Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa syödä halvasti!

Vierailija
17.09.2023 |

Ärsyttää että en osaa syödä halvasti. En ymmärrä miten monet yksineläjät saa meneen vaan jotain 100e ruokaan kuussa. Kyllä mulla menee pikemminkin 100 e viikossa. En tajua mistä voisin vielä vähentää, haluan kuitenkin syödä aamiaisen, lounaan ja illallisen ja välipaloja tarvittaessa. Enkä halua syödä vaan jotain makaronia monta päivää viikossa. Syön paljon linssi-, papu- yms kasvisruokia, en lihaa, en juurikaan eineksiä, paitsi hernekeittoa. En tajua mitä teen väärin. Ehkä pitäisi sitten jättää kaikki jogurtit/rahkat ostamatta, ne vaan ovat olleet tärkeitä aamiaisen osia tai välipaloja mulle.

t. opiskelija

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ viikossa on aika tavallinen summa yhdelle. 100€ kuussa on kyllä todella vähän ja ei mikään normi.

Vierailija
2/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sinulle ongelma vai totesitko vaan kyvyttömyytesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sinulle ongelma vai totesitko vaan kyvyttömyytesi?

On ongelma, kun kateus iskee kun kaikki hehkuttaa kuinka vähän menee rahaa ruokaan, ja  vaikka kuinka omasta mielestä köyhäilee niin itsellä aina kauppaan menee veemäisiä summia.

Vierailija
4/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kateus on ongelma sekin on ratkaistavissa.

Vierailija
5/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssit, pavut ym vegehörhöilyt vasta kalliiksi tuleekin. 

Oletko katsonut hintoja koskaan? Rasiallinen kuivia linssejä alle 2 euroa, ja tästä tulee monta ateriaa.

Vierailija
6/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö lähinnä tarjousmakaronia, tarjousperunaa, tarjoiskaalia ja niiden seassa pieni määrä punalaputettua sikanautaa ja leivät leipoo pelkästä vehnäjauhosta itse niin kyllä se melko halvaksi tulee. Proteiini on kallista.

Vierailija
7/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydätkö punalappuisia tuotteita? Mä olen huomannut niiden tehon. Jos sulla on pakastin, hyödynnä sitä ja tee vaikka tarjouslihasta makaronilaatikkoa iso satsi, ja pakasta annoksiin. Keitot on halpoja. Kauden juurekset parhaimmillaan. 

Jos voit syödä, niin yksi ateria voi olla puuro. Hedelmä vaikka oheen, niin ihan ok. Munakas myös halpa. Kaikki jämät ja juustonkannikatkin saa menemään siihen. Pizzataikina itse tehden  ja edulliset täytteet. Samoille lämmöille vaikka perunasipulisekoitusta ja tonnikalaa laatikoksi.

Tietenkin ne hienot rahkat, raejuustot jne. maksaa. Mehut ja limut turhaa.

Vierailija
8/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opiskelijalla on varaa käyttää ruokaan 100 euroa viikossa?

Meillä menee ruokaan maksimissa satanen viikossa kahdelle henkilölle.

Sun kauppalasku sisältää muutakin, kuin ruokaa.

Vierailija
9/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin sitä rahaa hassaantuu. Itellä menee sellainen 300e nykyään per kuukausi yhden henkilön talous. Tänäänkin 2kpl pizzaa 10e, mutta herkutellakin pitää.

Vierailija
10/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatottumuksia voi muuttaa. Ei niitä muotikotkotuksia enää keski-ikäisenä tarvitse noudattaa. Linssit ja pavut ovat nuorten juttuja ja ne voi jättää ansaitsemaansa arvoon. Riisipuuro, paistetut munat, pyttipannu, peltipizza, maksalaatikko, koipireidet, lihakeitto, kaurapuuro. Tuollaiset kunnon ruuat tulevat halvaksi. Voileipävalio kalliiksi ja lihottaa. Herkut harvoin ja nekin voi tehdä itse. Lettuja, korvapuusteja, kauralastuja, mokkapaloja.

Vierailija
11/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tein itselleni ruokaa, joka riittää varmasti viikon, ehkä pidemmänkin aikaa. en tosin syö sitä putkeen kerralla vaan pakastan annoksissa pakkaseen.

Hintaa viikon ruuille tuli  noin 8 €, eli alle euron päivä.

Vierailija
12/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin osaan helposti käyttää 100 euroa viikossa yhden ihmisen ruokiin, mutta siinä on kaikkea turhaksi luokiteltavaa herkkua mukana.

Vierailija
13/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ateriat joiden nimessä on pala voi skipata ja ruokalasku pienenee. Olemme hyvätuloinen lapseton aviopari (nettotulot yli 12 000/kk) ja syömme vain 2 krt päivässä, lounas klo 12-13 ja päivällinen klo 18-20. Emme siis koskaan osta jogurtteja, rahkoja, mehuja, leipää, leivonnaisia, hedelmiä tmv. Sunnuntai on meidän meal prep päivä jolloin valmistetaan ruokaa tulevalle viikolle. Jos ei riitä vaikkapa perjantain päivälliselle niin tehdään vaikkapa pastaa.

Vierailija
14/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö mainitsematta AP:lla röökit ja alkot ostoksissa

Vierailija
15/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteletko valmisruokia, salaatteja, trendirahkoja, kahvilakahveja yms.? Ne ovat oikeasti KALLIITA.

Opettele seuraamaan kilohintoja ja kaupan omat edullisemmat merkit on ihan samojen valmistajien tekemiä kuin ne merkkimerkit. Sinä maksat mielikuvista, et ravinnosta.

Vierailija
16/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako sidukkaa sulla menee viikossa?

Vierailija
17/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäikö mainitsematta AP:lla röökit ja alkot ostoksissa

En käytä kumpaakaan. 

Ja itse elän sen verran fyysisesti aktiivista elämää, että jotain välipaloja sitä useimpina päivinä kyllä tarvitsee. 

Vierailija
18/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun itse käytän paljon rahaa ruokaan. Kalaan ja mereneläviin menee eniten rahaa, kun saatan syödä niitä joskus jopa neljä kertaa viikossa. Onneksi on varaa syödä kuitenkin. 

Vierailija
19/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tein itselleni ruokaa, joka riittää varmasti viikon, ehkä pidemmänkin aikaa. en tosin syö sitä putkeen kerralla vaan pakastan annoksissa pakkaseen.

Mitä ruokaa teit?

Vierailija
20/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ruokaa teit?

Kaalilaatikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi