Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä niin tykkään matkustaa Kanarialle

Vierailija
17.09.2023 |

Reissu varattuna taas jouluksi. Siellä on vaan niin ihana ilmasto, maisemat ja ihmiset.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puerto Rico on aurinkovarmempi kun ingles ja palmas

Vierailija
22/81 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tykkää turistikaupungeista, niin älä asu esim. Puerto de la Cruzin tai Puerto de las Americasin keskustassa. Valitse mieluummin jokin kiva pieni kylä/kaupunki muualta ja vuokra-autolla ajelet katselemassa ko. kaupunkien tarjonnan. Teneriffa on pian nähty, mut jos haluaa katsella samat paikat aina uudelleen, niin whynot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on joululoma mielessä ja Kanarian saaret on yhtenä vaihtoehtona (sikäli kuin sinne vielä reissuja saa)! Vihjeitä ensikertalaiselle? Olen matkustamassa yksin ja ikää on kohta 50v, joten hotelli/alue/ sen mukaan. Kiitos etukäteen vinkeistä!

Minä menisin yksin jollekin järjestetylle lomalle kuten joogamatka.

Vierailija
24/81 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten minäkin mutten jaksa istua niin kauan lentokoneessa

Vierailija
25/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä matkustamisessa muka on niin ihanaa? Ahdas istumapaikka koneessa, joku muna_pää kuitenkin ärsyttää siellä,...

Sä oot ymmärtänyt ihan väärin. Se lentokoneessa istuminen ei oo se juttu, vaan se määränpää. Ihan samalla tavalla, kuin että lähtisit naapurikaupunkiin teatteriin bussilla. Kyllä sinä sitä teatteria odottaisit, etkä sitä bussimatkaa.

Vierailija
26/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin! Matka varattu jouluksi ja uudeksi vuodeksi vaikka en ole saanut vielä lomaa tuolle ajanjaksolle töistä. Kyllä harmittaa jos en pääsekkään :( Pomosta kun ei koskaan tiedä... Olin viime vuonnakin kahdesti kanarialla Playa Tauritossa ja Inglesissä. Tänä jouluna Puerto Ricoon (toivottavasti)!

Vierailija
27/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä sellaisia maailmanmatkaajia, jotka ovat käyneet sekä Kanarian saarilla että Kreikassa joulun aikoihin? Mietin vain, että kummassakohan on keskimäärin parempi ilmasto pohjoisen eläjälle?

Kanarialla tietenkin! Kreikassa on kylmä talvella.

Vierailija
28/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat matkustaa mutta et osaa kieliä niin pakko matkustaa paikkaan missä pärjää suomen kielellä. Itselle kanaria on paikka minne mennään jos ei mitään muuta lomakohdetta keksitä

Vierailija
29/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on joululoma mielessä ja Kanarian saaret on yhtenä vaihtoehtona (sikäli kuin sinne vielä reissuja saa)! Vihjeitä ensikertalaiselle? Olen matkustamassa yksin ja ikää on kohta 50v, joten hotelli/alue/ sen mukaan. Kiitos etukäteen vinkeistä!

Eli millaista lomaa haet, biletystä, nakurantoja, rantaleijonia koska matkustat yksin? En ole oikea henkilö opastamaan tuollaisia kohteita, ehkä Maspalomas tai Playa de las Americas. Mutta jouluna hakeutuisin mahdollisimman lämpimälle seudulle, siis Teneriffan etäläpuolelle.

Vierailija
30/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt koskaan Kanarialla. Minne kannattaisi mennä?

Teneriffa kiinnostaisi Teiden takia, mutta alueellahan on roihunnut pahoja metsäpaloja.

Vierailija
31/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varattuna kaksi kolmen viikon matkaa Kanarialle. Marraskuussa Puerto de la Cruziin Teneriffalle Casa Blanca hotellin kaksioon. Helmikuun loma on Lanzarotella Puerto del Carmenissa Los Fariones huoneistohotellissa, sielläkin kaksio.

Molemmissa olen ollut ennenkin ja viihtynyt.

Vierailija
32/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Las Palmas ja Puerto de la Cruz ovat suosikkejani. Kauhistuksia ovat Puerto Rico ja Playa de kas Americas. Ensimmäiset kaksi ovat oikeita kaupunkeja, jälkimmäiset pelkkiä turisteille tehtyjä hotellialueita.

Vierailija
33/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buenas dias

Vierailija
34/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varattuna kaksi kolmen viikon matkaa Kanarialle. Marraskuussa Puerto de la Cruziin Teneriffalle Casa Blanca hotellin kaksioon. Helmikuun loma on Lanzarotella Puerto del Carmenissa Los Fariones huoneistohotellissa, sielläkin kaksio.

Menetkö yksin?

Jos niin onko Kanarialla helppo oleilla yksin matkustavana naisena?

Vierailija
35/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buenas dias

BuenOs dias, korjaan itseäni...

Vierailija
36/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattu Vko. 12 Canariffa ja americas, kolmatta kertaa !

Vierailija
37/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö yksin?

Puerto de la Cruziin menen yksin, Lanzarotelle puolison kanssa. Puerto on kaunis, vehreä ja turvallinen kaupunki myös yksnmatkustavalle. Siellä on myös aktiivinen suomalaisyhteisö ja seurakunta. Kanttorina on Maria Ylipään isä.

Vierailija
38/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö yksin?

Puerto de la Cruziin menen yksin, Lanzarotelle puolison kanssa. Puerto on kaunis, vehreä ja turvallinen kaupunki myös yksnmatkustavalle. Siellä on myös aktiivinen suomalaisyhteisö ja seurakunta. Kanttorina on Maria Ylipään isä.

Kiitos, gracias.

Vierailija
39/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan kätevää kun keskitalvellakin on suomalaiseen makuun sopivan lämmintä, perushenkilöpaperit riittävät matkustusasiakirjoiksi, valuutta on euro, englannilla pärjää ja muzlimeita ei pahemmin näy. Nämä kriteerit täyttäviä rantalomakohteita ei aivan valtavasti löydy. Siksi Kanarialle.

Vierailija
40/81 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko Las Palmas paras vaihtoehto pidempään oleskeluun? Esim. 2-3kk. Muita suosituksia Kanarialla?

Riippuu, mistä on kiinnostunut. Las Palmas on puolenmiljoonan asukkaan kaupunki, joten siellä on rannan lisäksi paljon muutakin tekemistä ja näkemistä.

Esimerkiksi Ingles on enemmänkin turisteille rakennettu iso kylä, mutta aurikovarmempi.

Jos minun pitäisi lähteä useammaksi kuukaudeksi etelään talvella, lähtisin Madeiran Funchaliin. Iso kaupunki, kaunis luonto ja hyvä sää.

Niinpä, yhtä hyvin  voit mennä aurinkoisena päivänä vaikka Helsingin Kontulaan,  talot samanlaisia kokoonkyhättyjä betonielementtihökkeleitä, ja ihmiset monenkirjavia muista maista. Palvelut samaa tasoa ja silti pääset sieltä heti pois kun mieli tekee. Inglesin homojuoppotyyppisiä ei Kontulassa ole, mutta muuta kirjavaa porukkaa kyllä löytyy.  Erehdyin kaksi kertaa Inglesiin, enää en edes harkitse matkojani siihen suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme