kaikki mitä on saavutettu voidaan repiä alas hetkessä.

Lampaat ne vain ammattiliittoihin ripustautuvat. Minä osaan solmia itse sopimukseni, aikuinen ihminen.

Ammattiliiton tehtävä on myös edunvalvonta ja auttaa ongelmatilanteissa. Kyllä niitäkin tulee vaikka ajattelisi ettei koske itseä. Kannattaa kaikkien kuulua. Itse olin nuorena todella välinpitämätön, en kuulunut edes työttömyyskassaan ja sitten ihmettelin kun en saanut juuri mitään kun jäin työttömäksi.

Ongelmat ratkeavat parhaiten hyvässä yhteistyössä työnantajan kanssa. Ei missään nimessä kannata ottaa mitään luottamusmiehen toopea siihen.

Työttömyskassaan kyllä kannattaa kuulua. Itse olen Loimaan kassassa.

Vierailija
746/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulin että tämä on vitsi ja että taas palstalla trollataan. Ilman ammattiliittoja olisimme pulassa. Kaikki mitä on saavutettu voidaan repiä alas hetkessä.

Lampaat ne vain ammattiliittoihin ripustautuvat. Minä osaan solmia itse sopimukseni, aikuinen ihminen.

Ammattiliiton tehtävä on myös edunvalvonta ja auttaa ongelmatilanteissa. Kyllä niitäkin tulee vaikka ajattelisi ettei koske itseä. Kannattaa kaikkien kuulua. Itse olin nuorena todella välinpitämätön, en kuulunut edes työttömyyskassaan ja sitten ihmettelin kun en saanut juuri mitään kun jäin työttömäksi.

Kuulun kyllä ammattiyhdistykseen mutta en lähde mukaan kapinoimaan AY punikkisiiven poliittiseen työtaisteluun.

-persu

Ei se ole mikään punikki joka lahjoittaa vähät rahansa kapitalistille. Sellaista kutsutaan tyhmäksi.

Vierailija
747/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 nautinnon yötä!

Vierailija
748/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!

Vierailija
749/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu!

Vierailija
750/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen teko mikä alentaa palkansaajan ostovoimaa, heikentää samalla ihan suoraan jokaisen yrityksen myyntiä. Kulutus vähenee ihan suoraan ja samassa suhteessa kun ihmisten ostovoima pienenee. Niin että aika lyhyellä järjenjuoksulla ja logiikalla tässä ollaan palkkoja ja ihmisten ostovoimaa polkemassa?

Kannattaisiko siellä ek:ssa miettiä vähän tarkemmin mihin ihmisten rahat katoavat? Vastaus on hyvin lyhyt ja helppo. Ottaa vaan liian koville lausua sitä ääneen.

Vierailija
751/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten en enään tee sunnuntaisin töitä enkä arkipyhinä.

Vierailija
752/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti perustulo kaikille lapsilisän jälkeen. Sellainen että saa perustarpeet hoidettua. Jos haluaa lisää rahaa menee töihin tai perustaa yrityksn.Työnantajalle työntekijän pitää olle edullinen ja irtisanominen helppoa jolloin palkkaaminen kannattaa eikä ole suuri riski. Palkat voivat olla lähtökohtaisesti matalat koska perustulo kattaa osan elämisestä. 

Perustulon määrää vähennetään mitä enemmän tienaa mutta niin että työnteko kannattaa. 

Samalla poistetaan sossun tuet, asumistuet, opintotuet, eläkkeet, sairaseläkkeet ja kaikki muut paitsi perustulo ja lapsilisä. 

Vierailija
753/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmat ratkeavat parhaiten hyvässä yhteistyössä työnantajan kanssa. Ei missään nimessä kannata ottaa mitään luottamusmiehen toopea siihen.

En keksi yhtäkään syytä kuulua kassaan osa-aikatyössäni. Sitten liityn Jos joskus saan vakituisen kokiaikatyön eli työssäoloehto alkavaa täyttymään.

Vierailija
754/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyky nuoret on tyhmiä. Liitoissa punikkeja ja kommareita ja.. ja Kyllä minä itse neuvottelen...:D

80-luvulla kuuluttiin kaikki liittoon eikä mitään 50% tunteja edes tunnettu. Heti 100% ja sunnuntaisin 300%.

Nykynuoret tuhonneet kaikki "boomereiden" aikaan saamat etuudet.

Vierailija
755/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtäkään syytä kuulua kassaan osa-aikatyössäni. Sitten liityn Jos joskus saan vakituisen kokiaikatyön eli työssäoloehto alkavaa täyttymään.

Työssäoloehto täyttyy tälläkin hetkellä jokaisesta yli 18 tunnin työviikosta. Tätähän ne ovat euroistamassa eli jatkossa tunneilla ei olisi merkitystä, vaan tienesteillä.

Vierailija
756/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jessus sentään, luulin tätä vitsiksi, mutta niinhän tuolla oltiin todellakin sanottu. Että seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan.

Nyt viedään Suomea suohon ja rapautetaan hyvinvointiyhteiskuntaa niin monessa kohtaa hallituksen toimesta, että toivon todellakin jonkun tahon pystyvän pysäyttämään tuon porukan lain keinoin.

Ei hallitus voi vaikuttaa siihen, mitä Suomen Yrittäjät ehdottaa. En näe muutenkaan, että minkään hyvinvointivaltion pitäisi pyhittää päiviä 2000-luvulla.

Äläpäs nyt yritä kertoa vaihtoehtoista totuutta. Hallitus ajaa työntekijöille niin suuria heikennyksiä työehtoihin, ettei mitään rajaa. Tuo sunnuntain tuplapalkan poisto on yksi asia, joka olisi mahdollista mikäli hallituksen suunnitelmat menevät sellaisenaan läpi.

Tuplapalkan kohtuullistaminen ei kuulu hallituksen suunnitelmiin. Ikävä kyllä.

Mutta hallituksen suunnitelmat, mikäli menisivät sellaisinaan läpi, mahdollistaisivat sen ennen pitkää.

Se olisi täysin mahdollista jo nyt. Hallitus on vain valinnut, että se ei puutu tuolapalkkoihin.

Niin, tällä hetkellä on näin. Jos hallituksen suunnitelmat menevät sellaisenaan läpi, lisää heikennyksiä työntekijän asemaan on tulossa. Suomen Yrittäjät vaativat jo nyt sunnuntain tuplapalkan poistoa. Kannattaa muistaa kenen etua nykyinen EK:n toiveita toteuttava hallitus ajaa.

Vierailija
757/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nykyään ei enää pyhäpäiviä kunnioiteta eikä niitä vietetä lepopäivinä, niin joutaa se tuplapalkkakin pois. Jos pyhäpäivää vietetään kuin arkipäivää kaupassa käyden ja remonttia tehden, niin mihin se tuplapalkkavaatimus sitten edes perustuu.

Lauantai-lisä on huomattavasti vähemmän kuin sunnuntailisä. Sille ei tosiaan ole mitään perustetta, että toisesta "yleisestä vapaapäivästä" maksetaan vain pieni ekstra, mutta toisesta tuplapalkka. 

Pyhäpäivällä sitä ei voi perustella, harva edes sanoo viettävänsä nimenomaan pyhää. Jos se olisi jollekin aito pyhä, niin ei menisi töihin edes sillä tuplapalkalla. 

Vierailija
758/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyky nuoret on tyhmiä. Liitoissa punikkeja ja kommareita ja.. ja Kyllä minä itse neuvottelen...:D

80-luvulla kuuluttiin kaikki liittoon eikä mitään 50% tunteja edes tunnettu. Heti 100% ja sunnuntaisin 300%.

Nykynuoret tuhonneet kaikki "boomereiden" aikaan saamat etuudet.

Äläs nyt. On ne nykynuoretkin jotain saaneet aikaan. Boomeri-naisilla ei esim ollut suojaa seksuaalista häirintää vastaan. Se on aika hiljattain vasta tullut rikokseksi. Siihen asti sai rasvaset äijät huseerata miten tykkäsivät. 

Vierailija
759/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen kultalusikka naisen mielestä tilanne oli tasan. Työntekijät eivät saa mitään, paitsi heikennyksiä. Työnantajat haluvat heikentää vielä lisää. Tasapeli siis. Kokoomus ei sentään petä.

Vierailija
760/902 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myös lauantailta pitäisi saada tuplapalkka. Ja itse en siis tee vuorotyötä enkä ole koskaan tehnyt.