Minä niin tykkään matkustaa Kanarialle
Reissu varattuna taas jouluksi. Siellä on vaan niin ihana ilmasto, maisemat ja ihmiset.
Kommentit (81)
Se on kiva, että olet löytänyt mieleisesi paikan jonne on kiva palata.
Ja Kanarialle on vielä kohtuullisen helppo matkustaakin.
Käytkö Kanarialla samassa paikassa vai vaihteletko paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Jos aloitta EI ole trolli ja nämä kaikki muut ovat tosissaan, olen sanaton.
Tai oikeastaan hyvä. Menkää kaikki sinne kanarialle, ETELÄÄN ja vain ja ainoastaan sinne.
Kamalaa, jos törmäisin teihin jossain Rooman katakombeissa, tai Macu Piccussa.
Suomen kielitoimiston sanakirja kertoo että : ETELÄ
1. pohjoista vastapäätä oleva ilmansuunta.
Suunnata kurssi etelään päin
2.
(myös: Etelä) etelämaat, vars. Välimeren seudut; jnk alueen eteläosa, jhk nähden etelämpänä sijaitseva alue.
Toki, ne jotka tätä sanaa käyttävät varsinkin kanarioiden kohteiden yleismääritelmänä, ovat jotenkin keihäsmatkalaisia. Jos joku kertoo menevänsä etelään, niin ei hän ainakaan Keniaan ole matkustamassa, vai?
E halua sinne, kun räätälit huutelee perääni suomea. Enkä halua taputtaa lentokoneessa. Joko thaimaan lennoillakin taputettaan?
Las Palmasiin ei ainakaan kannata talvella mennä, aina pilvistä ja viileää.
Onhan siellä kohteessa kivaa, mutta matkustaminen..lentokoneessa istutaan perse hautuneena tuntikausia.
Silti, samaan paikkaan sitä tulee mentyä. Puerto de la Cruzissa on vanhoja rakennuksia ja turisteista huolimatta leppoisa tunnelma. Aivan muuta kuin pääkaupunki Santa Cruzin kylmät toimistorakennukset.
Saaren eteläpuolella on tietysti lämpimämpää, muttei pohjoispuolellakaan palele.
Vierailija kirjoitti:
Las Palmasiin ei ainakaan kannata talvella mennä, aina pilvistä ja viileää.
Talvisaikaan Teneriffa on lämpimämpi kuin Gran Canaria.
Las Palmas on Gran Canarian pääkaupunki, Santa Cruz Teneriffan.
Molemmat saariinsa nähden koillisessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Jos aloitta EI ole trolli ja nämä kaikki muut ovat tosissaan, olen sanaton.
Tai oikeastaan hyvä. Menkää kaikki sinne kanarialle, ETELÄÄN ja vain ja ainoastaan sinne.
Kamalaa, jos törmäisin teihin jossain Rooman katakombeissa, tai Macu Piccussa.
Miten et osaa edes kirjoittaa? Se on kyllä Machu Picchu.
Ap
Lanzarote on siistein, rauhallisin ja muutenkin kivoin.
Vierailija kirjoitti:
Nähdään siellä! 😎
Tilasin sinne tsunamin.
Kanarialla on jostain syystä junttimaine. Tai no onhan se vähän. Itse vuokraan Las Palmasista kerrostalokämpän kuukaudeksi vuodenvaihteessa. Frendejä asuu siellä.
Yleensä saa riittävästi valoa ja aurinkoa kaamokseen. Fudista ja rokkibaareja. Mielummin menen sinne, kun thaikkuihin.
Kyllä vaan ihana ilmasto ja nähtävää riittää. Mukavia retkiä maalla ja veden äärellä. Amadores on rauhallinen, ranta tenaville kiva. Bussilla helppo lähteä kiertään saarta tai auton ottaa vuokralle.
Olin viime syksynä ja joulukuussa kanarialla.
Terveiset Playa de las Americas, pahempaa mättöruokaa kun Amerikassa. Muuten Teneriffa ok.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä matkustamisessa muka on niin ihanaa? Ahdas istumapaikka koneessa, joku muna_pää kuitenkin ärsyttää siellä,...
Ei ole munapäitä matkoilla, kun sinä pysyttelet kotona. ;D
Suomijunttien top 3: Thaimaa, Espanjan Kanaria ja Aurinkorannikko
Mä onnistuin välttelemään Kanarian saaria 58 vuotta kunnes siellä talvehtinut ystävä kutsui luokseen. Ensin Gran Canarialle ja seuraavana vuonna Teneriffalle.
Emme asuneet missään turistirysissä vaan pikkukylissä rannikolla mistä hänellä oli asunto vuokrattuna.
Kiersimme saaria paljon, maisemat oli upeat ja kaikki yllätti positiivisesti. Sää on täydellinen ympäri vuoden.
Jos kyseessä ei olisi ollut saaret olisimme varmaan hankkineet oman talon sieltä. Päädyimme kuitenkin Italiaan koska haluamme matkustaa naapurimaihinkin.
Saako siellä helpommin munaa kun täällä vai mikä siellä kiehtoo?
Maaliskuussa lähtö Gran Canarialle ensimmäistä kertaa. Majoitus Las Palmasissa ja sieltä tarkoitus tehdä retkiä eri puolelle saarta. 2 viikkoa aikaa. Vinkkejä ensikertalaisille?
Miten teillä on vielä rahaa matkustaa?! T. Köyhynyt joka ennen matkusti Kanarialle. Itsellä kokemusta Fuerteventurasta ( Caleta de fuste). Fuertella on eksoottinen kuumaisema. Caleta de fuste on rauhallinen lomakylä. Upeat rannat corralejon seudulla.
Gran Canarialla kokemusta playa del inglesistä. Mukava paikka. Maspalomasin dyynit ovat sykähdyttävä nähtävyys.
Menen vielä uudestaan Kanarialle, jos joskus on vielä varaa. Nyt pitää myydä asunto ja muuttaa vielä nykyistä halvempaan, vaikka ei nykyinenkään kallis ole.
Kanarialla on aivan upea ilmasto talvella.