Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkkisi 1800 kcal ruokavalion aloittajalle

Vierailija
16.09.2023 |

Maanantaista alkaen kokeilen tällaista ruokavaliota. Ottaisin mielelläni vastaan kaikki parhaat ateriavinkit ja muut kikat. Kiitos jo etukäteen! 🌺

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut tuollaisesta ruokavaliosta.

Syö ruokaa, josta pidät ja tarpeeksi. Unohda "kevyt-tuotteet" ja sokeri.

Syö 3-4 kertaa päivässä, pidä kunnon yöpaasto.

Älä täytä vatsaasi vedellä tai kasviksilla.

Älä napostele.

Unohda kaloreitten lasku, et kulutustasi voi kuitenkaan tietää.

Vierailija
2/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä napostele.

Yöpaastosta en kyllä tiedä. Olin kesällä 18:6-paastolla, ja fyysisesti se sopi minulle oikein hyvin. Ongelma vaan on siinä, että sillä kyllä ajatus kulki hitaammin. Abstrakti vaikeiden asioiden ajattelu ja uuden oppiminen selvästi vaikeutui. Siitä syystä back to aamupala. 😀

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä itse vakaasti, että eri ihmisille sopii eri asiat tuon paaston suhteen. Minulla ei ole ikinä siis edes tenavana ollut aamuisin ruokahalua ja mulle sopii paremmin se että syön kerralla reilummin ja harvemmin. Sitten on taas näitä ihmisiä, joilla pyörrytyshuimauspahaolo ja matala verensokeri jos ei sitä ruokaa lappaa tasaiseen tahtiin, ja heille sitten parempi olla ruokatunti usein.

Ap

Vierailija
4/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä napostele.

Yöpaastosta en kyllä tiedä. Olin kesällä 18:6-paastolla, ja fyysisesti se sopi minulle oikein hyvin. Ongelma vaan on siinä, että sillä kyllä ajatus kulki hitaammin. Abstrakti vaikeiden asioiden ajattelu ja uuden oppiminen selvästi vaikeutui. Siitä syystä back to aamupala. 😀

Ap

Olisko parempi sitten jättää iltasyöminen?

Kyllähän toi ajatusten hitaus johtuu ruuan sisällöstä ennemmin kuitenkin. Olisko syömisissä korjaamista?

Vierailija
5/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen haaveillut 1800 kilokalorista ja otan myös vastaan vihjeitä miten niitä saisköyhänä  niin paljon.  Persuvastaus "mee töihin! " ei voi toteutua kun on vain yksi käsi.

Vierailija
6/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä napostele.

Ap

Kyllähän toi ajatusten hitaus johtuu ruuan sisällöstä ennemmin kuitenkin. Olisko syömisissä korjaamista?

Aivot tunnetusti käyvät hiilihydraateilla. 😎 Ja päivän parhaat opiskelu- ja työntekotunnit ovat illasta. En nyt millään muotoa sanoisi että ajatukseni hitaalla kävivät, mutta selvästi paras prosessointi tapahtuu hiilarien avulla. Tämän huomasin jo sata vuotta sitten lukiossa, paras kokeeseenlukueväs oli suklaalevy! 😆 Vähän terveellisempään versioon olisi nyt tarkoitus siirtyä.

Ap

Vierailija
7/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen haaveillut 1800 kilokalorista ja otan myös vastaan vihjeitä miten niitä saisköyhänä  niin paljon.  Persuvastaus "mee töihin! " ei voi toteutua kun on vain yksi käsi.

Nyt kannattaa mennä poimimaan pihlajanmarjoja toimivalla kädellä. Kaupasta paketti sokeria ja tulee muuten oikeesti hyvää hilloa. 👍🏻

Ap

Vierailija
8/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreita karsii helposti kun katsoo kaupassa tuoteselosteet läpi ja valitsee normaalisti käyttämänsä tuotteen sijaan vähäkalorisemman. Esimerkiksi leivissä on huimiakin eroja kalorimäärissä.

Vierailija
9/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä napostele.

Ap

Aivot tunnetusti käyvät hiilihydraateilla. 😎 Ja päivän parhaat opiskelu- ja työntekotunnit ovat illasta. En nyt millään muotoa sanoisi että ajatukseni hitaalla kävivät, mutta selvästi paras prosessointi tapahtuu hiilarien avulla. Tämän huomasin jo sata vuotta sitten lukiossa, paras kokeeseenlukueväs oli suklaalevy! 😆 Vähän terveellisempään versioon olisi nyt tarkoitus siirtyä.

Ap

Kannataako sun enää noin vanhana ryhtyä mihinkään?

Kun ei edes terveellinen syöminen kelpaa.

Vierailija
10/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vihje on että stoppaa counttaamasta kaloreita ja ota ohjenuoraksi Sapiens dieetti.

https://www.sapien.org/diet

Vierailija
11/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa on karsia rasvoista, eli juustot pois, rasvaiset leikkeleet pois, suklaa pois, vaihda oivariinit benecoliin jne.

Vierailija
12/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoin tapa on karsia rasvoista, eli juustot pois, rasvaiset leikkeleet pois, suklaa pois, vaihda oivariinit benecoliin jne.

Ei helpoin, vaan typerin tapa.

Helpoin on karsia hiilareista, jolloin ruokamääräkin vähenee automaattisesti.

Vierailija
13/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoksi aamupalaksi olen ajatellut maitoa + vähän terveellisempiä muroja + hedelmän. Munakashommia silloin kun jaksaa tai kaipaa vaihtelua. En ole aamusyöjiä joten jotain helposti nieltävää pitää olla. 😀

Välipalahommiin olen yhdeksi osaksi ajatellut läjää kreikkalaista jogurttia (2 % rasvaa, 150g pikarissa 13,5 g proteiinia ja 105 kcal).

Ap

Vierailija
14/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikääsi et jaksa kaloreita laskea.Opettele ruoka rytmi.ei välipala napostelua. syö vaikka kello 8-12-16-20. Loppu elämäsi edellä mainittu.Laihdut etkä liho takaisin.Kello 20- jälkeen juot vain vettä olisi 12h.paasto edes.Kun aamiainen sit taas kello 8.Opetele myös unirytmi.Sen saat vähemän netti aikaa ja Tv kuin valitsetkin niden tilalle ulkoilun.Lisä ravinosta saat tietoa ilmaseksi terveyskeskus terveyden hoitaja.Jopa tukee sinua asiasta ja antaa uusia aikoja sinulle.

Vierailija
15/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoksi aamupalaksi olen ajatellut maitoa + vähän terveellisempiä muroja + hedelmän. Munakashommia silloin kun jaksaa tai kaipaa vaihtelua. En ole aamusyöjiä joten jotain helposti nieltävää pitää olla. 😀

Välipalahommiin olen yhdeksi osaksi ajatellut läjää kreikkalaista jogurttia (2 % rasvaa, 150g pikarissa 13,5 g proteiinia ja 105 kcal).

Ap

Olisko kuitenkin järkevämpää syödä terveellistä ravintoa?

Vierailija
16/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Terveellisiä" muroja ja rasvatonta jogurttia HAHHAHHAAA!!

Vierailija
17/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos syöt yhden välipalan 100 kcal niin 1700 jää muille aterioille. Esim. aamiainen ja lounas 500 kcal ja päivällinen 700 kcal. Tähänpä voisi itsekin pyrkiä. Laihdutan. 

Vierailija
18/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Maito (2,5 dl) + murot + banaani olisi 332 kcal ja 13 g proteiinia, mikä on vähän alakanttiin mutta enempään ei kyllä aamusta pysty. Munaruuat ovat hyviä, mutta ei niitä ihan hirveän usein halua syödä.

Keitetty kananmuna on aina ruokavalioesimerkeissä välipalajutuissa mukana, mutta miten sellaista syödään? Siis laitetaanko siihen suolaa päälle vain syödään tuosta vaan? 😀 En ole koskaan kokeillut.

Ap

Vierailija
19/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi ole normikokoisen naisen normaali päivän kaloritarve? Oletko ap mies vai nainen?

Vierailija
20/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos syöt yhden välipalan 100 kcal niin 1700 jää muille aterioille. Esim. aamiainen ja lounas 500 kcal ja päivällinen 700 kcal. Tähänpä voisi itsekin pyrkiä. Laihdutan. 

Jogurtin kanssa hedelmä tai desi marjoja. Pähkinöitä näihin aina ehdotetaan ja toki ovat terveellisiä mutta jotenkin ei ole minun juttu.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän