Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taksi vaati maksua vain käteisellä. Poistuin maksamatta. Mitä tässä pitää seuraavaksi tehdä?

Vierailija
23.09.2023 |

Vinkkiä poliisille yhteystietojeni kanssa, että jos todella oli joku vika korttipäätteessä niin voin sovittaa maksuni, tai ainakin pääsevät jäljelle jos kuski oli joku roisto? Tarjosin kyllä korttiani niinkuin aina ennenkin olen taksissa toiminut mutta kun kuulemam vain käteinen kävi poistuin autosta ja ryntäsin rappuun katsomatta taakseni, tilanne oli sen verran ahdistava.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikeskukseen (kyseisen taksiyhtiön) yhteys ensin ja tiedot tuosta kyydistä. Sitten kysy heiltä jatkon suhteen ohjeita. Jos et pääse eteenpäin, niin sitten kysäisisin poliisilta, että mitäs tässä tilanteessa.

Vierailija
2/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua? Maksutapa pitää selvittää ennenkö kyytiä edes aloitetaan. Jos sinulla ei ollut rahaa mukanasi, niin kuski olisi varmasti käyttänyt sinut lähimmällä automaatilla, jotta olisit saanut kyydin maksetuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiliikenne on vapaata. Taksissa ei tarvitse edes olla korttimaksupäätettä nykylain mukaan, vaan ainoana maksutapana voi olla käteinen. 

Vierailija
4/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanharjoittajalla on oikeus vaatia vain korttimaksua tai vain käteismaksua, olet rikollinen joten olisin hiljaa.

Vierailija
5/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ryntäsit rappuun katsomatta taaksesi? Olisit sopinut kuskin kanssa matkan automaatille tai käynyt hakemassa vaikka sisältä kotoa rahaa.

Vierailija
6/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua? Maksutapa pitää selvittää ennenkö kyytiä edes aloitetaan. Jos sinulla ei ollut rahaa mukanasi, niin kuski olisi varmasti käyttänyt sinut lähimmällä automaatilla, jotta olisit saanut kyydin maksetuksi.

Minä olen kyllä käyttänyt taksipalveluita tässä kaupungissa jo vuosia ja aina on kortti kelvannut. Kauniisti sanottuna hieman hämärältä touhulta vaikuttaa tuon autoilijan toiminta -ap.

Vierailija
7/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta selvittää, mikä firma se oli, ja maksa velkasi. Älä unohda pyytää anteeksi.

Vierailija
8/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö ilman rahaa taxiin?

Laita kahvit tippumaan, poliisi tulee kuulustelemaan sinua petoksesta.

Vierailija
9/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä käyttänyt taksipalveluita tässä kaupungissa jo vuosia ja aina on kortti kelvannut. Kauniisti sanottuna hieman hämärältä touhulta vaikuttaa tuon autoilijan toiminta -ap.

Korttimaksupäätteissä on sikamaisen kalliit maksut. Jos yrittäjä ajaa taksia vaikka vain silloin tällöin, ei maksupäätteen hankinnassa ole välttämättä mitään järkeä. Toki tämä asia olisi hyvä ilmoittaa siinä takaovessa samassa paikassa missä esimerkkimatkojen hinnatkin on, jos kortti ei käy.

Vierailija
10/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on vaikka kuinka. -ap

Vierailija
11/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton olettamus se tänä päivänä on ihmisillä, että joka helvatan paikassa pitäisi käydä se heidän muovikorttinsa? Kas kun ei lasten pitämälle kioskille mennä tarjoamaan Amexia.

Vierailija
12/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
13/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään vaan sellaisessa muodossa, ettet sitä pysty käyttämään. Miksi sinulla ei ole käteistä lompakossa? Olet provo.

Vierailija
14/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna sille pyllyä ja piparia korvaukseksi

Vierailija
15/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään vaan sellaisessa muodossa, ettet sitä pysty käyttämään. Miksi sinulla ei ole käteistä lompakossa? Olet provo.

Kumma kun sitä on aina ennen voinut käyttää taksissakin.

Vierailija
16/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä aika monella ihmisellä ei ole käteistä ollenkaan. Kaikki maksetaan kortilla. Takseilla olen kulkenut yli 30 vuotta ja jokaikinen kerta on pankki-/luottokortti toiminut. Sellaisia ravintoloita tullut että käteinen ei käy. Siitä en ole kuullut, että jotkut ryhtyisi nyt vain hyväksymään käteisen. Taksikuskin olisi pitänyt ainakin siinä vaiheessa kun taksiin nousta sanoa, että maksuna käy sitten vain käteinen.

Vierailija
17/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovi auki punaisissa ja jalat alle.

Vierailija
18/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti livistit maksamatta? Oliko mitään lieventäviä asianhaaroja?

Vierailija
19/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ryntäsit rappuun katsomatta taaksesi? Olisit sopinut kuskin kanssa matkan automaatille tai käynyt hakemassa vaikka sisältä kotoa rahaa.

Koska oli yö, olin yksin ja vaikutti siltä että en ole täysin rehellisen ihmisen kanssa tekemisissä. -ap

Vierailija
20/99 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti livistit maksamatta? Oliko mitään lieventäviä asianhaaroja?

Humalatila, ja se että maksua olin tarjonnut sellaisessa muodossa josta tulee kuitti ja merkinnät tilitapahtumasta. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan