Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan
Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.
Kommentit (902)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jessus sentään, luulin tätä vitsiksi, mutta niinhän tuolla oltiin todellakin sanottu. Että seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan.
Nyt viedään Suomea suohon ja rapautetaan hyvinvointiyhteiskuntaa niin monessa kohtaa hallituksen toimesta, että toivon todellakin jonkun tahon pystyvän pysäyttämään tuon porukan lain keinoin.Ei hallitus voi vaikuttaa siihen, mitä Suomen Yrittäjät ehdottaa. En näe muutenkaan, että minkään hyvinvointivaltion pitäisi pyhittää päiviä 2000-luvulla.
Äläpäs nyt yritä kertoa vaihtoehtoista totuutta. Hallitus ajaa työntekijöille niin suuria heikennyksiä työehtoihin, ettei mitään rajaa. Tuo sunnuntain tuplapalkan poisto on yksi asia, joka olisi mahdollista mikäli hallituksen suunnitelmat menevät sellaisenaan läpi.
Tuplapalkan kohtuullistaminen ei kuulu hallituksen suunnitelmiin. Ikävä kyllä.
Mutta hallituksen suunnitelmat, mikäli menisivät sellaisinaan läpi, mahdollistaisivat sen ennen pitkää.
Etkö sä jo tajua, että tuo ei kuulu niihin suunnitelmiin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jessus sentään, luulin tätä vitsiksi, mutta niinhän tuolla oltiin todellakin sanottu. Että seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan.
Nyt viedään Suomea suohon ja rapautetaan hyvinvointiyhteiskuntaa niin monessa kohtaa hallituksen toimesta, että toivon todellakin jonkun tahon pystyvän pysäyttämään tuon porukan lain keinoin.Ei hallitus voi vaikuttaa siihen, mitä Suomen Yrittäjät ehdottaa. En näe muutenkaan, että minkään hyvinvointivaltion pitäisi pyhittää päiviä 2000-luvulla.
Äläpäs nyt yritä kertoa vaihtoehtoista totuutta. Hallitus ajaa työntekijöille niin suuria heikennyksiä työehtoihin, ettei mitään rajaa. Tuo sunnuntain tuplapalkan poisto on yksi asia, joka olisi mahdollista mikäli hallituksen suunnitelmat menevät sellaisenaan läpi.
Tuplapalkan kohtuullistaminen ei kuulu hallituksen suunnitelmiin. Ikävä kyllä.
Mutta hallituksen suunnitelmat, mikäli menisivät sellaisinaan läpi, mahdollistaisivat sen ennen pitkää.
Se olisi täysin mahdollista jo nyt. Hallitus on vain valinnut, että se ei puutu tuolapalkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika köyhää olis näillä ulisijoilla ilman työnantajaa.
Köyhiä monet on nyt siitä työnantajasta huolimatta. Miksi työnantajat ei osaa maksaa kunnon palkkoja?
Kyllä ne minulle maksaa. Ehkä sinussa on jotakin vikaa?
Mikä vika on esim kaupoissa ja ravintoloissa kun niiden työnantajat on kyvyttömiä maksamaan palkkoja? Ei se työntekijän vika ole että yrittäjät/ yritys ei osaa hoitaa asioitaan niin että työntekijät ei olisi köyhiä. Hävettäisi jos itse olisin noin osaamaton saamaan yritystä kannattavaksi.
Kaupoissa ja ravintoloissa töitä tehdään usein ilman koulutusta, parhaillaankin amiksen varassa. Aika outoa odottaa sellaisesta isoa palkkaa.
Olisit lukenut mihin vastaat. Kyse ei ollut isosta palkasta vaan siittä että ihmiset on köyhiä huonosti hommansa osaavan työnantajan takia. Miksi ne ei kykene maksamaan palkkaa jonka jälkeen ei tarvitse hakea valtiolta tukea? Kannattaako sitä töihin mennä kun silti on köyhä?
Suomi on sosialidemokraattinen yhteiskunta. Täällä valtio puuttuu kaikkeen.
Osa suomalaisista elää sosialismissa valtion tuilla ja osa markkinataloudessa ja ansaitsee itse oman elantonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ei enää kuulu kirkkoon ei siten käy kirkossa Sunnuntaina. Siksi Sunnuntain pyhäkorvauksille ei ole enää perustetta.
Arkipyhät voidaan pian poistaa samasta syystä.
Kirkollisveron maksajat voivat pitää jatkossa palkalliset arkipyhät.
Jos kirkko maksaa palkan. Ja kirkossa on sitten leimattava kellokortti joka sunnuntai ja aktiivisuusmittariin saa kertyä max 500 askelta ja alle 10% aktiivisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhiä monet on nyt siitä työnantajasta huolimatta. Miksi työnantajat ei osaa maksaa kunnon palkkoja?
Mikä vika on esim kaupoissa ja ravintoloissa kun niiden työnantajat on kyvyttömiä maksamaan palkkoja? Ei se työntekijän vika ole että yrittäjät/ yritys ei osaa hoitaa asioitaan niin että työntekijät ei olisi köyhiä. Hävettäisi jos itse olisin noin osaamaton saamaan yritystä kannattavaksi.
Kaupoissa ja ravintoloissa töitä tehdään usein ilman koulutusta, parhaillaankin amiksen varassa. Aika outoa odottaa sellaisesta isoa palkkaa.
Olisit lukenut mihin vastaat. Kyse ei ollut isosta palkasta vaan siittä että ihmiset on köyhiä huonosti hommansa osaavan työnantajan takia. Miksi ne ei kykene maksamaan palkkaa jonka jälkeen ei tarvitse hakea valtiolta tukea? Kannattaako sitä töihin mennä kun silti on köyhä?
Köyhyys on ihan köyhän omaa syytä. Ei työnantajan. Eikä työssäkäynti ole mikään pakko.
Kuka se palkan maksaa? Työnantaja, eli se on sen tahon vika jos työntekijä on köyhä. Noloa yritykseltä tuollainen toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella alalla on työvoimapula ja terveydenhuolto on kriisissä. Ihmettelin välinpitämättömyyttä. Ehdotetaan asioita jotka pahentaa tilannetta entisestään huomattavasti. Ilmeisesti kun itsellä on tarpeeksi rahaa niin ei tarvitse välittää mistään.
Minua vain huvitti kun aikansa sai seurata läheisen kahvilan ovessa aina välillä pahoittelulappua miten ovat taas kiinni kun ei työntekijää vuoroon. Lopulta se katosi kokonaan. Sellaista se on kun ei osaa pyritään yritystä.
Minua huvittaa kaikki jotka ovat töissä noilla pikkupalkoilla. Eikö teillä ole rahaa pärjätä omillanne tai koulutusta hyväpalkkaisiin yli 5 000 €/kk töihin?
Minua huvittaa että osaat kirjoittaa vaikka et ajatella. Ehkä se ex- kahvilan pitäjä oli samanlainen kun ei osannut tilannettaan korjata. Voi itku kun ei millään keksi mistä saisi työntekijöitä! Hassuja tuollaiset.
Ehkä hän ei saanut halpatyöntekijää kahvilaansa ja laittoi huvittuneena lapun luukulle kun ei työ kelvannut kenellekään.
En ole kiinnostunut entisen yrittäjän tunteista. Miksi olisin. Kerroin että minua se huvitti kun ei osannut tehdä mitään ettei yritys menisi nurin.
Seuraa tärkeä tiedotus:
Suomessa ei ole pulaa (halpa)työvoimasta, vaan ilmaistyövoimasta.
Tärkeä tiedotus on päättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella alalla on työvoimapula ja terveydenhuolto on kriisissä. Ihmettelin välinpitämättömyyttä. Ehdotetaan asioita jotka pahentaa tilannetta entisestään huomattavasti. Ilmeisesti kun itsellä on tarpeeksi rahaa niin ei tarvitse välittää mistään.
Minua vain huvitti kun aikansa sai seurata läheisen kahvilan ovessa aina välillä pahoittelulappua miten ovat taas kiinni kun ei työntekijää vuoroon. Lopulta se katosi kokonaan. Sellaista se on kun ei osaa pyritään yritystä.
Minua huvittaa kaikki jotka ovat töissä noilla pikkupalkoilla. Eikö teillä ole rahaa pärjätä omillanne tai koulutusta hyväpalkkaisiin yli 5 000 €/kk töihin?
Tuossahan ihmiset juuri päätti olla menemättä matalapalkkatyöhön ja yritys kaatui. Minustakin se on hyvä asia.
Eihän liikkeen sulkeminen tarkoita sitä että yritys kaatui. Se tarkoitti vain että omistaja sulki liikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa että osaat kirjoittaa vaikka et ajatella. Ehkä se ex- kahvilan pitäjä oli samanlainen kun ei osannut tilannettaan korjata. Voi itku kun ei millään keksi mistä saisi työntekijöitä! Hassuja tuollaiset.
Ehkä hän ei saanut halpatyöntekijää kahvilaansa ja laittoi huvittuneena lapun luukulle kun ei työ kelvannut kenellekään.
En ole kiinnostunut entisen yrittäjän tunteista. Miksi olisin. Kerroin että minua se huvitti kun ei osannut tehdä mitään ettei yritys menisi nurin.
Ehkä yrittäjä katseli huvittuneena kahvilallaan tekemää tiliä, sulki liikkeen ja muutti Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan ihmiset juuri päätti olla menemättä matalapalkkatyöhön ja yritys kaatui. Minustakin se on hyvä asia.
Eihän liikkeen sulkeminen tarkoita sitä että yritys kaatui. Se tarkoitti vain että omistaja sulki liikkeen.
Kyllä. Aivan varmasti maksaa tyhjää liiketilaa tekemättä sillä mitään. Sinä olet varmasti oikeassa.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niillä, jotka eivät kuulu liittoon, voidaan poistaa TES-palkat, eiköstä joo?
Yleissitovuudesta pitäisi ehdottomasti luopua. Minä työtön voisin napata paikan tarjoamalla työpanostani hieman edullisempaan hintaan kuin esim. paperiliittolainen.
Siellähän yrität yksinäsi pyörittää paperikonetta...
Ja kun rulla putoaa ja pyörii sun ylitsesi, niin ei oo ketään töissä 112:ssakaan kun on sunnuntai ;D
Täh, en minä ole sunnuntaina töissä... se halpa amatööri on. Voihan se vaikka tiputtaakkin sen rullan mutta kukapa noita laskee... tai rullat lasketaan, tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin että tämä on vitsi ja että taas palstalla trollataan. Ilman ammattiliittoja olisimme pulassa. Kaikki mitä on saavutettu voidaan repiä alas hetkessä.
Lampaat ne vain ammattiliittoihin ripustautuvat. Minä osaan solmia itse sopimukseni, aikuinen ihminen.
Ammattiliiton tehtävä on myös edunvalvonta ja auttaa ongelmatilanteissa. Kyllä niitäkin tulee vaikka ajattelisi ettei koske itseä. Kannattaa kaikkien kuulua. Itse olin nuorena todella välinpitämätön, en kuulunut edes työttömyyskassaan ja sitten ihmettelin kun en saanut juuri mitään kun jäin työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä yrittäjä katseli huvittuneena kahvilallaan tekemää tiliä, sulki liikkeen ja muutti Espanjaan.
Ensin kuitenkin itki paikallisessa puskaradiossa miten rankaa on. Ei se missään Espanjassa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys on ihan köyhän omaa syytä. Ei työnantajan. Eikä työssäkäynti ole mikään pakko.
Kuka se palkan maksaa? Työnantaja, eli se on sen tahon vika jos työntekijä on köyhä. Noloa yritykseltä tuollainen toiminta.
Ei syntymäköyhyys ole työnantajan vika eikä syntymäköyhien pelastaminen ole työnantajan tehtävä. Olet nyt ymmärtänyt pahasti väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kuitenkin itki paikallisessa puskaradiossa miten rankaa on. Ei se missään Espanjassa ole.
Marbellassa istuu baarissa ja nauraa kirjoituksillesi.
Kyllä sunnuntailta pitäisi saada kolminkertainen palkka. Se kompensoisi suomalaisten ostoimaa muihin Euroopan maihin verrattuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin että tämä on vitsi ja että taas palstalla trollataan. Ilman ammattiliittoja olisimme pulassa. Kaikki mitä on saavutettu voidaan repiä alas hetkessä.
Lampaat ne vain ammattiliittoihin ripustautuvat. Minä osaan solmia itse sopimukseni, aikuinen ihminen.
Ammattiliiton tehtävä on myös edunvalvonta ja auttaa ongelmatilanteissa. Kyllä niitäkin tulee vaikka ajattelisi ettei koske itseä. Kannattaa kaikkien kuulua. Itse olin nuorena todella välinpitämätön, en kuulunut edes työttömyyskassaan ja sitten ihmettelin kun en saanut juuri mitään kun jäin työttömäksi.
Kuulun kyllä ammattiyhdistykseen mutta en lähde mukaan kapinoimaan AY punikkisiiven poliittiseen työtaisteluun.
-persu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syntymäköyhyys ole työnantajan vika eikä syntymäköyhien pelastaminen ole työnantajan tehtävä. Olet nyt ymmärtänyt pahasti väärin.
Miten se ei ole työnantajan vika ettei se osaa kunnon palkkaa maksaa? Totta kai vika on siinä tahdissa, jos ei olisi niin työntekijät ei olisi köyhiä.