Onko 200 euroa sinulle iso raha?
vaikka esim. jos tilille yllättäen ilmestyisi. Tuhlaisitko heti kaikkeen mukavaan, meniskö pelkästään elämisen perusjuttuihin, vai olisiko pikkuraha johon et kiinnittäisi sen suurempaa huomiota tms?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Kiva raha minulle. Maksaisin lähes kuukauden ruuat.
Kyllä sekin summa ylimääräistä ilahduttaisi, vaikkei sillä ihmeitä tehtäis. Luultavasti siirtäisin säästötilille.
Vierailija kirjoitti:
En edes huomaisi alle 100 000 lisäystä tileilläni.
Cheek?
Onhan se ihan järkyttävän iso summa kun ajattelee että auki kirjoitettuna siinä on luku 2 jonka perässä on kaksi nollaa.
Menisi ruokaan tai laskuihin. Perus arkea tässä eletään, joten muutama päivä ennen palkkapäivää ylimääräinen raha olisi aina tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on iso raha, mutta nykyään sillä ei saa paljon paskaakaan kaupasta. Se riittää ehkä kolmeksi päiväksi kun on kaksi teinipoikaa syömässä.
Meillä on kaksi urheilevaa paljon liikkuvaa teinipoikaa, joka ruualla on tuoreita kasviksia ja jotain laadukasta proteiinia eikä silti mene tuota summaa noin nopeasti- viikoksi riittää nelihenkiselle perheelle tuo summa, ja siinä on mukana pesuaineita ja muutakin.
Ei osteta mitään valmisruokia vaan syödään itse tehtyä laaturuokaa.
On iso raha. Ruokaan ja taloustavaroihin jää mulle nykyään 150 e kuussa, joten niihin menisi.
200 on yhdentekevää, ei edes huomaisi moista.
Riippuu siitä mitä sillä tekis. Olis se mulle iso raha törsättäväksi vaikka puhelimeen, mutta pieni sijoitettavaksi Appleen. Luultavasti menisi säästötilille kavereiden luoksen odottelemaan ostonpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes huomaisi alle 100 000 lisäystä tileilläni.
Cheek?
Keekki taitaa olla kylläkin melko tarkka rahoistaan ja fiksu rahankäyttäjä.
Mulla menisi kuukauden ruoka ostoksiin.
Moni täällä keulii että 200e ei ole mitään, mutta koetapa myydä heille jotain 200e hintaan niin kyllä alkaa kitinä että onpa kallista...
Oli se joskus ihan kohtalainen. Nykyään menee alle viikossa ruokaostoksiin.
Älyttömän pieni summa mutta kuitenkin kakskytviis prossaa siitä mitä saan eli työeläkkeestä. Ottaisin kyllä kiitollisuudella vastaan kun pesukonekin päreinä eikä tässä mummonmökissä ole pesutupaa. Miettikää mitä tuolla rahalla saa, ei edes puukuorman hinta.
Missä kontekstissa? Iso raha hukattavaksi, mutta häviävän pieni osa kuukausibudjetista.
On se iso raha. Olen eläkkeellä, käteen tulee noin 2370 kuukaudessa. Lompakko on kunnossa, ei velkaa, säästöjä on. Mutta silti ei mulla ole tapana ostella ihan vain huvikseni "ylimääräisellä" 200 eurolla "jotain mukavaa", jota en välttämättä tarvitse. Kyllä kaikki hankinnat tulee tarpeeseen, joten nehän onkin onkin mukavia. Tavaraa alkaa olla ympärillä ihan riittämiin.
Miettisin, mitä olen tekemässä, mutta hetken mielijohteesta voisin käyttää esim. ad-hoc lentoihin Eurooppaan tai lahjoihin.
Säästän joka kuukausi noin 1500€, eli varmaan menisi tämä raha samaan settiin. Tarvetta tuhlailuun ei ole ja arjen rahoitus on vakio, eli ei heiluttaisi isoa kuvaa mitenkään.
Ei ole iso raha minulle.