Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varastettua polkupyörää ei saa hakea takaisin sanoo poliisi!

Vierailija
23.09.2023 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/da044ce9-ed8e-41b6-b7d4-cfd7dcf20cfc

Sinulta varastettua polkupyörää ei saa itse hakea takaisin. Voit syyllistyä rikokseen. Kyllä sieppaa tällainen poliisin kädettömyys. Ihan yleisessä tiedossa ettei pyörävarkauksia edes yritetä selvittää!

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin haen oman pyöräni takaisin 💪

Vierailija
2/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupa varastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpön. Lapseni varasti 2 vuotta varkauden jälkeen takaisin isänsä pyörän.  Ei se sille varkaalle tai ties kuin monennen kierroksen varkaalle kuulu. Järkyttävää tuo suomen poliisin tarve suojella rikollisia.

Vierailija
4/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se polkupyörä on mun omaisuutta joten mulla on oikeus ottaa se takaisin!

Vierailija
5/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anastuksesta on kulunut aikaa, pyörä saattaa olla laillisesti jonkun käytössä. Jos menee ottamaan pyörää haltuun, on vaara syyllistyä omankädenoikeuteen, Minkkinen sanoo Ylelle.

Mitä ihmettä tämäkin tarkoittaa, että laillisesti käytössä. Ei se varastettu omaisuus lailliseksi muutu ajan kuluessa.

Vierailija
6/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on rikollisten maa.

Vierailija
7/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi prkl, poliisi ei hae etkä saa ite hakea. V-ttu varmaan haen.

Vierailija
8/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että on olemassa valveutuneita siviilejä jotka selvittää pyörävarkauksia. Luulen kuitenkin, että jos löydät varastetun pyörään kerrostalon pyörävarastosta ja ilmoitat poliisille osoitteen niin ei ole aikaa ja resursseja tulla paikalle selvittämään pyörävarkautta.

Vierailija
9/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se polkupyörä on mun omaisuutta joten mulla on oikeus ottaa se takaisin!

Oman käden oikeus on kielletty.

Vierailija
10/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se poliisi lakia säädä, vaan eduskunta. Rikoslailla on oman käden oikeus -niminen rikos. Siihen syyllistyy se, joka omin toimin tekee teon, joka on sallittu vain viranomaisen avustuksella.

Vierailija
11/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te poliisia syytätte siitä, että laki on huono? Ei poliisi säädä lakeja.

Vierailija
12/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että jos vaikka varastan jonkun taideaarteen niin tarpeeksi pitkään sitä hilloamalla se on minun omaisuuttani. Samalla logiikalla  saa kai varastaa myös auton, veneen, jonkun kodin?

Vierailija
13/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos anastuksesta on kulunut aikaa, pyörä saattaa olla laillisesti jonkun käytössä. Jos menee ottamaan pyörää haltuun, on vaara syyllistyä omankädenoikeuteen, Minkkinen sanoo Ylelle.

Mitä ihmettä tämäkin tarkoittaa, että laillisesti käytössä. Ei se varastettu omaisuus lailliseksi muutu ajan kuluessa.

Pyörävaras myynyt pyörän jolloin pyörän ostaja on uusi laillinen omistaja? Toki ostaja oli ihmetellyt viilattua sarjanumeroa ja halpaa 100€ hintaa tonnin pyörästä 😅

Vierailija
14/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, että jos vaikka varastan jonkun taideaarteen niin tarpeeksi pitkään sitä hilloamalla se on minun omaisuuttani. Samalla logiikalla  saa kai varastaa myös auton, veneen, jonkun kodin?

Luetun ymmärtäminen? Suomen peruskoulun taso huolestuttaa.

Vierailija
15/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomenlain mukaan tilanne on eri.

pyörävarkaus vanhenee ja sen jälkeen et saa enää pyörääsi

takaisin.

Vierailija
16/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika taukki jos uskoo, että syyttämisajan jälkeen joku rikos muuttuu lailliseksi. He näitä siellä soveltaa.

Vierailija
17/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska poliisi ei tee mitään pyörävarkauksien selvittämiseksi. Siksi ihmiset joutuu itse etsimään pyöräänsä. Mitä kauemmin pyörä kateissa niin sitä vaikeampi saada takaisin kun myyty yleensä toisella paikkakunnalla.

Vierailija
18/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suomenlain mukaan tilanne on eri.

pyörävarkaus vanhenee ja sen jälkeen et saa enää pyörääsi

takaisin.

Ei se sitä silti lailliseksi tee jos ymmärrät. Tästä lain tulkinnasta saa käsityksen, että mikä tahansa rikos on täysin laillinen teko jos välttelet vastuuta tarpeeksi kauan, jopa suositeltavaa ryhtyä rikokseen jonka voit peitellä siihen asti kunnes syyttämisaika menee umpeen

Vierailija
19/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tuossa tarkoitetaan että pyörän on ostanut joku Liisa joka on pyöräillyt työpaikalle ja pyörä ulkona. Ja sitten Liisa voi järkyttyä jos pyörän aiempi omistaja yhtäkkiä vie sen ja Liisa luulee että joku varasti (tai varastaa) hänen pyörän. Rahaa menetetty. Ja soppa on valmis. Tai sivullinen ihmettelee leikkureita aiemmalla omistajalla, jolla katkoo ketjun ja tulee väliin? Kuka ostaa muuten pyörät käytettynä eikä liikkeestä? Ei mikään epäilytä ilmeisesti ja on tarvetta. Vai menevätkö ne ulkomaille tai on osista koottuja uusia.

Tai sitten joku Jarkko suuttuu, kun luulee että Ville on varastanut hänen pyöränsä, vaikka Ville osti sen jostain. Tai Ville suuttuu Jarkolle, kun Jarkko käy hakemassa omansa takaisin? Kumpikin luulee toista varkaaksi lopulta.

Vierailija
20/131 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille mahtaa, jos huomaan pyöräni pyörätelineessä ja otan sen mukaani. En minä millään voi muistaa, minne pyöräni kuukausia aiemmin olin lukinnut ja millä lukolla, ennen kuin se katosi. Miksi minun pitäisi olettaa, että pyöräni oli varastettu ja sitten jälleenmyyty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän