Mitä tuotteita olet alkanut ostamaan tarkoituksella hajusteettomina?
Pistetääs tällainen kysely.
Jokainen tuote on niin voimakkaasti hajustettu nykyään, niin valitsetko osan tuotteista tarkoituksella hajusteettomana välttääksesi sitä jatkuvaa hajutulvaa, missä muuten joutuisit olemaan?
Siis ihan kaikenlaisista tuotteista puhun, niin kodin pesuaineista kuin henkilökohtaisistakin tuotteista.
Itse olen siirtynyt pikkuhiljaa vuosien saatossa ostamaan tiettyjä tuotteita tarkoituksella aina hajusteettomina. Itse asiassa niitä on jo pitkä lista. Tämä kaikki alkoi joitakin vuosia sitten, kun aivojeni tai nenän (missä sitten sijaitseekaan) niin se hajuun turtumiskeskus "hajosi" eli en turru hajuihin, vaan haistan ne 24/7 ja hajuaistini on äärimmäisen hyvä (liian hyvä).
Valintoja kun voi tehdä niin, että osa tuotteista on tarkoituksella hajusteettomia ja osa hajusteellisia, jotta välttää myös sitä hajustekemikaaliylikuormaa. Ei sen tarvitse olla joko tai eli kaikki hajusteettomia tai sitten kaikki hajusteellisia.
Itse kylvin koko elämäni aina ja POIKKEUKSETTA hajustetuissa tuotteissa, ei tuntunut missään, ennenkuin tuli tämä hajuunturtumattomuusongelma.
Kommentit (277)
Nämä ostan nykyään aina hajusteettomina:
- kaikki kasvojen puhdistustuotteet
- miltei kaikki kasvovoiteet
- hiuksiin jätettävät hoitoaineet
- vartalonpesuaine
- dödö
- käsisaippua siten, että vierekkäin on aina hajusteeton ja hajusteellinen versio, voi sitten vaihdella samankin päivän aikana
- KAIKKI kodin puhdistusaineet
- KAIKKI pyykinpesuaineet
- astianpesukoneaine
- käsitiskin tiskiaine
Hajusteellisia tuotteitani ovat siis:
- shampoo
- hoitoaine
- satunnaisesti käsisaippua
Kaikki. Kokeilen toisinaan mietoja shampoo, tiskiaine....liian 'hapokasta' totean. 😂
Vaatepesuaineet jo vuosia ilman tuoksua. Vaatteet, vuodevaatteet ei
"eltaannu tunkkaiseksi" kaapeissa kuten ennen. Tuoksuton, alumiiniton, alkoholiton dödö ja elämä🖖👍
Mulla on ihan kaikki pesuaineista kosmetiikkaan hajusteettomia. Vain yksi hajustettu tuote löytyy ja se on vuosia sitten ostettu Kevin Murphyn hiusöljy.
Koiralla myös hajusteeton shampoo ja turkinhoitoaineet. Ihan hullua, että koiran shampoistakin varmaan 98% prosenttia on hajustettuja. Hajusteetonta saa melkein etsimällä etsiä.
Ostan kaiken mahdollisen, jos on vain helppo löytää. Kerran olin käyttänyt hajustettua hiusnaamiota, josta huomasin jo illalla että aika voimakas tuoksu jäi. Eikö seuraavana aamuna ollut labra, ja se hoitaja sanoi että nää "hanskat" tuoksuu voimakkaalle, hänellä on herkkä nenä. Ajattelin että se oli mulle tarkoitettu, että tuoksun liikaa. Olen itse käyttänyt samanlaisia hanskoja töissä, ei ne tuoksu miltään. Noh, aina ei voi voittaa...
Hajusteeton pyykinpesuaine on nykyään pelastukseni.
En enää ikinä pystyisi olemaan 24/7 siinä katkussa, varsinkaan mikäli lakanapyykki olisi sitä kemiallista keinotekoista hajustetta.
Yli 40-vuotiaaksi pystyin vaivatta olemaan noissa hajuissa, enää en.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan kaikki pesuaineista kosmetiikkaan hajusteettomia. Vain yksi hajustettu tuote löytyy ja se on vuosia sitten ostettu Kevin Murphyn hiusöljy.
Koiralla myös hajusteeton shampoo ja turkinhoitoaineet. Ihan hullua, että koiran shampoistakin varmaan 98% prosenttia on hajustettuja. Hajusteetonta saa melkein etsimällä etsiä.
Koiraraukat! Koirilla on ihan mielettömän hyvä hajuaisti, miettikääpä, kuinka voimakkaat ne hajut on koiran nenään.
Hajusteelliset koirien shampoot on kyllä kidutusta koiralle. He eivät pääse sitä voimakasta hajua pakoon lainkaan eivätkä pysty valittaa, tai no, voihan sit olla käytöshäiriöitä.
Deudorantin ostan hajustamattomana, koska käytän hajuvesiä.
Pyykinpesutuotteet, jo vuosikausia käyttänyt hajusteettomia, huuhteluaineita en käytä ollenkaan. Moni pesuaine hajusteettomana , samoin ihonhoitotuotteet.
Hyviä, hoitavia hiustenhoitotuotteita (shampoo ja hoitoaine) on mahdoton löytää hajusteettomana. Kaikissa on mielettömän voimakkaat hajut.
Jos marketissa on 50 hoitoainetta, yksi niistä on hajusteeton.
Kaikki muu paitsi hajuvesi.
Fairystä.en enää löytänyt sensitiveä...piti ottaa perinteinen.
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
Sama. Ihan hiton ankeaa jos kaikki on hajusteetonta. Viimeksi ostin päärynäntuoksuista pyykinpesuainetta ja greipintuoksuista käsisaippuaa ja ne tuottavat minulle valtavasti iloa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Fairysta on se hajusteetonkin versio vielä olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiennyt niin on olemassa muitakin tiskiaineita kuin Fairy.
Vierailija kirjoitti:
https://www.prisma.fi/tuotteet/110686872/fairy-astianpesuaine-sensitive…
Vierailija kirjoitti:
Hyviä, hoitavia hiustenhoitotuotteita (shampoo ja hoitoaine) on mahdoton löytää hajusteettomana. Kaikissa on mielettömän voimakkaat hajut.
Jos marketissa on 50 hoitoainetta, yksi niistä on hajusteeton.
Marketissa ei myydäkään hyviä hiustenhoitotuotteita, joten ei ihme, ettei löydy. Paras hajusteeton (ja hajusteellinen) tuotesarja on Bruns.
Pyykinpesuaine, deodorantti ja muotovaahto.
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
Mulla sama. En ole tuoksuyliherkkä.
Melkein kaiken. Tiskiaine on fairya.