Puolisoni kuoli , kuka ilmoittaa hänen lapsilleen?
Menemättä sen enempää yksityiskohtiin, en aio ilmoittaa edesmenneen puolisoni kahdelle aikuiselle tyttärelle isänsä poismenosta. Tyttäret ovat vihanneet minua aina ja useita vuosia sitten estäneet puheluni jne. Syy tähän on, että olen tullut heidän äitinsä paikalle. Puolisoni oli ollut leski 7 vuotta kun tapasimme. En ole koskaan saanut aitoa mahdollisuutta edes tutustua näihin lapsiin, minua ei ole koskaan kutsuttu esim häihin, heidän lastensa ristiäisiin tms. Kaikki nämä vuodet minua ei ole ollut olemassa.
Kuka näihin tyttäriin on yhteydessä? Perunkirjoittaja? Saavatko he tietää kuolinsyyn jostakin? En itse tule kommentoimaan asiaa sanallakaan. Voinko järjestää muistotilaisuuden ennen heidän tavoittamistaan? Kaikki on nyt sekaisin , haluaisin edistää asioita mahdollisimman pian. Edesmennyt puoliso oli meistä varakkaampi ja meillä ei ollut avioehtoa. Ilmeisesti saan pesästä tasinkoni rahana?
Kommentit (746)
Omaisten ei sallittu ruusuja tuoda.
Ketä ajattelit hautajaisiin kutsua?
Taitaa ap:tä odottaa ikävä yllätys "perintönsä" suhteen.
Vierailija kirjoitti:
[/quote] Eipä sitä perintöverotusta määrätä kuin vasta sen jälkeen kun perinnönjako on tehty ja on selvillä minkä verran kukin on perinyt. Verohan määräytyy sen mukaan, paljonko perii.[/quote]
Perintövero määräytyy perinnön mukaan ja se pistetään maksuun tietyn ajan kuluessa vaikkei perintöä olisi jaettu edes perinnönsaajien kuolinpäiviin mennessä.
Perunkirja pitää tehdä verotuksen takia. Perinjakoa ei tarvitse tehdä. Verotus kulkee omia rahojaan ja jako toista. Meillä on verot maksettu, mutta perintöä ei ole jaettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[/quote] Eipä sitä perintöverotusta määrätä kuin vasta sen jälkeen kun perinnönjako on tehty ja on selvillä minkä verran kukin on perinyt. Verohan määräytyy sen mukaan, paljonko perii.[/quote]
Perintövero määräytyy perinnön mukaan ja se pistetään maksuun tietyn ajan kuluessa vaikkei perintöä olisi jaettu edes perinnönsaajien kuolinpäiviin mennessä.
Perunkirja pitää tehdä verotuksen takia. Perinjakoa ei tarvitse tehdä. Verotus kulkee omia rahojaan ja jako toista. Meillä on verot maksettu, mutta perintöä ei ole jaettu.
Tulipa virheitä, mutta samaa sanoin kuin edellinen sorry virheistä.
Toivottavasti tämä on provo. Voin vain kuvitella, millaisia epävarmoja ajatuksia surevalle leskelle tuollainen salaperäinen nainen hautajaisissa voi aiheuttaa.