Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadun, että äänestin kokoomusta

Vierailija
23.09.2023 |

Olen keskituloinen palkansaaja ja toivoin malttia velanottoon sekä verojen nousuun. Koen äänestäjänä että kokoomus ei ollut tarpeeksi avoin, että mistä säästöt haetaan. Olen järkyttynyt, että lapsiperheköyhyyttä ollaan lisäämässä leikkaamalla esim.työttömyysturvan lapsikorotus. Aivan vastenmielistä oli lukea niitä arvioita, kuinka paljon lapsiperheltä saattaa lähteä tuloista kuukaudessa. Summat ovat tosi isoja kun tulot eivät alkujaankaan ole isot.

Lisäksi työntekijöiden aseman heikentäminen ylhäältä saneltuna on jotain, mitä en olisi uskonut. Miten tämä houkuttelisi ulkomaista työvoimaa?

Maapohjan kiinteistöveron selvä nosto lisää asumiskustannuksia asuit sitten vuokralla tai omistusasunnossa. Kaikki omistusasunnon omistajat eivät todellakaan ole äveriäitä. Minusta myös rosvoamista että ensin ostat maapohjan, koska et halua maksaa korkeaa vuokraa, niin sitten kun tarpeeksi moni on ostanut tontin omaksi, sitä aletaan verottaa korkeammalla prosentilla.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osasin ajatella asiaa ennenkuin kävin äänestämässä. Ei saanut kokoomus minulta ääntä. Kokoomus suosii vain rikkaita sekä menestyviä yrittäjiä.

Vierailija
22/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä kokoomuksen "säästämisestä" on kun velkaa otetaan entiseen malliin? Tässä vaiheessa taas kerran tärkein kysymys on kuka tästä hyötyy? Jos rahaa virtaa rikkaiden taskuihin leijonan osa, niin kokoomus näyttää taas arvonsa.

Säästötoimet tulevat voimaan vähitellen ensi vuoden mittaan. Ihmisille halutaan antaa aikaa varautua.

Aikaa varautua mihin? Syödäänkö varastoon? Maksetaanko etukäteen vuokria ja sähköjä? Millä rahalla kun nytkin juuri ja juuri saa kuukauden kulut maksettua? Yhden lääkkeen jo lopetin kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Hallituspuolueet pääsivät valtaan valehtelemalla. Tämä oli suuren luokan huijaus heiltä.

Purrakin mainosti juuri ennen vaaleja, että tässä taloustilanteessa ei ole mahdollista tehdä kokoomuslaista veronalennuspolitiikkaa vaalikauden alussa. Hän pelotteli suomalaisia kokoomuksella mutta olikin itse susi lampaiden vaatteissa. 

Vierailija
24/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen emäkusetus :D

Katkastaan velkaantuminen. Eiku oikeestaa lisätää velkaantumista ja siirretää rahat köyhiltä rikkaille :D

Ei ne enää ees yritä peitellä tota touhuansa. Kansa äänestää joka tapauksessa ne säännöllisesti valtaan ku heitetää vähä läppää että vassareiden mielestä raha tulee taikaseinästä :DD

Vierailija
25/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot kasvaa reilu 2.000 euroa vuodessa. Kokoomus hoiti homman hienosti, kiitos.

Miten joku voi ajatella vaan itseään. Meillä ei olla tuollaisia kun sinä olet. Ahneella on paskanen loppu.

Vierailija
26/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on oikeasti nähnyt viimeksi ns. sivistysporvarin. Siellähän on sotilaita, Terejä, Atteja, Rydman ennen persuilua.

Sitten kovan linjan talousoikeistolaisia a la Satonen, Marttinen, Elina, Orpo. Minäkin äänestin joskus ysärillä, mutta nämähän ovat aivan k----tä.

Aina puhutaan vassari toimittajista, mutta kokoomuksessa pari. Itse opiskelin sivuaineena tiedotusoppia ja jengi yllättyisi, ketä keski-ikäiset toimittajat äänestävät. Kaikki esimiehet ja päätoimittavat ovat kokoomuslaisia, maakunnissa toki kepu rulaa. 

Persuuntumiseen en osaa ottaa kantaa.  

Erinomainen kirjoitus.

Vierailija
27/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot aika hlvtin t y h m ä jos et tiedä mistä kokoomus säästöt hakee. Se ei ole koskaan ollut mitenkään epäselvää tai salaisuus. Kokoomus rakastaa leikata köyhiltä, sairailta, lapsilta, heikossa asemassa olevilta, vammaisilta JA duunareilta. No, parempi kai että edes joskus lamppu syttyy pimeään kuin ei koskaan.

Puhutko ihmisille kasvokkain noin rumasti? Ihan tavallinen ja järkevä ihminen olen.

Koen että kokoomus on valehdellut. Seurasin tiiviisti puolueiden kampanjoita ja ei tällaista ollut odotettavissa.

Koin, ettei rahan jakaminen sulle mulle ja tolle -politiikka voinut enää jatkua. Edellinen hallitus tuosta noin vain laittoi rahaa haisemaan minne sattuu, kun jotain keksivät, riippumatta todellisesta tarpeesta. Esim tupla lapsilisät.. t. Kahden lapsen vanhempi.

Vierailija
28/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kostan noille kokkareille ja en osta mitään muuta kun pakollisen.

Säästöt kasvaa ja ostovoima pienenee.

Vierailija
29/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, jotenkin ajattelin että lähtevät sinipunalinjalle niin oltaisiin saatu jotenkin tasapainoista leikkauspolitiikkaa mutta tämähän heilahti ihan äärioikeistotouhuksi. Ääni mennee Vihreille ensi vaaleissa, ellei siellä talouspuolella töpeksitä.

Jep, sinipunakompromissi ja toisten ymmärtäminen on ainoa kestävä tapa.

Vierailija
30/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen juttu. Olen aina äänestänyt kokoomusta ja en ole koskaan katunut. Tulot 5000e/kk.

Vierailija
31/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ansestori kirjoitti:

Minä siirryn äänestämään vasemmistoa.....vaikka en olisi ikinä sitä uskonut tekeväni.

Itse ajattelin ihan liittyä SDP:hen ja maksaa jäsenmaksun. En olisi ikinä uskonut liittyväni mihinkään puolueeseen.

Vierailija
32/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot aika hlvtin t y h m ä jos et tiedä mistä kokoomus säästöt hakee. Se ei ole koskaan ollut mitenkään epäselvää tai salaisuus. Kokoomus rakastaa leikata köyhiltä, sairailta, lapsilta, heikossa asemassa olevilta, vammaisilta JA duunareilta. No, parempi kai että edes joskus lamppu syttyy pimeään kuin ei koskaan.

Puhutko ihmisille kasvokkain noin rumasti? Ihan tavallinen ja järkevä ihminen olen.

Koen että kokoomus on valehdellut. Seurasin tiiviisti puolueiden kampanjoita ja ei tällaista ollut odotettavissa.

Koin, ettei rahan jakaminen sulle mulle ja tolle -politiikka voinut enää jatkua. Edellinen hallitus tuosta noin vain laittoi rahaa haisemaan minne sattuu, kun jotain keksivät, riippumatta todellisesta tarpeesta. Esim tupla lapsilisät.. t. Kahden lapsen vanhempi.

Hän puhuu rumasti ja jos olet nuori, niin jotenkin ymmärtää, että voi mennä kerran lankaan. Suomalaisesta politiikasta on hyvä ymmärtään, että kokoomuksella, persuilla, keskustalla, kristillisillä, rkp:lla ei ole kenelläkään vaikeuksia leikata köyhimmiltä, eikä heitä kiinnosta kenenkään nostaminen köyhyydestä.

Vierailija
33/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina te menette samaan retkuun. Sitä se kostonhimo köyhiä vastaan teetti. Saittepa itsekin näpeillenne :p

Sehän se outoa onkin, että monet äänestää sillä perusteella, että yh-perheiltä ja maahan tulijoilta otettaisiin mahdollisimman paljon pois.

Eli kai tämä on perämetsien äänestäjien inzelihallitus, missä tärkeintä ei ole rakentaa, vaan hajottaa.

Vierailija
34/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tulee rahan luo kirjoitti:

Onneksi osasin ajatella asiaa ennenkuin kävin äänestämässä. Ei saanut kokoomus minulta ääntä. Kokoomus suosii vain rikkaita sekä menestyviä yrittäjiä.

Minusta kok vielä erityisesti suosii yrittäjiä, jotka hieman kyseenalaisia tai ainakin röyhkeitä.

Vierailija
35/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha tulee rahan luo kirjoitti:

Minusta kok vielä erityisesti suosii yrittäjiä, jotka hieman kyseenalaisia tai ainakin röyhkeitä.

Korporaatioita, ehkä ysärillä vielä pienempiäkin yrittäjiä, mutta itsensätyöllistäjät tai itsensä omalla työllä työllistäminen eivät ole koskaan kiinnostaneet oikeistoa.

Vierailija
36/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan kannattanut kok-persu hallitusta. Tässä on myös siitä kyse, ettei odottanut, että Kokoomus ja Persut muodostavat hallituksen ja siihen pienet oikeistomieliset apupuolueet komppaamaan. Pidin kokoomusta sivistyspuolueena, mutta ovatkin lääpällään persuja kohtaan. Lopputulos on vastenmielinen.

Kokoomus tuntuu näkevän nyt olevan tilaisuus persujen kanssa mennä kohti taloudellista äärioikeistolaista märkää päiväuntaan, jonka eivät itsekkään uskoneet käyvän toteen. Mutta nyt kun mahdollisuus avautui, niin kääritään kaikki rahat köyhiltä, mitä kehdataan.

Olen myös todella pettynyt, ettei SDP edes käytännössä alkanut neuvotella hallitusohjelmasta vaan päästi Persut sinne ohituskaistalta. SDP petti myös äänestäjänsä, jotka nimenomaan äänestivät SDP:tä keskitetysti oikeistoa vastaan. SDP keräsi itselleen vihreiden ja vasemmistosiiven äänet, muttei aiettakaan yrittää mennä puolustamaan arvojaan hallitukseen.

Ap

Vierailija
37/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. En tajua, mitä ihmiset oikein kuvittelevat kokoomuksen ajavan. Aina on ollut sama meininki, ei pitäisi olla mitään yllättävää näissä päätöksissä. Nyt ei vain ole yhtäkään vasemmistopuoluetta jarruttelemassa, niin pääsevät rauhassa hääräämään.

Vierailija
38/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä kokoomuksen "säästämisestä" on kun velkaa otetaan entiseen malliin? Tässä vaiheessa taas kerran tärkein kysymys on kuka tästä hyötyy? Jos rahaa virtaa rikkaiden taskuihin leijonan osa, niin kokoomus näyttää taas arvonsa.

Säästötoimet tulevat voimaan vähitellen ensi vuoden mittaan. Ihmisille halutaan antaa aikaa varautua.

"Halutaan antaa aikaa varautua", mutta vaikutusarviot jäivät monelta taholta puutteellisiksi kiireen takia. Ihan paskapuhetta.

Varautua eli toisin sanoen myydä asuntonsa. Kovalla tappiolla tässä markkinatilanteessa. Mä en kyllä ala irtisanomaan vuokra-asuntoani ennen kuin 100% tiedän miten tässä käy eli se siitä varautumisesta.

Vierailija
39/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska trolli. Kukaan ei äänestä kokoomusta tietämättä seurauksia.

Vierailija
40/127 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan kannattanut kok-persu hallitusta. Tässä on myös siitä kyse, ettei odottanut, että Kokoomus ja Persut muodostavat hallituksen ja siihen pienet oikeistomieliset apupuolueet komppaamaan. Pidin kokoomusta sivistyspuolueena, mutta ovatkin lääpällään persuja kohtaan. Lopputulos on vastenmielinen.

Kokoomus tuntuu näkevän nyt olevan tilaisuus persujen kanssa mennä kohti taloudellista äärioikeistolaista märkää päiväuntaan, jonka eivät itsekkään uskoneet käyvän toteen. Mutta nyt kun mahdollisuus avautui, niin kääritään kaikki rahat köyhiltä, mitä kehdataan.

Olen myös todella pettynyt, ettei SDP edes käytännössä alkanut neuvotella hallitusohjelmasta vaan päästi Persut sinne ohituskaistalta. SDP petti myös äänestäjänsä, jotka nimenomaan äänestivät SDP:tä keskitetysti oikeistoa vastaan. SDP keräsi itselleen vihreiden ja vasemmistosiiven äänet, muttei aiettakaan yrittää mennä puolustamaan arvojaan hallitukseen.

Ap

Miksi Kokoomus olisi ottanut hallitukseen SDP:n jolla oli monia omia ehtoja, kun saatavilla oli Persut, jolla oli vain maahanmuuttajaehdot ja talouteen ei mitään ehtoja, vaan kaikki käy? Ymmärrät varmaan että SDP olisi neuvotellut aivan turhaan, Persut sinne olisi joka tapauksessa otettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi