Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa syödä halvasti!

Vierailija
17.09.2023 |

Ärsyttää että en osaa syödä halvasti. En ymmärrä miten monet yksineläjät saa meneen vaan jotain 100e ruokaan kuussa. Kyllä mulla menee pikemminkin 100 e viikossa. En tajua mistä voisin vielä vähentää, haluan kuitenkin syödä aamiaisen, lounaan ja illallisen ja välipaloja tarvittaessa. Enkä halua syödä vaan jotain makaronia monta päivää viikossa. Syön paljon linssi-, papu- yms kasvisruokia, en lihaa, en juurikaan eineksiä, paitsi hernekeittoa. En tajua mitä teen väärin. Ehkä pitäisi sitten jättää kaikki jogurtit/rahkat ostamatta, ne vaan ovat olleet tärkeitä aamiaisen osia tai välipaloja mulle.

t. opiskelija

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen itse käymään ilta-aleissa, meidän paikallisen S-marketin punalaputetut tuotteet myydään vikana tuntina 60% alella. Tietty jos ei omaan ruokavalioon sovi, mutta ainakin jotain lihatuotteita, leipää ja eineksiä saa tosi halvalla.

Kannattaa myös katsoa kaikista halvin mahdollinen tuote, ei pelkästään kappaleelta vaan kilohinnalta.

Itse olen sairaspäivärahalla ja koitan säästää ruokakuluissa mahdollisimman paljon. Yksi esimerkkiruoka mistä tuli kaksi isoa annosta:

Uunifetapasta:

Fetantyyppinen juusto Xtra (1,50€)

Irtotomaatit Puola (joku 250g, ehkä max 0,50€)

Chilipalko (0,20€)

Käytin siis tuolla kertaa kauppaan vain päälle pari euroa.

Valkosipulia, pastaa, oliiviöljyä, suolaa ja pippuria on valmiina joten niitä ei tarvinnut ostaa. Tietysti noiden muiden tarpeiden ostaminen on maksanut, mutta nuo kestävät useamman käyttökerran.

Eli siis rasvaa ja hiilihydraatteja. Kai tiedät että on todella epäterveellinen ruokavalio. Paljonko painat?

Vierailija
122/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuroa ei jostain syystä viitti keittää kun asuu yksin, ripotan hiutaleita kiisselin päälle, voi tehdä myös aamua varten valmiiksi kun laittaa kannen päälle ja kuppi pöydälle.

1-2-3 puuro on ratkaisusi. 1 dl hiutaleita, 2 dl vettä ja 3 minuuttia mikrossa. Valmista nautittavaksi.

Erittäin paljon lähes joka aamu meillä tehdään just tuolla tavalla puuro suoraan puurolautaselle.

Päälle tulee marjoja(itse poimitut riittää läpi talven). Joskus päälle pähkinöitä tai raejuustoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen itse käymään ilta-aleissa, meidän paikallisen S-marketin punalaputetut tuotteet myydään vikana tuntina 60% alella. Tietty jos ei omaan ruokavalioon sovi, mutta ainakin jotain lihatuotteita, leipää ja eineksiä saa tosi halvalla.

Kannattaa myös katsoa kaikista halvin mahdollinen tuote, ei pelkästään kappaleelta vaan kilohinnalta.

Itse olen sairaspäivärahalla ja koitan säästää ruokakuluissa mahdollisimman paljon. Yksi esimerkkiruoka mistä tuli kaksi isoa annosta:

Uunifetapasta:

Chilipalko (0,20€)

Valkosipulia, pastaa, oliiviöljyä, suolaa ja pippuria on valmiina joten niitä ei tarvinnut ostaa. Tietysti noiden muiden tarpeiden ostaminen on maksanut, mutta nuo kestävät useamman käyttökerran.

Eli siis rasvaa ja hiilihydraatteja. Kai tiedät että on todella epäterveellinen ruokavalio. Paljonko painat?

Kysyikö joku terveellisistä ruokaresepteistä jotain? Mitä sulle kenenkään paino kuuluu?

Vierailija
124/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunifetapasta:

Chilipalko (0,20€)

Pituus 170 ja paino on 60kg. Kengän numero on 39 ja pankkitilin saldo on 7800 euroa. Haluatko tietää vielä joitain lukuja minusta?

Vierailija
125/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunifetapasta:

Chilipalko (0,20€)

Olen eri mut syön linssejä ja papuja. Olen turvonnut kuin pullataikina. Painoa on 120 kg.

M32

Vierailija
126/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisille kommentoijille. Sain tästä jo hyviä vinkkejä mitä voisin tehdä toisin. T. Ap

Vierailija
127/131 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan kannattaisi mennä ruokajonoon. Kouluruokaa myös jaetaan joissain paikoissa.

Vierailija
128/131 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

200euroa menee 4 hengen perheessä viikon ruokiin. Ja siihen mahtuu kaapin täydennystä ja lauantai namit. Tänäänkin tein niin ison keiton, että sitä syödään vielä huomenna.

Vierailija
129/131 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan myös lemmikkien ruoat, kosmetiikan, meikit, pesuaineet, käyttötavarat ja käytännössä kaikki vaatteetkin ns. ruokakaupasta. Useimmiten Lidlistä. Siksi vaikea laskea, paljonko menee puhtaasti ruokaan.

Vierailija
130/131 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ruoka ei ole normaalihintaista. Miksi siitä on tehty tolkuttoman kallista ja teollisesti manipuloitua. Ellei ole joku harvinainen erikoisvalmiste, jonka prosessi maksaa, kuten vanha viini tai hyvin harvinainen juusto.

Vierailija
131/131 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun käyttää 100 € kuussa ruokaan, syö takuu varmasti jonkun muun pöydässä. Vähän sama ilmiö kuin "säästin nuorena 30000 € aivan helposti" ja muut olivat lopulta maksaneet kaikki päivittäiskulut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan