Miten huolehditte teini-ikäisten lastenne pukeutumisesta?
Ostatteko vaatteet heille vai annatteko rahat että ostavat itse? Huolehditteko tyylistä? Saavatko pukeutua kuten haluavat, vai osaavatko edes haluta mitään tiettyä tyyliä vielä?
Kommentit (43)
Ja jos et ole vielä kokeillut hyvää pukeutumista, niin kannattaa kokeilla. Maailma muuttuu yhtäkkiä ihan mukavaksi paikaksi. Ihmiset ovat kivoja ja ystävällisiä ja sinulle flirttaillaankin. No tuota viimeistä ei toki kaikki kaipaa, minun päivääni se piristää. Kun koko nuoruuteni ajan olin se joka ei kelvannut kenellekään, niin silloin se on ihan uskomatonta kun alkaa saada vastakkaisen sukupuolen mielenkiintoa ja arvostusta. Kaikki on helpompaa ja alat itsekin terveesti nähdä oman arvosi. Itsetunto paranee enemmän kuin osasit odottaakaan, melkein liikaa.
Minusta pukeutumisesta huolehtimisessa on kyse myös siitä, että niitä vaatteita on sen verran, että aina on laittaa puhtaat ja raikkaat vaatteet kouluun päälle. (Sen lisäksi, että peseytyy riittävän usein) Meillä teinillä oli vaihe, jossa hikoili niin paljon ja voimakkaan hajuisesti, että sekä T-paita että huppari/päälipaita menivät päivittäin pesuun. Teini opetteli silloin pesemään myös itse pyykkiä, mutta ostettiin kyllä myös riittävästi vaatetta, ettei haisevassa vaatteissa tarvinnut kulkea. Lisäksi vaatteet kyllä pysyi myös parempana, kun niitä pestiin riittävän usein eikö haju päässyt pinttymään.
Ja todella hoxhox jos homma on rahasta kiinni, kannattaa ehdottomasti katsoa kierrätetyt vaatteet, niitä kun jaksaa penkoa niin kyllä löytyy yleensä myös helmiä halvalla! Tai lapset ehkä itsekin mielellään penkovat. (Eikä joka kirppiksellä edes tarvitse penkoa.)
Mutta toki oman lapsen pukeminen hyvin vaatii enemmän kuin ilmaisen, käyttökelvottoman, kenellekään kelpaamattoman jämän vastaanottaminen.