Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadun, että äänestin kokoomusta

Vierailija
23.09.2023 |

Olen keskituloinen palkansaaja ja toivoin malttia velanottoon sekä verojen nousuun. Koen äänestäjänä että kokoomus ei ollut tarpeeksi avoin, että mistä säästöt haetaan. Olen järkyttynyt, että lapsiperheköyhyyttä ollaan lisäämässä leikkaamalla esim.työttömyysturvan lapsikorotus. Aivan vastenmielistä oli lukea niitä arvioita, kuinka paljon lapsiperheltä saattaa lähteä tuloista kuukaudessa. Summat ovat tosi isoja kun tulot eivät alkujaankaan ole isot.

Lisäksi työntekijöiden aseman heikentäminen ylhäältä saneltuna on jotain, mitä en olisi uskonut. Miten tämä houkuttelisi ulkomaista työvoimaa?

Maapohjan kiinteistöveron selvä nosto lisää asumiskustannuksia asuit sitten vuokralla tai omistusasunnossa. Kaikki omistusasunnon omistajat eivät todellakaan ole äveriäitä. Minusta myös rosvoamista että ensin ostat maapohjan, koska et halua maksaa korkeaa vuokraa, niin sitten kun tarpeeksi moni on ostanut tontin omaksi, sitä aletaan verottaa korkeammalla prosentilla.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot kasvaa reilu 2.000 euroa vuodessa. Kokoomus hoiti homman hienosti, kiitos.

Miten joku voi ajatella vaan itseään. Meillä ei olla tuollaisia kun sinä olet. Ahneella on paskanen loppu.

En ajattele vain itseäni, olen tyytyväinen, että puolisonkin nettotulot nousevat noin 1.500 euroa.

Tämä yhteiskunta on mennyt jo vuosikymmeniä siihen suuntaan, että itse pitää huolehtia toimeentulostaan ja myös vanhuuden turvastaan, jotta on riittävästi säästöjä, että varmasti pärjää kuoppaan asti.

Siksi on järkevää olla itsekäs ja huolehtia äänestävänsä sellaista puoluetta, joka parhaiten ajaa sinun etuasi. Meille se on Kokoomus, mutta ymmärrän, että pienituloiset äänestää vasemmistoa.

Empatia on sinulle tuntematon käsite?

Ei ole, tunnen sitä lähimpiäni kohtaan ja autan heitä aina kun apua tarvitsevat. Siksikin on hyvä, että on taloudelliset edellytykset tehdä niin. Samoin olen auttanut merkittävästi Ukrainan sodasta kärsineitä. Muiden osalta olen huomattavasti valikoivampi.

Vierailija
102/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta saa vuokra-asuntoon asumistukea niin tilillä saa olla 10000 eli ne jotka saa asumistukea ei voi säästää omistusasuntoon enempää kuin 10000.

Lisäksi myöskään opiskelija ei saa asumistukea, jos vanhemmat ovat säästäneet hänen tililleen enemmän rahaa kuin 10000.

No eikös sitä rahaa säästetä juurikin pahan päivän varalle?

Ja jos jollain nuorella on noin hyvä tilanne, että vanhemmat ovat pystyneet säästämään 10 000€, niin silloin ei todellakaan tarvitse asumistukea. Eikö tuo 10 000€ ole juurikin sitä varten!

Kun mä olin työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä niin tuli ruma 30-vuotias mieslääkäri joka vei multa tietokoneen lääkärikierrokselle, ei käytöstapoja, tosi huonosti käyttäytyvä, koppava ilkeä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tässä nyt sitten saajapuolella, mutta silti pistää vihaksi. En tee yhtään mitään tuolla ylimääräisellä 600€:lla, joka verohelpotusten jälkeen minulle jää enemmän. Sen sijaan kauhistuttaa vähävaraisiin kohdistuvat leikkaukset. Juuri tänään mietin, että ihmisen täytyy olla todella paha, jos ajaa jo ennestään heikoimmassa asemassa olevia kurjuuteen.

Jos et tee mitään tuolla ylimääräisellä rahalla, niin mikä sinua estää lahjoittamasta summaa köyhien hyväksi? Onhan niitä yhdistyksiä joista valita.

Ei tänne pidä luoda jenkkien almuyhteiskuntaa.

Vähän kuulostaa tekopyhältä, kuinka harmitellaan köyhien puolesta ja samaan hengenvetoon kerrotaan kuinka ei itse tee mitään ylimääräisellä korotuksellaan. Ei olla kuitenkaan valmiita käytännössä auttamaan huono-osaisempaa. Tekopyhää sanahelinää.

Samaa kaksinaismoralismia, että ollaan niin huolissaan ilmastosta, mutta lyhytkin työmatka ajetaan omalla autolla, matkustellaan lentokoneella ja ostellaan uutta elektroniikkaa, vaikka vanhakin vielä toimii.

Vierailija
104/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ansestori kirjoitti:

Minä siirryn äänestämään vasemmistoa.....vaikka en olisi ikinä sitä uskonut tekeväni.

Itse ajattelin ihan liittyä SDP:hen ja maksaa jäsenmaksun. En olisi ikinä uskonut liittyväni mihinkään puolueeseen.

Itse erosin vastalauseena näkkäljärvelle ja marinille.

Vierailija
105/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tässä nyt sitten saajapuolella, mutta silti pistää vihaksi. En tee yhtään mitään tuolla ylimääräisellä 600€:lla, joka verohelpotusten jälkeen minulle jää enemmän. Sen sijaan kauhistuttaa vähävaraisiin kohdistuvat leikkaukset. Juuri tänään mietin, että ihmisen täytyy olla todella paha, jos ajaa jo ennestään heikoimmassa asemassa olevia kurjuuteen.

Jos et tee mitään tuolla ylimääräisellä rahalla, niin mikä sinua estää lahjoittamasta summaa köyhien hyväksi? Onhan niitä yhdistyksiä joista valita.

Vähän kuulostaa tekopyhältä, kuinka harmitellaan köyhien puolesta ja samaan hengenvetoon kerrotaan kuinka ei itse tee mitään ylimääräisellä korotuksellaan. Ei olla kuitenkaan valmiita käytännössä auttamaan huono-osaisempaa. Tekopyhää sanahelinää.

Samaa kaksinaismoralismia, että ollaan niin huolissaan ilmastosta, mutta lyhytkin työmatka ajetaan omalla autolla, matkustellaan lentokoneella ja ostellaan uutta elektroniikkaa, vaikka vanhakin vielä toimii.

Häh? Veronalennuksesta valitellaan juuri siksi, että tuo pari kymppiä olisi paremmin käytetty verovaroissa huono-osaisten hyväksi esimerkiksi sosiaalipalveluiden muodossa, keskituloiselle sillä ei ole niin väliä.

Vierailija
106/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot kasvaa reilu 2.000 euroa vuodessa. Kokoomus hoiti homman hienosti, kiitos.

Miten joku voi ajatella vaan itseään. Meillä ei olla tuollaisia kun sinä olet. Ahneella on paskanen loppu.

Koittakaa ymmärtää, että me, joilla tulot nousevat 2000 euroa vuodessa, maksamme noin 5000 euroa veroja JOKA KUUKAUSI.

Vähintään kohtuullista, että ahkerille veronmaksajille jää omasta työstä rahaa käteen. Me sentään maksamme ansiotuloveroja emmekä kierrä systeemiä pääomatulojen kautta.

Vierailija
107/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään mikään estä ja tässähän ei nyt keskusteltukaan siitä mihin tämän rahan sijoitan ja olenko vai enkö ole jo aiemminkin auttanut vähävaraisia. Pointti on nimenomaan se, että en tarvitse tuota rahaa yhtään mihinkään. Kuukausitasolla se on 50 €. Sen sijaan nyt ollaan köyhiltä lapsiperheiltä viemässä tukia jopa useiden satojen eurojen edestä per kk. Tällä on valtava merkitys näiden perheiden elämään. Olen tästä paikasta valmis luopumaan esim 200 eurosta kuukaudessa nykyisistä tuloistani, jos sillä pystyttäisiin estämään kaavaillut leikkaukset.

Vierailija
108/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hallitus! Lupaavia päätöksiä! Pitkästä aikaa.

Vierailija
109/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja parin vuoden päästä hallitus ihmettelee, kun syntyvyys on vielä entisestään romahtanut.

Orvolle on tulossa monta muutakin yllätystä. MIkä ei tietenkään yllätä ketään.

Vierailija
110/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä äänestä kokomusta,äänestä sinimusta.

Vierailija
111/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja alla sama vastaus myös sinulle. Kummallisia johtopäätöksiä täällä tehdään siitä mihin ihmiset käyttävät ylimääräiset rahansa. Esim minä olen 50 vuotisen elämäni aikana lentänyt tasan 3 lomamatkaa.

Ei yhtään mikään estä ja tässähän ei nyt keskusteltukaan siitä mihin tämän rahan sijoitan ja olenko vai enkö ole jo aiemminkin auttanut vähävaraisia. Pointti on nimenomaan se, että en tarvitse tuota rahaa yhtään mihinkään. Kuukausitasolla se on 50 €. Sen sijaan nyt ollaan köyhiltä lapsiperheiltä viemässä tukia jopa useiden satojen eurojen edestä per kk. Tällä on valtava merkitys näiden perheiden elämään. Olen tästä paikasta valmis luopumaan esim 200 eurosta kuukaudessa nykyisistä tuloistani, jos sillä pystyttäisiin estämään kaavaillut leikkaukset

Vierailija
112/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienyrittäjiä säälin, esimerkiksi monet kampaajat ovat nyt jo saaneet tuta asiakasvirtojen hidastumisen. Vaikka haluaisin tukea pienyrittämistä, niin siihen ei ole enää varaa. Itse olen suurimpien leikkaussuunnitelmien alainen ja mietin, mistä voin vielä säästää. Ikääntyneenä en pääse töihin, joten on vaan sinniteltävä, mutta helppoa se ei tule olemaan, kun se ei ole sitä nytkään.

Vierailija
113/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta saa vuokra-asuntoon asumistukea niin tilillä saa olla 10000 eli ne jotka saa asumistukea ei voi säästää omistusasuntoon enempää kuin 10000.

Lisäksi myöskään opiskelija ei saa asumistukea, jos vanhemmat ovat säästäneet hänen tililleen enemmän rahaa kuin 10000.

Jos lapselle säästetään asuntorahaa enemmän kuin 10000 niin hän ei saa asumistukea opiskellessaan eikä sen jälkeen, jos ei työllisty.

Kyllä siinä vaiheessa on se kymppitonni maksettu vuokrana moneen kertaan.

Vierailija
114/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puolueet on jollain tapaa huonoja.

Vierailija
115/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on rolli. Jos olet keskituloinen työläinen ja rehellinen sellainen (et siis saikuttaja), niin asemasi paranee. Mutta jos sä ihan väkisin haluat maksaa enemmän, niin toki saat ja ihan laillista se on. Osoite alla:

Valtionkonttori:

Danske Bank: FI41 8000 1900 0033 37

Nordea: FI50 1660 3000 1009 02

Sinne vaan niin paljon kuin persus kestää ja sielu sietää.

Vierailija
116/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on rolli. Jos olet keskituloinen työläinen ja rehellinen sellainen (et siis saikuttaja), niin asemasi paranee. Mutta jos sä ihan väkisin haluat maksaa enemmän, niin toki saat ja ihan laillista se on. Osoite alla:

Valtionkonttori:

Tuo on niin nolo vastaus. Ei Suomesta pidä tehdä mitään jenkkien eri arvoista almuyhteiskuntaa, jossa rikollisuus rehottaa.

Vierailija
117/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele vain itseäni, olen tyytyväinen, että puolisonkin nettotulot nousevat noin 1.500 euroa.

Tämä yhteiskunta on mennyt jo vuosikymmeniä siihen suuntaan, että itse pitää huolehtia toimeentulostaan ja myös vanhuuden turvastaan, jotta on riittävästi säästöjä, että varmasti pärjää kuoppaan asti.

Siksi on järkevää olla itsekäs ja huolehtia äänestävänsä sellaista puoluetta, joka parhaiten ajaa sinun etuasi. Meille se on Kokoomus, mutta ymmärrän, että pienituloiset äänestää vasemmistoa.

Toivon lämpimästi, että teillä homma romahtaa kokonaan ja saatte nähdä sen toisenkin puolen, kun kaltaisenne saazta ei sitä näköjään kykene ymmärtämään.

Vierailija
118/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtionkonttori:

En usko että kenenkään palkansaajan asema paranee. Kuka enää edes jatkossa uskaltaa lapsia tehdä kun voi loppua työt tuosta vain. Itsellä harvoin mitään tauteja on, mutta jos potkulaki tulee voimaan, en epäile yhtään etteikö työnantaja potkisi ulos vaikka siksi, että on pieniä lapsia ja he ovat flunssakausina lähes poikkeuksetta sairaana. Ja oispa muuten tosi fiskaalisesti vaikuttavaa muutaman ihmisen vuodessa laittaa muutama satanen Valtiokonttorin tilille versus että rahat kerätään veroina.

Vierailija
119/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Veronalennuksesta valitellaan juuri siksi, että tuo pari kymppiä olisi paremmin käytetty verovaroissa huono-osaisten hyväksi esimerkiksi sosiaalipalveluiden muodossa, keskituloiselle sillä ei ole niin väliä.

Niin tai vaikka lyhennetty sitä lainaa, kun siitä oltiin niin kovin huolissaan.

Näin kaikki olisivat talkoissa!

Vierailija
120/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai vaikka lyhennetty sitä lainaa, kun siitä oltiin niin kovin huolissaan.

Näin kaikki olisivat talkoissa!

No siinäpä jopa lyhenisi hiukan laina. Ehkä kokoomuksen taka-ajatus onkin että yleislakon ja uuvuksiin asti tappelemisen jälkeen peruvat osan EK:n joululahjoista. Saavat näin sekä osan vietyä läpi, että mainetta ja kunniaa kun olivat niin viisaita että ymmärsivät perua kohtuuttomimmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi