Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkkisi 1800 kcal ruokavalion aloittajalle

Vierailija
16.09.2023 |

Maanantaista alkaen kokeilen tällaista ruokavaliota. Ottaisin mielelläni vastaan kaikki parhaat ateriavinkit ja muut kikat. Kiitos jo etukäteen! 🌺

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös toi ole normikokoisen naisen normaali päivän kaloritarve? Oletko ap mies vai nainen?

Nainen olen ja pienikokoisen vähän liikkuvan naisen tarve voi ollakin. Ei ole tarkoitus tässä mitään kituruokavaliota tehdäkään. 😀

Ap

Vierailija
22/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpoksi aamupalaksi olen ajatellut maitoa + vähän terveellisempiä muroja + hedelmän. Munakashommia silloin kun jaksaa tai kaipaa vaihtelua. En ole aamusyöjiä joten jotain helposti nieltävää pitää olla. 😀

Välipalahommiin olen yhdeksi osaksi ajatellut läjää kreikkalaista jogurttia (2 % rasvaa, 150g pikarissa 13,5 g proteiinia ja 105 kcal).

Ap

Maito (2,5 dl) + murot + banaani olisi 332 kcal ja 13 g proteiinia, mikä on vähän alakanttiin mutta enempään ei kyllä aamusta pysty. Munaruuat ovat hyviä, mutta ei niitä ihan hirveän usein halua syödä.

Keitetty kananmuna on aina ruokavalioesimerkeissä välipalajutuissa mukana, mutta miten sellaista syödään? Siis laitetaanko siihen suolaa päälle vain syödään tuosta vaan? 😀 En ole koskaan kokeillut.

Ap

Miten kananmuna syödään? Voi jessus!! "En ole koskaan kokeillut" HAHHAHHAAA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpoin tapa on karsia rasvoista, eli juustot pois, rasvaiset leikkeleet pois, suklaa pois, vaihda oivariinit benecoliin jne.

Ei helpoin, vaan typerin tapa.

Helpoin on karsia hiilareista, jolloin ruokamääräkin vähenee automaattisesti.

Minulle ainakin helpoin. Olen koko ikäni tottunut syömään tietyllä tavalla, esim leivän aamulla. Todellakin on helpompaa vähentää siitä leivästä kaloreita kuin vaihtaa se kokonaan johonkin muuhun. Joskus olen kokeillut karppaamista mutta se tyssäsi aina leivän himoon. T. Eri

Vierailija
24/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas voisi olla vaihdellen:

1) ruokaisa salaatti

2) täytetty leipä (kanaa tai kalkkunaa) ja pikkusalaatti

3) keitto, raejuusto ja hedelmä

Päivälliselle haluan lämmintä ruokaa ja silloin kana/kala(/liha), riisi ja kasvikset. Toki pottua tai pastaa tilalle jos siltä tuntuu, mutta tykkään riisistä eniten.

Ap

Vierailija
25/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut tuollaisesta ruokavaliosta.

Syö ruokaa, josta pidät ja tarpeeksi. Unohda "kevyt-tuotteet" ja sokeri.

Syö 3-4 kertaa päivässä, pidä kunnon yöpaasto.

Älä täytä vatsaasi vedellä tai kasviksilla.

Älä napostele.

Unohda kaloreitten lasku, et kulutustasi voi kuitenkaan tietää.

Yöpaastosta en kyllä tiedä. Olin kesällä 18:6-paastolla, ja fyysisesti se sopi minulle oikein hyvin. Ongelma vaan on siinä, että sillä kyllä ajatus kulki hitaammin. Abstrakti vaikeiden asioiden ajattelu ja uuden oppiminen selvästi vaikeutui. Siitä syystä back to aamupala. 😀

Ap

Olisko parempi sitten jättää iltasyöminen?

Kyllähän toi ajatusten hitaus johtuu ruuan sisällöstä ennemmin kuitenkin. Olisko syömisissä korjaamista?

Aivot tunnetusti käyvät hiilihydraateilla. 😎 Ja päivän parhaat opiskelu- ja työntekotunnit ovat illasta. En nyt millään muotoa sanoisi että ajatukseni hitaalla kävivät, mutta selvästi paras prosessointi tapahtuu hiilarien avulla. Tämän huomasin jo sata vuotta sitten lukiossa, paras kokeeseenlukueväs oli suklaalevy! 😆 Vähän terveellisempään versioon olisi nyt tarkoitus siirtyä.

Ap

Kannataako sun enää noin vanhana ryhtyä mihinkään?

Kun ei edes terveellinen syöminen kelpaa.

Ai töihinkö? On kyllä rahaa ihan kivasti jemmassa, mutta en niiden varaan vielä tässä iässä uskalla jäädä eläköitymään joten sitten kai kannattaa jotain paahtaa. 😎

Ap

Vierailija
26/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpoksi aamupalaksi olen ajatellut maitoa + vähän terveellisempiä muroja + hedelmän. Munakashommia silloin kun jaksaa tai kaipaa vaihtelua. En ole aamusyöjiä joten jotain helposti nieltävää pitää olla. 😀

Välipalahommiin olen yhdeksi osaksi ajatellut läjää kreikkalaista jogurttia (2 % rasvaa, 150g pikarissa 13,5 g proteiinia ja 105 kcal).

Ap

Jos syöt yhden välipalan 100 kcal niin 1700 jää muille aterioille. Esim. aamiainen ja lounas 500 kcal ja päivällinen 700 kcal. Tähänpä voisi itsekin pyrkiä. Laihdutan. 

Tervetuloa vaan kaveriksi ketjuun jos kiinnostaa!

Laittaisin itse aamiaisen max 400 kcal ja jättäisin tilaa parille välipalalle. Niitä voi tarvittaessa syödä jälkkärinä aterialla jos siltä tuntuu. Mutta kukin rukkaa toki omansa ja kuulisin mielelläni juuri muiden näkemyksiä. 😎

Ap

Vierailija
27/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos syöt yhden välipalan 100 kcal niin 1700 jää muille aterioille. Esim. aamiainen ja lounas 500 kcal ja päivällinen 700 kcal. Tähänpä voisi itsekin pyrkiä. Laihdutan. 

Laittaisin itse aamiaisen max 400 kcal ja jättäisin tilaa parille välipalalle. Niitä voi tarvittaessa syödä jälkkärinä aterialla jos siltä tuntuu. Mutta kukin rukkaa toki omansa ja kuulisin mielelläni juuri muiden näkemyksiä. 😎

Ap

Syöt mieluummin jotain välipaloja kuin ruokaa? Onnea painon nousulle :)

Vierailija
28/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänastiset välipalaviritelmät:

Omena/banaani + maapähkinävoi

Omena/appelsiini + paahdetut mantelit (jostain syystä tuo appelsiini tuntuisi hyvältä yhdistelmältä paahdetun mantelin kanssa 😛)

Kreikkalainen jogu + hedelmä/marjat

Paahtoleipä + Oivariini / pähkinävoi

Tähän jää herkutteluvaihtoehdoksi myös täysrasvaiseen maitoon tehty latte tai cappuccino. Yhtenä vaihtoehtona myös joku makea herkku kuten kaksi keksiä.

Ap

Sitten vielä tarvii suunnitella niitä pääruokia. 😀

Vierailija
29/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Meillä päin välipalatkin on ruokaa, ehkä teillä syödään saappaita välipalaksi. 😆 Breakfast, lunch and dinner on yleensä maailmalla ateriat ja siinä välissä puputetaan välipaloja jos puputetaan. Esimerkiksi 400 kcal brekkari, 500 kcal lounas ja 500 kcal dinneri jättää vielä tilaa kahdelle 200 kcal välipalalle.

Ap

Vierailija
30/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänastiset välipalaviritelmät:

Omena/banaani + maapähkinävoi

Omena/appelsiini + paahdetut mantelit (jostain syystä tuo appelsiini tuntuisi hyvältä yhdistelmältä paahdetun mantelin kanssa 😛)

Kreikkalainen jogu + hedelmä/marjat

Paahtoleipä + Oivariini / pähkinävoi

Tähän jää herkutteluvaihtoehdoksi myös täysrasvaiseen maitoon tehty latte tai cappuccino. Yhtenä vaihtoehtona myös joku makea herkku kuten kaksi keksiä.

Ap

Sitten vielä tarvii suunnitella niitä pääruokia. 😀

Uskotko ihan oikeasti laihtuvasi välipaloja syömällä?

Vierailija
31/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoin tapa on karsia rasvoista, eli juustot pois, rasvaiset leikkeleet pois, suklaa pois, vaihda oivariinit benecoliin jne.

Leikkeleet ovat prosessoituja lihatuotteita ja ihan tutkitusti syöpävaarallisia. Niitä ei kannattaisi kenenkään syödä. Muuten ihan särmiä vinkkejä. 👍🏻 Juustoja tosin syön itse harvoin.

Ap

Vierailija
32/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä

Vierailija
33/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Meillä päin välipalatkin on ruokaa, ehkä teillä syödään saappaita välipalaksi. 😆 Breakfast, lunch and dinner on yleensä maailmalla ateriat ja siinä välissä puputetaan välipaloja jos puputetaan. Esimerkiksi 400 kcal brekkari, 500 kcal lounas ja 500 kcal dinneri jättää vielä tilaa kahdelle 200 kcal välipalalle.

Ap

Ok, voihan noi välipalat laihduttaa, onhan niillä vieraskielinen nimikin :)

Vierailija
34/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ei sulle viitti selittää koska et ymmärrä

Vierailija
35/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkeleet ovat prosessoituja lihatuotteita ja ihan tutkitusti syöpävaarallisia. Niitä ei kannattaisi kenenkään syödä. Muuten ihan särmiä vinkkejä. 👍🏻 Juustoja tosin syön itse harvoin.

Ap

Sun kannattais syödä juustoja, niissä on aivoille tärkeää ravintoa :)

Vierailija
36/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon saa syödä älyttömästi!

Aamiainen kahvi rasvattomalla maidolla, 2 leipäsiivua (esim aittleipä), oivariinilla ja täysrasvaisella juustolla

Lounas 100g paistettua broileria, riidiä, sekasalaattia ja 1 rkl oliiviöljyä

Ip kahvi ja voisilmäpulla

Päivällinen 150g lihapullia kermakastikkeessa, 140g perunaa

Iltapala jugurtti 150g

Noista tulee vasta 1536kcal!

Omat normisyömiset 1300-1500kcal vaikken laihduta enkä laihdu

Vierailija
37/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun kannattais syödä juustoja, niissä on aivoille tärkeää ravintoa :)

Nyt panostetaan vähärasvaisiin maitotuotteisiin. 😀 En oikein ole juustonystävä, tykkään lähinnä fetasta. Jos syön turhaa rasvaa niin ennemmin jotain mikä maistuu hyvälle.

Ap

Vierailija
38/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on syödyn ja kulutetun energian suhteesta. Syö vähemmän kaloreita kuin kulutat. Laihtumisen kannalta on ihan sama miten sen teet.

Vierailija
39/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiainen kahvi rasvattomalla maidolla, 2 leipäsiivua (esim aittleipä), oivariinilla ja täysrasvaisella juustolla

Iltapala jugurtti 150g

Saisit kaloreita lisättyä syömällä ruokasi aitona etkä jonain kevytversiona. Terveyskin olis parempi.

Vierailija
40/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapala jugurtti 150g

Ihan kivalta kuulostaa tuokin, vaikka omaan makuun siinä on vähän nuukasti kaikkia kolmea: proteiinia, hevi-puolta ja hyviä rasvoja. Onko 140 g perunaa kaksi perunaa? Kannattaisiko tuohon lisätä vaikka jotain tuoretta aamiaiselle ja päivälliselle?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan