Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan
Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.
Kommentit (902)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäänsä kaiken pitäisi olla sunnuntaisin auki? Kiinni vain, kyllä ennenkin ehdittiin asioista arkena.
Mitä iloa on olla sunnuntaina vapaalla jos ei voi tehdä yhtään mitään kun kaikki on kiinni?
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niillä, jotka eivät kuulu liittoon, voidaan poistaa TES-palkat, eiköstä joo?
Yleissitovuudesta pitäisi ehdottomasti luopua. Minä työtön voisin napata paikan tarjoamalla työpanostani hieman edullisempaan hintaan kuin esim. paperiliittolainen.
Siellähän yrität yksinäsi pyörittää paperikonetta...
Ja kun rulla putoaa ja pyörii sun ylitsesi, niin ei oo ketään töissä 112:ssakaan kun on sunnuntai ;D
Kjäh. Kjäh, meil Kymil haluaisin nähdä sen!! Metsässä mukana - UPM!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Aika moni parisuhde kuihtuu kasaan, kun toinen tekee arkitöitä ja toinen kolmivuoroa, jossa pyritään saamaan yksi kolmesta viikonlopusta vapaaksi. Ja silti nettopalkka on huikeat 2500€."
2500€ käteen olisi jo "huikeaa" joka kuukausi. Hoitajana en saa edes sitä vaikka on kaikki kokemuslisät ja kolmivuorotyö. Miten vähällä pitäisi tulla toimeen?
Kutsumusammatti
Eikö jokaisen ihmisen pitäisi tuntea kutsumusta omaa työtänsä kohtaan? Haluatko sanoa työnantajalle että teet tätä hommaa vain rahan vuoksi kun on hyvä palkka?
Otetaan käyttöön sunnuntai hinnasto. Ne jotka haluavat silloin palvelua maksavat tietyn prosentin enemmän. Rikas voi käydä syömässä ja tehdä mitä haluaa ja kannattaa pitää auki paikat.
Missä on suomalaisten kapitalistien isänmaallisuus heti uhataan siirtää rahat ulkomaille kun ehdotetaan talkoisiin osallistumista esim varallisuusveron muodossa kuten Sipilä sanoi ollaan kaikki samassa veneessä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävän moni tuntuu olevan sellaisessa työssä, jossa voi itse sanella minä päivinä työskentelee! En minä ainakaan voi valita työpäiviä tai -vuoroja vaan on pääosin mentävä silloin, kun työnantaja määrää. Ei tulisi kuuloonkaan, että yhtäkkiä ilmottaisin, etten suostu tekemään esim. Maanantaisin töitä.
Vuokratyö on tuonut tullessaan kaikenlaista. Myös keikkailun.
Kaupan ja ravintola-alan työntekijät voisi myös siirtyä tähän. Etenkin jos lisiä alkaa katoamaan. Saa itse valita vuoronsa ja niitä sunnuntaita sitten tekee sitten vain ne jotka haluaa. Yleensä vuorot saa samaan liikkeeseen.
Jos taas tekee työnsä huonosti niin sitten se liike voi sanoa että tuota emme enää halua.
Jokainen voittaa!
Ei jessus sentään, luulin tätä vitsiksi, mutta niinhän tuolla oltiin todellakin sanottu. Että seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan.
Nyt viedään Suomea suohon ja rapautetaan hyvinvointiyhteiskuntaa niin monessa kohtaa hallituksen toimesta, että toivon todellakin jonkun tahon pystyvän pysäyttämään tuon porukan lain keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Aika köyhää olis näillä ulisijoilla ilman työnantajaa.
Köyhiä monet on nyt siitä työnantajasta huolimatta. Miksi työnantajat ei osaa maksaa kunnon palkkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Aika moni parisuhde kuihtuu kasaan, kun toinen tekee arkitöitä ja toinen kolmivuoroa, jossa pyritään saamaan yksi kolmesta viikonlopusta vapaaksi. Ja silti nettopalkka on huikeat 2500€."
2500€ käteen olisi jo "huikeaa" joka kuukausi. Hoitajana en saa edes sitä vaikka on kaikki kokemuslisät ja kolmivuorotyö. Miten vähällä pitäisi tulla toimeen?
Kutsumusammatti
Eikö jokaisen ihmisen pitäisi tuntea kutsumusta omaa työtänsä kohtaan? Haluatko sanoa työnantajalle että teet tätä hommaa vain rahan vuoksi kun on hyvä palkka?
