Mitä lisäravinteita / vitamiinejä käytätte?
Mitkä on fiksuimmat lisäravinteet tai vitamiinit ja miksi käytätte niitä? Entä syökö myös lapsetkin? Meidän punttisalilla käyvä poika haluaisi kreatiinia ja protskujauhoa
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöllisesti D-vitamiini 100 mikrogrammaa, sinkki, C-vitamiini ja omega 3-kapselit
Miksi esim. 50mikrogrammaa ei riittäisi. Suurimmalle osalle suomalaisvanhuksista riittää jopa 20mikrogrammaa.
Varmaan riittäisikin. Olen vain aivopesun uhri monessa muussakin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Syön jotain 30 eri vitamiinia, luontaistuotetta, lisäravinnetta päivittäin, mutta ne eivät imeydy, koska olen jo vuosikausia ollut niin stressattu ja loppuunpalanut.
Mutta C-vitamiini ja B ovat mielestäni tärkeimmät. D:tä hehkutetaan ihan turhaan. Pääasiassa siksi, koska se tuo parhaimmat myyntivoitot kauppiaille.
D on nimenomaan se ainoa , josta voi tulla puutetta ja siksi sitä suositellaan vanhuksille ympäri vuoden ja muille pimeään vuodenaikaan. Tästä on olemassa sadoittain päteviä vertaisarvioituja tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Berocca on ainoa jolla on vaikutusta, tosin en tiedä johtuuko sen selvä vaikutus minulla kilpirauhasen ongelmista. Aivot ei toimi jos en ota joka päivä Beroccaa. Siitä puuttuu vain D-vitamiini ja riittävä magnesium, joita otan lisäksi muina valmisteina. Suosittelen kokeilemaan vuosikymmenien kokemuksella, jona aikana olen yrittänyt tulla toimeen myös muilla vitamiinivalmisteilla mutta ne eivät ole auttaneet.
tutustu nosebo-vaikutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöllisesti D-vitamiini 100 mikrogrammaa, sinkki, C-vitamiini ja omega 3-kapselit
Miksi esim. 50mikrogrammaa ei riittäisi. Suurimmalle osalle suomalaisvanhuksista riittää jopa 20mikrogrammaa.
Tutustuppa tutkimuksiin keski-iän ylitäneiden kykyyn proseroida edes d-vitamiinilisiä. Vanhemmat eivät saa edes auringosta. Niin että oletko ylitänyt 30 ikävuotta?
Rautalisää otan kuureina, sillä noin viisi vuotta sitten todettiin vakava raudanpuute ja vuodan joka kuukausi kuin seula (menkat).
Magnesiumia otan satunnaisesti suonenvetoihin (viikottain kuitenkin).
D-vitamiinia pyrin ottamaan joka päivä.
Sitten hyvin satunnaisesti kalaöljykapseleita.
Nyt olen alkanut syömään proteiinijauhetta, sillä en ole 20 vuoteen syönyt punaista lihaa (kalaa ja kanaa syön ehkä kerran kuussa) ja vasta nyt havahduin siihen, että en todellakaan saa tarpeeksi proteiinia ravinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön jotain 30 eri vitamiinia, luontaistuotetta, lisäravinnetta päivittäin, mutta ne eivät imeydy, koska olen jo vuosikausia ollut niin stressattu ja loppuunpalanut.
Mutta C-vitamiini ja B ovat mielestäni tärkeimmät. D:tä hehkutetaan ihan turhaan. Pääasiassa siksi, koska se tuo parhaimmat myyntivoitot kauppiaille.D on nimenomaan se ainoa , josta voi tulla puutetta ja siksi sitä suositellaan vanhuksille ympäri vuoden ja muille pimeään vuodenaikaan. Tästä on olemassa sadoittain päteviä vertaisarvioituja tutkimuksia.
Tulla puutetta??? Ei vaan 80-90 %:sti tulee. Sairaalassa lääkejaossa rutiinisti vahva d-vitamiini.
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Ja ääliövihreät rummuttaa proteiinin ylisaanista. Vihreät eivät ymmärrä proteiineja olevan 10-12 kaPPaletta jotaq ruumis ei voi prosesoida. Aivot on ensimäiset josta ruumis vippaa proteiinit.
Vierailija kirjoitti:
Rautalisää otan kuureina, sillä noin viisi vuotta sitten todettiin vakava raudanpuute ja vuodan joka kuukausi kuin seula (menkat).
Magnesiumia otan satunnaisesti suonenvetoihin (viikottain kuitenkin).
D-vitamiinia pyrin ottamaan joka päivä.
Sitten hyvin satunnaisesti kalaöljykapseleita.
Nyt olen alkanut syömään proteiinijauhetta, sillä en ole 20 vuoteen syönyt punaista lihaa (kalaa ja kanaa syön ehkä kerran kuussa) ja vasta nyt havahduin siihen, että en todellakaan saa tarpeeksi proteiinia ravinnosta.
Olet jo myöhässä. Kasveissa on vain kapea kaista proteiineja.
+60v ja päivittäin Beroccaa, Calcicew D3 0pti tai Möller tupla, Multivita ascorbin, magnesium, Bethover neuro ja Gefilus Basic. Ei tule syötyä monipuolisesti vaan aika yksipuolista useinkin.
Omega 3
Glutamiini
b,c,d vitamiinit
magnesium
kalsium
sinkki
Olen +50 vuotias. Terve kuin pukki, ei liikuntaongelmia ja lieviä flunssia tulee todella harvoin.
Parhaita on Orionin lisäravinteet (laadukkaimpia).
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy vaikka mitä lisäravinteita https://www.vitamiini.org/paras-hintalaatusuhde-lisaravinteet/ kannattaa katsella
Suklaa protsku on hyvää
Kouluaikoina oli sanonta: V-ttu, viina, nikotiini - koululaisen vitamiini.
Kalsium+D, ihan reseptillä koska nivelreuma.
D-vitamiini ja kreatiini on hyvät, muut turhaa t. bodari
Joka aamu monivitamiini-tabletti, D-vitamiini ja sinkki -tabletit.
50 ug D-vitamiinia, paitsi kesällä.
Syön monivitamiinia, jossa on päivän tärkeimmät vitamiinit. Lisäksi syön d-vitamiinia ja kalaöljyä. Syön myös maitohappobakteerikapseleita.
Vierailija kirjoitti:
Parhaita on Orionin lisäravinteet (laadukkaimpia).
Mistä tiedät että ovat?
Berocca on ainoa jolla on vaikutusta, tosin en tiedä johtuuko sen selvä vaikutus minulla kilpirauhasen ongelmista. Aivot ei toimi jos en ota joka päivä Beroccaa. Siitä puuttuu vain D-vitamiini ja riittävä magnesium, joita otan lisäksi muina valmisteina. Suosittelen kokeilemaan vuosikymmenien kokemuksella, jona aikana olen yrittänyt tulla toimeen myös muilla vitamiinivalmisteilla mutta ne eivät ole auttaneet.