Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on varaa syödä yli puoli kiloa kasviksia päivässä? Rasiallinen marjoja maksaa kaupassa 4€ ja kurkun kilohinta nousi taas yli 3€

Vierailija
23.09.2023 |

Söisihän sitä helposti vaikkapa herkullisia vadelmia, mutta jo pienen pieni rasia maksaa lähemmäs 5 euroa.

Porkkanaa voi napostella, mutta ei niitäkään montaa päivässä syö.

Kommentit (257)

Vierailija
61/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n viesti on toivottavasti provo, mutta kyllä välillä tuntuu, että joiltain ihmisiltä puuttuu ihan perustaidot halvan ja terveellisen ruoan syömisen suhteen. Ihan omasta lähipiiristäkin löytyy näitä. Sitten on kummallisia periaatteita, että eihän kukaan syö juureksia tai pakastevihanneksia tai punalaputettuja tms.

Onneksi olen hyvällä itsetunnolla varustettu, niin kehtaan ostaa kaupassa kaalia, perus pakastevihanneksia, tarjoushedelmiä ja porkkansäkin, enkä mieti, että nyt joku ajattelee minun olevan köyhä.

Teineillekin uppoaa monenlainen halpa kasvikunnan tuote, kun vain pilkkoo valmiiksi ja lykkää nenän eteen. Pilkkominen on rentouttavaa, kun pilkkoo äänikirjaa kuunnellen.

Hirveän usein pakastevihanneksista löytyy listeriaa, riisistä hometta. Pakastemarjoissa on myös pöpöjä. Karkkien syöminenkään ei auta kun niihin on tungettu jotain ripulia aiheuttavaa. Kotimaista- merkkeihin on tahalleen myös tungettu.

Vierailija
62/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli kiloa pastaa. Pasta on vehnästä, vehnä on kasvi.

Vehnä on vilja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa esimerkiksi on hyvin esillä satokauden tuotteet ja kohtuuhinnalla. Itse ostin eilen lanttua ja punajuuria, sekä perunoita, sipulia.

Uunilohkoja, uunijuureksia ja vaikka paistettua kalaa kylkeen.

Vierailija
64/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n viesti on toivottavasti provo, mutta kyllä välillä tuntuu, että joiltain ihmisiltä puuttuu ihan perustaidot halvan ja terveellisen ruoan syömisen suhteen. Ihan omasta lähipiiristäkin löytyy näitä. Sitten on kummallisia periaatteita, että eihän kukaan syö juureksia tai pakastevihanneksia tai punalaputettuja tms.

Onneksi olen hyvällä itsetunnolla varustettu, niin kehtaan ostaa kaupassa kaalia, perus pakastevihanneksia, tarjoushedelmiä ja porkkansäkin, enkä mieti, että nyt joku ajattelee minun olevan köyhä.

Teineillekin uppoaa monenlainen halpa kasvikunnan tuote, kun vain pilkkoo valmiiksi ja lykkää nenän eteen. Pilkkominen on rentouttavaa, kun pilkkoo äänikirjaa kuunnellen.

Hirveän usein pakastevihanneksista löytyy listeriaa, riisistä hometta. Pakastemarjoissa on myös pöpöjä. Karkkien syöminenkään ei auta kun niihin on tungettu jotain ripulia aiheuttavaa. Kotimaista- merkkeihin on tahalleen myös tungettu.

Hirveän usein? Kuinkakohan usein Suomessa?

Vierailija
65/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat on kasviksia. Noin niinkuin tiedoksi vaan

Vierailija
66/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Et sitten osaa mennä metsään keräämään marjoja?

Kerropa, missä metsässä vielä on vadelmia poimittavaina?

Mikä pakkomielle sinulla on vadelmista, jotka ovat todella kalliita kaupasta ostettaessa, varsinkin tuoreena? Ei herkkuja muutenkaan kilokaupalla syödä, ei herkkumarjojakaan.

Minä ostin niitä kalliita vadelmia pakkaseen kilo tolkulla. Ostin myös vielä kalliimpaa hillaa. Puolukat kävi tuttu poimimassa ja maksoin hänelle. Mustikat jäi saamatta. Eniten ostin mansikkaa.

Vierailija
67/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne marjat poimitaan itse tai ostetaan kotimaisia pakastemarjoja kilon pusseissa.

Ja syödään päivän aikana se pari porkkanaa, omena, banaani, vähän kurkkua, vähän tomaattia, ruualla vaikka höyrytetyt pakastevihannekset tai vihreät pavut tai pakasteherneet, niin kyllä se puoli kiloa suttaantuu eikä tarvi jyrsiä pelkkää porkkanaa.

Porkkana 0,89€/kg

Omena 2,79€/2kg huom 2kg

Banaani 1,55€/kg

Siihen päivän puoleen kiloon lasketaan myös ruuassa olevat kasvikset, esim sipulit ja tomaattimurskat.

En jaksa ymmärtää tuon tomaattimurskan mainontaa. Ei se tomaatti niin kallista ole, etteikö vois tuoreeltaan ostaa?!

Vierailija
68/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsään ja metsään, entäs kun on ötökkäkammo, oikea sellainen

Meitä tuli vastaan metsässä henkilö, jolla oli päällään sellainen valkoinen kertakäyttöhaalari, kuin dekkareissa rikospaikkatutkijoilla, huppu päässä ja sen päällä vielä hattu, jossa oli verkkoa kasvojen edessä. Nilkoista ja ranteista vielä tiukasti teipattu. Eihän se miltään muotiluomukselta näyttänyt, mutta siellä sai olla ihan rauhassa ötököiltä.

Vierailija
69/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne marjat poimitaan itse tai ostetaan kotimaisia pakastemarjoja kilon pusseissa.

Ja syödään päivän aikana se pari porkkanaa, omena, banaani, vähän kurkkua, vähän tomaattia, ruualla vaikka höyrytetyt pakastevihannekset tai vihreät pavut tai pakasteherneet, niin kyllä se puoli kiloa suttaantuu eikä tarvi jyrsiä pelkkää porkkanaa.

Porkkana 0,89€/kg

Omena 2,79€/2kg huom 2kg

Banaani 1,55€/kg

Siihen päivän puoleen kiloon lasketaan myös ruuassa olevat kasvikset, esim sipulit ja tomaattimurskat.

En jaksa ymmärtää tuon tomaattimurskan mainontaa. Ei se tomaatti niin kallista ole, etteikö vois tuoreeltaan ostaa?!

Tomaatin lykopeeni on parasta kypsennettynä.

Halvimmat tomaattimurskat maksaa n 80cnt purkki ja siitä tekee soosin 4-6 annosta. 1 tomaatti maksaa saman.

Vierailija
70/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat

kilon juureksia 1,5 eur

Kilon kaalia 1,5 eur

Kilon Omenoita 1 eur

Kilon pakastevihanneksia 2 eur

Kilon pakastepuolukoita 5 eur

5 kg kasvikset ja hedelmät yhteensä 10 eur. Syöt puoluson kanssa 5 päivää tai itse 10. Euron per päivä.

Vierailija
71/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ulkomaiset pakasteet pitää kiehauttaa ennen käyttöä, ihan normaali ohjeistus. Ratkaistu, meni 2 min.

Vierailija
72/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön sairaspäivärahallakin sen puoli kg/pvä, en kylläkään vadelmia, en ole idiootti. Kesäkurpitsaa, porkkanaa, munakoisoa, erilaisia kaaleja, omenaa, banaania.

Vierailija
73/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön sairaspäivärahallakin sen puoli kg/pvä, en kylläkään vadelmia, en ole idiootti. Kesäkurpitsaa, porkkanaa, munakoisoa, erilaisia kaaleja, omenaa, banaania.

Ja pakastimessa mustikkaa ja puolukkaa, ostin tutulta.

Vierailija
74/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai, että oikein hirveän usein. Tällä logiikallahan ei voi syödä yhtään mitään.

Vierailija
75/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitan päivän sillä, että pesen/pilkon jääkaappiin tuoreita. Lapsia on 5kpl ja kun pilkkoo valmiiksi on helppo napsia niitä välipalaksi tai nakata kulhollinen vihannesta lämpimän kaveriksi. Pakastevihanneksista eikä ruuan joukossa oikeen kukaan välitä, vaikka toki näinkin tarjotaan, mutta tuoreena lapset narskuttaisi äärettömän määrän kasviksia/hedelmiä.

Vierailija
76/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porkkana 0,89€/kg

Omena 2,79€/2kg huom 2kg

Banaani 1,55€/kg

Hölmö. Tomaattimurska käytetään ruunlaitossa, ei sitä paljaalteen syödä kuten tomaatti usein. En minä ainakaan tuoreista tomaateista viitsi murskaa tehdä vaikkapa johonkin keittoon.

Vierailija
77/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin suurin osa on vettä. Oikeasti joutuu syömään kilokaupalla että itse kasviksia saa sen puoli kiloa.

Vierailija
78/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1€/kg saa vaikka mitä vihanneksia ja juureksia, myös jotkut pakastevihannekset on edullisia.

Ei saa enää eurolla juuri mitään, ehkä 1,20 eur kilo voi saada juuri nyt tarjouksesta kaalia.

Peruna on ainut poikkeus vihanneksista, joka on alle euron.

Vierailija
79/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, porkkanaa, kaalia, lanttua, naurista.

Sesongin mukaan kun syö.

Vierailija
80/257 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä kysyt KASVIKSISTA mutta kirjoitat marjoista?

Kasviksia ovat mm. tomaatti, kurkku, kesäkurpitsa, munakoiso, paprika, kaalit. Niiden kilohinnat ovat alle vitosen.

Sen lisäksi voi syödä edullisia juureksia joihin kuuluvat esim. porkkana, peruna ja lanttu.

Ei ihme jos sulla on vaikeaa kun et tajua edes perusasioita. Miten sä pääsit peruskoulun läpi oppimatta noita????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi