Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten huolehditte teini-ikäisten lastenne pukeutumisesta?

Vierailija
22.09.2023 |

Ostatteko vaatteet heille vai annatteko rahat että ostavat itse? Huolehditteko tyylistä? Saavatko pukeutua kuten haluavat, vai osaavatko edes haluta mitään tiettyä tyyliä vielä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä provo?

Vierailija
2/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat itse valita vaatteensa. Netistä tilataan, toimin vain maksajan roolissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala, tottakai teini-ikäinen ostaa vaatteensa itse ja on oma tyyli. :DDD 

Meinasitko 18-vuotiaaseen asti pukea hänet, huolehtia siitä että hän on mahdollisimman taapero siihen asti? äiti pukee, äiti syöttää... 

Vierailija
4/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä provo?

Sinä taidat olla. Jos oikea vastaus on sinulle noin selvä, kerro se. Itse teininä kärsin sukupuolidysforiasta enkä yhtään tiennyt kuinka pukeutua. Vanhempanikin vähät välittivät, se ei auttanut.

Vierailija
5/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko annan rahat ja ostavat itse tai sitten lähden lompakoksi mukaan. Kumpikin tapa tosiaan meillä käytössä, ihan sen lapsen toiveen mukaan mennään. 

Vierailija
6/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, yleensä käydään kaupassa yhdessä valitsemassa. Poika 15v selailee vaatteita netistä ja sieltäkin tilataan. Kumpikin teini haluaa osallistua vaatteiden valitsemiseen.

Vierailija
7/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjumala, tottakai teini-ikäinen ostaa vaatteensa itse ja on oma tyyli. :DDD 

Meinasitko 18-vuotiaaseen asti pukea hänet, huolehtia siitä että hän on mahdollisimman taapero siihen asti? äiti pukee, äiti syöttää... 

Vähän rajaa vilkkaalle mielikuvitukselle nyt! :D Tuosta en sanonut mitään!

Vierailija
8/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinini hankkivat itse vaatteensa, molemmat ovat tienanneet kesätöissä yms.

Annan myös rahaa.

Ja hankin myös ilmaisia vaatteita heille, mutta idealla, että valitsevat mistä pitävät, loput vien aina keräyslaatikkoon.

Vierailija
9/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että lasteni toinen vanhempi määrää teineillemme ihan hulluja vaatteita. Hänen luonaan tarkat säännöt ja teinien pitää vielä käyttää ulkohousuja esim. Näin myös uus-äidin mielestä. Lapset itse eivät tarkkaan edes tiedä, miten haluaisivat pukeutua, eivät sano juura eikä jaata. Lähinnä tietävät mitä eivät halua. Eli jonkinlaista ohjausta tarvitaan.

Vierailija
10/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan rahaa tai ostan suoraan. Itse tietty tyylinsä määrittää. Joskus ostaa omista rahoistaan jos löytää jotain minkä haluaa heti. Muttaettä aikuiset vastaavat teinin elämisestä.

Vierailija
11/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsen vaatteita Zalandon suosikkeihin ja niistä 9.-luokkalainen poika saa valita mitä haluaa. Tiedän aika hyvin mistä hän pitää. Poika vihaa vaatekauppoja ja minä taas olen tarkka hinnoista, niin näin molemmat pysyy tyytyväisenä.

Vierailija
12/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pimeetä porukkaa kun KYSYMYSTÄ alapeukutetaan 😆 itse en ainakaan ole huomannut että tämä olisi sellainen aihe jota olisi jo liiaksi käsitelty, en ole löytänyt aiheesta oikeastaan yhtään mitään. Jotkut lapset ihan oikeasti eivät tiedä millaisia vaatteita haluavat.

Vierailija
13/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsee netistä ja yhdessä katsotaan onko ne tarpeeseen järkeviä. Sitten maksan laskun. Saa toki myös halutessaan jonkin verran vaateta joka ei ole järkevää.

Kumpikaan meistä ei pidä kaupoissa kiertelystä.

Vierailija
14/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus tosiaan tämä että toinen pihi vanhempi saattaa pakottaa päälle jotain, mitä vaan ollaan mahdollisimman halvalla ja ilmaiseksi joltain sukulaiselta saatu, mistä ei itsekään tykkää ja mistä on halunnut päästä eroon.

Vierailija
15/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että lasteni toinen vanhempi määrää teineillemme ihan hulluja vaatteita. Hänen luonaan tarkat säännöt ja teinien pitää vielä käyttää ulkohousuja esim. Näin myös uus-äidin mielestä. Lapset itse eivät tarkkaan edes tiedä, miten haluaisivat pukeutua, eivät sano juura eikä jaata. Lähinnä tietävät mitä eivät halua. Eli jonkinlaista ohjausta tarvitaan.

Hankitko sinäkin heille vaatteita? Voisitte yhdessä katsoa netistä paikkoja mistä katsella kiinnostavia vaatteita. Ja opetella tuomaan esiin omia mielipiteitä. Ohjata sinne vaatteiden maailmaan.

Vierailija
16/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minun ap:n mielestä lapsen juuri pitää saada itse valita vaatteensa, jos hän jotain tiettyä haluaa. Hyvä tietää että muidenkin mielestä asia on näin, eli on ilmeisesti enemmistön mielipide. Voin tästä lasteni toiselle vanhemmalle mainita, että ei ole vain minun mielipiteeni.

Vierailija
17/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinua ärsyttää kun eksä määrää koska sinä haluat määrätä?

Vierailija
18/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankitko sinäkin heille vaatteita? Voisitte yhdessä katsoa netistä paikkoja mistä katsella kiinnostavia vaatteita. Ja opetella tuomaan esiin omia mielipiteitä. Ohjata sinne vaatteiden maailmaan.

Toki hankin, vaikka ei niitä nyt ihan yhtenään ostella kun ei lapsilla ole siihen mielenkiintoa ja kyllähän nuo vaatteet nyt jotain maksavatkin, siksi ne pitäisi valita huolella. Mutta hyvä kuulla, että muidenkin mielestä tiettyä ohjaa vuutta hyvään pukeutumiseen tarvitaan!

Vierailija
19/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinua ärsyttää kun eksä määrää koska sinä haluat määrätä?

😆😆😆

Vierailija
20/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä valitsen vaatteita Zalandon suosikkeihin ja niistä 9.-luokkalainen poika saa valita mitä haluaa. Tiedän aika hyvin mistä hän pitää. Poika vihaa vaatekauppoja ja minä taas olen tarkka hinnoista, niin näin molemmat pysyy tyytyväisenä.

Minä kerron hintarajan ja teini selaa itse. Kaupoissa hänkään ei tykkää etsiä. Suunnilleen tiedän mistä hän pitää, mutta esim värit vaihtuvat aika usein ja saa sitten mieleisensä kun hakee itse. Kalsareita ja sukkia voin ostaa kun se pysyy millaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi