Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi lopettaa suvun ja kavereiden hotellina olemisen? Kaikki haluavat tunkea pieneen luukkuuni asumaan

Vierailija
21.09.2023 |

matkustaessaan Helsinkiin. Monesti viipyvät useitakin öitä. Asun 18 neliömetrin yksiössä, eli tilaa on juuri itselleni. Raskasta käydä töissä ja opiskella, kun joku pyörii nurkissani. Nämä kaikki luokseni tunkevat perheenjäsenet, sukulaiset ja kaverit vielä tietävät hyvin, että viihdyn yksin, olen itrovertti ja enkä ikinä majoittuisi kenenkään heidän luonaan. Olen myös sanonut suoraan, että en tykkää nukkua yhtään kenenkään kanssa samassa huoneessa. Yleensä eivät suostu maksamaan ruokiakaan kuin puoliksi ja tämäkin puolet vaan heidän vierailunsa aikana ostetuista ruuista, kaapissa olevia ruokia syövät kuin omiaan. Mielestäni olisi kohteliasta, jos he maksaisivat kaikki ostetut ruuat kerta minä heitä ilmaiseksi joudun majoittamaan, vaikka en edes olisi halunnut heitä luokseni.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jatkossa sanot, että ei käy.

Vierailija
2/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suostut tuohon???????????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ei käy. Tai maksa 30e/yö + ruuat molemmille

Vierailija
4/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy, se kertakaikkiaan ei käy.

Vierailija
5/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et opettele sanomaan ei, kärsit tuosta loppuikäsi. Sun valinta.

Vierailija
6/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano Ei tai lopeta yhteydenpito

Vierailija
7/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerä tossukka kun suostut.

Vierailija
8/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi väkisin tulla.

Vierailija
9/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi kiireitä.

Sano suoraan, ettei ole varaa ruokkia ketään. Ehkä ymmärtävät yskän.

Kerro, ettet koskaan vierailisi toisten luona, varsinkaan pienessä asunnossa.

Valehtele, että on juuri jokin remontti menossa, vesikatko, yms.

Etsi valmiiksi sopivan majoituspaikan yhteystiedot, joita voit heille jakaa.

Pidä huolta itsestäsi ja voimia jatkoon!

Vierailija
10/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin toivoisin, että he ymmärtäisivät itse olla tunkematta kylään, kun olen kuitenkin kaikille heistä sanonut, että nukun huonosti, jos joudun jakamaan huoneen, en tykkää vieraista, tykkään olla yksin, väsyn ihmisistä jne.

Vierailija
11/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ratkaisu voisi olla vaan sanoa ei. Muita ratkaisuja ei tule nyt just mieleen.

Vierailija
12/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on 18m2 yksiö ja sinne on joku sellainen tulossa, jota et halua, niin on erittäin helppo sanoa, että pahoittelut, mutta tänne ei mahdu! Ei tarvitse yhtään mitään muuta tekosyytä keksiä!

Vierailija
13/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet sanat: ei sovi.

Vierailija
14/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ein sanomisen voi opetella. Eka kerta on vaikea, mutta sen jälkeen helpottaa. Pieni valkoinen valhekaan ei ole pahasta tuossa tilanteessa.

Vierailija
15/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin toivoisin, että he ymmärtäisivät itse olla tunkematta kylään, kun olen kuitenkin kaikille heistä sanonut, että nukun huonosti, jos joudun jakamaan huoneen, en tykkää vieraista, tykkään olla yksin, väsyn ihmisistä jne.

Ei auta kuin sanoa suoraan, että olen tullut siihen tulokseen, että en majoita enää ketään.

Vierailija
16/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on 18m2 yksiö ja sinne on joku sellainen tulossa, jota et halua, niin on erittäin helppo sanoa, että pahoittelut, mutta tänne ei mahdu! Ei tarvitse yhtään mitään muuta tekosyytä keksiä!

Ei auta. Ne on aina ne samat, jotka tunkevat, eli tietävät täällä olevan sen verran tilaa, että mahtuvat, vaikka ahdasta onkin. En todellakaan arvannut, että siitä olisi tullut jatkuva tapa, kun ensimmäistä kertaa päästin.

Vierailija
17/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko jotkut heistä ovat kavereitasi? Ovatko aivan eriluonteisia ja vielä hyväksikäyttäviä?

Vierailija
18/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt olet huomannut ettei toivominen auta, joten on aika siirtyä tekoihin.

Vierailija
19/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei valitettavasti sovi". Ymmärrän tarpeen sanoa jonkun syyn, mutta jos ihmiset ovat sellaisia, että aloittajan jo nyt sanoma "nukun huonosti" jne ei tule huomioiduksi, niin ei tuollaiset ihmiset ole kiinnostuneita mistään muistakaan syistä. Eli syyhyn tulisi luultavasti vain vastaselitys ja se on loputon suo.

Vierailija
20/76 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chat GPT avuksi: On tärkeää olla rehellinen ja kohtelias, jos et halua, että joku tulee luoksesi kylään. Tässä on muutamia ehdotuksia:

1. **Kiireinen aikataulu:** Voit sanoa, että sinulla on kiireinen viikko tai päivä, etkä pysty ottamaan vastaan vieraita tällä hetkellä.

2. **Yksityinen aika:** Kerro, että tarvitset hieman yksityistä aikaa tai aikaa itsellesi tällä hetkellä, ja haluaisit nähdä hänet myöhemmin, kun sinulla on enemmän aikaa.

3. **Päivän kunto:** Voit kertoa, että tunnet olosi vähän sairaaksi tai väsyneeksi, etkä halua tartuttaa mitään mahdollista tautia tai olla huonossa kunnossa seurassa.

4. **Korjaukset tai remontti:** Voit sanoa, että kodissasi on menossa korjauksia tai remonttia, ja se ei ole tällä hetkellä vierailukunnossa.

5. **Suunnitelmat muualla:** Voit kertoa, että sinulla on jo suunnitelmia tai tapaaminen tänä päivänä tai viikonloppuna, etkä voi ottaa vieraita vastaan.

6. **Et ole yksin:** Kerro, että sinulla on muita vieraita tai perheenjäseniä kylässä, ja tila on jo täynnä.

Muista olla kohtelias ja antaa mahdollisuus ehdottaa toista ajankohtaa, jos haluat viettää aikaa ystäväsi Kaverin kanssa myöhemmin. Rehellinen ja hienotunteinen viestintä auttaa ylläpitämään terveitä ihmissuhteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi