Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluamalla halusi omakotitalon ja nyt pari vuotta myöhemmin vain valittaa kodin töistä

Vierailija
22.09.2023 |

Minä en olisi halunnut muuttaa omakotitaloon, mutta mies halusi ja kovasti. Minä arvasin, että koska olemme kumpikin mukavuudenhaluisia ja laiskansutjakoita nörttejä, ei pihatöistä ja muista kodin hommista tule yhtään mitään.

Eikä tulekaan.

Kesällä harmittaa liian pitkä nurmikko, syksyllä mätänevät putoavat puiden lehdet, talvella lapioidaan just ja just tunneli lumeen että päästään taloon sisään ja siitä kadulle, ja kaikki muukin tehdään hampaat irvessä tai vaihtoehtoisesti ei tehdä ollenkaan.

Ja ainainen stressi ja valitus.

Huonoina päivinä, kun vetoan siihen että en tätä tilannutkaan, harkitsen pois muuttamista. Mukavaan ja lämpimään kerrostalokaksioon vaikka.

Mies ei halua muuttaa, mutta en ymmärrä miksi, koska tämä koti on hänelle ja minulle pelkkä stressin aiheuttaja.

Mulle ei siis tullut yllätyksenä tämä, mies elää jossain defensseissä, joten saisiko jotain vinkkejä miten tästä eteen päin?

Onko jonkun muun puolisolle tullut yllätyksenä omakotitalossa touhuaminen niin, että siitä kärsitään jopa päivittäin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette palkkaa jotain teiniä tekeen noi työt? Täällä on nuorilla omia yrityksiä, joista hoituu lumenluonnit, haravoinnit, ruohonleikkuut, pensasaitojen hoidot.

Vierailija
2/5 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtipuhallin, robottiruohonleikkuri ja lumilinko. Ja turhat puut voi kaataa. Mekin haettiin lupa puiden kaatoon, virkailija katsoi mapsista pihaamme, sanoi montako ja antaa mennä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin ihan yhteisymmärryksessä eikä mulla ollut mitään ruusuisia kuvitelmia omasta pihatyöinnokkuudesta, mutta olen ehkä vielä innottomampi, mitä kuvittelin. Välillä olisin valmis melkeinpä muuttamaankin; puoliso ei, vaan tykkää kuulemma, kun on aina jotain pientä puuhasteltavaa. No kun puuhastelisikin, mutta meillä hoidetaan vain ja ainoastaan pakolliset rännien tyhjennykset syksyin keväin, ruohonleikkuu siinä vaiheessa, kun sen vielä pystyy leikkaamaan ennenkuin on liian pitkä, pensaiden leikkaukset sitten kun on puoli tonttia pusikkoa jne. Talon seinustojen kivialueet ei ole koskaan kovin siistit, koska aina niissä on jotain rehua ja lehteä ym. 

Mutta yritän tässä sopeuttaa omaa ajatteluani siihen, että meidän piha on ihan riittävän siisti, meiltä ei rönsyile mitään naapurin pihalle, ei ole romukasoja jne. Joten miksi ihmeessä sen pitäisi olla tämän paremmin hoidettu, jos ei huvita. Jos naapuri pitää pihansa sotilaallisessa kurissa ja järjestyksessä, miksi meidän tarvitsisi. Viime kesänä yritin "pelasta pörriäinen"- kampanjan varjolla kylvää yhteen osaan kukkiakin siten, että sitä aluetta ei tarvisi hoitaa senkään vertaa, mutta eihän ne mihinkään kasvaneet.

Että joo, ei meille hirveää iloa tästä omakotiasumisesta ole, mutta saapa suurimmaksi osaksi itse päättää asioista ja oma piha tuo vähän omaa tilaa ympärille, oleili siellä sitten tai ei.

Vierailija
4/5 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähän kuin miehesi. Rakennusmestarina suuri unelmani oli muuttaa itse suunniteltuun ja rakennettuun omakotitaloon. Näin sitten vaimon vastustuksesta huolimatta tehtiin.

Muutama vuosi siinä asuttiin ja minäkin aloin ymmärtää, ettei omakotiasuminen sovi patalaiskalle luonteelleni. Niinpä myytiin talo ja muutettiin kaupungin keskustaan kerrostaloon.

Jos asiasta jotain hyvää haluaa etsiä, niin tulipahan kokeiltua, ettei asia kaiherra mieltä loppuelämääni. Lisäksi tehtiin talolla suuri taloudellinen voitto.

Vierailija
5/5 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä sama on toteutunut mökillä. Mies joka ei osaa eikä halua tehdä mitään, halusi mökin. Mökki on ihana ja täysin varusteltu, mutta pihassa on aina jotain nyppimistä. Juuri sanoin miehelle, että tää ei oo mun käsitys vapaa-ajanvietosta. Sovittiin, että katsotaan vielä pari vuotta kun lapset on lähteneet kotoa, että riittääkö innostus. Jos ei, mökki myyntiin. Tosin mies tykkää olla siellä itsekseen ja tehdä etätöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme