Onko 200 euroa sinulle iso raha?
vaikka esim. jos tilille yllättäen ilmestyisi. Tuhlaisitko heti kaikkeen mukavaan, meniskö pelkästään elämisen perusjuttuihin, vai olisiko pikkuraha johon et kiinnittäisi sen suurempaa huomiota tms?
Kommentit (155)
Joko kohta alkaa nikkeli myrkyttämään näitä?
En varmaan huomaisi. Ei oo mulle mikään ihmeellinen summa vaikka ihan iso raha onkin.
On se mulle iso raha, koska eläkkeeni on pieni. Ostaisin teatteriliput sillä. Niihin menee satanen ja toisen satasen jättäisin tilille.
Siinä mielessä mahdoton ajatus että pidän tiukasti kirjaa menoista ja tuloista. Mutta jos olisi ylimääräinen 200 euroa jonka oikeasti saisi käyttää niin pistäisin sen rahan semmoisiin asioihin mitä tarvitsee. Esim lankoja, sukkia, lääkkeitä, kuivatarvikkeita, shampoota jne.
Pikkuraha, en silti tuhlaa turhuuksiin.
Rehellisesti:
Todennäköisesti huomaisin ja katsoisin että mistä yhtiöstä on tullut osinkoja.
Talouteen ei vaikuttaisi mitenkään.
m39
Kyllä huomaisin. Veisin miehen ulos syömään, mutta ei siihen kaikkea menisi. Tai sitten pitäisin rahaa jemmassa ja kun koko perhe olisi taas koolla, mentäsiin koko perhe ravintolaan.
Ei ole iso raha, ihan sama mihin menee.
Vaikka osa-aikatöissä olen ja nostan tukia palkan lisäksi niin ei tuo 200€ nyt mikään suuri summa ole mulle
Pistäisin varmaan puolet sivuun ja puolet käyttöön
Ei kovin. Tuon verran on yleensä sähkölasku tai kauppakäynti. Kosmetologikäynti. Tai uusi mekko. Semmonen arkiraha.
On minulle iso raha ja huomaisin heti. Tililläni ei koskaan ole 500 euroa enempää. Ostaisin kaikkea tarpeellista mistä olen joutunut pihistelemään, esim lämpimät talvikengät.
Meni gynekoon 250€, hyvän asian eteen, ei tuntunut missään. Olis kuitenkin kiva lisä yllärinä tilille. Ei polttelis näppejä.
Mielestäni ei hirveän iso summa. Tilille ilmestyessä en hirveästi huomaisi, tuon hintaisen yllätyskulun (rikkonainen pesukone, lukkoseppä, pyörä rikki tjsp.) tullessa ärsyttäisi pikkuisen, itse valittuna ostoksena (kitara, uusi lamppu, uusia vaatteita, joku kodinkone) en edes miettisi rahanmenoa.
Ei ole iso raha, enkä tuhlaisi heti turhuuksiin tai hemmotteluihin, koska sitten sitä ei enää olisi. Lyhyt ilo. Siellä se käyttötilillä köllöttelisi muiden eurojen joukossa ja jossain vaiheessa menisi ihan tavallisiin elämän kuluihin, ei siis mihinkään ylimääräiseen.
En ylipäätään ymmärrä sellaista elämäntyyliä, että heti jos on vähänkin ylimääräistä, se pitää käyttää heti kaikki aivan mihin sattuu. Eikö kukaan säästä pahan päivän varalle, vai otetaanko heti kallis pikavippi?
En huomaisi summaa todennäköisesti jollen sattumalta katsoisi tapahtumia verkkopankista.
Iso summa kukkarossa käteisenä, mutta kuten joku sanoi niin puolentoista päivän palkka keskimääräisillä tuloilla eli siinäkään mielessä ei iso summa.
On se ihan rahaa.
En tuhlaa rahaa koskaan.
Ei ole iso summa
Mutta en tuhlaa koskaan tuhlasmisen vuoksi
Ihan tuurista kiinni huomaisinko. En keksisi mitään korvamerkittyä käyttötarkoitusta, vaikka huomaisinkin.