Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajakoulutuksen suosio laskee edelleen rajusti. Miksi sinä et hakenut sairaanhoitajaksi?

Vierailija
20.09.2023 |

Ainoastaan ulkomaisten opiskelijoiden määrä lisääntyy suosituissa paikoissa. Esim. Vaasan AMKissa ensisijaisia hakijoita per aloituspaikka 0,54.

Miksi sinä et hakenut sairaanhoitajaksi vaikka alalla on loistava työllisyys ja palkkakin alkaa olla hyvä?

Kommentit (303)

Vierailija
281/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sen koulun saisi käytyä täysin etänä ja nopeasti, voisin hakeakkin. Mutta 3,5v koulutus on pitkä ja aikuiselle todennäköisesti paljon turhia tuntia ja kursseja. Työharjoittelut olisi ok, siinä oppii ja näkee eri paikkoja.

Liian pitkä koulutus noin käytännön työhön, erikoistuminen tapahtuu muutenkin töissä. Eikö voisi skipata noita hoitoalan historialuentoja ja muuta ihmisen kohtaamis diipadaata jollain näyttökokeella?

Urheilijoilla etuoikeus käydä nämä etänä. Varmaan mukava sh semmonen joka näkee potilaan ekaa kertaa livenä töissä. Toivottavasti ei minua ole pistelemässä.

Vierailija
282/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hektiset työympäristöt, huono palkka, epäsäännölliset työajat, matala status ja ei etenemismahdollisuuksia.

Enkä mitenkään erikoisesti pidä ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi nakki hakea esim. röntgenhoitajaksi. Helpompi homma, silti on hoitsu jos sellaiseksi haluaa, sama palkka.

Vierailija
284/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hain ja pääsin sosionomiksi. Olen sen verran masokisti ja tykkään draamasta. En kuitenkaan ole kiinnostunut hoitotyöstä yhtään, joten tämä oli luonteva valinta.

Vierailija
285/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työ on liian simppeliä. Juttelin aikanaan ammatinvalintapsykologin kanssa, niin se sanoi suoraan, että hoitajan työ ei sovi mulle. Perusteena just se, että akateemisesti koulutetulle ja uralla edenneelle, se on vain liian turhauttavaa. Yksinkertaista perustason työtä ja omaa järkeä saa käyttää liian vähän. 

Nämä ovat vaaraksi hoitoalalla, paperitietäjät. 

Vierailija
286/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan kouluttautuisi alalle, josta etukäteen jo kuulee pelkkää negaa? Huono palkka (lakkojen myötä tämä iskostui päähän, oikeastihan palkka ei ole huono) ja selvästi aivan järkyttävän riitaisa ja kyräilevä meno, katkeraa, kateellista, päsmäröivää porukkaa. Kunnon ämmäala. Kaikki johonkin muuhunkin kykenevät ymmärtävät kiertää kaukaa.

Vierailija
287/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Into meni, kun palkat poljetaan uudella lailla.

Vierailija
288/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yliopistoon opiskelemaan aineita jotka kiinnostivat minua.

Vierailija
289/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien pitäisi olla sairaanhoitajia?

Sanopa muuta. Koska varsinkin vanhusten hoidon takia. Jokaiselle mielluummin ihan ikioma. Ja jos ei ihan niin, niin ainakin 0.7. Koska sosiaalidemokraatit haluaa niin ja niin korkean hoitajamitoituksen. Koska mitä ilmeisimmin molemmat edellämainitut ryhmät on laskutaidottomia. Eivät ymmärrä, että ikäluokat alenevissa polvissa on merkittävästi pienempiä. Eivätkä ymmärrä sitä, että noista ikäluokista tarvitaan kaiken muunkin työn tekijät. Myös ne, jotka rahoittaa ne julkisen sektorin hoitajien palkat veroillaan.

Vierailija
290/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ja yhteiskunta inhoaa hoitajia, opettajia jne. Miksi lähtisi tieten tahtoen potkittavaksi kaiken maailman Satosten jalkoihin?

Vierailija
291/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietittiin ammateja siskon kanssa, oli koko ajan uutisia että hoitohenkilökuntaa pitää vähentää ja vähennettiinkin joka puolella. Hoitajat valitti liian suurta työmäärää ja työpäivien pituutta... Ihmeteltiin eikö normaali työaika koske hoitajia? Eikö ylityöt olekaan vapaaehtoisia? Eikö ylitöistä saa korvausta?  Joten unohdettiin hoitoala. Liian epävarma ala. On niillä ihan samat työehdot kuin muillakin ja sama max. työaika. Itsestä kiinni jos haluaa ahnehtia tunteja, ei ole pakko.

Vierailija
292/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehä opinnäytetyö valmistuakseen ei kiitos

Vierailija
293/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveydenhoitaja ja tyytyväinen päivätyöhön. 

Minulla on oma vastaanottohuone ja suunnittelen päiväni itse.

Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin koska täytän jo 63 vuotta eli eläkepäivät siintää jo horisontissa ja toiseksi koska valmistuin sairaanhoitajaksi jo 1986. En tosin ole tehnyt sairaanhoitajan hommia enää tällä vuosituhannella. 

Vierailija
295/303 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua olla sairaanhoitaja. Huono palkka mutta hirveä vastuu. Epäkiitolliset potilaat, pompottavat lääkärit.

Lääkärit eivät pompota, niitä ei vaan saa kiinni tai niitä ei ole kuin etänä. 

Vierailija
296/303 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opiskelisin sh:ksi jotta saisin syyt niskoille 120 vuotiaan mummelin kuolemasta, 200 enemmän palkkaa "vastuusta" kuin lähihoitajat. Lähihoitajat korvaa osastojen sairaanhoitajat. Saattaa yksi sh jäädä kidutettavaksi.  

Vierailija
297/303 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain mutten päässyt, jo toinen kerta. Soveltuvuusosion pisteet sakkaa.

Pääseehän tuonne ilman pääsykokeitakin. Vaikkapa polkuopintojen kautta.

Ei pääse, jos ei ole soveltuva alalle.

Vierailija
298/303 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö, skitsotyyppinen häiriö, keskivaikea masennus, paniikki- ja ahdistuneisuushäiriö sekä autismikirjon häiriö, joiden vuoksi olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Hoitajana olisin potilaille hengenvaarallinen.

Vierailija
299/303 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin 70 alan opiskelijaa aloittaa opinnot joka syksy.  Harjoittelupaikkoja riitä kuin parillekymmenelle niin miksi olisi työpaikkojakaan. Sama sosionomin koulutuksessa. Amk- tutkinnolla tekemään samoja töitä kuin lähihoitaja. 

Vierailija
300/303 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketeollisuus on uppoava laiva ja syystä. Alaan on integroitu misogyniaa, r aiskauksia, ja naisia pakotetaan  ja huijataan pahoinpitelemään ja myrkyttämään toisia rahasta. Kun massa ymmärtää tämän, alalla toimineet kantavat painavaa ristiä, vaikka olisivat sitä rahasta tehneetkin. Pitkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä