Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoni kuoli , kuka ilmoittaa hänen lapsilleen?

Vierailija
17.09.2023 |

Menemättä sen enempää yksityiskohtiin, en aio ilmoittaa edesmenneen puolisoni kahdelle aikuiselle tyttärelle isänsä poismenosta. Tyttäret ovat vihanneet minua aina ja useita vuosia sitten estäneet puheluni jne. Syy tähän on, että olen tullut heidän äitinsä paikalle. Puolisoni oli ollut leski 7 vuotta kun tapasimme. En ole koskaan saanut aitoa mahdollisuutta edes tutustua näihin lapsiin, minua ei ole koskaan kutsuttu esim häihin, heidän lastensa ristiäisiin tms. Kaikki nämä vuodet minua ei ole ollut olemassa.

Kuka näihin tyttäriin on yhteydessä? Perunkirjoittaja? Saavatko he tietää kuolinsyyn jostakin? En itse tule kommentoimaan asiaa sanallakaan. Voinko järjestää muistotilaisuuden ennen heidän tavoittamistaan? Kaikki on nyt sekaisin , haluaisin edistää asioita mahdollisimman pian. Edesmennyt puoliso oli meistä varakkaampi ja meillä ei ollut avioehtoa. Ilmeisesti saan pesästä tasinkoni rahana?

Kommentit (746)

Vierailija
141/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuoli?

Meille kävi ilmoittamassa poliisi isän kuolemasta. Viranomaisten silmissä lapsi on läheisempi omainen kuin puoliso.

Mitä ihmeen väliä kuolintavalla on? Jos leski on tietoinen kuolemasta kun esim. vainaja kuoli kotonaan tai sairaalassa, ei mitään poliiseja käy lapsia tavoittelemassa.

Vierailija
142/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa:

Meillä oli keskinäinen testamentti, lisäksi osituksen kautta saan lakiosan. Tässä ei ole epäselvyyttä.

Tottakai perunkirjoituksiin tulee rintaperilliset, samanaikaisesti ei kai pakko ole paikalla olla. Ainakin äitini kuollessa emme saaneet aikatauluja sopimaan ja veljeni hoiti valtakirjalla toisessa maassa asuvan veljemme asiaa.

Kuten sanoin, minun numeroni on estetty, enkä aio olla heihin yhteydessä. Nyt mietin, ottaako perunkirjoittaja (ulkopuolinen) yhteyttä näihin perillisiin. Tarvitseeko hautajaisiin jotain allekirjoitettua lupaa kaikilta rintaperillisiltä?

Jos palkkaat perunkirjoittajan, hän ilmoittaa perillisille. Perunkirjoittaja löytyy esim. hautaustoimistosta, tai lakitoimistosta tms. Voi sen itsekin tehdä mutta sitten täytyy ilmoittaa perillisille.

Hautajaisiin ei tarvitse mitään lupaa keneltäkään, voit järjestää kuten itse tahdot vainajan lähimpänä omaisena.

Vain pesän ilmoittajalla (esim. sinä) on velvollisuus olla perunkirjoitustilaisuudessa, muut voivat allekirjoittaa valtakirjan, heitä voi edustaa esim. lakimies tai sinä jos heille sopii.

Kiitos, teen näin. Ap

Ne perunkirjat pitää allekirjoittaa ja sitä nimeä ei saa niin vaan riitatilanteessa.

Eli perunkirjoituspaperit lähetetään lapsille ja heidän pitää allekirjoittaa ja lähettää ne takaisin perunkirjoittajalle.

Mun siskolta nimeä ei saanut kun ei kuulemma tarvitse rahaa. On köyhä alkoholisti. Kyllä se kesti ennen kun nimet tuli että hyväksyy testamentin ja perunkirjat.

Ap olet kyllä ilkeä ihminen. Oikeesti tosi karsea.

Jep, olen täysin samaa mieltä, että AP on tosi ilkeä ja selvästi ahne ihminen.

