Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi lopettaa suvun ja kavereiden hotellina olemisen? Kaikki haluavat tunkea pieneen luukkuuni asumaan

Vierailija
21.09.2023 |

matkustaessaan Helsinkiin. Monesti viipyvät useitakin öitä. Asun 18 neliömetrin yksiössä, eli tilaa on juuri itselleni. Raskasta käydä töissä ja opiskella, kun joku pyörii nurkissani. Nämä kaikki luokseni tunkevat perheenjäsenet, sukulaiset ja kaverit vielä tietävät hyvin, että viihdyn yksin, olen itrovertti ja enkä ikinä majoittuisi kenenkään heidän luonaan. Olen myös sanonut suoraan, että en tykkää nukkua yhtään kenenkään kanssa samassa huoneessa. Yleensä eivät suostu maksamaan ruokiakaan kuin puoliksi ja tämäkin puolet vaan heidän vierailunsa aikana ostetuista ruuista, kaapissa olevia ruokia syövät kuin omiaan. Mielestäni olisi kohteliasta, jos he maksaisivat kaikki ostetut ruuat kerta minä heitä ilmaiseksi joudun majoittamaan, vaikka en edes olisi halunnut heitä luokseni.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on 18m2 yksiö ja sinne on joku sellainen tulossa, jota et halua, niin on erittäin helppo sanoa, että pahoittelut, mutta tänne ei mahdu! Ei tarvitse yhtään mitään muuta tekosyytä keksiä!

Ei auta. Ne on aina ne samat, jotka tunkevat, eli tietävät täällä olevan sen verran tilaa, että mahtuvat, vaikka ahdasta onkin. En todellakaan arvannut, että siitä olisi tullut jatkuva tapa, kun ensimmäistä kertaa päästin.

Voi sinua hyväuskoista!

Nyt opettelet sanomaan: Ei!

Onnistuko?

Vierailija
62/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti sovi on muita suunnitelmia. Tai sanot vaan, että tulijat sotkevat liikaa aikataulujasi, siksi olet päättänyt olla ottamatta enää majoittujia vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla majoittamisella voi ostaa paljon vastapalveluksia sieltä kotipaikkakunnalta, viedä vaikka ison kaveriporukan yliopistolta juhannussaunaan järven rannalle.

Vierailija
64/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet sanomaan EI. "Ai tulet Helsinkiin. Olis kiva nähdä, käydään vaikka kahvilla tai syömässä". Ja majotus puheisiin joko sanoo "valitettavasti nyt ei käy" tai jos on vaikea sanoa ei reagoi siihen mitenkään vaan vaihtaa puheenaihetta.

Vierailija
65/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sponssaan ja muutenkin autan omilleen muuttanutta lastani niin paljon, että jos tarvitsen majoitusta, hän vastavuoroisuusperiaatteella auttaa. Sitten kun joskus tulee omillaan toimeen on täysin oma tupa ja oma lupa.

Kavereiden vierailuihin suhtautuminen on eri juttu. Hänellä vastaava ongelma kuin ap:llä, ettei osaa kieltäytyä. Tosin periaatteessa kiva, mutta sotkut ja syömiset ärsyttää. Sanominen pitää vain opetella tai kärsiä.

Olen myös sponssannut ja auttanut molempia opiskelemaan lähteneitä nuoriani, mutten todellakaan yövy heidän kodeissaan, jos niillä paikkakunnilla käyn, elleivät erikseen pyydä. Hotelli löytyy joka kaupungista. Kyllä sitä nuoren kotia ja hänen kotirauhaansa pitää kunnioittaa.

Omat tyttäreni ihan vaatmialla vaativat luokseen yöksi jos heidän paikkakunnillaan käyn. Ei puhettakaan mistään hotelliin ajamisista :D Parastahan vierailuissa on just ne illat saunoen ja teekupin äärellä höpistän kaiken maailman juttuja, kun tietää että siitä voi sitten vain kellahtaa yöpuulle eikä tarvitse hoitaa itseään hotelliin, joka saattaa olla kaukanakin.

Aamupalakin on hauska kokkailla yhdessä :) Yleensä haen vähän luksusta tyttärien aamupalapöytään, ihan vain siitä ilosta että on niin mukavaa nähdä heitä ja viettää heidän kanssa aikaa. Mitän maksuja emme kukaan ota toisiltamme yöpymisestä, mutta emme toki myöskään tuhlaa toisten rahoja vierailulla.

18 neliön yksiössä? Kuten ap.

Vierailija
66/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee uudet säännöt ja ilmoita ne somessa pariin otteeseen ellei kolmeen kertaan. Ja muuta isompaan asuntoon itsesi vuoksi vaikka kaksioon, älä elä pikkukopissa kuin koekaniini. He maksavat ruokansa ja juomansa itse myös suureksi osaksi. Näytä ne jotka saa ottaa ja mitä ei, vai ei lainkaan. Jos isompaa asuntoa ei saa paikkakunnalta, onko se oikea paikka elää, ulkomaillakin on isommat. Äitisi pitäisi tukea sinua tai muu sukulainen. Jos sinulla ei ole erikseen kolmiota, että yhden huoneen saa vierashuoneeksi, on arveluttavaa ottaa montaa vierasta - koska se haittaa sinua. Pitäydy minimissä vieraiden suhteen ja muut somessa, tai heidän luonaan näkee, kenties hotellissa. Oman jaksamisesi mukaan.

Äitini nimenomaan painostaa minua majoittaman sukulaisia. Olen hänelle sanonut, että yhtäkään sisarusta tai sukulaista en enää luonani majoita.

Vierailija
67/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap, me asuimme 5 v keskustassa ja koko ajan ramppasi vieraita ja niitä piti ruokkia heidän aikataulunsa mukaan. Käyttivät all inklusive hotellina.

Rahaa meni ruokaan hirveästi..

Tilaa oli kyllä parille vieraalle kerrallaan.

Etenkin kesät oli täyteen buukattu.

Muutimme pois ja olemme saaneet olla rauhassa🤗

Vierailija
68/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvän tähden. Nyt ei sovi, ei perusteluita, kiertelyitä tai kaarteluita. Kirpaisee ekalla kerralla kuunnella myrtyneitä painostavia vetoomuksia, mutta ei on ei. Voitte tavata muualla.

Vierailija
69/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on köyhiä kavereita ja sukulaisia. Itse majoittuisin paljon mieluummin hotellissa kuin jossain pienessä yksiössä.

Vierailija
70/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on köyhiä kavereita ja sukulaisia. Itse majoittuisin paljon mieluummin hotellissa kuin jossain pienessä yksiössä.

Kyllä heillä olisi ihan hyvin varaa maksaa, ovat vain niin pihejä, että mieluummin tulevat häiritsemään elämääni.

Vierailija
71/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee uudet säännöt ja ilmoita ne somessa pariin otteeseen ellei kolmeen kertaan. Ja muuta isompaan asuntoon itsesi vuoksi vaikka kaksioon, älä elä pikkukopissa kuin koekaniini. He maksavat ruokansa ja juomansa itse myös suureksi osaksi. Näytä ne jotka saa ottaa ja mitä ei, vai ei lainkaan. Jos isompaa asuntoa ei saa paikkakunnalta, onko se oikea paikka elää, ulkomaillakin on isommat. Äitisi pitäisi tukea sinua tai muu sukulainen. Jos sinulla ei ole erikseen kolmiota, että yhden huoneen saa vierashuoneeksi, on arveluttavaa ottaa montaa vierasta - koska se haittaa sinua. Pitäydy minimissä vieraiden suhteen ja muut somessa, tai heidän luonaan näkee, kenties hotellissa. Oman jaksamisesi mukaan.

Äitini nimenomaan painostaa minua majoittaman sukulaisia. Olen hänelle sanonut, että yhtäkään sisarusta tai sukulaista en enää luonani majoita.

Se on ilmeisesti myös äitisi, joka tätä loistavaa majoitusmahdollisuuttasi luonasi kaikille mainostaa. Nyt äidille sanot ei, ja että ei on ei.

Vierailija
72/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Suomi neito lopultakin herännyt unestaan? Suomi neito puhuu!!! Ei sano enää maamme kaunis nönnönnöötä! ?

Vierailija
73/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt lopetat sanomisen. Muutat sanat teoksi, eli et enää avaa ovea, kun joku on sinne tunkemassa.

Vierailija
74/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on 18m2 yksiö ja sinne on joku sellainen tulossa, jota et halua, niin on erittäin helppo sanoa, että pahoittelut, mutta tänne ei mahdu! Ei tarvitse yhtään mitään muuta tekosyytä keksiä!

Ei auta. Ne on aina ne samat, jotka tunkevat, eli tietävät täällä olevan sen verran tilaa, että mahtuvat, vaikka ahdasta onkin. En todellakaan arvannut, että siitä olisi tullut jatkuva tapa, kun ensimmäistä kertaa päästin.

Voi sinua hyväuskoista!

Nyt opettelet sanomaan: Ei!

Onnistuko?

Hanki myös oveesi lukko. Omituinen asunto, jos siinä ei sitä jo ole.

Vierailija
75/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua ketään kylään niin se riittää. Ei ole pakko.

Itsellä oli myös joskus sama ongelma ja oli kyllä vaikeaa kun en pystynyt sanomaan EI.

76/76 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että olet nykyään herkkäuninen etkä sen takia enää voi ottaa yökyläilijöitä pieneen asuntoosi. Normaaleille ihmisille täysin ymmärrettävä peruste. Lisäksi voit ottaa selvää seudun edullisista matkustajakodeista yms., niin voit niitä ehdottamalla olla kuitenkin avulias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi