Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Ihminen valitsee todennäköisesti suunnilleen samalla henkisellä tasolla olevan kumppanin, jolla on samankaltainen maailmankatsomus

Vierailija
21.09.2023 |

Että se siitä ulkonäöstä. https://www.hs.fi/tiede/art-2000009871730.html

Kommentit (500)

Vierailija
41/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri Prismassa, ja kiinnitin huomiota siellä vastaan tulleisiin pariskuntiin.

Hyvin johdonmukaisesti kauniit ihmiset olivat pariutuneet keskenään, tavikset olivat tavisten kanssa, ja rumalla oli ruma kumppani.

Aika jännä, että se "ihan sattumalta" menee noin 😀...

Vierailija
42/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri Prismassa, ja kiinnitin huomiota siellä vastaan tulleisiin pariskuntiin.

Hyvin johdonmukaisesti kauniit ihmiset olivat pariutuneet keskenään, tavikset olivat tavisten kanssa, ja rumalla oli ruma kumppani.

Onneksi käymme kenties er Primassa. - Prismassa yritän tehdä muistaakseni Heli Vaarasen lanseeraamaa Prisma testiä, jossa vaaranen kehoittaa meitä sinkkuja, jotka haaveksimme omasta kumppanista menemään Prismaan ja tekemään havaintoja siellä ihmisistä; hänen ajatuksensa oli, että tuolla -sanoinko jo Prismassa- siis tuolla Prismassa voisi nähd hyvin erialsia pareja.

Erilaisia pareja nähdessää taas voisi luoda toivoa itselleen siitä, että jossain on se oma puolsikokikin, joka voi olla aivan erinäköinen ja oloinen kuin osaamme kuvitellakaan. 

Olen joitain kertoja onnistunut näin suggestoimaan itselleni, että kyllä, kyllä minäkin voin vielä löytää ja kohdata oman rakkaani,

Mutta olen myös saavuttanut luulatavsti  päinvastaein tuloksen. Tuntien itseni entistäkin surkeammaksi ja vähäisemmäksi. Haahuilen ja katselen pareja tai pari oletettuja ja kuvittelen heillä kaikilla olevan yhdessä kaikkea ihanaa ja mahtavaa,

Ohittaen samalla sujuvasti kaikki ne ikävät asiat ja toimet, joita vääjämättä elon varrella tulee oli sitten yksin tai parisuhteea. Niinpä koen samalla kateutta ja mustasukkaisuutta ja laahaudun allapäin itsekseni ymmärtämättä, että miksi se on juuri minun kohtaloni olla ja elää sinkkuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten sitten ihan heikkolahjaiset, tylsämieliset tyhjäpää naiset, jotka vain voivottelee ja ei tee asioilleen mitään eivät kuitenkaan ole jonottamassa minun luokseni?

He vain voivottelevat.

Tämä selitti tyhjentävästi ilmiön. Kokeile olla aloitteellisempi? Voitte voivotella yhdessä ja seksiinkin asti voitte päästä ehkä jo kymmenessä vuodessa!

Olen niin hidas ja kömpelö tutustumaan että paremmat miehet ehtii viedä nekin naiset.

Vierailija
44/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa kauan itseään tyhmempää katsella tai vaihtoehtoisesti paljon älykkäämpää, jonka seurassa tuntee itsensä tyhmäksi? Sama juttu absolutistin ja juopan kohdalla.

Sänkyyn kelpaa kuka vaan, mutta puolisoksi halutaan terävä nainen

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006244535.html

Siis eihän tässä sukupuolista puhuttu.

On ihan turha haluta puolisoksi terävää naista jos itse on tyhmä.

Ja suurimmalle osalle ei sinne sänkyynkään kelpaa kuka vaan.

Vierailija
45/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mielenkiinolla odotellut palstamiesten reaktiota, mutta hiljaista on.

En miellä itseäni palstamieheksi, mutta entinen vaimoni oli ja on aidosti heikkolahjainen työtä aktiivisesti kartteleva loinen ja minä olen paljon työtä tekevä älykkö. Minä olen myös vahvasti tunne-ihminen, kun hän on kylmä kuin jää.

Eli ex-vaimoni ei ainakaan valinnut kaltaistaan. Ennen kuin joku alkaa ämpyilemään, niin totean vain faktan: nainen valitsee.

Palstan nalkuttajatämmät ovat antaneet sinulle aikana paljon alapeukkuja. Fakta kutienkin on, että miehet ovat kaikessa ylivertaisia naisiin verrattuna.

Vierailija
46/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka on yllättynyt? Kun mietin läheisimpiä ystäviäni, kaikilla on suunnilleen saman ikäinen puoliso ja vieläpä samoilta ammattialoilta.

Löytyy muusikko-muusikko, opettaja-opettaja, ekonomi-ekonomi onnellisia tylsiä ihmisiä. Ne jotka tekivät rohkeita valintoja ulkonäkö edellä, ovat jo eronneet.

Kyllä tähän yhtälöön täytyy kuitenkin lisätä myös ulkonäkö. Siis valitaan henkisesti samaa tyyppiä oleva ihminen, jonka ulkonäkö miellyttää, mikä ei tarkoita sitä, että olisi varsinaisesti kaunis.

Vierailija
47/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Suomiakat ovat afrikkalaisten ja M U S L I M I E N kanssa samalla henkisellä tasolla.

Kaikkiko? Vaiko ne muutama prosentti, jotka näitä tapailevat?

No sitten vaan suomipoika luulis olevan aika helppo kehittää itsensäkin sille tasolle, että kelpaa...

Vierailija
48/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

???

Mitä yrität sanoa? Että ne pariskunnat eivät olleet suunnilleen samalla henkisellä tasolla?

Vierailija
49/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me älykkäät ja kauniit käydäänkin Stockan herkussa....

Vierailija
50/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei persulimies kellekään kelpaakaan, eikä muukaan äärioikealla vouhottava. Näkemyserot on isoja nykysuomessa naisten ja miesten välillä.

Oma mieheni on enimmäkseen oikealla, kuten minäkin. Meillä on kuitenkin muutamassa asiassa vasemmalle kallistuvat arvot, mm. vähäosaisista huolehtiminen.

Monelle tuntuu olevan mahdottomuus asettua muiden asemaan, sukupuolesta riippumatta.

Tästäkin oli juuri tutkimus, että persuja äänestänyttä ei puolet  kelpuuta parisuhteeseen. Eikä ihme.

Vierailija
51/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihmisen ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä parinvalinnassa.

Vierailija
52/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incelit ei vaan halua hyväksyä sitä faktaa, etteivät he ole taviksia, vaan paljon alle.

Vakka kantensa löytää, niin jo vanha kansa tiesi.

Vierailija
53/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mieheni kanssa älykkyydeltä varmaan suht koht samaa tasoa. Minulla on nopeammat hoksottimet ja omaksun nopeasti uusia asioita, miehelläni taas on laajempi yleissivistys. Molemmilla yliopistotutkinto.

Elämänkatsomus eroaa, mieheni on ateisti ja minä uskon jonkinlaiseen korkeampaan voimaan/Jumalaan. Poliittiset näkemykset eroaa hyvinkin paljon, minä äänestän vihreitä ja mies kokoomusta.

Juomatavat on aika samansuuntaiset, mies saattaa pari kertaa vuodessa ottaa yhden liian monta kavereiden kanssa. Yleensä otetaan lasi viiniä ruoan kanssa tai mies juo saunaoluen.

Vierailija
54/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei persulimies kellekään kelpaakaan, eikä muukaan äärioikealla vouhottava. Näkemyserot on isoja nykysuomessa naisten ja miesten välillä.

Oma mieheni on enimmäkseen oikealla, kuten minäkin. Meillä on kuitenkin muutamassa asiassa vasemmalle kallistuvat arvot, mm. vähäosaisista huolehtiminen.

Monelle tuntuu olevan mahdottomuus asettua muiden asemaan, sukupuolesta riippumatta.

Tästäkin oli juuri tutkimus, että persuja äänestänyttä ei puolet  kelpuuta parisuhteeseen. Eikä ihme.

Etenkin naiset etsivät hyvin usein alitajuisesti isää lapsilleen. He etsivät sellaista miestä, jonka ajattelevat pitävän huolta itsestään ja lapsistaan missä tahansa tilanteessa. Palstapersu, joka paasaa vain toisten laiskuudesta ja mitättömyydestä, on kaikkea muuta.

Palstamiehet mielellään puhuvat alfauroista. Tosiasiassa ihmisyhteisön alfat ovat niitä vahvoja yksilöitä, jotka pitävät huolta heikommistaan.

Kukaan ei halua itsekästä, kitisevää, katkeraa ihmistä kumppanikseen. Ei mies, ei nainen.

Vierailija
55/500 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä uskon, että se valinta tapahtuu jollain kemia-energia-tasolla. Me itse olemme magneetteja, ja se ihminen, jollaista vedämme puoleemme, kertoo kyllä paljon itsestämme. Sitä en tiedä, miksi kaikki asiat toisessa ei magnetisoi (toinen on osaltaan hyvinkin erilainen kuin minä), ja onko siinä aina jokin tietty, mikä magnetisoi.

Tähän perustuu se, miksi vetävät kerta toisensa jälkeen puoleensa alkoholistin. Muutos tapahtuu vasta, kun itse muuttuu. Kun tuo magneettinen sidos häviää.

Vierailija
56/500 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen näin. Traumainen ja jollain tapaa epätoivoinen ihminen voi ajautua mitä oudoimpiin parisuhdekuvioihin. 

Vierailija
57/500 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Incelit ei vaan halua hyväksyä sitä faktaa, etteivät he ole taviksia, vaan paljon alle.

Jos pystyt melko helposti löytämään seuraa, ole tavis. Jos et, et ole tavis. FAKTA.

Vierailija
58/500 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt melko helposti löytämään seuraa, ole tavis. Jos et, et ole tavis. FAKTA.

Eikö ei-tavikseuden pitäisi näkyä jollain muullakin tavalla? Vai miten yliopistossa opiskeleva liikunnallinen mies, joka tekee keikkatöitä opiskelun ohessa, ei olisi tavis?

Vierailija
59/500 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ei-tavikseuden pitäisi näkyä jollain muullakin tavalla? Vai miten yliopistossa opiskeleva liikunnallinen mies, joka tekee keikkatöitä opiskelun ohessa, ei olisi tavis?

Autismin kirjo. Persoonallisuushäiriöt. Epätavallinen ulkonäkö tai olemus. Epätavallinen ei ole sama kuin ruma. Epäsiistiyskin on myös epätavallista.

Vierailija
60/500 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki jutussa mainituista asioista on tutkittu jo aiemminkin, itsekin olen usein täällä sanonut, että pariskunnilla on samaa tasoa oleva äo (ainakin 20v. vanha tutkimustulos) ja muutenkin puhunut samankaltaisuuden merkityksestä parinvalinnassa. Myös tasokeskusteluissa olen kirjoittanut siitä - tärkein lienee yhteiskuntaluokka, koska se sitoo monia artikkelissakin mainittuja asioita yhteen.

Tasoteoria tulee tuohon rinnalle, sillä myös siinä pätee samankaltaisuus eli ne parit päätyvät yhteen, joilla on samantasoinen kysyntä. Kysyntä muodostuu hieman eri tavoin sukupuolten välillä ja tästäkin on olemassa iso joukko yksittäisiä tutkimustuloksia, jotka tukevat tasoteorian väitteitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme