Minä niin tykkään matkustaa Kanarialle
Reissu varattuna taas jouluksi. Siellä on vaan niin ihana ilmasto, maisemat ja ihmiset.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Puerto Rico on aurinkovarmempi kun ingles ja palmas
Porto-Novo on 100 kertaa aurinkoisempi kuin nuo yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen sää Las Palmasissa on joulun tienoila?
Suomen kesä. Pohjoisessa vaan tuppaa oleen viileämpää kuin saarien eteläpuolella.
Jep, eli Suomen kesä = jos huono tuuri käy niin 15-16 astetta ja sateen vihmaa useampana päivänä viikosta. Paikalliset ei käy rannalla edes parempina päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Jos aloitta EI ole trolli ja nämä kaikki muut ovat tosissaan, olen sanaton.
Tai oikeastaan hyvä. Menkää kaikki sinne kanarialle, ETELÄÄN ja vain ja ainoastaan sinne.
Kamalaa, jos törmäisin teihin jossain Rooman katakombeissa, tai Macu Piccussa.
Itse asiassa aloitukseni oli testi. Halusin kokeilla, kuinka pian näinkin viattomaan aloitukseen tulee joku aukomaan päätään. Alle 24 tuntia näköjään oli lopputulos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Jos aloitta EI ole trolli ja nämä kaikki muut ovat tosissaan, olen sanaton.
Tai oikeastaan hyvä. Menkää kaikki sinne kanarialle, ETELÄÄN ja vain ja ainoastaan sinne.
Ei kaikki halua leikkiä traveleria tai kulttuurimatkailla. Osa haluaa mahdollisimman helposti lämpöä, aurinkoa, hyvää ruokaa ja juomaa kivan porukan kanssa ilman sen kummempia tavoitteita. Vähän kuin ruotsinristeily isommassa mittakaavassa. Miksi se ketään rassaa?
Ilmasto on kyllä täydellinen ympäri vuoden ja vielä löytyy syrjäisiä rauhallisia kyliä ilman brittituristeja. Harmi kun on saari, muuten olisin halunnut 2. kodin sieltä. Hankin sutten etelä-Euroopasta
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Suomesta katsottuna nuokin on "etelässä"🤣
Mulla on koti etelässä mutta siellä tapaa turisteja ehkä kerran vuodessa. Ei ole hotelleja, irkkupubeja, turistikrääsää eikä bilepaikkoja 100-200 km säteellä varmaan yhtään:)
Etelässä on paljon erilaisia paikkoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki halua leikkiä traveleria tai kulttuurimatkailla. Osa haluaa mahdollisimman helposti lämpöä, aurinkoa, hyvää ruokaa ja juomaa kivan porukan kanssa ilman sen kummempia tavoitteita. Vähän kuin ruotsinristeily isommassa mittakaavassa. Miksi se ketään rassaa?
Toi on totta. Ja silloin kun lapset oli pieniä, niin käytiin just Kanarioilla lyhyen lentomatkan vuoksi. Eikä tarvittu kulttuuria, tai eksotiikkaa. Myös mahdollista lääkärinapua oli Kanarioilla saatavana. Tuota lämpöä en allekirjoita. Tai no, ehkä meidän siellä tulee pukeuduttua väärin, liian heppoisesti. Muistan aina kun kolme lastamme istuivat Maspalomasin ratamuurilla takit päällä ja söivät Kalise -jäätelöä hampaat kalisten.
Nyt ei ole siellä käyty 10 vuoteen. Emme leiki travellereita, tai kulttuurimatkailijoita. Olemme heitä. Anteeksi nyt vaan, mutta se saaristo on turistirysä. Ja on todella hyvä, että ne jotka siellä viihtyvät tosiaankin menevät sinne.
Onko Lanzarotella lämmintä? Olen kuullut että siellä on tuulista mutta onko häiritsevän tuulista? Olisi kiinnostavaa käydä kun maisema vaikuttaa niin erikoiselta ja muutenkin näyttäisi olevan vähän rauhallisempi paikka verrattuna vaikka Americasiin. Teneriffalla olen käynyt pari kertaa enkä pidä niin mielenkiintoisena paikkana että menisin uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika kivalta. Minulla suunnitteilla oli jouluna kultturelli kaupunkiloma, mutta tätä ketjua lukiessa alkoi Kanarian lämpö houkuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on joululoma mielessä ja Kanarian saaret on yhtenä vaihtoehtona (sikäli kuin sinne vielä reissuja saa)! Vihjeitä ensikertalaiselle? Olen matkustamassa yksin ja ikää on kohta 50v, joten hotelli/alue/ sen mukaan. Kiitos etukäteen vinkeistä!
Eli millaista lomaa haet, biletystä, nakurantoja, rantaleijonia koska matkustat yksin? En ole oikea henkilö opastamaan tuollaisia kohteita, ehkä Maspalomas tai Playa de las Americas. Mutta jouluna hakeutuisin mahdollisimman lämpimälle seudulle, siis Teneriffan etäläpuolelle.
Kyllä jouluna Teneriffalla saa hien pintaan ihan tavallinen tallaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen sää Las Palmasissa on joulun tienoila?
Suomen kesä. Pohjoisessa vaan tuppaa oleen viileämpää kuin saarien eteläpuolella.
Jep, eli Suomen kesä = jos huono tuuri käy niin 15-16 astetta ja sateen vihmaa useampana päivänä viikosta. Paikalliset ei käy rannalla edes parempina päivinä.
Tarkoitin shortsikeliä +25C
Yhtenä päivänä 2 viikossa lyhyt sadekuuro.
Vierailija kirjoitti:
Puerto Rico on aurinkovarmempi kun ingles ja palmas
Puerti Rico on ihana. Käsittääkseni ihan oikea alue, eikä vaan turisteja varten pykätty.
Oon käyny reilu kymmenen kertaa, sukulaisia siellä💕
Bussilla/laivalla pääsee helposti lähikyliin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika kivalta. Minulla suunnitteilla oli jouluna kultturelli kaupunkiloma, mutta tätä ketjua lukiessa alkoi Kanarian lämpö houkuttaa!
Kuulostaa helpolle. Lyhyt matka, hanoista tulee aina vettä ja vessa vetää. Ruokaa saa joka ravintolasta ja ei tarvitse odottaa, että joku tappaa sen kanan ensin, että pääsee tekemään ruokaa. Ei mitään yllätysmomentteja.
Ja juuri siksi, ei sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on totta. Ja silloin kun lapset oli pieniä, niin käytiin just Kanarioilla lyhyen lentomatkan vuoksi. Eikä tarvittu kulttuuria, tai eksotiikkaa. Myös mahdollista lääkärinapua oli Kanarioilla saatavana. Tuota lämpöä en allekirjoita. Tai no, ehkä meidän siellä tulee pukeuduttua väärin, liian heppoisesti. Muistan aina kun kolme lastamme istuivat Maspalomasin ratamuurilla takit päällä ja söivät Kalise -jäätelöä hampaat kalisten.
Nyt ei ole siellä käyty 10 vuoteen. Emme leiki travellereita, tai kulttuurimatkailijoita. Olemme heitä. Anteeksi nyt vaan, mutta se saaristo on turistirysä. Ja on todella hyvä, että ne jotka siellä viihtyvät tosiaankin menevät sinne.
Av:lla on mahdottomuus ajatella, että kukaan voisi olla sellainen 😀 Niitä vain leikitään.
Miten joku voi kuumuuteen haluta. Vasta loppui täälläkin. Tervetuloa pakkaset.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Miten joku voi kuumuuteen haluta. Vasta loppui täälläkin. Tervetuloa pakkaset.
Tuo on sitä 60 luvun kliseismiä. Silloin oli komeeta, kun päästiin keihäsillä kanarioille. Voi sitä kehuskelun määrää, miten oli lämmintä. Sinne alkoivat päästä ns. tavan tollikat, joille kaikki oli niin ihmeellistä ja ihanaa ja vielä mukamas lämmitäkin. Shortseissa vedettiin illalla, vaikka tosiasiassa paleli niin perke...sti.
Nyt sitten matkatoimistot yrittävät väittää, ettei ole liian kuuma, vaikka onkin. Maailma muuttuu.
Itse matkustan mieluiten pariin paikkaan Sahelin eteläpuolelle. Muuten olisi mukavaa ja mielenkiintoista, mutta se helve...linen kuumuus alkaa olla liikaa.
Pakkasista en kuitenkaan pidä. Korkeintaan 35+ auringossa, siitä yli alkaa keittää.
l
Vierailija kirjoitti:
Onko Lanzarotella lämmintä? Olen kuullut että siellä on tuulista mutta onko häiritsevän tuulista? Olisi kiinnostavaa käydä kun maisema vaikuttaa niin erikoiselta ja muutenkin näyttäisi olevan vähän rauhallisempi paikka verrattuna vaikka Americasiin. Teneriffalla olen käynyt pari kertaa enkä pidä niin mielenkiintoisena paikkana että menisin uudestaan.
Kenen lämmin on mikäkin. Jos lähtee tammikuussa 20 asteen pakkasista 15 asteen lämpöön, niin on lämmintä. Jos haluaa oikeasti lämpöiseen, niin pitää matkustaa noin tuhat kilometriä lisää. Sit ruvetaan puhumaan lämpöisistä paikoista. Mutta onko se lämpö nyt niiiin tärkeää?
Vähän häiritsi tuulisuus, konkreettisesti, kun yöllä terassilla muovituolit alkoivat piirileikkiä ja hippasta tuulessa karmeen kolinan kera.
Maiseman perusteella voisi olla kuussa.
Matkustamalla Kanarialle tuette Espanjan raakaa ja julmaa eläinrääkkäystä. Härkätaisteluja ja Galgo koirien joka syksyisiä hirttäjäisiä ja elävältä polttamisia.
Me boikotoimme näistä syistä Espanjaa ja kaikkia sen tuotteita ikuisesti. Koska Espanja ei ole sivistysvaltio, niin kauan, kuin se sallii tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanarian lämpö? Jouluna?