Poliitikko tekee hommansa 100%:sti vain rahan ja etujen vuoksi ja kaksi kautta kun istuu, niin sitten on sama mitä loppuelämänsä tekee, kunhan muistaa kerran käydä puheen pitämässä hyvinvointivaltiosta ja pensan hinnasta jargonia vääntää. Ja sanoo kerran n-sanan, ettei ihan tossukaksi luultaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei jessus sentään, luulin tätä vitsiksi, mutta niinhän tuolla oltiin todellakin sanottu. Että seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan.
Nyt viedään Suomea suohon ja rapautetaan hyvinvointiyhteiskuntaa niin monessa kohtaa hallituksen toimesta, että toivon todellakin jonkun tahon pystyvän pysäyttämään tuon porukan lain keinoin.
Ei hallitus voi vaikuttaa siihen, mitä Suomen Yrittäjät ehdottaa. En näe muutenkaan, että minkään hyvinvointivaltion pitäisi pyhittää päiviä 2000-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävän moni tuntuu olevan sellaisessa työssä, jossa voi itse sanella minä päivinä työskentelee! En minä ainakaan voi valita työpäiviä tai -vuoroja vaan on pääosin mentävä silloin, kun työnantaja määrää. Ei tulisi kuuloonkaan, että yhtäkkiä ilmottaisin, etten suostu tekemään esim. Maanantaisin töitä.
Vuokratyö on tuonut tullessaan kaikenlaista. Myös keikkailun.
Kaupan ja ravintola-alan työntekijät voisi myös siirtyä tähän. Etenkin jos lisiä alkaa katoamaan. Saa itse valita vuoronsa ja niitä sunnuntaita sitten tekee sitten vain ne jotka haluaa. Yleensä vuorot saa samaan liikkeeseen.
Jos taas tekee työnsä huonosti niin sitten se liike voi sanoa että tuota emme enää halua.
Jokainen voittaa!
Ainakin ennen näistä keikoista maksettiin sama palkka plus lomalistä siinä kerralla. Pystyi itse säästämään lomaan ja pitämään sen kun itse halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhiä monet on nyt siitä työnantajasta huolimatta. Miksi työnantajat ei osaa maksaa kunnon palkkoja?
Kyllä ne minulle maksaa. Ehkä sinussa on jotakin vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin että tämä on vitsi ja että taas palstalla trollataan. Ilman ammattiliittoja olisimme pulassa. Kaikki mitä on saavutettu voidaan repiä alas hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt viedään Suomea suohon ja rapautetaan hyvinvointiyhteiskuntaa niin monessa kohtaa hallituksen toimesta, että toivon todellakin jonkun tahon pystyvän pysäyttämään tuon porukan lain keinoin.Ei hallitus voi vaikuttaa siihen, mitä Suomen Yrittäjät ehdottaa. En näe muutenkaan, että minkään hyvinvointivaltion pitäisi pyhittää päiviä 2000-luvulla.
Minä en näe mitään syytä miksi työntekijöille pitäisi antaa rahaa kun eivät ole töissä. Tuottavuus nousisi kun lomarahoista luovuttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ei enää kuulu kirkkoon ei siten käy kirkossa Sunnuntaina. Siksi Sunnuntain pyhäkorvauksille ei ole enää perustetta.
Arkipyhät voidaan pian poistaa samasta syystä.
Ei sunnuntai ole mikään erisnimi, joten se kirjoitetaan pienellä kirjaimella.
Minäkin luulin että tämä on vitsi ja että taas palstalla trollataan. Ilman ammattiliittoja olisimme pulassa. Kaikki mitä on saavutettu voidaan repiä alas hetkessä.
Lampaat ne vain ammattiliittoihin ripustautuvat. Minä osaan solmia itse sopimukseni, aikuinen ihminen.
Monella alalla on työvoimapula ja terveydenhuolto on kriisissä. Ihmettelin välinpitämättömyyttä. Ehdotetaan asioita jotka pahentaa tilannetta entisestään huomattavasti. Ilmeisesti kun itsellä on tarpeeksi rahaa niin ei tarvitse välittää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne minulle maksaa. Ehkä sinussa on jotakin vikaa?
Mikä vika on esim kaupoissa ja ravintoloissa kun niiden työnantajat on kyvyttömiä maksamaan palkkoja? Ei se työntekijän vika ole että yrittäjät/ yritys ei osaa hoitaa asioitaan niin että työntekijät ei olisi köyhiä. Hävettäisi jos itse olisin noin osaamaton saamaan yritystä kannattavaksi.
Ei sunnuntai ole mikään erisnimi, joten se kirjoitetaan pienellä kirjaimella.
Joissakin kielissä kirjoitetaan pienellä, joissakin isolla. Hyvin vaikeaa tehdä eroa yleisnimen ja erisnimen välille.