Miksi ihmeessä ei voi edes ilmoittaa miehen veljelle? Hän on sentään tuntenut veljensä koko ikänsä.

Samoin lapset koko ikänsä.

AP on ollut vain 7 vuotta miehen kanssa, muut koko elämänsä.

Ja, jos kukaan ei ole ollut tekemisissä AP:n kanssa, niin mistä se kertoo?

AP voi katsoa peiliin.

Olen täysin varma, että jos AP ei hoida asioita kunnioittavasti lapsia kohtaan, niin he eivät hyväksy perunkirjoitusta, vaan riitauttavat asian.

Yksinkertaisesti eivät allekirjoita sitä, jolloin pesänjakaja hakee käräjöikeudelta uskotun miehen. Ja kun sopua ei synny, niin uskotulla miehellä on laillinen oikeus myydä koko omaisuus lusikoita ja verhoja myöden.

Ja uskottu mies on aina eri juristi, kuin pesänjakaja.

Siitä summasta maksetaan mahdolliset lainat, hautajaiskulut, pesänjakajan palkkio, uskotun miehen palkkio ja käräjäoikeuden kulut.

Ja jäljelle jäävä raha summa jaetaan perillisten kesken.

Tässä häviävät kaikki, mutta näin sanoo laki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ilmoita nyt ystävällisesti mitä pikimmin tyttärille isänsä kuolemasta. Se ei ole sinun yksityisasiasi.

Miten se ilmoittaa kun puhelut on estetty?!?

Antaa vain perunkirjoittajan ilmoittaa pesän muille osakkaille.

Aikuinen ihminen osaa varmaan etsiä jonkun puhelimen millä voi asiasta ilmoittaa tai viestittää. Tai lähettää kirjeen jne.

Vierailija
144/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ainakaan voi kuolinpesän varoista järjestellä yhtään mitään.

Miksei puoliso voisi järjestää.

Vainajan pankkitili jäädytetään ja sen käyttö estetään, sillä hetkellä kun lääkäri kirjoittaa kuolintodistuksen sähköisesti viranomasile.

Äituni tili suljettiin 2h kuolemata ja sinne pääsy oli estetty.

Puoliso voi järjestää, mutta se taphtuu omista varoista.

Ei tarvitse maksaa omista varoista. Hautaustoimistot antavat tyypillisesti maksuaikaa siihen asti että perunkirjoitus on tehty, se pitää tehdä 2 kk:n kuluessa kuolemasta, puolikin vuotta saa maksuaikaa. Jos vainaja on varaton, niin yhteiskunta maksaa kohtuulliset hautauskulut.

Vainajan hautaamisessa on paljon muitakin kuluja, kun hautaustoimiston esim. hautapaikka, hoitomaksut, virkatodistukset jne.

Viime kädessä vainajan hautaamisesta päättää tuomioistuin.

Kyllä, nuo on kaikki hautajaiskuluja, jotka maksetaan kuolinpesästä, samoin kaikki muut vainajan laskut.

Vierailija
145/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ilmoita nyt ystävällisesti mitä pikimmin tyttärille isänsä kuolemasta. Se ei ole sinun yksityisasiasi.

No kai se ap tietää edes yhden miehen sukulaisen, jonka numero ei ole estetty? Vai onko koko suku estänyt hänet? Kuitenkin hän ilmeisesti asuukin lähellä miehen lasta, koska miehen lapsi oli nähnyt hänet koiraa ulkoiluttamassa.

Vierailija
146/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Virkatodistus

Virkatodistus on vainajan asioiden hoitamisessa tärkein asiakirja, Se on ote, jossa näkyvät henkilön nimi, kuolinpäivä sekä kuolleen sukuselvitys.

Jos vainaja on kuulunut evankelisluterilaiseen tai ortodoksiseen kirkkoon, virkatodistus tulee tilata omalta seurakunnalta. Jos vainaja ei ole kuulunut kirkkoon, silloin virkatodistus tilataan digi- ja väestötietovirasto DVV:ltä. Virkatodistuksen voi tilata pääsääntöisesti sähköisellä lomakkeella.

Virkatodistuksen sisältämä sukuselvitys ja kuolinpesän osakasluettelo tarvitaan mm. vainajan asioiden hoitamiseen"

Vierailija
147/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunkirjoittaja valitaan yleensä vasta perunkirjoitusta varten, mikä on yleensä hautajaisten jälkeen. Silloin on vähän myöhäistä kuolemastaan ilmoitella.

Kannattaa valita jo heti, voi toimia samalla pesän ilmoittajana.

Vierailija
148/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuoli?

Meille kävi ilmoittamassa poliisi isän kuolemasta. Viranomaisten silmissä lapsi on läheisempi omainen kuin puoliso.

Mitä ihmeen väliä kuolintavalla on? Jos leski on tietoinen kuolemasta kun esim. vainaja kuoli kotonaan tai sairaalassa, ei mitään poliiseja käy lapsia tavoittelemassa.

Onnettomuudessa tai kodin ulkopuolella muualla kuin sairaalassa kuolleista ilmoittaa omaisille poliisi. Ne poliisit voi ilmoittaa useammallekin omaiselle asiasta, varsinkin pyydettäessä. Sairaalassa kuollessa poliisia ei tarvita vaan kuolemasta ilmoittaa sairaalan henkilökunta. Heitäkin voi pyytää ilmoittamaan myös vainajan lapsille.

Eli siis ihan turhaa nyt väittää ettei muka saa yhtyettä niihin vainajan lapsiin. Kyllä saa jos haluaa.

Vierailija
149/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainajan pankkitili jäädytetään ja sen käyttö estetään, sillä hetkellä kun lääkäri kirjoittaa kuolintodistuksen sähköisesti viranomasile.

Ei tarvitse maksaa omista varoista. Hautaustoimistot antavat tyypillisesti maksuaikaa siihen asti että perunkirjoitus on tehty, se pitää tehdä 2 kk:n kuluessa kuolemasta, puolikin vuotta saa maksuaikaa. Jos vainaja on varaton, niin yhteiskunta maksaa kohtuulliset hautauskulut.

Normaali maksuaika on ja vielä yhteisvastuullinen. Äitini haudattiin joulukuussa ja hautajaiskulut erääntyi jo ennen hautajaisia.

Millekkään laskulle ei saa kahta kuukautta maksuaikaa, paskaa puhut.

Vierailija
150/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: en aio olla missään olosuhteissa tyttäriin yhteydessä, se on minulle tehty heidän toimesta hyvin selväksi. Aion järjestää nyt ne hautajaiset pikimmiten, ja ilmeisesti omilla rahoilla.

Olemme onneksi puhuneet aivan hiljakkoin läpi kuinka kuoleman koittaessa molemmat toivoisi asiat hoidettavan. Kumpikaan meistä ei esim halunnut muistotilaisuutta tai lehteen ilmoitusta. Yhdistävä tekijä on se, että molemmilla hyvin pieni suku, mutta laaja ystäväpiiri. Edesmenneen puolison ystävät voivat sitten keskenään muistella. Aion laskea uurnan yksin tai sitten omien lasteni läsnäollessa (minulla niin ikään aikuisia lapsia). Otan nyt pesänselvittäjän ja palkkaan lakimiehen hoitamaan asiaa.

En tiedä miten annoin käsityksen, että minulla on taloudellisia ongelmia. Ei ole. Asunto jossa asun, on lasteni omistama, minulla tähän ikuinen hallintaoikeus. Minulla ihan kohtalainen rahatilanne. Meillä on pariturva-henkivakuutus, korvaussumma oli 170 000€ kun vakuutuksen muutama vuosi sitten otimme, en ole vielä selvittänyt onko summa pienentynyt/suurentunut ajan kuluessa vai onko se edelleen tuo sama. If:sta jokatapauksessa vahvistettiin, että he saavat tiedon jostain rekisteristä ja korvauksen saamiseksi vakuutusyhtiö on edunsaajaan yhteydessä, eli kertoivat soittavansa minulle kun tieto kuolemasta menee vakuutusyhtiöön. Voi tietysti olla että käsitin jotain väärin, tässä on ollut hirveästi selviteltävää

Vierailija
151/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa niin ihanalta ja empaattiselta, että ei ihme että puolison suku on hänet estänyt.

Vierailija
152/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa:

Meillä oli keskinäinen testamentti, lisäksi osituksen kautta saan lakiosan. Tässä ei ole epäselvyyttä.

Tottakai perunkirjoituksiin tulee rintaperilliset, samanaikaisesti ei kai pakko ole paikalla olla. Ainakin äitini kuollessa emme saaneet aikatauluja sopimaan ja veljeni hoiti valtakirjalla toisessa maassa asuvan veljemme asiaa.

Kuten sanoin, minun numeroni on estetty, enkä aio olla heihin yhteydessä. Nyt mietin, ottaako perunkirjoittaja (ulkopuolinen) yhteyttä näihin perillisiin. Tarvitseeko hautajaisiin jotain allekirjoitettua lupaa kaikilta rintaperillisiltä?

Jos palkkaat perunkirjoittajan, hän ilmoittaa perillisille. Perunkirjoittaja löytyy esim. hautaustoimistosta, tai lakitoimistosta tms. Voi sen itsekin tehdä mutta sitten täytyy ilmoittaa perillisille.

Hautajaisiin ei tarvitse mitään lupaa keneltäkään, voit järjestää kuten itse tahdot vainajan lähimpänä omaisena.

Vain pesän ilmoittajalla (esim. sinä) on velvollisuus olla perunkirjoitustilaisuudessa, muut voivat allekirjoittaa valtakirjan, heitä voi edustaa esim. lakimies tai sinä jos heille sopii.

Kiitos, teen näin. Ap

Ne perunkirjat pitää allekirjoittaa ja sitä nimeä ei saa niin vaan riitatilanteessa.

Eli perunkirjoituspaperit lähetetään lapsille ja heidän pitää allekirjoittaa ja lähettää ne takaisin perunkirjoittajalle.

Mun siskolta nimeä ei saanut kun ei kuulemma tarvitse rahaa. On köyhä alkoholisti. Kyllä se kesti ennen kun nimet tuli että hyväksyy testamentin ja perunkirjat.

Ap olet kyllä ilkeä ihminen. Oikeesti tosi karsea.

Jep, olen täysin samaa mieltä, että AP on tosi ilkeä ja selvästi ahne ihminen.

Miksi ihmeessä ei voi edes ilmoittaa miehen veljelle? Hän on sentään tuntenut veljensä koko ikänsä.

Samoin lapset koko ikänsä.

AP on ollut vain 7 vuotta miehen kanssa, muut koko elämänsä.

Ja, jos kukaan ei ole ollut tekemisissä AP:n kanssa, niin mistä se kertoo?

AP voi katsoa peiliin.

Olen täysin varma, että jos AP ei hoida asioita kunnioittavasti lapsia kohtaan, niin he eivät hyväksy perunkirjoitusta, vaan riitauttavat asian.

Yksinkertaisesti eivät allekirjoita sitä, jolloin pesänjakaja hakee käräjöikeudelta uskotun miehen. Ja kun sopua ei synny, niin uskotulla miehellä on laillinen oikeus myydä koko omaisuus lusikoita ja verhoja myöden.

Ja uskottu mies on aina eri juristi, kuin pesänjakaja.

Siitä summasta maksetaan mahdolliset lainat, hautajaiskulut, pesänjakajan palkkio, uskotun miehen palkkio ja käräjäoikeuden kulut.

Ja jäljelle jäävä raha summa jaetaan perillisten kesken.

Tässä häviävät kaikki, mutta näin sanoo laki.

Mistä päättelit että olivat yhdessä 7 vuotta. Ap kertoi että mies oli ollut 7 vuotta leskenä kun tapasivat.

Laskujen jälkeen maksetaan mahdollinen tasinko leskelle, sitten vasta jaetaan perintö, jos jotain jää.

Vierailija
153/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuoli?

Onnettomuudessa tai kodin ulkopuolella muualla kuin sairaalassa kuolleista ilmoittaa omaisille poliisi. Ne poliisit voi ilmoittaa useammallekin omaiselle asiasta, varsinkin pyydettäessä. Sairaalassa kuollessa poliisia ei tarvita vaan kuolemasta ilmoittaa sairaalan henkilökunta. Heitäkin voi pyytää ilmoittamaan myös vainajan lapsille.

Eli siis ihan turhaa nyt väittää ettei muka saa yhtyettä niihin vainajan lapsiin. Kyllä saa jos haluaa.

Esimerkiksi isäni kuollessa poliisit oli ilmoittaneet isän isälle ja hänen vaimolleen, isän äidille ja hänen miehelleen sekä isän puolisolle, eli siis kolmeen eri osoitteeseen

Vierailija
154/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautaustoimistot ovat yksityisiä yrittäjiä, ei niillä.ole varaa odottaa puolta vuotta jonkun laskun maksamista tai sitten yrittäjällä pitäisi olla valtavasta vapaata pääomaa.

Vierailija
155/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali maksuaika on ja vielä yhteisvastuullinen. Äitini haudattiin joulukuussa ja hautajaiskulut erääntyi jo ennen hautajaisia.

Millekkään laskulle ei saa kahta kuukautta maksuaikaa, paskaa puhut.

Hautaustoimistot ilmoittavat nettisivuillaan ihan yleisesti että antavat puoli vuotta maksuaikaa.

Vierailija
156/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa: en aio olla missään olosuhteissa tyttäriin yhteydessä, se on minulle tehty heidän toimesta hyvin selväksi. Aion järjestää nyt ne hautajaiset pikimmiten, ja ilmeisesti omilla rahoilla.

Olemme onneksi puhuneet aivan hiljakkoin läpi kuinka kuoleman koittaessa molemmat toivoisi asiat hoidettavan. Kumpikaan meistä ei esim halunnut muistotilaisuutta tai lehteen ilmoitusta. Yhdistävä tekijä on se, että molemmilla hyvin pieni suku, mutta laaja ystäväpiiri. Edesmenneen puolison ystävät voivat sitten keskenään muistella. Aion laskea uurnan yksin tai sitten omien lasteni läsnäollessa (minulla niin ikään aikuisia lapsia). Otan nyt pesänselvittäjän ja palkkaan lakimiehen hoitamaan asiaa.

En tiedä miten annoin käsityksen, että minulla on taloudellisia ongelmia. Ei ole. Asunto jossa asun, on lasteni omistama, minulla tähän ikuinen hallintaoikeus. Minulla ihan kohtalainen rahatilanne. Meillä on pariturva-henkivakuutus, korvaussumma oli 170 000€ kun vakuutuksen muutama vuosi sitten otimme, en ole vielä selvittänyt onko summa pienentynyt/suurentunut ajan kuluessa vai onko se edelleen tuo sama. If:sta jokatapauksessa vahvistettiin, että he saavat tiedon jostain rekisteristä ja korvauksen saamiseksi vakuutusyhtiö on edunsaajaan yhteydessä, eli kertoivat soittavansa minulle kun tieto kuolemasta menee vakuutusyhtiöön. Voi tietysti olla että käsitin jotain väärin, tässä on ollut hirveästi selviteltävää

Eli miehesi ei edes toivonut, ettei lapsia kutsuttaisi tai edes ilmoiteta kuolemasta. Törkeä päätös sinulta.

Mitä mies ajattelisi siitä, ettei hänen omille lapsilleen kerrota hänen kuolemasta eikä anneta mahdollisuutta hyvästellä isäänsä?

Vierailija
157/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kyse siitä että ap haluaa salata kuoleman vainajan lapsilta.

Ilmeisesti et rakastanut miestäsi koska teet näin.

Vierailija
158/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaa hetkesi jonkun muun puhelinta/ osta 10e prepaid kortti. Elä ole kädetön!

Vierailija
159/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun isäni kuoli, niin kaksi sisarustani yhdessä äitini kanssa, järjestivät hautajaiset.

Eivät myös ilmoittaneet minulle, eikä vielä yhdelle sisarukselle perunkirjoituksesta.

No, pankin lakimies tiesi meistä kahdesta ja soitti minulle, ja perunkirjoitusta ei pidetty heidän sopimana aikana, koska me emme päässeet sinne menemään päivän varoitusajalla.

Ja kun se viimein järjestettiin, niin vainajan, eli isäni tililtä oli nostettu varoja, hänen omaisuuttaan oli myyty ja siirretty noiden kahden sisarukseni nimiin. Jopa isän auto oli siirretty sisaren nimiin, kuoleman jälkeen.

Myös irtainta omaisuutta oli jo jaettu.

Kun tämä selvisi, niin pankin lakimies vihelsi pelin poikki, ja kartoitti kaikki eurolleen, mitä oli viety.

He joutuivat korvaamaan kaiken meille, ja olisivat saaneet myös syytteet, jos olisimme niin halunneet.

Kun vainaja kuolee, niin kukaan ei saa omavaltaisesti nostaa rahaa, siirrellä omaisuutta, ei puoliso, eikä lapset.

Se on yksiselitteisesti rikos.

Hautajaisissa kyllä olimme, ja ne maksettiin perikunnan tililtä.

Mutta pidän hyvin härskinä sitä, että läheiset käyttäytyvät noin.

No, eipä ole enää tarvinnut olla heidän kanssaan tekemisissä, ja olen ollut siitä hyvin helpottunut.

Mä en usko tätä sillä vainajan tililtä ei voi nostaa rahaa. Tiedän tämän kun äitini kuoli vähän aikaan sitten.

Miten muka onnistunut kun pankki ei anna mitään kenenkään nostella.

No, isäni kuoli viikonlopun aikana, ja vasta maanantaina oli päivittynyt tieto, että on kuollut.

Viikonlopun aikana oli nostettu käteisvaroja hänen tililtään, monta nostoa. Sekä oli verkkopankki kautta siirretty varoja toisten tileille.

Nämä näkyivät kyllä selvityksessä, kaikki aikamääreineen.

Lisäksi, esim. auton luovari oli väärennetty. Se selvisi Trailta, kun asia meni selvitykseen. Ei vainaja ole kait enää kykenevä luovuttamaan autoaan kenellekään?

Kun heillä oli kaikki isän pankkitunnarit käytössä, niin helppoahan tuo oli.

Ja kyseessä oli äitini ja sisarustani kohdalla vain ahneus. Yksikään heistä ei ole köyhä, vaan varsin mukavasti toimeentuleva henkilöitä, ja myös omaisuutta on.

Myös minulla ja sisaruksellani ei ole ollut mitenkään taloudellisesti vaikeaa.

Ja meillä oli oikein lämpimät ja läheiset välit isäni kanssa, hän ei olisi koskaan halunnut, että noin tehdään, vaan hän painotti sitä aina, että kaikki lapset ovat samanarvoisia.

Mutta, kun he näkivät isäni pankkitilien saldot, niin kait siinä jonkinasteinen ahneus iski.

Itse koin sen niin loukkaavana, etten koskaan tule olemaan heidän kanssaan missään tekemisissä.

Vierailija
160/746 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla trolli. Ei kukaan leski ole niin sydämetön, ettei ilmoita vainajan lapsille tämän kuolemasta.