Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuotteita olet alkanut ostamaan tarkoituksella hajusteettomina?

Vierailija
16.09.2023 |

Pistetääs tällainen kysely.

Jokainen tuote on niin voimakkaasti hajustettu nykyään, niin valitsetko osan tuotteista tarkoituksella hajusteettomana välttääksesi sitä jatkuvaa hajutulvaa, missä muuten joutuisit olemaan?

Siis ihan kaikenlaisista tuotteista puhun, niin kodin pesuaineista kuin henkilökohtaisistakin tuotteista.

Itse olen siirtynyt pikkuhiljaa vuosien saatossa ostamaan tiettyjä tuotteita tarkoituksella aina hajusteettomina. Itse asiassa niitä on jo pitkä lista. Tämä kaikki alkoi joitakin vuosia sitten, kun aivojeni tai nenän (missä sitten sijaitseekaan) niin se hajuun turtumiskeskus "hajosi" eli en turru hajuihin, vaan haistan ne 24/7 ja hajuaistini on äärimmäisen hyvä (liian hyvä).

Valintoja kun voi tehdä niin, että osa tuotteista on tarkoituksella hajusteettomia ja osa hajusteellisia, jotta välttää myös sitä hajustekemikaaliylikuormaa. Ei sen tarvitse olla joko tai eli kaikki hajusteettomia tai sitten kaikki hajusteellisia.

Itse kylvin koko elämäni aina ja POIKKEUKSETTA hajustetuissa tuotteissa, ei tuntunut missään, ennenkuin tuli tämä hajuunturtumattomuusongelma.

Kommentit (277)

Vierailija
161/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto brittinainen laittaa ihoonsa keskimäärin 515 kemikaalia päivittäin,ja yleensä vuosien ajan, kertoo tuore tutkimus.

Vierailija
162/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä, hoitavia hiustenhoitotuotteita (shampoo ja hoitoaine) on mahdoton löytää hajusteettomana. Kaikissa on mielettömän voimakkaat hajut.

Jos marketissa on 50 hoitoainetta, yksi niistä on hajusteeton.

Marketissa ei myydäkään hyviä hiustenhoitotuotteita, joten ei ihme, ettei löydy. Paras hajusteeton (ja hajusteellinen) tuotesarja on Bruns.

LV kauraöljy shampoo ja hiusnaamio (menee hoitoaineesta) ovat hyviä mielestäni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken.

Vierailija
164/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mieluiten hajusteettomia tuotteita, koska päänahkani on herkkä ja ärtyy helposti. Olen kokeillut monia, ja nämä hiustuotteet ovat kotimaisia:

System 4 shampoo ja System 4 hoitoaine

Cutrin Vieno muotovaahto

Cutrin kuivashampoo

Herbina Sensitive hiuskiinne

Vierailija
165/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaine on ollut hajusteeton niin pitkään kuin muistan, joskus opiskelija-aikoina oli hajustettuja. Apk:ssa en myöskään halua missään nimessä käyttää hajustettua pesuainetta. Muut tuotteet on tuoksullisia, yritän valita mahdollisuuksien mukaan miedosti hajustettuja tuotteita. Glissin shampoosta ja hoitoaineesta oli luovuttava, kun se käry oli niin sietämätön.

Vierailija
166/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesuaineen ostan hajusteettomana. Huuhdella haluan pyykkietikalla ja sitä on yllättävän vaikea löytää hajuttomana. En ole hajuyliherkkä mutta ei niistä hajustetuista pyykeistä minun mielestäni mitään hyötyäkään ole. Hajustamattomaan deodoranttiin olin joskus vähän tyytymätön joten olen yleensä ostanut nyt mieluummin hajustetun. Shampoona ja kasvojen- ja vartalonpesuaineina käytän palatuotteita ja näissä en yleensä erikseen etsi mitään hajustamattomia versioita. 

Rajamäen väkiviinaetikkaa maksaa alle euron litra, siinä hajusteeton pyykkietikka.

Haisee vaan voimakkaammin kuin yksikään hajuste.

Siinä tapauksessa hajuaistissa on jotain pahasti vialla, suosittelen lääkärikäyntiä.

Vierailija
167/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojeni iho on kuiva ja herkkä. Olen jo pitkään käyttänyt hajusteettomia ihonhoitoaineita. Tässä muutamia minulle sopivia tuotteita:

Louis Widmer, koko tuotesarja apteekista. Tuotteista on hajustetut ja hajusteettomat versiot.

Lumenen rauhoittava yövoide tuubissa, marketista.

LV:n yövoide ja kasvoseerumi, marketista.

Erisanin ravitseva kasvovoide kuvalle iholle, marketista.

Vartalon kuivalle ja herkällel iholle Ceralan Plus, Probicare ja Apobase Body, apteekista.

Vierailija
168/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaineelle tai huuhteluaineelle haisevasta ihmisestä tulee mielikuva, että on köyhä ja syrjäytynyt. Pyrkii peittämään sillä varmaankin jotain kamalampaa löyhkää.

Vierailija
169/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hajusteita on ihan liian monessa paikassa. Turhauttaa tutkia lelujen, nenäliinojen, roskapussien, jne tuoteselosteita parfyymien varalta.

Vierailija
170/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkugeeli, tekevät vaan liian vetelää siitä tuoksuttomana. Kalliimpi on kiinteämpi koostumukseltaan, ettei valahda kädestä läpi. Shampoot. Voiteet. Jos haluaa tuoksua niin luomu, mieto tms. Mutta kainaloihin ei riitä tuoksuton ja joskus muualle, on pakko ottaa joku parempi koostumus, niissä on eroja ja valitettavasti siinä voi olla kemiallinen haju josta en pidä.

Suomalainen Lactoline vartalonpesuaine ei ole vetelää, vaan koostumukseltaan aivan samanlaista kuin esim. käsisaippua.

Iso pullo on vieläpä melko edullinen, sillä voi pestä myös hiukset ja naamankin.

Lacto Line pesuneste kuivalle ja herkälle iholle. Sopii koko keholle. Lacto Line on lievästi hapan, maitohappoa sisältävä, ihoa suojaava ja hoitava pesuneste: usein toistuvaan pesuun finnisen ihon puhdistukseen intiimihygieniaan vauvan kylvetykseen. Lacto Line sopii kasvojen, var

Tämä on niin kuvottavan hajuista, ettei ilkeä käyttää. Sellainen kemikaalilöyhkä

Vierailija
171/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkugeeli, tekevät vaan liian vetelää siitä tuoksuttomana. Kalliimpi on kiinteämpi koostumukseltaan, ettei valahda kädestä läpi. Shampoot. Voiteet. Jos haluaa tuoksua niin luomu, mieto tms. Mutta kainaloihin ei riitä tuoksuton ja joskus muualle, on pakko ottaa joku parempi koostumus, niissä on eroja ja valitettavasti siinä voi olla kemiallinen haju josta en pidä.

Suomalainen Lactoline vartalonpesuaine ei ole vetelää, vaan koostumukseltaan aivan samanlaista kuin esim. käsisaippua.

Iso pullo on vieläpä melko edullinen, sillä voi pestä myös hiukset ja naamankin.

Lacto Line pesuneste kuivalle ja herkälle iholle. Sopii koko keholle. Lacto Line on lievästi hapan, maitohappoa sisältävä, ihoa suojaava ja hoitava pesuneste: usein toistuvaan pesuun finnisen ihon puhdistukseen intiimihygieniaan vauva

Tämä on niin kuvottavan hajuista, ettei ilkeä käyttää. Sellainen kemikaalilöyhkä

Yritäppä sitten kuvitella minkälaista on hajusteherkän elämä, kun ihmisten hajusteet haisee noin 100 kertaa pahemmalle.

Vierailija
172/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö joku ihan oikeasti huonetuoksuja, joita välillä mainostetaan telkkarissa? Etiketissä lukee haitallinen, ärsyttää hengitysteitä, silmävaurion vaara, jne.

Vierailija
173/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki. Ainoastaan parfyymit ja tuoksukynttilät en osta tuoksuttomina.... En halua mitään tuoksujen sekamelskaa, vaan haluan valita vain ne joista pidän ja jotka sopivat myös perheemme herkkänenäisille. 

Eteläeuroopan matkalla oli ihan järkkyä kun aivan kaikki tuoksui todella voimakkaasti! Ihan silmiä kirvely kaikki saippuat ja shampoot yms yms... 

Ja järkyttävä lemu, jos joku käyttää voimakkaan hajuista huuhteluainetta, sitten laittaa vielä parfyymiä ja vaikkapa hajustettua hiuslakkaa. Itse haluan tuoksua vain hennosti jos ollenkaan. 

Vierailija
174/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hajusteetonta (ja alumiinitonta) dödöä, suihkugeeliä ja, ennen muuta hajusteetonta pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta.

Vierailija
175/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesuaineen ostan hajusteettomana. Huuhdella haluan pyykkietikalla ja sitä on yllättävän vaikea löytää hajuttomana. En ole hajuyliherkkä mutta ei niistä hajustetuista pyykeistä minun mielestäni mitään hyötyäkään ole. Hajustamattomaan deodoranttiin olin joskus vähän tyytymätön joten olen yleensä ostanut nyt mieluummin hajustetun. Shampoona ja kasvojen- ja vartalonpesuaineina käytän palatuotteita ja näissä en yleensä erikseen etsi mitään hajustamattomia versioita. 

Rajamäen väkiviinaetikkaa maksaa alle euron litra, siinä hajusteeton pyykkietikka.

Haisee vaan voimakkaammin kuin yksikään hajuste.

Siinä tapauksessa hajuaistissa on jotain pahasti vialla, suosittelen lääkärikäyntiä.

Höpöhöpö. Ihmiset kokevat hajut eritavoin. Tyttäreni ei kestä etikan hajua yhtään, vaan oksentaa. Minusta taas banaanin haju on kuvottavinta koskaan. Mikään hajuste tms ei ole niin häiritsevä. 

Vierailija
176/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaiken. Tiskiaine on fairya.

tähänkin löytyy LV:ltä hajusteeton hyvä vaihtoehto.

Vierailija
177/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hajusteettomana kaiken minkä vaan saa hajusteettomana. Tähän mennessä on saanut lähes kaiken tarvitsemansa, paitsi autovahan. Mutta sitä ei onneksi sisällä käytetäkään ja muutenkin käytetään vaan tyyliin kerran vuodessa. :)

Hyväksi havaitut tuotteet:

Pyykinpesu: Pirkka hajusteeton, Erisan, A+ sensitive.

Pyykinhuuhtelu: Pirkka hajusteeton huuhteluaine, väkiviinaetikka.

Käsitiskiaine: Pirkka hajusteeton, LV, Fairy hajusteeton.

Konetiskiaine: Finish powergel all in one hajusteeton, LV all in one konetiskitabletti

Shampoo: Erittäin hieno suomalainen hajusteeton shampoo, LV kauraöljy shampoo

Saippua: Pisara hajusteeton (3 litran tonkka, josta täytän käsisaippuaksi ja suihkusaippuaksi), myös Lactoline hajusteeton on hyvä.

Hoitoaine: Erittäin hieno suomalainen hajusteeton hoitoaine, LV kauraöljy hiusnaamio, DS Leave-in Conditioner (kampaamotuote)

Syväpuhdistava shampoo: DS mineral removing shampoo

Käsivoide: Erisan käsivoide C (paksumpi), Emännän käsivoide hajusteeton (ohuempi, hyvin imeytyvä)

Perusvoide: Aqualan perusvoide

Deodorantti: LV antiperspirantti roll on 48h (tämä on mielestäni tehokkaampi kuin se LV:n perus-deodorantti)

Ihonhoito: Aco spotless two-in-one gel hajusteeton, Aco spotless daily face toner, Aco spotless daily face cream hajusteeton, Aco face refreshing cleansing gel. (Huom. Kaikki Aco tuotteet ei ole automaattisesti hajustamattomia).

Aurinkovoide: LV (mieto aurinkovoiteen ominaistuoksu, täysin tuoksutonta en ole löytänyt).

Kuorintavoide: LV sokerikuorinta.

Hiuslakka: Erisan

Silmälasien puhdistussuihke: Optikon Oma (ainut hajusteeton minkä olen löytänyt. Ei markettituote, nettikaupoista ainakin saa)

Siivous: Etikka (kaikki ei kestä etikan ominaishajua, itse sitä kestän), ruokasooda, Kiilto koti hajusteeton yleispuhdistusaine, -Wc-geeli ja -kylpyhuoneen puhdistusaine

Liukuvoide: Aco intim care caring glide

Kipugeeli: Felden, Burana gel. (Nämä ei ole automaattisesti hajusteettomia, esim. Mobilaatissa on kaamea käry).

Tuulilasinpesuneste: Lasol (original ei sisällä hajusteita, haisee kyllä muuten kaamealle, mutta hajustettuna haisisi vielä kaameammalle :D )

Vierailija
178/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoot haisevat niin kamalalle ja voimakkaalle ettei ne kaipaa enää lisähajusteita.

Vierailija
179/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kaikkia mahdollisia hajusteettomia aineita siitä saakka,kun niitä on ollut saatavilla.

Jo reilut 40 vuotta sitten nuorina siirryimme LV:n palasaippuaan (vain sitä sai silloin, se on vieläkin käytössä suihkusaippuana, koska se huuhtoutuu kaikkein parhaiten , muuten kyllä pumppupullossa) ja siitä se alkoi.

Hajuaistini on ikävän hyvä ja olen astmaatikko, joten kärsin hajusteista.

On ollut tosi kiva huomata, että yhä useampi on alkanut käyttää hajusteettomia tuotteita.

Pieni määrä jotain tuoksua ei aiheuta astmaoreita, mutta tuoksujen sekamelska (yksi tuoksu voiteessa, toinen saippuassa, kolmas deodorantissa, neljäs shampoossa, viides hiushoiteessa, kuuden hiusalakassa, viides hajuvedessä jne) on ihan kamala.

Enkä usko, että yhdenkän ihmsen terveydelle on tuoksujen lisäminen tuotteisiin hyvästä. Kemikaalikuorma vain kasvaa ja se on nykyihisellä jo todella korkea. Lisäksi kaikki päätyy luontoon...

Vierailija
180/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ostan nykyään aina hajusteettomina:

- kaikki kasvojen puhdistustuotteet

- miltei kaikki kasvovoiteet

- hiuksiin jätettävät hoitoaineet

- vartalonpesuaine

- dödö

- käsisaippua siten, että vierekkäin on aina hajusteeton ja hajusteellinen versio, voi sitten vaihdella samankin päivän aikana

- KAIKKI kodin puhdistusaineet

- KAIKKI pyykinpesuaineet

- astianpesukoneaine

- käsitiskin tiskiaine

Hajusteellisia tuotteitani ovat siis:

- shampoo

- hoitoaine

- satunnaisesti käsisaippua 

Mistä johtuukaan ettei sampoota tai hoitoainetta löydy hsjusteettomina?

Eikä oikein laadukkaina luomuina, jotka olisi järkevän hintaisia.  Vsi tietääkö joku? Toistaiseksi elvitalilla mennään 

Lv:n herkän ihon shampoo ja Erittäin hieno suomalainen Hellä hoitoaine on hyviä mun kiharalle tukalle, joka tarvitsee tehokkaan hoitoaineen. Tosin Normalin joku kiharatukan hoitoaine on parempi, siinä on mieto tuoksu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä