Kadun, että äänestin kokoomusta
Olen keskituloinen palkansaaja ja toivoin malttia velanottoon sekä verojen nousuun. Koen äänestäjänä että kokoomus ei ollut tarpeeksi avoin, että mistä säästöt haetaan. Olen järkyttynyt, että lapsiperheköyhyyttä ollaan lisäämässä leikkaamalla esim.työttömyysturvan lapsikorotus. Aivan vastenmielistä oli lukea niitä arvioita, kuinka paljon lapsiperheltä saattaa lähteä tuloista kuukaudessa. Summat ovat tosi isoja kun tulot eivät alkujaankaan ole isot.
Lisäksi työntekijöiden aseman heikentäminen ylhäältä saneltuna on jotain, mitä en olisi uskonut. Miten tämä houkuttelisi ulkomaista työvoimaa?
Maapohjan kiinteistöveron selvä nosto lisää asumiskustannuksia asuit sitten vuokralla tai omistusasunnossa. Kaikki omistusasunnon omistajat eivät todellakaan ole äveriäitä. Minusta myös rosvoamista että ensin ostat maapohjan, koska et halua maksaa korkeaa vuokraa, niin sitten kun tarpeeksi moni on ostanut tontin omaksi, sitä aletaan verottaa korkeammalla prosentilla.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Jokohan tavalliset palkansaajat nyt ymmärtäisivät että Kokoomus on varakkaiden puolue joka ajaa varakkaiden etuja? Ei lapsiperheiden, ei tavallisten työntekijöiden eikä kenenkään muun kuin oman pienen piirinsä etuja
Ei ne ikinä ymmärrä, seuraavissa vaaleissa uskovat taas kaiken mitä Kokoomus keksii sanoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettotulot kasvaa reilu 2.000 euroa vuodessa. Kokoomus hoiti homman hienosti, kiitos.
Miten joku voi ajatella vaan itseään. Meillä ei olla tuollaisia kun sinä olet. Ahneella on paskanen loppu.
Koittakaa ymmärtää, että me, joilla tulot nousevat 2000 euroa vuodessa, maksamme noin 5000 euroa veroja JOKA KUUKAUSI.
Vähintään kohtuullista, että ahkerille veronmaksajille jää omasta työstä rahaa käteen. Me sentään maksamme ansiotuloveroja emmekä kierrä systeemiä pääomatulojen kautta.
Kummasti isotuloiset pitävät itseään pienituloisia ahkerampina.
Kokoomusta kannattava Juhana Vartiainenkin on paljastunut rikolliseksi. Sama mies, joka haukkui työttömiä rikkaruohoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tässä nyt sitten saajapuolella, mutta silti pistää vihaksi. En tee yhtään mitään tuolla ylimääräisellä 600€:lla, joka verohelpotusten jälkeen minulle jää enemmän. Sen sijaan kauhistuttaa vähävaraisiin kohdistuvat leikkaukset. Juuri tänään mietin, että ihmisen täytyy olla todella paha, jos ajaa jo ennestään heikoimmassa asemassa olevia kurjuuteen.
Jos et tee mitään tuolla ylimääräisellä rahalla, niin mikä sinua estää lahjoittamasta summaa köyhien hyväksi? Onhan niitä yhdistyksiä joista valita.
Ei tänne pidä luoda jenkkien almuyhteiskuntaa.
Vähän kuulostaa tekopyhältä, kuinka harmitellaan köyhien puolesta ja samaan hengenvetoon kerrotaan kuinka ei itse tee mitään ylimääräisellä korotuksellaan. Ei olla kuitenkaan valmiita käytännössä auttamaan huono-osaisempaa. Tekopyhää sanahelinää.
Samaa kaksinaismoralismia, että ollaan niin huolissaan ilmastosta, mutta lyhytkin työmatka ajetaan omalla autolla, matkustellaan lentokoneella ja ostellaan uutta elektroniikkaa, vaikka vanhakin vielä toimii.
Ei, vaan kyseessä on ihan järkevä ja oikea periaate. Köyhistä on huolehdittava verovaroin, se ei saa olla edes vähäisiltä osin hyväntekeväisyyden varassa. Tuollaista kehitystä vastaan on taisteltava kaikin keinoin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettotulot kasvaa reilu 2.000 euroa vuodessa. Kokoomus hoiti homman hienosti, kiitos.
Miten joku voi ajatella vaan itseään. Meillä ei olla tuollaisia kun sinä olet. Ahneella on paskanen loppu.
Koittakaa ymmärtää, että me, joilla tulot nousevat 2000 euroa vuodessa, maksamme noin 5000 euroa veroja JOKA KUUKAUSI.
Vähintään kohtuullista, että ahkerille veronmaksajille jää omasta työstä rahaa käteen. Me sentään maksamme ansiotuloveroja emmekä kierrä systeemiä pääomatulojen kautta.
Kummasti isotuloiset pitävät itseään pienituloisia ahkerampina.
Luuletteko, että näille tuloille pääsee millään 37 tunnin työviikoilla. Isotuloiset tekevät paljon töitä ja myös vastuullisempaa ja kaikin tavoin kuormittavampaa työtä. Suututtaa tehdä 200 tuntia kuussa töitä, jotta toiset saa pyöritellä persettä ja kaivaa nenää kotona.
Vaikka äänestin demareita, niin jotenkin tuo valtion velanotto hirvittää. Edes kokoomuksen leikkauksilla ei kateta velan korkoja. Joudutaanko tässä tilanteessa siihen, että Suomen luottoluokitusta lasketaan ja joudutaan IMF:n ohjaukseen.
Silloin ollaan hätää kärsimässä.
Kiitos, että kirjoitit tämän :)