Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadun, että äänestin kokoomusta

Vierailija
23.09.2023 |

Olen keskituloinen palkansaaja ja toivoin malttia velanottoon sekä verojen nousuun. Koen äänestäjänä että kokoomus ei ollut tarpeeksi avoin, että mistä säästöt haetaan. Olen järkyttynyt, että lapsiperheköyhyyttä ollaan lisäämässä leikkaamalla esim.työttömyysturvan lapsikorotus. Aivan vastenmielistä oli lukea niitä arvioita, kuinka paljon lapsiperheltä saattaa lähteä tuloista kuukaudessa. Summat ovat tosi isoja kun tulot eivät alkujaankaan ole isot.

Lisäksi työntekijöiden aseman heikentäminen ylhäältä saneltuna on jotain, mitä en olisi uskonut. Miten tämä houkuttelisi ulkomaista työvoimaa?

Maapohjan kiinteistöveron selvä nosto lisää asumiskustannuksia asuit sitten vuokralla tai omistusasunnossa. Kaikki omistusasunnon omistajat eivät todellakaan ole äveriäitä. Minusta myös rosvoamista että ensin ostat maapohjan, koska et halua maksaa korkeaa vuokraa, niin sitten kun tarpeeksi moni on ostanut tontin omaksi, sitä aletaan verottaa korkeammalla prosentilla.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliset hallitukset ovat tyrineet ja velkataakka sen vuoksi, ei ole yhtään helppoa yhtälöä ettei joku kärsisi.

Tasaisemmin se pitäisi taakka jakaa. Nythän helpotuksia tulee lähinnä niille, jotka niitä eivät edes tarvitse.

Vierailija
82/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saa vuokra-asuntoon asumistukea niin tilillä saa olla 10000 eli ne jotka saa asumistukea ei voi säästää omistusasuntoon enempää kuin 10000.

Lisäksi myöskään opiskelija ei saa asumistukea, jos vanhemmat ovat säästäneet hänen tililleen enemmän rahaa kuin 10000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta saa vuokra-asuntoon asumistukea niin tilillä saa olla 10000 eli ne jotka saa asumistukea ei voi säästää omistusasuntoon enempää kuin 10000.

Lisäksi myöskään opiskelija ei saa asumistukea, jos vanhemmat ovat säästäneet hänen tililleen enemmän rahaa kuin 10000.

Jos lapselle säästetään asuntorahaa enemmän kuin 10000 niin hän ei saa asumistukea opiskellessaan eikä sen jälkeen, jos ei työllisty.

Vierailija
84/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempi säästää omalle tilille rahaa niin siitä voi antaa vain tietyn verran vuodessa lapselle, muuten menee lahjavero.

Vierailija
85/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapselle säästetään asuntorahaa enemmän kuin 10000 niin hän ei saa asumistukea opiskellessaan eikä sen jälkeen, jos ei työllisty.

Tuo on leikkaus monen keskituloisen lapselle. Vanhemmat ei voi auttaa.

Vierailija
86/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tiedän perheitä missä lapsilisät menevät lapsen tilille. Jos siellä on yli 10000 niin lapsi ei saa asumistukea, kun menee opiskelemaan, opintotuki on 300.

Vierailija
87/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tässä nyt sitten saajapuolella, mutta silti pistää vihaksi. En tee yhtään mitään tuolla ylimääräisellä 600€:lla, joka verohelpotusten jälkeen minulle jää enemmän. Sen sijaan kauhistuttaa vähävaraisiin kohdistuvat leikkaukset. Juuri tänään mietin, että ihmisen täytyy olla todella paha, jos ajaa jo ennestään heikoimmassa asemassa olevia kurjuuteen.

Jos et tee mitään tuolla ylimääräisellä rahalla, niin mikä sinua estää lahjoittamasta summaa köyhien hyväksi? Onhan niitä yhdistyksiä joista valita.

Vierailija
88/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tiedän perheitä missä lapsilisät menevät lapsen tilille. Jos siellä on yli 10000 niin lapsi ei saa asumistukea, kun menee opiskelemaan, opintotuki on 300.

Hallitus tekee lapsia enemmän saman arvoisiksi.

Vierailija
89/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Hallituspuolueet pääsivät valtaan valehtelemalla. Tämä oli suuren luokan huijaus heiltä.

Mutta suurimman luokan huijaus oli kun prinsessa-Sanna keräsi yli 35000 ääntä samalla kun kävi neuvotteluita Blairin kanssa.

Vierailija
90/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse duunarina äänestin sen takia oikeistoa, koska olen totaalisen kyllästynyt siihen, kuinka tässä maassa pystyy elämään tekemättä itse mitään ja olla ottamatta vastuuta omasta elämästään.

Valitettavasti osa porukasta joutuu kärsimään, eikä se ole mukavaa.

Tänä päivänä on vaikea olla keskitien kulkija. Mutta, kun vaihtoehtona on vasemmisto ja oikeisto, niin ääni menee oikealle.

Enkä todellakaan ole ainoa duunari, joka näin ajattelee asioista. Valitettavasti on ihmisiä jotka joutuvat kärsimään tulevista päätöksistä. Mutta hyvä puoli on se, että taas tietynlaiset ihmiset joutuvat ottamaan vastuuta. Olen niin kyllästynyt näihin, jotka eivät edes yritä eikä halua kantaa osaansa tämän yhteiskunnan hyväksi.

Mutta kärsimys on näköjään suhteellista. Esimerkkinä eräs tuttavaperhe. Asuvat lähes uudessa isossa omakotitalossa, on kesämökki ja pihassa kallis auto, omistetaan metsää. On kuitenkin varaa maksaa nuo kaikki ylläpidot. Silti valitetaan kuinka kaikki kustannukset on nousseet ja joutuu välillä euroja laskemaan. Pitäisikö myydä sitä omaisuutta ja ainakin ensiksi lopettaa ne suoratoistapalvelut joihin uppoaa satanen kuussa! Tällaisia kohtaan en pysty tuntemaan myötätuntoa.

No, minä olen yksi niistä joka valitettavasti joutuu kärsimään päätöksistä sairauksieni vuoksi ja turha luulla että tyydyn nöyrästi köyhtymään ja kärsimään. Rikollisuus on ainoa vaihtoehtoni, eihän minulla ole mitään menetettävääkään.

Kiltin nöyristelyn aika loppui nyt.

Vierailija
91/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tässä nyt sitten saajapuolella, mutta silti pistää vihaksi. En tee yhtään mitään tuolla ylimääräisellä 600€:lla, joka verohelpotusten jälkeen minulle jää enemmän. Sen sijaan kauhistuttaa vähävaraisiin kohdistuvat leikkaukset. Juuri tänään mietin, että ihmisen täytyy olla todella paha, jos ajaa jo ennestään heikoimmassa asemassa olevia kurjuuteen.

Jos et tee mitään tuolla ylimääräisellä rahalla, niin mikä sinua estää lahjoittamasta summaa köyhien hyväksi? Onhan niitä yhdistyksiä joista valita.

Ei tänne pidä luoda jenkkien almuyhteiskuntaa.

Vierailija
92/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parin vuoden päästä hallitus ihmettelee, kun syntyvyys on vielä entisestään romahtanut.

Vierailija
93/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot kasvaa reilu 2.000 euroa vuodessa. Kokoomus hoiti homman hienosti, kiitos.

Miten joku voi ajatella vaan itseään. Meillä ei olla tuollaisia kun sinä olet. Ahneella on paskanen loppu.

En ajattele vain itseäni, olen tyytyväinen, että puolisonkin nettotulot nousevat noin 1.500 euroa.

Tämä yhteiskunta on mennyt jo vuosikymmeniä siihen suuntaan, että itse pitää huolehtia toimeentulostaan ja myös vanhuuden turvastaan, jotta on riittävästi säästöjä, että varmasti pärjää kuoppaan asti.

Siksi on järkevää olla itsekäs ja huolehtia äänestävänsä sellaista puoluetta, joka parhaiten ajaa sinun etuasi. Meille se on Kokoomus, mutta ymmärrän, että pienituloiset äänestää vasemmistoa.

Vierailija
94/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. Kuten jo aloituksessa sanoin, olen keskituloinen ja työssäkäyvä. Olen ns saamapuolella. Perheemme tulot ovat 98000 e vuodessa ja varallisuutta on enemmän kuin velkaa.

Kadun eniten siksi kokoomuksen äänestämistä, että minulla on empatiaa vielä jäljellä heikoimpia kohtaan. Erityisesti lapsiperheköyhyyden lisääminen valmiiksi pieniä tukia leikkaamalla on järjetöntä ja kamalaa. Lapsiperheen työhön kannustimia olisi pitänyt lisätä esim päivähoitomaksut poistamalla tai alentamalla. Silloin työtä otettaisi useampi sellainen vastaan, joka on työkykyinen. Moni työtön on työtön kuitenkin työkyvyttömyyden vuoksi. Silloin ei töihin mennä vaikka lapsikorotus poistettaisiin. Se on vain pois lapsilta.

En edelleen äänestäisi vasemmistolaista politiikkaa koska en kannata sellaista taloudenpitoa. Koen että nyt tehdyt leikkaukset ovat todella julmia kun olisi voinut lisätä työn kannattavuutta pehmeämmin keinoin. Pienituloiset lisäksi käyttävät lähes kaiken rahan ja se tulee siten takaisin talouteen. Kun minun veroprosenttia lasketaan, saan vain lisää säästöjä. Ei mitään hyötyä. En olisi itse laskenut ansiotuloverotusta.

Ansiosidonnaisen porrastaminen on hyvä asia mutta sen jyrkkyys tässä tilanteessa mietityttää. Tällä hetkellä ei ole todennäköistä että saisi myytyä talon kahdeksassa viikossa kun työttömyys alkaisi.

Vierailija
95/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös sitä rahaa säästetä juurikin pahan päivän varalle?

Ja jos jollain nuorella on noin hyvä tilanne, että vanhemmat ovat pystyneet säästämään 10 000€, niin silloin ei todellakaan tarvitse asumistukea. Eikö tuo 10 000€ ole juurikin sitä varten!

Vierailija
96/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen tai eläin -ihminenkin on eläin - ajetaan tarpeeksi ahtaalle, se alkaa käyttäytyä aggressiivisesti. Päivittäinen rikollisuus tulee lisääntymään: murrot, aseelliset katuryöstöt, pienet petokset, kidnappaukset joissa vaaditaan tyhjentämään tilit jne. Hyvätuloisten verohelpotukset sulaa turvallisuuspalvelujen maksuihin.

Vierailija
97/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Hallituspuolueet pääsivät valtaan valehtelemalla. Tämä oli suuren luokan huijaus heiltä.

Mutta suurimman luokan huijaus oli kun prinsessa-Sanna keräsi yli 35000 ääntä samalla kun kävi neuvotteluita Blairin kanssa.

Tämä! Kiero nainen! Harmittaa, että olen joskus ääneni tuolle ihmiselle antanut. Ei ikinä enää!

Vierailija
98/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot kasvaa reilu 2.000 euroa vuodessa. Kokoomus hoiti homman hienosti, kiitos.

Miten joku voi ajatella vaan itseään. Meillä ei olla tuollaisia kun sinä olet. Ahneella on paskanen loppu.

En ajattele vain itseäni, olen tyytyväinen, että puolisonkin nettotulot nousevat noin 1.500 euroa.

Tämä yhteiskunta on mennyt jo vuosikymmeniä siihen suuntaan, että itse pitää huolehtia toimeentulostaan ja myös vanhuuden turvastaan, jotta on riittävästi säästöjä, että varmasti pärjää kuoppaan asti.

Siksi on järkevää olla itsekäs ja huolehtia äänestävänsä sellaista puoluetta, joka parhaiten ajaa sinun etuasi. Meille se on Kokoomus, mutta ymmärrän, että pienituloiset äänestää vasemmistoa.

Empatia on sinulle tuntematon käsite?

Vierailija
99/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirryin kokoomuksesta pois jo aikoja sitten, puolueesta katosi sivistyneet liberaalit jotka jarruttelivat pahimpia pataporvareita ja valtaan pääsivät ylimieliset nousukasjupit jotka mielellään kurittavat köyhiä ja vähäosaisia ihan vain pikkumaisuuttaan. Kaikki pienituloiset ovat heille vastenmielistä palveluskastia ja keskituloiset kunnianhimottomia typeryksiä. Pelkkä raha ratkaisee ja sitä täytyy tehdä aina vain enemmän vaikka duunaria hyväksikäyttämällä, vaikka tarvetta ei edes olisi. Nyt mukaan ovat tulleet myös rasistit.

Vierailija
100/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse duunarina äänestin sen takia oikeistoa, koska olen totaalisen kyllästynyt siihen, kuinka tässä maassa pystyy elämään tekemättä itse mitään ja olla ottamatta vastuuta omasta elämästään.

Valitettavasti osa porukasta joutuu kärsimään, eikä se ole mukavaa.

Tänä päivänä on vaikea olla keskitien kulkija. Mutta, kun vaihtoehtona on vasemmisto ja oikeisto, niin ääni menee oikealle.

Enkä todellakaan ole ainoa duunari, joka näin ajattelee asioista. Valitettavasti on ihmisiä jotka joutuvat kärsimään tulevista päätöksistä. Mutta hyvä puoli on se, että taas tietynlaiset ihmiset joutuvat ottamaan vastuuta. Olen niin kyllästynyt näihin, jotka eivät edes yritä eikä halua kantaa osaansa tämän yhteiskunnan hyväksi.

Mutta kärsimys on näköjään suhteellista. Esimerkkinä eräs tuttavaperhe. Asuvat lähes uudessa isossa omakotitalossa, on kesämökki ja pihassa kallis auto, omistetaan metsää. On kuitenkin varaa maksaa nuo kaikki ylläpidot. Silti valitetaan kuinka kaikki kustannukset on nousseet ja joutuu välillä euroja laskemaan. Pitäisikö myydä sitä omaisuutta ja ainakin ensiksi lopettaa ne suoratoistapalvelut joihin uppoaa satanen kuussa! Tällaisia kohtaan en pysty tuntemaan myötätuntoa.

Taidat olla vähän yksinkertainen. Se on sormien napsaus ja sinäkin voit olla työtön, etkä laman takia töitä saakaan. Tai tapahtuu työtapaturma, jonka syyn työnantaja kiistää. Olet siis hyvin helposti itse se kotona makaaja, jota inhoat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän