Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuotteita olet alkanut ostamaan tarkoituksella hajusteettomina?

Vierailija
16.09.2023 |

Pistetääs tällainen kysely.

Jokainen tuote on niin voimakkaasti hajustettu nykyään, niin valitsetko osan tuotteista tarkoituksella hajusteettomana välttääksesi sitä jatkuvaa hajutulvaa, missä muuten joutuisit olemaan?

Siis ihan kaikenlaisista tuotteista puhun, niin kodin pesuaineista kuin henkilökohtaisistakin tuotteista.

Itse olen siirtynyt pikkuhiljaa vuosien saatossa ostamaan tiettyjä tuotteita tarkoituksella aina hajusteettomina. Itse asiassa niitä on jo pitkä lista. Tämä kaikki alkoi joitakin vuosia sitten, kun aivojeni tai nenän (missä sitten sijaitseekaan) niin se hajuun turtumiskeskus "hajosi" eli en turru hajuihin, vaan haistan ne 24/7 ja hajuaistini on äärimmäisen hyvä (liian hyvä).

Valintoja kun voi tehdä niin, että osa tuotteista on tarkoituksella hajusteettomia ja osa hajusteellisia, jotta välttää myös sitä hajustekemikaaliylikuormaa. Ei sen tarvitse olla joko tai eli kaikki hajusteettomia tai sitten kaikki hajusteellisia.

Itse kylvin koko elämäni aina ja POIKKEUKSETTA hajustetuissa tuotteissa, ei tuntunut missään, ennenkuin tuli tämä hajuunturtumattomuusongelma.

Kommentit (277)

Vierailija
121/277 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajusteeton pyykinpesuaine

Hajusteeton hiuskiinne ja muotovaahto

Hajusteeton meikki

Hajusteettomat ihonhoitotuotteet jostain syystä ärsyttävät ihoa ihan älyttömästi. Sisältävät yhtä allergisoivinta raaka-ainetta eli SLES suurin osa pesuaineista. Olen allerginen kyseiselle tuotteelle ja siksi jäävät pois mun kosmetiikasta.

Eli mikä tämä raaka-aine mahtaa olla?

Yleensä noissa hajusteettomissa tuotteissa (esim. Erisan ja LV), niissä aina on isot "leimat" purkin kyljessä, että tuote on nimenomaan kehitetty allergia- ja astmaliiton kanssa eli luulisi, että nimenomaan tuotteessa ei ole yleisesti allergisoivia tai ärsyttäviä ainesosia.

SLS; SLES, sulfaatteja. Natriumlauryylisulfaatti ja Sodium Lauryl Ether Sulfate. Pesevä ainesosa kaikissa "tavallisissa" nestemäisissä suihkusaippuoissa, nestesaippuoissa ja shampoissa. - toinen allergikko

SLS/SLES ei ole allergisoiva raaka-aine.

Eikö tuo sls ole se vaahtoava aine hammastahnoissa? Aiheuttaa aftoja.

Mutta ei allergiaa.

Kuivattaa ihon.

Kuivattaminen ei ole allergiaa.

Vierailija
122/277 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Enkä käytä enää hajuvettäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/277 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut yhtäkään tuotetta tarkoituksella hajusteettomana.

Vierailija
124/277 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaine. Monesti valitsen myös mieluummin hajusteettoman kasvovoiteen, mutta viimeksi oon käyttänyt taas hajustettua. Kyllä mä tykkään tuoksuista mutta pyykinpesuaineeseen se ei kuulu. Haluan mieluummin haistaa aidon puhtauden ja siten tiedän että vaate on oikeasti puhdas.

Vierailija
125/277 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken yli 20 vuoden ajan. Deodorantisss on joku sitrustuoksu kyllä, mutta muuten. Aloitin kun sairastuin astmaan, enkä halunnut muutenkaan hajustaa vauvojeni pyykkiä tms.

Vierailija
126/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteettomat tuotteet haisevat niin kamalalle ettei niitä voi käyttää... juurikin Eisan ja LV pahimman hajuiset.

Vierailija
127/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaineet ehdottomasti hajusteettomina, sekä konetiskiaine. Samoin deodorantti. Muilla ei niin hirveästi väliä, mutta kaikkein voimakkaimman hajuisia kyllä vältän. En tykkää jos koko ajan seuraa joku hajuvana enkä halua aiheuttaa ympärilläni oleville mitään astmakohtausta. 

Vierailija
128/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eritteenne haisevat ällöttävälle kirjoitti:

hajusteettomat eivät tajua miten he löyhkäävät omalle itselleen. valko vuoto moonis pershiki kyllä tuoksuu. kaupoissa kartetaan menemästä 3m lähemmäksi kassatkin puistelehvat päätään. jopa oli tuoksu. pesisitte itsenne edes kerran kuussa vai onko saippuakin kielletty.

Hajusteethan on just sitä varten että yritetään peittää p*skan hajua (ei auta, useat haisee hajusteen ja lian/tupakan eltaantuneelle yhdistelmälle).

Hajusteettomuuteen tottuneella on herkempi nenä, kun ei ole turruttanut sitä hajustelemulla. 

Vierailija
129/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää hajujen kakofoniaa, joten kaikki mahdollinen hajusteettomana.

Vierailija
130/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesuaineet (huuhteluaineita en käytä) ja dödön (käytän hajuvettä).

Etelänlomalla ostin vahingossa rullan hajustettuja roskapusseja. Ehkä kauhein hajutuote ikinä

Hajustetut kuukautissuojat on kyllä varmaan aika samalla viivalla. Joskus ostin vahingossa ja hyi h*lvetti sitä hajuste + verenhaju yhdistelmää. Plus aivan totaalisen turhaa kemikaalialtistusta herkälle limakalvoalueelle. 

Vierailija
131/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannin tavaratalo on kokonaan pannassa. Viimeinen pisara oli muovinen pannunalunen, josta ei lähtenyt se tavarataloon kylvetty hajuste edes astianpesukoneessa.

Vierailija
132/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pyykinpesuaine ja huuhteluaine

- Deodorantti

- Kasvovoide ja vartalovoide

- Yleispuhdistussuihke

- Kylpyhuoneen puhdistussuihke

Vierailija
133/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse hajusteita, koska osaan käydä suihkussa ja pitää kodin sekä kodinkoneet puhtaana.

Vierailija
134/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ostan nykyään aina hajusteettomina:

- kaikki kasvojen puhdistustuotteet

- miltei kaikki kasvovoiteet

- hiuksiin jätettävät hoitoaineet

- vartalonpesuaine

- dödö

- käsisaippua siten, että vierekkäin on aina hajusteeton ja hajusteellinen versio, voi sitten vaihdella samankin päivän aikana

- KAIKKI kodin puhdistusaineet

- KAIKKI pyykinpesuaineet

- astianpesukoneaine

- käsitiskin tiskiaine

Hajusteellisia tuotteitani ovat siis:

- shampoo

- hoitoaine

- satunnaisesti käsisaippua 

Mistä johtuukaan ettei sampoota tai hoitoainetta löydy hsjusteettomina?

Eikä oikein laadukkaina luomuina, jotka olisi järkevän hintaisia.  Vsi tietääkö joku? Toistaiseksi elvitalilla mennään 

Vierailija
135/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
136/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ollut hajusteetonta vuosikymmenet jo

Vierailija
137/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteita käytetään kosmetiikassa peittämään huonolaatuisten raaka-aineiden haju. Eipä tulisi mieleen laittaa naamaan meikkiä, jossa näin on tehty.

Vierailija
138/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan apteekista koko kropan hajusteettomat yleisvoiteet ja samat käy naamaankin. Iän myötä iho alkaa kuivumaan ja kutisemaanja tulee mukavampi olo kun rasvaa ettei nahka ala kiristelemään ja kutisemaan kuivuudesta. Varsinkin talvella pitää kovasti rasvata.

Hajusteita ei tarvitse mihinkään. Kun alkoi olla niin paljon hajuste allergisia niin lopetin hajuvedetkin. Iso säästö ja niiden hinnalla käyn jalkahoidossa mikä on ihan taivaallisen ihanaa verrattuna siihen kun itse tekee. Opiskelija oppilaitoksissa saa halvemmalla jos on aikaa pari tuntia istua siellä.

Vierailija
139/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin jos sais, hajutonta viinaa, kiva ois pikku pierussa töissä pyöriä. 

Vierailija
140/277 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itseäni eivät hajusteet haittaa, mutta läheiseni saa niistä migreenikohtauksen ja siksi on pakko välttää niitä. En minä niitä toisaalta kaipaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi