Onko 200 euroa sinulle iso raha?
vaikka esim. jos tilille yllättäen ilmestyisi. Tuhlaisitko heti kaikkeen mukavaan, meniskö pelkästään elämisen perusjuttuihin, vai olisiko pikkuraha johon et kiinnittäisi sen suurempaa huomiota tms?
Kommentit (155)
Minulle kaikki raha on isoa rahaa. Olen aina tarkka, kun puhutaan rahasta. Ostan vain tarpeellisia tavaroita ja palveluja.
Ei ole. Enkä todellakaan tuhlaile rahaa vain sen vuoksi, että sitä on.
Ihan mukava summa ja kyllä minä huomaisin. Nykyään kädestä suuhun tullut elettyä kuukausi budjetilla joten olisi kiva lisä.
On iso raha enkä tosiaan tuhlaisi mihinkään "kivaan" vaan tosiaan jäisi pahan päivän varalle, koska kaikenlaista pakollista tarvitsee olla turhankin usein hankkimassa kuten nyt esim uudet silmälasit.
Viimeksi piti hankkia uusi patja. Sitä ennen läppäri.
Olisi melko iso summa, ei jäisi huomaamatta. Helpottaisi elämää kyllä.
On iso raha, kulutan varojani silloin kun jotain todella tarvitsen, en siksi, että rahaa on tilillä/ilmestynyt tilille.
On. Myin vanhan kultakellon, sain 255 e.
Ei ollut ennen, mutta nykyisessä taloustilanteessa on.
RIippuu, missä yhteydessä. Jos tosiaan ilmestyisi ylimääräiset 200e tilille, niin en varmasti edes huomaisi koko asiaa. Mutta ihan vinksahtanut ajatusmaailma mielestäni tuo, että tulee "ylimääräistä rahaa" jolle haluaa heti löytää jotakin käyttöä?
200 € pois tililtä nyt niin se tarkoittaisi, että en voisi loppukuusta ostaa lainkaan ruokaa.
Tämä pätee, joka ikinen kuukausi.
Aiemmassa elämässäni olisi ollut iso raha jonka olisin heti mennyt tuhailemaan.
Nykyisin, kun taloudellinen tilanteeni on vallan toinen niin en varmaan edes kiinnittäisi huomiota noin "pieneen" summaan.
Kyllä se nyt työttömänä on iso raha, juuri piti maksaa yli 200e auton vakuutuksista. Liikennevakuutus ja minimi osakasko. Tietysti vain liikennevakuutus on pakollinen, mutta minimikasko on kyllä huonon tuurin sattuessa hyvä olla, esim. hinaus, autopalo, tms.
On se kaksi kertaa kuin se mitä jää käteen iso on!
Kuukauden ruokaraha se on tässä huushollissa, nyt tilillä 165,43, jolla tultava toimeen loppukuu. Joulurahaa olen kerännyt bonuksista, ei häävi sekään, kyllä olisi toivottu raha tässä tilanteessa!
Huomaisin varmasti.
Käytäis ostamassa perheelle iso määrä ruokaa, kuiva-aine kaappiin ja pakasteeseen, muutamalla kympillä perheelle sellaisia herkkuja, mitä normaalisti ei raski ostaa.
Ei vaikuta puoleen eikä toiseen. Tällä hetkellä tileillä 2 kpl yhteensä joku 33 tuhatta käteistä. Velkaa ei ole, pörssiosakkeisiin ja rahastoihin sijoitettu muutama satatuhatta Euroa. Lisäksi on sijoitusasunto.
Ei tuollaista parisataa Euroa edes huomaa, mutta ymmärrän hyvin, että kaikki eivät ole yhtä onnekkaita kuin minä, että on saanut tehdä yli 35 vuotta putkeen hyväpalkkaista työtä ulkomaan projekteissa, ja sen takia talouteni on kunnossa.