Onko 200 euroa sinulle iso raha?
vaikka esim. jos tilille yllättäen ilmestyisi. Tuhlaisitko heti kaikkeen mukavaan, meniskö pelkästään elämisen perusjuttuihin, vai olisiko pikkuraha johon et kiinnittäisi sen suurempaa huomiota tms?
Kommentit (155)
En tiedä. Ei ole koskaan ollut niin paljon rahaa.
Olisi se pieni lisäpuskuri kuukauden budjettiin, mutta varmaan jäisi lojumaan kun ei tule koskaan ihan kaikkea käytettyä.
Joko ryyppäisin koko rahalla viinaa tai sitten tuhlaisin kaikki.
Ei ole. Alle päivän palkka. Ei nyt ihan taskurahakaan, mutta eipä sillä ihmeitä juhlita. Vähän ylellisempi kertakäynti ravintolassa puolison kanssa.
Ei kovin kummoinen raha eikä huomaisi tilillä. Suuri hinta esimerkiksi keikkalipusta tai jääkiekkopelistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin edes huomaisin että on tullut tilille. En juuri koskaan katsele menoja ja tuloja kun rahaa on niin paljon tilillä.
Sama homma. En huomaisi satasten liikkeitä, vasta jos tonnit menisi ylös tai alas, niin ajattelisin, että kappas. Ei olisi tarve kuluttaa kun mitään erityistä ei ole hankinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Yllätystulona toki huomaisin minkä tahansa summan.
200 euroa ei ole minulle ratkaiseva summa talouteni kannalta eikä johda mihinkään, mutta ymmärrän hyvin, että joillekin on todella paljon.
Sama. Ei ratkaiseva summa mutta en surutta sellaista summaa mihinkään turhaan laittaisi. Huomenna menee noin 200 euroa ihotautilääkärin vastaanottoon, ei aavistustakaan paljonko menee lääkkeisiin. Summa riittää yleensä myös hammaslääkärikäyntiin.
Toisaalta se on summa, josta en jaksa alkaa riidellä. Menetin kesällä noin 200 euron lennon, kun ne peruuntuivat ("force majeure"), vakuutus ei korvannut kun en taaskaan ollut ottanut sitä riittävän aikaisin. (Menolennon lisäksi menetin kahden ensimmäisen yön majoitukset, koska löysin toiselta yhtiöltä korvaavan lennon vasta kolmannelle matkapäivälle.) Eilen tuli ilmoitus, ettei korvata koska keksityt §§§. En jaksa alkaa vääntää asiasta ulkomaisen yhtiön kanssa, kun en voita kuitenkaan.
On iso raha minulle. Jo 50€ olisi. Jos saisin joltakin lahjaksi, en voisi uskoa todeksi.
Hyvässä rahatilanteessa voisin käyttää esim. matkaan tai johonkin ostokseen, kuten kenkiin tai takkiin, mutta heikommassa rahatilanteessa menisi todellakin arkiseen elämiseen tai säästöön pahan päivän varalle.
Minulle iso raha jolle todella olisi tarvetta. Rahatilanteen ollessa tiukka, huomaisin heti ylimääräisen 200€. Ostaisin talveksi uudet kengät kun vanhat on vuodelta 2018.
On. Sairastan vaikeasti ja olen pienellä työkyvyttömyyaeläkkeellä.
Ei sillai ole iso raha mutta tottahan toki sellainen olisi mukava yllätys jos olisi tilille tullut. En kyllä tuhlaisi mihinkään erityiseen.
Meni just tänään tuon verran auton öljyn vaihtoon ja bensaan. Ei ole suuremmin vaikutusta omaan talouteen, mutta en mihinkään tarpeettomaan heittele noin vaan satasia menemään. Parilla sadalla saadaan myös melkein puolen kuun ruuat meidän perheelle, joten sinänsä on ihan isosta rahasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on iso raha, mutta nykyään sillä ei saa paljon paskaakaan kaupasta. Se riittää ehkä kolmeksi päiväksi kun on kaksi teinipoikaa syömässä.
Yleensä menee viikonlopun ruokaostoksiin tuo summa.
On iso raha. Maksan siitä ruokaa, apteekin ja puhelinlaskunkin tarvittaessa.
Minulle 200€ on aika sama summa kuin minkä verran minulla on nettotuloja kuukaudessa. Mutta en joudu elämään tuloillani, joten ei tuo aiheuttaisi mitään tuhlailun tarvetta. Ostan ylipäätään tarpeeseen, en huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle 200€ on aika sama summa kuin minkä verran minulla on nettotuloja kuukaudessa. Mutta en joudu elämään tuloillani, joten ei tuo aiheuttaisi mitään tuhlailun tarvetta. Ostan ylipäätään tarpeeseen, en huvin vuoksi.
Mies maksaa?
En huomaisi välttämättä tuota summaa. Jos vaivaudun tekemään ylitöitä 3,5 tuntia, niin saan tuon samaisen summan nettona tilille.
Yllättäen ei voi ilmestyä joten outo kysymys.