Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa syödä halvasti!

Vierailija
17.09.2023 |

Ärsyttää että en osaa syödä halvasti. En ymmärrä miten monet yksineläjät saa meneen vaan jotain 100e ruokaan kuussa. Kyllä mulla menee pikemminkin 100 e viikossa. En tajua mistä voisin vielä vähentää, haluan kuitenkin syödä aamiaisen, lounaan ja illallisen ja välipaloja tarvittaessa. Enkä halua syödä vaan jotain makaronia monta päivää viikossa. Syön paljon linssi-, papu- yms kasvisruokia, en lihaa, en juurikaan eineksiä, paitsi hernekeittoa. En tajua mitä teen väärin. Ehkä pitäisi sitten jättää kaikki jogurtit/rahkat ostamatta, ne vaan ovat olleet tärkeitä aamiaisen osia tai välipaloja mulle.

t. opiskelija

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvitse rahkaa , lehtisalaattia tai papuja, eikä makroonia. Einekset  ovat täyttä ruokaa ja niitä on usein   alennuksessa. Valmishillot ovat halvempia kuin marjat ja sitrushedelmistä saa vitamiineja. Osta punaista maitoa ja lisää puolet jäävettä. Olen täältä sen oppinut.

Vierailija
102/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa ei jostain syystä viitti keittää kun asuu yksin, ripotan hiutaleita kiisselin päälle, voi tehdä myös aamua varten valmiiksi kun laittaa kannen päälle ja kuppi pöydälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osteletko valmisruokia, salaatteja, trendirahkoja, kahvilakahveja yms.? Ne ovat oikeasti KALLIITA.

Opettele seuraamaan kilohintoja ja kaupan omat edullisemmat merkit on ihan samojen valmistajien tekemiä kuin ne merkkimerkit. Sinä maksat mielikuvista, et ravinnosta.

Olen eri, muttei sellainen 4e valmissalaatti nyt niin kallis ole. Jos ostaisin samat ainekset erikseen, pelkkä proteiini (esim. kana) maksaisi tuon verran, joten helposti menisi aineksiin ainakin 10e. Toki sitä sitten riittäisi useampaan kertaan (ehkä 3 krt), jolloin itse tehtynä olisi n. 3,30 e/annos ja kolmantena päivänä söisit nuhjuuntunutta salaattia.

Eihän sitä 3 päivän salaattia tarvitse kerralla koota kasaan 🤦🏻

Meinaat että se puoliksi leikattu jäävuorisalaatti pysyis montakin päivää hyvänä, kunhan et vaan pilko sitä? Ei ne kovin pitkäikäisiä ole ja avattu kanapakettikin on aika pian käytettävä, vaikka olisikin paistanut sen kokonaan.

Vierailija
104/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuroa ei jostain syystä viitti keittää kun asuu yksin, ripotan hiutaleita kiisselin päälle, voi tehdä myös aamua varten valmiiksi kun laittaa kannen päälle ja kuppi pöydälle.

Itse teen joskus mikrossa, jos vain itselleni. Siis ihan vaan mikroon hiutaleet vedessä valmiin annoksen verran (pikaversio toki)

Vierailija
105/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä edullinen sosekeitto josta riittää usealle päivälle. Iso bataatti noin 2 euroa, iso pussi porkkanoita 1,50 ja Koskenlaskija vahva- sulatejuustoa 3,15. Kasvisliemikuutioita maun mukaan.

Eli alle 7 eurolla keittelet ison kattilallisen sosekeittoa, jäähdytyksen jälkeen kylmään. Paranee vain jääkaapissa. Kestää noin viikon hyvänä. Lisäksi voit tehdä vanhasta siis kuivahtaneesta leivästä krutonkeja. Sitten onkin jo gurmeeta. Rahkaa voi ostaa ihan perusmallia ja sekaan banaania, marjaa tai esim. ananasta. Edullista on  myös tomaattimurskasta ja tummasta soijarouheesta tehty bolognese. Pasta on edullista. 

Tuollainen sosekeitto ei paljoa nälkää pidä.

Olen eri jota lainaat. Aloittaja kertoo, että ei syö lihaa. Vaihtoehdoiksi jää ruuat, joissa ei ole lihaa. 

Joo ei. Enemmän kommentoin lainaamaasi tekstiä juureskeitosta koskenlaskija juustolla ja soijarouhetta ruokana. Toi oli mun ajatuksia, joita tuli mieleen. Älä ota itseesi.

Nuo linssi- papu- ja soijajutut on maistuneet minulle vuosikausia. Määrä on myrkkyä kirjoitti joku. Mun tapauksessa se piti paikkansa. En pysty enää syömään mitään palkokasveja. Siitä seuraa tulehdus jalan niveliin.

Parhaaksi vaihtoehdoksi on tullut just juurekset keittoihin, rasvattomat maitotuotteet, juustot ja sian- ja naudanliha hillityissä määrissä.

Puolisolle teen monesti kyllä näitä ruokia, jotka ei enää minulle käy.  Tämä on ohis kieltämättä.

Tuo nyt ei kyllä liittynyt mitenkään tuohon minun kommenttiini.

No kommentoin sitä lainaamaasi tekstiä. Sun kommentissa ei ole mitään kommentoitavaa.

Pointtini on, että kasviskeitot juustolla sopii niille, jotka ei voi käyttää palkokasveja.

🤦🏻🤦🏻🤦🏻

No lainaa sitten sitä tekstiä, jota kommentoit, äläkä jotain muuta.

Se teksti on tuossa edellä sun mitäänsanomatonta kommenttia. Samassa ketjussa. Olisko sun aika syödä jotain? Miten sun verensokerin laita?

Mitä sä nyt hermostut, mummeli? Opettele sen sijaan lainaamaan tekstejä ja/tai vastaamaan siihen mitä lainaat. Oma oli mokasi, mutta ota tästä opiksesi vastaisuudessa.

Kuules nyt teinikapinallinen. Sinulta ei kukaan kysele lupaa, mihin väliin kukin kirjoittaa kommenttinsa.

Mun kommentissa lukee lopuksi: Tämä ohis

Opettele lukemaan teksti loppuun palstaseriffi.   (omasta mielestään :) ) Vai ootko ihan palstakouluttaja?

Jos haluat tunkea oman viestisi summamutikkaan johonkin random väliin, niin älä sitten hepuloi, jos ja kun sinulle siitä huomautetaan.

Ja sulle varmasti tulisikin palstakouluttajan opit ihan tarpeeseen.

Sulle tekis päikkärit nyt hyvää. Otat ongelmaa jostain kommentista. Ootkos nepsylapsi?

Vierailija
106/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osteletko valmisruokia, salaatteja, trendirahkoja, kahvilakahveja yms.? Ne ovat oikeasti KALLIITA.

Opettele seuraamaan kilohintoja ja kaupan omat edullisemmat merkit on ihan samojen valmistajien tekemiä kuin ne merkkimerkit. Sinä maksat mielikuvista, et ravinnosta.

Olen eri, muttei sellainen 4e valmissalaatti nyt niin kallis ole. Jos ostaisin samat ainekset erikseen, pelkkä proteiini (esim. kana) maksaisi tuon verran, joten helposti menisi aineksiin ainakin 10e. Toki sitä sitten riittäisi useampaan kertaan (ehkä 3 krt), jolloin itse tehtynä olisi n. 3,30 e/annos ja kolmantena päivänä söisit nuhjuuntunutta salaattia.

Meinaat että se puoliksi leikattu jäävuorisalaatti pysyis montakin päivää hyvänä, kunhan et vaan pilko sitä? Ei ne kovin pitkäikäisiä ole ja avattu kanapakettikin on aika pian käytettävä, vaikka olisikin paistanut sen kokonaan.

Kyllä mulla vaan salaatit säilyy useamman päivän. Ehkä sinun olisi syytä tarkistaa olosuhteet, missä niitä säilytät.

Vierailija
107/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla vaan salaatit säilyy useamman päivän. Ehkä sinun olisi syytä tarkistaa olosuhteet, missä niitä säilytät.

Samoin minulla säilyy hyvinkin monta päivää salaatti. Jääkaappi on uusi, ja sen vihanneslokerossa puolikas leikkaamaton jäävuorisalaatti pysyy hyvänä. Kesäkupitsa meni viikossa huoneenlämmössä päistä pehmeiksi, mutta vihanneslokerossa säilynyt moitteettomana 2 viikkoa.

Vierailija
108/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedenkeittimestä kiehuvaa vettä hiutaleiden päälle.

Vierailija
109/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään viitsi viikossa liata seitsemää kertaa kattilaa tehdäkseni yhden annoksen puuroa. Teen sekä tuorepuuroa (jääkaapissa yön yli) että yhden minuutin pikapuuroja vedenkeittimen vedellä. Ei toki yhtä hyvää kuin kattilassa haudutettu tavallinen puuro.

Vierailija
110/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ kuukaudessa on kyllä ihan tolkuttoman vähän. Meillä menee kahden aikuisen ja yhden taaperon taloudessa 700-800€ kuussa ruokaan. Toki vaikuttaa sekin että olen hoitovapaalla ja kokkaillaan paljon kotona.

Vierailija
111/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustetut jogurtit lihottavat.  Halpa aamupala, porkkanaa, omenoita, banaani, mehua, tehosekoittajalla soseeksi.  Hiukan turkkilaista jogurttia sitten kun syöt.

Vierailija
112/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaa syödä halvasti. 

Jauheliha/kaalikeittoon laitan naudanjauhelihaa. Ei mitään possusekoitusta. Kanaa ostan sisäfileinä. Vihanneksia syön paljon ja niitä täytyy aina olla runsaasti tarjolla. Myös hedelmiä menee paljon. Joskus ihan harmittaa kuinka herkkuperse olen. 

Esimerkiksi ketjun lenkkimakkaraa en ostaisi ikinä. Eikä mitään ranskanperunoita tai kermaperunoita. Perunat ovat sellaisenaan hyviä ja kyytipojaksi kelpaa salaatti.

Vierailija
113/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään viitsi viikossa liata seitsemää kertaa kattilaa tehdäkseni yhden annoksen puuroa. Teen sekä tuorepuuroa (jääkaapissa yön yli) että yhden minuutin pikapuuroja vedenkeittimen vedellä. Ei toki yhtä hyvää kuin kattilassa haudutettu tavallinen puuro.

Tuorepuuro sokeroimattomassa jugurtissa on hyvää. Siihen kun heittää pensasmustikoita päälle niin on kuin karkkia söisi.

Vierailija
114/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen itse käymään ilta-aleissa, meidän paikallisen S-marketin punalaputetut tuotteet myydään vikana tuntina 60% alella. Tietty jos ei omaan ruokavalioon sovi, mutta ainakin jotain lihatuotteita, leipää ja eineksiä saa tosi halvalla.

Kannattaa myös katsoa kaikista halvin mahdollinen tuote, ei pelkästään kappaleelta vaan kilohinnalta.

Itse olen sairaspäivärahalla ja koitan säästää ruokakuluissa mahdollisimman paljon. Yksi esimerkkiruoka mistä tuli kaksi isoa annosta:

Uunifetapasta:

Fetantyyppinen juusto Xtra (1,50€)

Irtotomaatit Puola (joku 250g, ehkä max 0,50€)

Chilipalko (0,20€)

Käytin siis tuolla kertaa kauppaan vain päälle pari euroa.

Valkosipulia, pastaa, oliiviöljyä, suolaa ja pippuria on valmiina joten niitä ei tarvinnut ostaa. Tietysti noiden muiden tarpeiden ostaminen on maksanut, mutta nuo kestävät useamman käyttökerran.

Vierailija
115/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Terveelliset ruuat ei ole halvimpia.

Vierailija
116/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuninkaallinen elämäntapa, en pysty elämään alle 50 tuhannen euron kuussa, mutta koska tietenkään en käy töissä, veronmaksajien tulee kustantaa tämä elämäntapa minulle.

Vierailija
117/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 400e kuussa ole edes paljon, jos on iso mies ja tykkää vielä silloin tällöin lounastaa ravintolassa.

400e kuussa on minimi.

Vierailija
118/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö lähinnä tarjousmakaronia, tarjousperunaa, tarjoiskaalia ja niiden seassa pieni määrä punalaputettua sikanautaa ja leivät leipoo pelkästä vehnäjauhosta itse niin kyllä se melko halvaksi tulee. Proteiini on kallista.

Proteiini kallista? Tumma soijarouhe edullista ja 50g proteiinia 100g, Tumma makaroni edullista ja proteiinia 14g/100g.

Vierailija
119/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g kohtalaista cheddaria maksaa jo viisi euroa S-kaupassa.

Vierailija
120/131 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-2-3 puuro on ratkaisusi. 1 dl hiutaleita, 2 dl vettä ja 3 minuuttia mikrossa. Valmista nautittavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä